Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården-Brynäs 27/9

1406555 · » Till forumet


Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Vad flashigt forumet blev, tar nog ett tag att vänja sig nu..
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Fan va bra gjort o vända steken på hovet!! =)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Brynäs_89: Ska man vinna guld så är det nog jävligt viktigt att få igång just widing..
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Det är inte viktigt att få igång widing det är viktigt att vinna matcher och så länge som de skapa chanser så skiter jag i om det gör mål eller inte så länge de inte släpper in några så behöver de inte göra mål om de tre andra kedjorna gör målen!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Pettisbif: det skulle ju även kunna funka med :

33-19-62

12-24-31

10-39-16

41-25-11

så håller man ihop paren:grana/dacke,basse/nordan och jeppe/martin

larsson har ju funkat perfekt med basse och nordan förr.. granis och dacke har bägge spelat mycket med mads under brynäs senare år. och widde kanske hittar mer rätt när det är mer tuta och kör och inte bara leta lägen.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: jo så är de absolut. tror inte att firma jonsson/larsson kommer ändra ett vinnande koncept. men jag satt och klura på hur det skulle kunna se ut. och kom fram till att dom 4 linor som jag skrev skulle kunna vara heta(enligt mig i ivf ;) )
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Pettisbif: Viktigt i att få igång Widing, i övrigt tycker jag det känns omotiverat att göra massa ändringar sålänge vi vinner.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Zzz: Så här då:

Silver-Calle-Mats : Får vara intakt då både calle och jacke kan gå mer på offensiven med en mer hemåt tänkande mats. dessutom är han bra runt mål och i sarghörn passar bra ihop med #33 o #19

Widde-Johan-Martin : Den här kedjan tror jag kan bli riktigt bra, spela widde med dom just nu kanske bättre forwardsen.. johan eller martin som center, samma lika kanske? Johan har en förmåga att gräva fram pucken och göra det till farliga lägen (som widde hugger på) martin och widde tror jag skulle kunna passa bra ihop då dom spelar på mycket fart.. dessutom har dom rätt lika spelstil.. känns som det kan bli en hit om dessa får testa ihop.

Ollas-Nordan-Basse : Att Basse och Nordan ska spela ihop är tycker jag en självklarhet, precis lika självklart som lhc har Hlavc/Hlinka. att kanha och widde inte hittar rätt tror jag beror myket på att dom letar lägen hela tiden, och inte tar pucken så som det ter sig. det gör verkligen ollas och han går på mål är dessutom bra på pilla in puckar och att styra.. perfekt för två så spelskickliga killar som basse och nordan.

Granis-Mads-Dacke : Defensiv kedjan, men om hansen prickar den form han hade debutåret så kan det bli en av elitseriens svåraste kedja att spela mot både i offensiv zon men framför allt i defensiv zon. Granis på en kant, har ju funkat för, då kan han enligt mig grisa och kötta mer, då mads tänker på det defensiva.. dacke tror jag skulle kunna vara lika bra med alla 14 forwards i brynäs.. man vet alltid vad man får.

ett plus är också att varje kedja har minst en högerskytt...!


tänk sen om Ekholm kommer "hem" då jäklar =)

en "ersättare" om mattias tar plats i nhl altv. väljer att satsa i ahl skulle kunna vara antingen clay wilson eller dan spang. bägge har inte fått kontrakt med respektive klubb. Sen finns det även två lång skott i Teemo Laakso och Vic Bartley som precis som Ekholm kämpar om en av 6/7 back-platser i nashville.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Har ingen aning om vad det är men det är väl bara att testa att sätta på kanalen där matchen visas.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Peja: c+ large, genom bwin.. gratis abonnemanget i 3 månader
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Det beror på vilket programpaket du har. Om du har canal+ maxpaket så har du ju alla canal+ kanalerna.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Nyss hemkommen från London, fantastiskt resultat och enl sportradion helt välfärtjänt! Bra Brynäs!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Peja: Jag tycker det inte finns någon som gör skitjoobbet i kedjan Lauritzen-Nordqvist-Widing. Samma sak som förra året när Johan Larsson var den som dick fart på kedjan. Lauritzen vågar inte gå in i tung trafik i hörnen och Widing fiskar med klubban efter puck. Jag tycker Dackell och Widing på prov ska byta plats för att få fart på Nordqvist och Laurtizen. Synd på kedjan med Larsson-Granström-Dackell som fungerar så bra men något måste göras för att gå igång Nordan och Lauritz.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Peja: Förlåt om jag är dum.. Men kommer jag åt den på csports? Tack peja
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Lindström: varför inte testa så här?

33-19-62

11-39-16

10-31-12

25-24-41

altv.2

33-19-62

31-24-12

25-10-41

11-39-16

altv.3

33-19-10

41-24-12

25-31-11

62-39-16

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Burken: Jag håller med om backsituationen.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Ytterligare en bra bortamatch av Brynäs. Visserligen slarv i första perioden, men annars var det ju i princip spel mot ett mål. Hade kunna blivit stora segersiffror om Brynäs varit effektivare.

Bra taktik och inställning (bra Jonsson!), åter igen gediget målvaktsspel (2 bra målvakter=stabilitet i resultaten) och fjärdekedjan gjorde som vanligt en utmärkt insats. 3 av 4 kedjor funkar. Nu inväntar vi Lauritzen-Nordquist-Widing. Jag tror att de kommer att börja producera när Lauritzen inte sänker pucktempot.

Martin Johansson fortsätter att övertyga. Hans speed och hunger är grym. Borde passa in i Tre Kronors sätt att spela.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Canal+ extra2.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Peja: KaN jag se den på csports??
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Huge: I nuläget saknar man väl i så fall Ekholm. Jag tycker att våra backar han en tendens att kladda för mycket med pucken. Massor av försök att lägga ut pucken genom backhandfjösare utefter sargen. Jag vet inte hur många enkla stopp som djurgårdsbackarna fick göra idag. Med långa byten som följd.

Ikväll gick det bra men i längden är det inte bra att man tillåter sig bli fastcheckad i egen zon just på grund av slarv/oförmåga att lägga ut pucken mer distinkt. Detta gäller även forwards som helt sonika blev bestulna på pucken av backcheckande djurgårdare.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Burken: Nä, där har du iofs en poäng.
Men å andra sidan: med Somervuori och Ekholm i laget kanske vi inte fått hit ex Ollas, Widing och Johansson.
Och det är ju dom som till stor del ger TJ möjlighet att spela det här offensiv spelet.
Dessutom: som det ser ut i dagsläget, vem saknar en Somervuori eller Ekholm?   ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving:

Ganska kul och se hur han kliar sig i huvudet när frågan om hur det känns att lämna Leksand kommer. Han verkar inte riktigt veta vad han skall svara. Tycker synd om honom som har sådant stort Leksandshjärta fortfarande. Det märks .
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Zappaholic: Om Ekholm kommer så JA, men annars vet jag inte riktigt. Vem ska petas? Så länge Löf spelar som idag och mot Färjestad tycker jag han är given.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Det ska in en toppback i det här laget snart också! Ni har väl inte glömt det?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Huge: Vad du glömmer är att TJ inte har tillgång till Somervuori och Ekholm ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Lindström: Så länge resten av laget gör vad som förväntas av dem så gör det inte så mycket om Widde har det tungt just nu. Men man kanske skulle göra ett försök att ge honom en ny miljö.

Exempelvis genom att byta plats mellan han och Dackell.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving: Sjöberg är en av de bättre murvlarna men missar en viktig sak: vi har fått ett par riktigt bra energispelare som CZ inte hade tillgång till. Plus att våra junisar utvecklades enormt förra säsongen och det är det TJ nu kan skörda frukterna av. Så i rättvisans namn blir det kanske lite orättvist att bara förklara vårt fina spel för dagen med att CZ har flyttat.
Men ur ett annat perspektiv tycker jag ändå att Sjöberg har rätt: tror inte att CZ hade praktiserat samma offensiva spel som TJ nu gör, även om han varit kvar som tränare.
Så i den aspekten var tränarbytet självklart ett lyckat drag.

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Burken: Vilken moral alla visade upp idag, ingen åkte å gömde sig.
Inga diva fasoner såg vi röken av idag på nån, men man är en smula orolig ang Widing...
Farten och tv pucks finten är som bortblåst, hyggligt viktigt att våran "stjärna" vaknar till.
Sen så skönt att Järnkrok fick stänka dit en efter fadäsen vid 1-0 målet!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
I dag plockade vi igen de två poäng vi "tappade" mot Linköping i premiären.
Förra säsongen ledde vi med 3-0 i första bortamatchen mot Djurgården,
men förlorade den med 4-3. Lite bättre den här gången, om man säger så.

Brynäs mot Nordic Throphy/European Trophy lagen, 10 - 5 i poäng.
Det trodde man inte på förhand när man såg spelprogrammet.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Gurra88: Den går i repris med start kl 22.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Ingen som har matchen inspelad !? Missade tyvärr. Riktigt starkt med vinst!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Det här inslaget med Ollas hade jag missat..
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
leovalkama: Kollade faktiskt lite på ticnet och såg att det var ganska bra sålt av biljetter!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving: Det måste vara ännu en artikel från en "onyanserad murvel" I alla fall enligt vissa ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving: Oj vilken skön seger!! Hoppas gävleborna hjälper till att fylla läkerolen på lördag! :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving: "Kedjan med Nordquist som center producerar inte alls så där finns det sparkapital. Men då är det samtidigt en viktig styrka i laget att kedjan med Johan Larsson som center kliver fram och spelar riktigt bra. Som mot Djurgården. Den kedjan ger Brynäs chansen att vinna den här tillställningen."

Haha...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9

Burken: Ja, det stämmer! Hoppas vi inte får se samma tendenser den här säsongen.

Förresten så slår Henrik Sjöberg huvudet på spiken i sin rubrik....

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Zzz: Ja det vore nåt.. Jag hörde att man behövde nån som samlar in tomflaskorna efter match.. Det är ungefär hans nivå.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
MarcusElving: JA Brynäs har verkligen visat att de kan mäta sig med topplagen. Det skall bli intressant att se hur de agerar mot de "sämre" lagen. Det var ju tendenser förra säsongen med när man spelade bra mot topplagen och torskade typ alla matcher mot de två lag som hamnade i KS.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
God natt gubbar, nu blir det filmtajm med vargen :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Burken: Vi har väll en lucka i ledarstabben, kanske skulle passa bra? ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
70 Rodrigues: Ja varför vara lite positiva ikväll när allt antagligen går åt helvete imorgon;-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
mattias - 74: Han kanske ska passa på att avgå frivilligt. Det finns ju fortfarande mycket bär i skog och mark ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Zzz: Tyvärr så är det ju d :-(
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
70 Rodrigues:

Polacken hänger löst ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
70 Rodrigues: Japp, synd att det är 150 poäng kvar att spela om =)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Ser bra ut ;-)

1 Frölunda 6 5 0 0 1 15-3 16
2 Linköping 6 3 2 1 0 16-14 11
3 Brynäs 5 3 1 0 1 13-9 10
4 AIK 6 2 2 2 0 14-11 10
5 Djurgårde 6 3 3 0 0 16-20 9
6 HV71 6 2 3 1 0 15-12 8
7 Skellefte 5 2 1 0 2 13-10 8
8 Luleå 5 2 1 0 2 12-10 8
----------------------------------------
9 Växjö 6 2 3 1 0 13-15 8
10 Modo 5 2 3 0 0 10-13 6
----------------------------------------
11 Färjestad 5 0 3 1 1 7-16 3
12 Timrå 5 0 4 1 0 9-20 2
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9

Johansson har en jävla speed, han är lätt bland de absolut snabbaste spelarna i ES.

Två raka bortasegrar mot på förhand två tippade topplag (DIF,FBK) är ju inte fy skam.

Vi ligger 3:a i ES trots att 6 lag har spelat en match mer. Grym öppning på säsongen!

Då ska vi ha i åtanke att vi har haft ett jäklig tufft spelschema också. Linköping, HV71, Frölunda, Färjestad och Djurgården.

Det är kul nu!

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Efter första perioden där vi orättvist ligger under med två mål så tar vi över fullständigt och vinner rättvist. Guldjakten har börjat;-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs 27/9
Resultaten ikväll:

Ishockey elitserien

Djurgården - Brynäs 2-4

(2-0,0-1,0-3)
Frölunda - Timrå 5-0

(1-0,3-0,1-0)
Luleå - Färjestad 2-0

(0-0,0-0,2-0)
Skellefteå - HV71 1-3

(0-1,0-1,1-1)
Växjö - Modo 4-2

(1-0,2-1,1-1)
Kommentera

1406555 · »