Brynäs IF

710482 inlägg · 7953 ämnen

DIF-BRYNÄS IF den 20/1

492732 · » Till forumet


Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
65selander: Han behövs på blålinjen:)
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
aphac:Jobba istället,sylf!!!!!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge:Att Kupan ballade ur igår tror jag var bara ren frustration. Det vore OK om fler blev lite förbannad, men det finns dom som bara stoppar in ett nytt tuggummi och lallar vidare.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
DIForever: Odågan borde väl tagit chansen igår, då det fanns ett otal tillfällen. Undrar varför han tvekade? ;-)
Kanske lika bra, då vi redan har det tunt på backsidan. Inga mer avstängningar där, tack...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
70Igor:

Ok... det skulle ha varit intressant i så fall att se honom och Oduya göra upp ;)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Lunkan: Tror att Kupan igår återföll i gamla synder, mest pga frustrationen av den snurr dom hade ett tag. Det var ju då som de flesta tvåorna kom.
Hans rykte och längd gör dessutom att han bara där ofta får några extra tvåor på köpet, sas....
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
DIForever: Han är inte så bra på att "spela hockey", vad nu det är ;-)
Däremot är han en jävel på att crosschecka och slåss. Tyvärr blir han utvisad i nästan varje närkamp där den mindre motståndaren faller. Han vinner sällan matcher på egen hand om man så säger.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
DIForever: Sista höga klubban var en otrolig dommartabbe det var ju handsken som snuddade vid DIF spelaren. Men Kupan är ingen höjdare iaf inte enligt mig.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Imponerande insats av Mikko Kuparinen igår, han satt nästan mer i utvisningsbåset (nåja...) än var på isen. Två av utvisningarna var dessutom nästan identiska, med en högklubba i ansiktet. Säg mig, spelar killen alltid likadant eller kan han "spela hockey" också?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Tror dock inte att hungriga junisar skulle gjort det sämre snarare tvärtom.Perfekt läge för dom att visa upp sig. Nästa match borde vara viktigare än nått annat i detta läge.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Lunkan: Man spelar ju bara av matchen efter 4-1. Tror inte det spelar så stor roll i det läget om dom fortsätter spela. Spelarna har dessutom stolthet och ansvar och vill kanske inte lämna över, då det även ser lite illa ut. Inte minst motståndarna får ju då ett "kvitto" på att man sas knäckt motståndarna, och det vill alltid vinnartyper undvika till varje pris.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
sylf: Nja, viljan tycker jag inte att det var ngt större fel på. Som Kyrö säger, det såg piggt ut och vi var ju ändå med efter första.
Sedan tar dom över helt. Man får heller inte glömma bort att vi de två senaste matcherna mött mkt bra motstånd, lag som vi normalt sett inte heller bara kliver in och besegrar. Just nu skall vi ju jämföra oss med lagen därnere och inga andra, både vad gäller kvalitet och tabelläge.
Just inledningen av matchen är ändå ett bevis på att moralen verkar vara intakt och att humöret hålls uppe. Om dessa båda faktorer inte hade varit med från start, då hade man varit RIKTIGT orolig.
Nu är det Luleå som gäller och det kommer nog att bli en nervös historia för båda lag. Snacka om 6poängsmatch....
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Jompe: Varför sparar inte Kyrö på de viktigaste spelarna och låter junisarna spela.... tänker då på läget efter DIFs 4-1 mål när matchen är förlorad. Avlasta Dackell, Lind, Malmstöm &co. Man ser ju på bojsen att dom är slutkörda. 2a perioden satt man nästan och skämdes för de våra fan vad tamt det var, nej just nu ser jag dessvärre ingen ljusning.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
claesw: Ja,jag tyckte mig också se det faktiskt.Den enda som visade vilja var Kupan.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Jompe:
Ja, helt riktigt. Jag såg uppgivenheten i Phillips ögon i går..."var har jag hamnat egentligen"...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
claesw: Det är snart vår enda räddningsplanka att NHL kommer igång. Vi har gjort en del magistrala felbedömningar den här säsongen, det är dem ve betalar för nu.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Jompe: Jag förstår att tåget för att slippa kvalserien redan har gått. Men med lite (eller mycket) tur så kan det hakas på en extravagn. Matchen på lördag blir helt avgörande, förlust där och det är totalt kört. Sen spelar det nog ingen roll vilka ev förstärkningar vi får.
 
Men om vi nu ska spela i kvalserien så ser jag gärna att det blir klart rätt så fort, så spelarna är mentalt och fysiskt förberedda på kvalet.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Jompe:
Helt osannolikt känns det just nu faktiskt....
BIF såg ut som ett juniorlag jämfört med DIF igår. Jag tror dock, med en dåres envishet, att NHL faktiskt drar igång och att vi därför klarar upp detta.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
sylf: Det är fritt fall just nu. Matchen på lördag är förstås kanonviktig, men jag har enormt svårt att se hur de ska orka lyfta sig och ta någon poäng där uppe.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Bra inlägg av Huge efter matchen igår.Knallade till globen igår för att se hur det egentligen står till med Brynäs.Vad jag fick se var ett lag i spillror.En klubb på väg att försvinna från finrummet.Totalt chanslösa när DIF lade i en högre växel,och den växeln var ändå inte särskilt hög.Det finns EN spelare av ES klass i laget,Honken.Kvalserien är stenklar,inget NHL proffs kommer att kunna ändra på det.Sjdin personifierar dagens lag,en skugga av sitt forna jag.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Ähh, hur fan kan man var med i matchen med 4-0 och 30-19 i skott, där det var 2 klara chanser från Brynäs. Det gäller liksom att orka i 3 perioder, gör man inte det är det kört. Anledningen är enkel; högvis med NHL stjärnor mot våra gallerkillar.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Danne66: Meningslöst att diskutera, men jag såg vad jag såg.
Det stod och vägde tills dom fick 2-0 i slutet av andra.
Det kallar inte jag för "chanslösa" och "utspelning.
Idag däremot, kunde du använda dessa termer....
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Danne66: Var inte orolig SAIK & LIF darrar sen när det gäller
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Fel, vi var helt under isen även mot SSK. Någon nämde att SAIK och LIF skulle vara chanslösa i KS, glöm det. Det jag såg idag samt övriga matcher efter Jul (Har sett alla!) ger kalla kårar.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
leek: Idag var vi chanslösa. Mot SSK senast stämmer det inte.
Rätt ska vara rätt.
Frågan är om det hjälper att NHL drar igång.
Vi tappar Phillips och får....ingenting, förmodligen.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
brynäs ligger där dom ska vara i serien...
jag har varit och kollat på matcherna mot södertälje och djurgården och måste säga att brynäs inte haft en sportmössa(chans)(helt utspelat) i någon match. brynäs är där dom är i serien pga för tunn trupp! MÅ NHL STARTA SNART
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Falken: Det är för f..n inte bara spelarnas fel! Det är styrelse söm bör bytas ut. In med utbildade och kompetenta personer som vet vad dom håller på med. Trodde verkligen självaste Sundlöv att Brynäs skulle vinna idag mot Djurgår´n? Icke sa Nicke!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Falken: De gör nog sitt bästa men det hjälper inte när man i varje match ställs mot lag förstärkta med flera nhl-spelare det enda som kan hjälpa mot detta är flera förstärkningar i Brynäs och så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
A_x_e_l: Tyvärr har du en poäng om det där med målskillnaden, brukar sällan slå fel. Lördagsmatchen ser ut att bli helt avgörande för chanserna att gå ikapp LHF. De ser sorgligt nog starka ut för tillfället, men glöm ej att vi har en ny 6-poängare mot HV nästa vecka. Där är nog chanserna större att komma ifatt, det är aldrig lätt att vara detroniserade mästare!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Du måste vara den mest obotliga optimist som Brynäs haft :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Mer positivt idag: vi fick iaf ingen skadad (så vitt jag kunde se...) :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Nu måste Brynäs göra något, samla ihop laget och ta ett rejält snack. Det här funkar inte, det märker vem som helst. Nu måste det blir tre poäng mot Luleå i helgen, annars är vi nog i alla fall körda för slutspel.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Alisandali: Lite?
Det lät DJÄVLIGT konstigt...... ;-))
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Okey , lite lättare att förstå det .
Lät "lite" konstigt annars.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Alisandali: Ber om ursäkt. Det vart visst lite fel där. Jag tyckte först att domaren avvaktade på en Djurgårdare, men jag missuppfattade det hela och Djurgården kontrade in ett mål. Sedan skrev jag fel , då jag hade den första tanken i huvudet. :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Stigsson: 4 -1 målet kom ju i nummerärt underläge .
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Alisandali: Var det självmål så går det. :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Huge: Hur kan Skansen gör mål om det var en avvaktande utvisnig på en av dom ?? Domartabbe ??
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Alisandali: Malmö kommer att komma 12:a i Elitserien.......det får man knappast mer än 1.01 i odds på.
Brynäs har däremot chans att komma ikapp lag ovanför, men då måste man givetvis börja plocka poäng.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Beezer: "Loosers jämför sig med de sämsta - winnners med de bästa"

Den ultimata loosersupportern är den som skäms för sitt lag...

Tung afton på Globen mot ett stabilt och bra Djurgården. Chansen idag hade varit att få 1-0, då första perioden var ganska jämn.
I andra var det lekstuga ett tag, mkt tack vare utvisningar som naturligtvis berodde på att vi inte hängde med i svängarna. Efter utspelningen så trycker Miettinen in 1-3 i slutet av andra, och ett litet hopp tänds trots allt.
Ridån går omgående ner i början av tredje då dom gör 4-1 under en avvaktande utvisning...på en Djurgårdare. Resten spelar man bara av matchen. Det enda positiva är att grabbarna trots allt håller humöret uppe och kämpar in i det sista.
Bara konstatera att vi inte räcker till mot ett lag som dagens Djurgården.
Nu känns det inte som att orken är det mest avgörande i dagsläget, utan mer att skickligheten helt enkelt inte räcker. Skall vi öht ha en chans i en match som denna, då måste vi till att börja med ha alla friska och på benen. Både Sulku och Wahlberg hade behövts idag, men jag tror ändå inte att det hade räckt.
Ett helt logiskt resultat om man jämför de båda lagens uppställning med varandra:
Vi har Phillips som enda förstärkning. Nu blir han ändå i praktiken ingen förstärkning då han måste ersätta en i stort sett likvärdig Sulku.
Djurgården har följande tillskott: Theodore, Boyle (Timonenklass, mkt imponerande), Tjärnquist, Ekman, Marcus Nilsson och Czerkawski.
Snacka om skilda världar. Landslagsklass på åtminstone 5 av dom.
Har tidigare sagt att chansen är att vi inte tappar för mkt innan fönstret stängs igen. Och att vi får minst 2 backar och gärna ytterligare 1 forward.
Nu börjar det osa katt vad gäller att inte halka efter för mkt.
Vinst borta mot Luleå på lördag är ett måste, annars är det nog kört vad gäller 10:e plats.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
A_x_e_l: Det är ju inte så många poäng som skiljer egentligen och förändringar kan ske fort, se på Luleå tex som har klättrat från kvalplats till att vara rejält med i diskussionen om slutspel. Men med det lag som Brynäs ställer på isen i dagsläget har man inte någon chans att börja ta in på lagen ovanför.. Hoppas Trevor Linden & co kommer överens om att starta nhl imorgon.. ;-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
A_x_e_l: Som ni spelar just nu så får ni vara glada om ni blir 11:a, är nog inte helt omöjligt att t.o.m. MIF kryper förbi. Men vi ses i kvalserien och jag hoppas att ni fixar det där . Och att Leksand följer med upp på MIF bekosnad.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
90_Winblad: Självklart stöttar man......hoppet är det sista som lämnar en.
Jag bara vissa hur tabbellen ser ut och hur jag tror det kommer sluta.
Men givetvis så håller jag ju tummarna för Brynäs varje sekund.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
A_x_e_l: ähh pessimisst finns det liv finns det hopp komigen stötta vårat lag eller är jag den enda som håller på brynäs till slutet. GE INTE UPP STÖTTA BRYNÄS (om ni håller på dom.......)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
lindberg: Jag tillägger Målskillnaden som brukar säga rätt mycket om laget kommer klättra eller sjunka i en tabbell.
Och som man kan se........så ligger lagen rätt rättvist som de ligger för tillfället.
8 Luleå -13
9 Södertälje SK -13
10 HV 71 -29
11 Brynäs IF -35
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
90_Winblad: Nope Luleå har en match mer spelad och 7 poäng mer.
Nedre delen av tabellen
8 Luleå 38 matcher 45 poäng
9 SSK 37 matcher 45 poäng
10 HV 37 matcher 43 poäng
11 BIF 37 matcher 38 poäng
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
90_Winblad: Tyvärr Luleå har bara 1 mer spelad......vi kommer inte ikapp dem, det är HV vi skall komma förbi om vi har tur..........men om man kollar in målskillnaden så kommer vi att sluta på en 11:e plats HV blir 10 och Tälje och Luleå med nya NHL-spelare slåss om den sista platsen i slutspelet.Det är tyvärr den dystra sanningen.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Gusten: självklar e på topp precis som håret =)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Luleå har ju 2 matcher mer spelade och då e d ju 6 poäng som brynäs kan ta i så....Hoppas på de bästa
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
90_Winblad: Nja, är inte så säker på det längre. Man har hoppats på det i två år i rad nu, att goda tider skulle komma, men istället har vi fått se kvalspel och året därpå var vi endast ett skott från att vara i detsamma, och nu ser det inte bättre ut.
Kommentera

492732 · »