1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741552 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{5915}: Om du läser ditt tidigare inlägg förstår du nog vad jag far efter. Huges jämte Melins uttalande.

KulaShaker: Om du läser vad jag skrev igår ser du hela bilden.

{5915}: Då kan du ju passa på att förklara vad du menade med skygglappar.

En allmän uppmaning.
Det har gått två matcher och redan är skitkastandet igång.

Kom igen nu för fan!!!

Håll en bättre nivå!!
Jag kommer INTE orka läsa detta hela säsongen fram till slutet av april.

Vi kommer att ha olika åsikter.
Acceptera och gå vidare.

Att diskutera konstruktivt är inte fel, eller hur?

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

mk: Håller med. Tycker alla ska vara sakliga och inte kasta ur sig svepande formuleringar utan substans.

Tror det var Helsingfors fjärde match, så insatsen igår känns rätt ok.

Zappaholic: "är du full eller", typ.
😀

{5915}: Typ👍

Eller kommentaren om "skygglappar". Gravt oskön.

Zappaholic: Det räcker att skriva typ, "jag tycker inte att X ser bra ut alls idag" Alla spelare OCH skribenter här kan ha mindre bra dagar. Det ska man få ha utan att bli kallad för både det ena och det andra.
Samtidigt får de skribenter som tycker sig vara "nyanserade", är "riktiga supportrar" eller vad man vill kalla sig, inte börja skriva en massa dynga och klanka ner på de skribenter som de inte gillar. Det är DET som sänker nivån här i boken.

Det är DEN i första hand som vi moderatorer värnar om i första hand.

{6984}: Ingen har väl kallat någon för något så vitt jag vet?

Och om man till exempel får höra att man ser matchen med skygglappar på så får väl den som påstår det vara beredd att förtydliga sig kan jag tycka.

Zappaholic: Jag menade inte just det här tillfället med det brukar kryddas ganska rejält här när man ska beskriva hur dålig en spelare är. . Jag kanske skulle ha varit lite tydligare där. När det gäller "skygglapparna", så får man se till källan, sedan släppa det.. Det leder liksom ingenstans att hugga tillbaka.

{6984}: Visst, jag tycker bara att man ska kunna förklara vad man menar med det man skriver. Inte för mycket begärt på ett forum.

Zappaholic: det är så sant. På en vettig nivå så är det helt ok att begära ett förtydligande.

{5915}: "Får trösta mej med att Melin inte heller var nöjd med spelet. Men vad vet han?"

Exakt VAD och i vilket sammanhang har Melin sagt nåt om att han inte varit nöjd med spelet?
Kan inte hitta nåt sånt uttalande, trots att jag letat.

Zappaholic: "Däremot är jag mer tveksam till Capurosso. Nu ska han naturligtvis få tid att acklimatisera sig till vårt spel, men som det såg ut igår var både Melin och Sjödda inte speciellt imponerande."

Personligen så tolkade jag ordväxlingen i båset mer som att tränarna rent allmänt konstaterade att Caporusso för tillfället inte får ut så mkt av sitt spel (det händer inte så mkt där...), mer än att tränarna inte var speciellt imponerade av honom som spelare, sas.
Kan tänka mig att man jobbar just på att hitta rätt omgivning åt Caporusso och att ordväxlingen mer var ett utslag av ett "missnöje" med att ännu inte hittat rätt där.
I övrigt ser Ölund redan nu ut som en fullgod "ersättare" till Lindblom, kommer som du säger förmodligen att bli ännu bättre efterhand.

Annan intressant grej från Mellin i time outen innan 6 mot 5-målet: "Lägg puckarna på mål, men stå inte för nära målet". Vanligtvis vill man väl trycka in flera nära på kassen för att skymma/styra. Men Mellin vill inte ha det för trångt. Lyckades ju också vid målet, den passningen från Carlsson (riktigt fin förresten) hade inte gått igenom om det hade varit packat. Vi drog isär dem.

En riktig taktiker, denne Mellin.

Huge: Aftonbladet #fakemedia

Zappaholic: ser fram mot en rad "förtydliganden" framöver.

Zappaholic: du ser alla matcher med skygglappar. Är man inte entydigt positiv till Brynäs insats har man fel (=skygglappen). Jävligt osunt. Behöver jag vara tydligare?

{5915}: Haha, ja jag ser alla matcher med skygglappar. Det blir roligare så. Prova vettja!

Tror ingen annan är intresserad att läsa det vi träter om. Skicka PM om du vill fortsätta tjafsa. Eller gå vidare

Zappaholic: Haha, ja nu får du fanimej förtydliga dig och förklara för Mittzon och oss andra vad du menar, när du säger att man inte ska dra så stora växlar på vare sig laginsats eller individuella spelarprestationer i andra försäsongsmatchen.
Sen måste Melin ha haft skygglapparna på, han säger ju i dagens GD att han i stort är nöjd med insatsen senast. Samtidigt har vissa andra bedömare enligt uppgift talat om "skrämmande bleka", vete fan vem man ska tro på nu.... :-)

Huge: "i stort" Tolkar jag som att han bedömer LAGinsatsen utan att gå in på specifika spelare.

{6984}: Ja, och Melin bedömer ju det han ser utifrån att det är andra försäsongsmatchen. Jag tyckte exempelvis att andraperioden mot Helsingfors var bra utifrån att det var en träningsmatch tidigt på försäsongen. Inte hade jag varit lika nöjd om det varit seriespel.

Det säger sig självt för de allra flesta.

{6984}: Termen "i stort" betyder självfallet att Melin är både nöjd och missnöjd utifrån förutsättningarna (andra matchen för säsongen), utan att fördenskull och närmare gå in på exakt VAD, mer än insatsen i stort.
Finns heller ingen anledning att komma med kritik mot specifika spelare i det här läget, speciellt med tanke på att en tränare aldrig gör det efter en match, oavsett tid på säsongen. Sånt tar man isf internt, den typen av offentlig kritik mot enskilda spelare går istället alldeles utmärkt att få ta del av på såna här forum, där det som bekant vimlar av tränarexperter.... :-)

Huge: Det är ett diskussionsforum Huge, det är hela poängen att vädra sina åsikter. Precis som det är lika naturligt att andra har en annan åsikt.
Min tolkning av Melin och Sjöddas lilla konversation är att de båda konstaterar att Capurosso inte gör en bra insats och bestämmer sig för att göra en förändring. Givetvis är de medvetna om att det är tidigt på säsongen och drar inte några större slutsatser av detta. Capurosso kommer att få fler chanser.
Det jag tar med mig från det hela är att jag nöjt konstaterar att Melin är en duktig taktiker, bättre än Bulan, vars "kämpa mer", inte alltid funkar.
Många tränare förespråkar tryck på målet. Men Melin inser att Brynäs styrka ligger i rörligheten och kreativiteten inte i kraften. Melin vill därför hellre sprida ut spelet i offensiv zon än att bilda en kötthög framför kassen där det numerära övertaget inte kan nyttjas.

{6984}: Bra inlägg, jag tolkade det precis som du. En del spelare tar längre tid på sig att hitta rätt, och vissa klarar det inte alls.

Melin är duktig med människor, och förstår ju att tålamod och förtroende får spelare att växa. Han är kyligare än bulan, och som du skriver, en duktigare taktiker.

Gillade verkligen det ha sa till sina spelare under timeouten...på lite halvknackig engelska :-)

Zappaholic: Ja vi får se vad som händer med Capurosso. Han verkar ha hamnat under luppen i alla fall. Frågan är om han kan hamna i en situation där han, Mannberg och Alcén slåss om en plats. Sen finns det ju en del talanger som knackar på dörren. Så här på förhand så tror jag att Alcén är den som ligger bäst till. Det blir spännande att se hur det blir idag.

Någon som sett någon info om hur laget formeras idag?

Söndagsångesten är som bortblåst när det är Brynäsmatch!!!

{6984}: Nix inte sett nånting nånstans.
jag tror nog inte man ändrar något ärligt talat. Enda positionen som skulle kunna ändras är Caporusso. Kanske Bjurström får chansen?

Frågan är ju hur det är med Granström som sträckte sig också

Fina odds på Brynäs idag, 1,02 på bwin. Haha snacka om favoriter

{6984}: "En glad och avslappnad Roger Melin meddelade efter mötet med spelarna att laget blir i stort detsamma som mot Helsingfors. Skillnaden blir att Marc Zanetti avlöser Marcus Ersson på backsidan och att Johan Alcén och Louie Caporusso byter plats i sina kedjor."

KalleTeodor: de polska coachen är rätt ödmjuk inför uppgiften :-D

Snygg pass av Zanetti och bra avslut av Granis!

Inkazar: Distinkt 1-0 tidigt. Bra för mitt bet som trillar in när Brynäs gjort över 4, 5 och 6 mål! Kör på nu, försäsong eller inte, popcornen upphällda 👊

Ojojoj Palushaj

Renberg om Palushaj: "Det här är en klasspelare, det ser jag direkt." Oj oj vad bra han verkar!

Palushaj, visst tidigt på säsongen och svagt motstånd men visst snackar vi om ett begynnande man crush där :)

Både Fälth och Granis sågar spelet rätt rejält.

Fint med 2-0 men håller inte med experterna om att det är bra spel, tycker inte vi fick till något spel alls. Blir nog bättre i andra.

Brynäsgubbe: Med rätta De verkar inte vara på tårna alls.

Wtf Granis?

Fruktansvärt dåligt nu!!!

Fy fan vad oskärpa... 3-0 nu men herregud vad dåligt fokus...

Haha Zanetti...

Fyfan va Ölund är stark!!

Brynäsgubbe: Såja, ser ut som förväntat på bonkelaget. 1 mål till för jackpot nu

Men redan nu är det plus i kassan.

Krakow är inte så bra

Vart kan man se matchen via webben?

Koncentrationen i PP är inte Ok, förstår att dom känner att dom är överlägsna.
Men bygg goda vanor inför förtsättningen..

Kul att Carlsson får näta när han gör ett bra jobb över hela banan!

Hittade själv ☺️

« · 1834081 · »