1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741958 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Som Bz sa i första periodpausen.."vinner hellre med 5-2 än med 1-0" =)

Älskar er Bertil och Granis!

Såja Granis puckla på de fula finnarna.

Gött att vi vinner med fina och stabila 5-2 borta i Helsingfors, starkt! Nu är avancemanget till slutspel i praktiken klart, lär bli två roliga möten med München i kampen om gruppsegern!

Brynäsgubbe: "jag lovar att de sätter en nu"

"de"=Brynäs??

Haha, har ni sett att dom har kladdat ner med reklam även i målgården 😂

KulaShaker: Nä jag syftade på IFK. Precis som vi gjorde förra matchen.

{5915}: ställer högre krav på skills, ja. Vilket är bra. Syns direkt att spelarna blir lite mer rappa i tanke och handling för att de MÅSTE det. Blir så jäkla lamt på stor rink.

AnteA: lugna ner dig bra motstånd ju hellre än mora khk osv

Här finns det lite mer att läsa om underarmsfrakturer för er som är intresserade. Som redan skrivet finns det massor av varianter så det är bara att hoppas att Jesper fick en mildare variant (om det nu har blivit en fraktur).

Bekräftat nu att Boqvist har brutit handleden. Fyfan va tråkigt.

Brynäslegenden: Jag har läst runt lite på internet och min amatörbedömning säger att han blir borta runt 10 veckor.

Man får se det positivt. Ska en sådan skada komma kan den lika gärna komma nu. Mycket sämre om den kommer i slutdelen av säsongen.

Skrubben: Det kanske kan bli kortare än 10 veckor. Alexander Steen och Jacob Josefsson har bägge brutit handlederna och deras prognoser var cirka 6 veckor. Jesper är dessutom ung med bra läkkött.

Skrubben: Bröt min handled för precis 20 år sedan i augusti 1997 på inlines: 4 veckor med gips och kunde därefter successivt trappa upp styrketräning och rörlighet. För mig tog det väl c:a 8-10 veckor innan jag var tillbaka i samma form igen. Någon månad senare kunde jag t o m bänka 100 kg med armen (det gör jag inte nu...) Men antar att alla fall är unika.

Skrubben: Oavsett om det blir 8, 10 eller 12 veckor frånvaro kan vi konstatera att Boqvist kommer att inleda säsongen i en uppförsbacke. Han kommer att behöva jobba sig in i laget. Det kan bli tufft för honom att ta en plats om de som inleder säsongen spelar bra.

Bara jag som tycker detta klipp var fantastiskt roligt? 😂

Skrubben: Hahaha underbart👍

Antar att dom flesta sett den. Men annars så lägger ja till en länk till en GIF här.

twitter.com/roadlaker/status/903669092791578624

Inkazar: Så jävla tragiskt

Peja: Supertrist för Boqvist. Hade verkligen sett fram emot att se hans utveckling denna säsong. Tycker att det har sett väldigt lovande ut hittills. Håller dock med Jonas Andersson att han måste lära sig att sätta sig i dessa utsatta lägen. Det var ju en ganska liknande situation i slutspelet.

Förra året i mitten av augusti bröt brorsan Adam armen/handleden och gjorde comeback i slutet av september. Efter ett par matcher i så bröt armen ännu en gång och gjorde slutlig comeback i World Under-17 Hockey Challenge.

Är det en liknande skada så verkar alltså 6-8 veckor vara relevant. Vi får också hoppas att han har samma förmåga som Adam att snabbt komma in i spelet igen.

Trots vinsten känns det väldigt dystert idag... Jag hade nog tagit ett armbrott i Jesper ställe (åtminstone vänstern...). Kan bara önska honom snabb läkning och välkommen tillbaka så snart som möjligt.

4 saker som dock är positiva:
1. Vi vann och är i princip klara för åttondel i CHL
2. Jag tyckte Zanetti gjorde en bra match och visade lite "gamla" takter.
3. Felix ser stark ut i mål.
4. Capurosso visade lite mer denna match och förstärker intrycket av att vara en sniper.

Fanns många andra som gjorde bra matcher men dessa är ju lite under lupp här.

KalleTeodor: Ang Felix.
Så tycker jag han såg väldigt lugn ut i sitt agerande när det var mycket trafik, som han litar mer på sig själv. Vi får hoppas att det är så😀

KalleTeodor: Gillar dina inlägg 👍

Ska man försöka se ännu mer positivt så innebär detta att Bjurström mer eller mindre kommer bli ordinarie. Han har sett intressant ut dom gånger jag sett honom spela.

Okej folket. Vilka är i Krakow? Ikväll blir det öl och Brynässnack på en nice pub. Vilka är på? Tid och plats bestämmer vi gemensamt.

Anssi19: vi är där! Vilken pub ikväll?

Marcus Karlsson: Vad sägs som house of beer? Hur kommer vi i kontakt med varandra?

Anssi19: Det finns både PM och bubblor här på hs, går utmärkt att använda.

Anssi19: Jag är också här. PMa om ni bestämmer nått.

Anssi19: house of beer låter bra👍 Vi är påväg från auschwitz nu.. får se om vi hinner ikväll.
Annars syns vi där innan match imorgon?

Skrubben: bz var inne på att värva ersättare enligt gd

Tjurn : Visar vilken tro Bif har/hade på han.
Skönt att BZ visar att ingen i laget sitter säker eller att hans plats inte bara ska fyllas upp utan kravbild

Lindström: Marknaden är stendöd just nu. Jag tror chansen är större att Bjurström får ett genombrott än att Bengtzén lyckas hitta ett nyförvärv som presterar direkt.

Skrubben: Så är det säkert, snarare signalerna som ledningen skickar ut som jag applåderar.

Skrubben: Varför är marknaden stendöd nu? Djurgården värvade ju nyss en klassforward (på pappret).

Peja: Då har vi olika åsikter om vad en klassforward är. Bourque är i mina ögon en chansvärvning.

Skrubben: ja det håller jag med om. Men som Peja säger så är det ju klass på papperet iaf. Det går inte att komma ifrån.

Skrubben: Alla värvningar är chansvärvningar. Min poäng är att Djurgården inte hade kunnat göra den värvningen om marknaden varit stendöd. Det finns fortfarande massa osignade nordamerikaner och antagligen många allsvenska spelare med SHL-klausuler.

Peja: oavsett vad som händer så har jag fullt förtroende för Bz

Peja: Marknaden är väl rätt död. Vi kunde väva Bourque efter letande hela sommaren(Palushaj valde tex er). Men nu närmaste tiden kommer det säkert droppa av en del spelare som inte får kontrakt i NHL. Men låter konstigt att ersätta Boqvist med en dyr spelare som är nära att platsa i NHL(typ någon som har 10 gånger så hög lön). Ni har väl möjlighet att gå på 12 forwards med juniorer som avlastar under en månad eller vad det blir. Mannberg är väl tillbaka snart också.
Tror inte Bengtzén gör någon panikvärvning.

majk: Det tror inte jag heller. Det blir ingen panikvärvning i alla fall. Nu har ju Caporusso visat sig ganska effektiv så mitt tips är att man testar honom där. Inte samma spelartyp som Bokvist men man tar vad man har...

Laguppställning idag enligt GD!

Målvakter: David Rautio (Felix Sandström)

Backpar: Henrik Larsson, Marc Zanetti – Marcus Ersson, Ryan Gunderson – Lukas Kilström, Lucas Carlsson – Jörgen Sundqvist.

Förstakedjan: Daniel Paille, Jesper Jensen, Kevin Clark.

Andrakedjan: Aaron Plaushaj, Linus Ölund, Loui Caporusso.

Tredjekedjan: Jacob Blomqvist, Jonathan Granström, Juuso Ikonen.

Fjärdekedjan: Johan Alcén, Christopher Liljewall, Samuel Asklöf.

Kopparjimmie: Det ser helt ok ut tycker jag.

Kopparjimmie: Bertilsson?

Forsberg 1978: Vilar denna match!

Blomman upp en likaså Asklöv vart skillnaden pga skadan alltså?!

Lindström: Kul för Blomman, han har varit riktigt bra dessa matcherna! Också bra att sätta honom ihop med Ikonen som inte alls har imponerat inledningsvis!

Tigerhjärta: håller med om Blomman. Men inte om Ikonen som jag tycker gjort det hyfsat bra ändå. Tycker Chris Härenstam är så dryg när han håller på att tjata om att han har svårt att se Ikonens plats i dagens lag. Jag tycker Jusso alltid krigar på enormt bra. Han sitter inne på ett grymt bra spelsinne och han är faktiskt väldigt underskattad vad gäller närkampspelet främst längs sargerna. Tycker Jusso gjort det mesta rätt. Att poängen uteblivit är en bagatell. Han har även spelat ett bra box play spel. Så där tycker jag du har fel. Även Chris och sitt enormt dryga och malande prat om Ikonens roll. Sen stör jag mig också på att Chris alltid säger spelarens namn och följer upp med vart denne har spelat tidigare... det gör han med alla spelare... allvarligt. Kom med något nytt, skiter väl i att Kilas tidigare spelat med Luleå och SSK... annars är han en helt ok kommentator.

Var det Ersson som hade 2 rejäla överkörningar?!

Det blir inget spel med Caporusso. Slår knappt ek passning rätt och drar mer Ölund och Palushaj som
är bra passningsspelare.

« · 1834587 · »