Brynäs IF

713175 inlägg · 7953 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

« · 1847698 · » Till forumet


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
BAAAAAALJAAAA
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Hirsch!!!!:)))
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rätt bra PP men lite för långsamt. Skakar fram en hel del målchanser men ingen riktigt farlig. Sen håller jag med om att försvarsspelet är för tunt. För mycket böjda ryggar och sträckta klubbor. Härligt höra Sjödin i powerbreak "fart på bena, fart på bena!"
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Dags att slipa på PPet......
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Powerfade: bara han tar skott utifrån så är jag nöjd
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Fernström har sett lugn ut dom matcherna han stått.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Beträffande försvarsspelet...

Vi har ett bra målvaktsspel för närvarande. I övrigt är det ju mer än lovligt uselt... Kastar puck som aldrig förr... Odiciplinerat, hafsigt... Riktigt oroande dåligt.

Fernström räddar oss just nu...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Usch vilka returer. Nu gäller det för backarna att städa ordentligt framför kassen😬😳😖😫
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: satan vad lugn Fernström är i kassen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Mannheim mycket bra PP, endast med guds försyn håller vi nollan.....
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Återigen får junis-femman problem i egen zon. Måste nog göra nåt där. Nu boxplay.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Honken: Ingen aning, jag kollar på Viaplay. Tycker det är en ganska bra match, och som sagt bra fart på Brynäs. Ibland hamnar man under stark press men Fernström har med tur och skicklighet räddat laget. Men Mannheim är bra, så det blir en svår match.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Powerfade: Tidigt än, men tror du på en Fernström-förlängning? Vem får kliva åt sidan av de andra i så fall?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: Ja Fernström ser bra ut. Det känns lugnare på skotten utifrån med🤞🏻
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
pekka85: Ok, tack för alla svar:)
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Metamorfosen Liljewall gått igenom senaste veckan saknar motstycke. En helt annan spelare helt plötsligt. Fortsätt så.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Honken: SVT flikar in händelser från andra matcher i Malmö vs Trinec. Annnars är CHLs hemsida rapp.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Honken: Jag nöjer mig med att följa den sterila målservicen på Expressen
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Kan man följa rapportering någonstans, eller är det bara AB och deras +?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rätt gåtfullt det här, varför kan inte Brynäs spela på den här nivån i SHL? Skulle räcka en bit.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Rätt ska va rätt, det var #13 som drällde med pucken och höll på att orsaka ett baklängesmål
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Fernström känns stabil!!

Riktigt klent att BRYNÄS, SHL klubben INTE skakat fram en hjälm, svarta byxor eller namn på tröjan......
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: jag med! Hade dock velat se lite bättre positionering, men i överlag så är jag imponerad. Sen får man inte glömma att han inte har spelat på ett halvår.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Alltså, oerhört imponerad av Fernström hittills! Jäkligt bra insats så här långt. Matchvinnarspel!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Oerhört tryck av Mannheim mot junisarna. De är bra framåt men lite tunna bakåt.-
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bradberry: Kapten Blomqvist visar vägen genom att dribbla på offensiv blå och skapar en spelvändning Waaayy to go
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rumpelstiltskin: Ikonen riktigt het efter skadan!
Junisarna, Liljewall och Mannberg hetas så långt!!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Vi kanske skulle byta coach med tyskarna. Lite ”Fuckin, bla bla fuckin bla fuckin fuckin....fuckin...” passar väl våra grabbar som handen i handsken va...?😎
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Juniorlinan (med #18 Hirsch bl.a) har stora problem i egen zon. Bra chans för Hirsch! Lite raggarhockey men Brynäs skapar en hel del.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bänknötarn: Tack för info 👍👍
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Satan vilket snyggt mål!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rumpelstiltskin: Ruggig plock,
Snygg balja av 16 ,,
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
pjåtor: 1-0 Brynäs efter kontring, inspel och styrning av Paille!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: bra räddning av Fernström!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
pjåtor: Mannheim är bra, tunga som fan, men det går inte speciellt fort. Rejält slarv av en back (hann inte med att se om det var #23) ledde till tappad puck och skott som fernström gör en kanonräddning på, styr den i ribban.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
pjåtor: Svajigt och tyskarna är seega på rören. Nu ev tyskt mål ska ringa på det.
Inget mål, klockren i ribban.

Tyskarna stora och tunga
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Någon som kan se matchen!?? Hur ser spelet ut ?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Huge:
Urvalet för "nåt mer permanent för framtiden" är nog rätt begränsat just nu. Lex Marknaden är död. Eller Lex Bulan.
Möjligen en Lex Luthor BZ söker...
Kommentera


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
mattiask: Ja, och Perra är såvitt jag vet heller ingen "mysfarbror" a la Melin, som nån påstått att han är. Kan säkert ryta till ordentligt, både i båset och utanför. Frågan är om BZ söker en sån "brandsläckare" eller nåt mer permanent för framtiden.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bradberry: Det var jag som skrev det.
Wikegård och Rönnqvist kan vi glömma direkt. Ingen av dom är intresserade.

Perra är ju en klart mer aktiv tränare än vad Melin är. Han visar känslor, han är även ganska rak och ärlig i kommentarer mot både media och fans.
Titta på Melin igår. Hur man efter en 2-8 förlust kan stå och säga att man gör en bra match och även en av säsongens bästa matcher hittills. Det är tamejfan en jävla skandal. Förlorar man med 2-8 så har man absolut inte gjort en bra match.

Jag tror absolut att Perra skulle kunna vara ett alternativ. JAG själv vill ej se honom, men han är trots allt ledig samt att utav de tränarna som MrMadhawk tog fram tror jag endast det finns 1-2 som verkligen skulle vara intresserade.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
ellis: Ingen risk. Hånberg har ett jobb i Schweiz.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rumpelstiltskin:
De där som var sportchefer under 60 och 70-talet ligger nog före BZ i listan... 😆
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Hånberg vore väl ett hån...?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
bradberry: Tror det kan ligga "farligt till" med Hånberg jag. Pratades ju redan i vintras en del om honom i BIF.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
JA TACK
Wikegård, Rönnqvist,

ABSOLUT NEJ
Tornberg, Andreas Johansson. Pelle Hånberg, Appelgren.

ETT SKÄMT
Någon trodde på allvar Perra Johnsson. Den som skrev det kan inte ha mycket koll. Helt uteslutet att ställa en mysfarbror i båset i detta läge...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Ett misslyckande av BZ att ta in Melin. Men han ursäktar sig inte iaf, han tar på sig ansvaret. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel. Jag håller BZ som en av det bästa sportcheferna genom tiderna i brynäs, trots dialekten. ;-)
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Adler Mannheim i sextondelen...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Jag tittade precis på upptaktsträffen från igår. Man blir lagom orolig när Roger säger att han inte bryr sig särskilt mycket om statistik och inte heller gillar att jobba med video.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
majk: Fast jag vidhåller att jag inte ser kvaliteten i DIFs eller framförallt Luleås lag jämfört med Frölunda, HV eller något av de andra presumtiva topplagen. Visst, matcher på försäsongen kan bli röriga men det är knappast att kasta sten i glashus att tro att ni inte kommer vara ett topplag i år heller. Finns inte tillräckligt många bra spelare DIF för det tyvärr.
Kommentera

« · 1847698 · »