Brynäs IF

705139 inlägg · 7953 ämnen

DIF-BRYNÄS IF den 2/10

587944 · » Till forumet


Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DMartinssonBSKV:
Ja, det såg mycket bra ut - snyggt jobbat David och Erik.

Synd att det var just under nationalsången, det var därför jag missade det: Jag brukar hålla mig undan just då för att slippa höra när den musikaliske kommundirektören eller hans finniga tonårsdotter gör sin högst personliga tolkning av vår nationalsång. Men främst är det för att jag inte begriper varför våra svenska hjältar från Finland, Tjeckien, Slovakien m fl ska behöva hedra den svenska flaggan inför varje match.

För mig är det stort att få höra "Du gamla du fria" varje gång Tre Kronor spelar och det är också den enda gång man borde få spela den. Tyvärr inser jag att utvecklingen snarare går åt andra hållet - inom tre år är jag övertygad om att det är ett krav att nationalsången ska spelas varje gång man går in och ur en supporterbuss.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Någon som sett filmen eller?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
90Steen_: 1-3 Blir det.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Mitt tips till matchen : Södertälje SK - Brynäs IF 1 - 4 ! ;)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Lägger upp en liten film på tifot som Bröderna Martinsson fixade till i går.




Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Håller med bror min, väldigt dålig stämmning klacken :-(
Jag klappar och skriker för att jag villl göra vad jag kan för att hjälpa fram mitt lag. Det är inte så svårt om man ÄLSKAR Brynäs.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Tja, Vid vinst i morgon kommer den att se ännu bättre ut!

Det kommer att bli en tuff match för oss i morgon skulle jag tro...men jag är optimist. 3-4 vinner vi med. Ska bli intressant och följa Skoogs vidare utveckling i en ny klubb. Titta bara på hur Ove gick framåt som spelare när han kom till Brynäs. Kul att vi satsar på lovande unga killar.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Dagens resultat:
Färjestads BK - Luleå HF 3-4
Leksands IF - Linköpings HC 3-4
Mora IK - Timrå IK 3-0

Tabellen
1. Linköpings HC 4 4 0 0 12-7 +5 12p
2. HV71 3 3 0 0 10-3 +7 9p
3. Färjestads BK 4 3 0 1 14-8 +6 9p
4. Brynäs IF 3 2 1 0 9-4 +5 8p
5. Luleå HF 4 2 0 2 12-11 +1 6p
6. Frölunda HC 3 2 1 0 15-6 +9 5p
7. Mora IK 4 1 1 2 7-8 -1 4p
8. MoDo Hockey 3 1 0 2 5-5 +0 3p
-------------------------------------------
8. Timrå IK 4 1 0 3 5-12 -7 3p
10. Södertälje SK 3 1 0 2 5-15 -10 3p
-------------------------------------------
11. Djurgårdens IF 3 0 1 2 5-9 -4 1p
12. Leksands IF 4 0 0 4 7-17 -10 0p
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Hej Hej.!
Kommentera


Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
85E-Martinsson:
Det var längesen jag gav upp hoppet om klacken ;o)
Vi får lita på den tysta massan...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
10.51 0 - 2 PP1 LHC 7. JOHANSSON, Magnus
(18. JOHANSSON, Thomas

Skönt!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Håller med bror min, väldigt dålig stämmning klacken :-(
Jag klappar och skriker för att jag villl göra vad jag kan för att hjälpa fram mitt lag. Det är inte så svårt om man ÄLSKAR Brynäs.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Jompe:
Optimistjolle :-)

D Yster Kvist
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
rackham: Köper det mesta Du säger. Tendensen att ta in gubbarna för att säkra poängen känner vi igen och gillar det inte. Min enda tröst är att Boork verkar besluten att satsa på en föryngring. Värvningarna har varit tydliga steg i den riktningen, och han tvekade inte att sätta in Sunna härförleden (därtill delvis tvingad, men ändå). NA försvinner, men Skoog är bara 22 bast.

Vad gäller sekvensen Leksand-Modo-DIF, så beror väl mönstret på att motståndet successivt blivit allt bättre. Jag ser samma tendens som Du, men den kan bero på delvis andra saker än att Brynäs börjar tappa fästet. Vi kan mycket väl åka på stryk borta mot SSK imorgon och det blir förstås risken ännu större att man ser ett mönster i något som inte är ett mönster. SSK lär vara rejält taggade. Förr eller senare lär vi få stryk,och då gäller det att värdera den förlusten på rätt sätt.

Vi har fått en bra start på serien, delvis pga bra eget spel, delvis pga att vi börjat mot de svagare lagen i serien. Men inledningen betyder väldigt mycket. Jag är alltså något mer optimistisk i mina slutsatser än Du.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues:
Nu vill jag inte vara en dysterkvist efter 8 poäng av 9, men visst är trenden när det gäller spelkvalité nedåtgående.
Leksand: klang och jubel, kontrollerat mot en minst sagt passiv motståndare.
MoDo: "fireworks" fram till 3-0, sedan spel på resultat och lite oreda i egen zon.
DIF: som någon yttryckte det, skitmatch...

Således funderar realistisk vän av ordning. Trenden upp eller trenden ner under vecka 2 denna nådens säsong 05-06...?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues: Fast det fina med lag som är bra o har lite medvind är att de vinner även då de spelar dåligt.....Låter kanske konstigt men det är något av en kvalitetsstämpel...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
rackham: Det som var lite oroande igår var att Brynäs kom in i samma gamla dåliga möster från förra säsongen när det spelades på bortais, vi ska vara glada över att vi fick poäng överhuvudtaget, det var riktigt dåligt när det gälldeskridskoåkning, tacklingar, positionsspel m.m, och varför ska det vara så förbannat svårt att få ut pucken ur egen zon, det ska strulas o vara så omständigt hela tiden??
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Huss:
Så är det, Huss, så är det...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
prosten: Om inte så var fallet så har DIF ännu större problem med sin klack och publik än vad vi har för något hemmastöd var det knappast tal om.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Huss: Mycket tveksam till att vi skulle ha varit i majoritet på Globen. Tror den tiden är förbi.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Huss: Det är just det som inte får hända att klacken ska vara dålig bara för att spelet är dåligt, det är ju då dom behöver vårat stöd.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DMartinssonBSKV: Håller med, men tyvärr så speglade det den ganska usla matchen som pågick. Trots att det var grinigt stundtals på plan så tände det aldrig till på läktarn heller, trots att Brynäsarna var i majoritet.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
En annan sak som var dålig igår var klacken. Riktig dålig. Sämsta klacken jag någonsin varit med om nästan. Vad är det med folk egentligen vill dom inte stötta vårat lag. Vi som stog upp längst fram försökte iaf få lite stämmning men det gick inte så bra. Lägg märke till stog upp, nästan alla andra satt ner och tjurade. Bara någon enstaka gång stog rätt många, men då bara i några sekunder. Vill se bättrening till nästa match.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Säsongens hittills sämsta insats av Brynäs, ändock så tar vi två poäng av Djyrgården. Detta kan tillskrivas god disciplin och en aning tur.
Djyrgården mot MAlmö i april, det kommer att bli spännande matcher.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
faaan vad den här segern var skön. 8 poäng av 9 möjliga, inte illa och så har vi 8 gånger fler poäng än vad leksand och mora har tillsamans:D:D
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
wap.hockeysnack.com
Enl mina opartiska ögon så var det lite orättvist men vem f-n bryr sig.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Så jävla skönt med två poäng! Fortfarande obesegrade och vi har vunnit våra matcher. Dock är 13 skott alldeles för lite.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Jompe: Hitta ett fel.

1 Färjes  3  3  0  0  0  0  11-  4   9
  2 HV 71   3  3  0  0  0  0  10-  3   9
  3 Linköp  3  3  0  0  0  0   8-  4   9
  4 Brynäs  3  2  1  0  1  0   9-  4   8
  5 Frölun  3  1  1  1  1  0  15-  6   5
  6 Luleå   3  1  0  2  0  0   8-  8   3
  7 Modo    3  1  0  2  0  0   5-  5   3
  8 Timrå   3  1  0  2  0  0   5-  9   3
  9 Södert  3  1  0  2  0  0   5- 15   3
10 Djurgå  3  0  1  2  0  1   5-  9   1
11 Mora    3  0  1  2  0  1   4-  9   1
12 Leksan  3  0  0  3  0  0   4- 13   0
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Namtrac: Brynäs vägrar förlora. Starkt att knipa sista poängen. Väldigt få skott från båda lagen, men Brynäs 11 skott är inte mycket att skryta med. Ska bli intressant att jöra omdömena från de som såg matchen.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Boorks importer fixade det. Nu tar vi SSK med 5-1 av bara farten...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Namtrac: Taaaaaaaaaaaaaaaaack BIF men ni behöver inte få mig att bita sönder naglarna!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Underbart Almtorp!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
vad var det jag sa? jo 2-1 hurra
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Nej, han har nog tagit en sup eller två
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Blir nog fan 1-1. Men vet ju inte tiden, kommentatorn säger ju aldrig tiden så...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
arnio: Ja
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
11 skott på tre perioder är inte bra. Kom igen och ta bonuspoängen nu!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Blir det spel 4 mot 3 nu?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Japp då sätter vi den i PP på ÖT och bärgar en tvåa!
En etta känns ändå helt okej då vi trots allt lirar borta!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
arnio: Oooh, nära 1-2 i slutet. Slut på tredje perioden. Men nu har vi ju PP i drygt 1min och 43sek och då sätter vi den!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
En poäng i alla fall!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
arnio: 1 poäng bärgad, nu hoppas vi på en till.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
In med pucken nu då!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Så ja, PP
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: PP nu...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Yes! Utvisning för Djurgården! Nu jävlar!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Liljegren: Tekning hos Djurgården med lite mer än 1 minut kvar. Sätt den nu!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Eller så avgör Casselståhl på övertid som mot Luleå :D
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Liljegren:
Känns som att en poäng får vi vara nöjda med idag. Om vi får den vill säga...
Kommentera

587944 · »