1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742127 inlägg · 7967 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
70 Rodrigues: Varför skälla på spelarna? Det är som att skälla på en blind för att han inte kan läsa.

GävleLasse: Idag håller jag med Huge fullständigt. Brynäs hade ren otur/oflyt.

Sperrle har varit bäste Brynäsare i två matcher irad och att säga att han "får ta på sig" något är att kasta sten i glashus.

Jompe: Vilka kärringar, så mycket support och så lite arbete. Va fan tror dom egentligen?

Metal Guru: Mora i ett möte med dagens Brynäs skulle vara seriens säkraste moraseger. Förresten, spelade inte Mora ut Brynäs sist vi möttes?

OM det stod 10 NHLtränare i båset så skulle det gå bättre, OÖ verkar ju ha noll koll och kan inte coacha, han är väl en av alla loosers i denna härva........
En bra coach tar ut det bästa ur varje spelare inte det sämsta, undrar vad OÖ taxerar, vad han än får så är det för mycket!!

Den största skandalen är väl om Sundlöv får stanna han har ju bevisligen säsong efter säsong kört laget i botten.

Jajjen:
"...måste Mora hamna i en lång formsvacka snart..."

Du menar att vi inte ska börja på att vinna någon match då och då..?

Vilken skitmatch! Vilka skitmål! Många som försöker, många som jobbar, många som inte kan. Det går inte att lasta Sperrle, Månsson eller nån annan för dagens torsk. Det är laget som är alldeles för dåligt. Ska Brynäs slippa Allsvenskan från och med nästa säsong måste Mora och Luleå hamna i en lång formsvacka snart.

Jag har ställt in alla festligheter efter dagens tragedi och tanken slog mej just att det kan ha varit sista gången jag såg en elitseriematch med Brynäs.

Det känns snöpligt allting just nu.
Tur är ju något man förtjänar sig det, men jag tycker verkligen att Brynäs gjort sig lite förtjänt av lite tur.
Men ännu, Färjestad verkar göra sitt jobb (leder med 4-1).
Så det är INTE så långt till slutspel. Dock hotar ju kvalserien också.
Hmm, blir en fortsatt jobbig tid framöver.

GävleLasse: Faktum är att Sperrle gör en riktigt bra match idag.
Ett skitmål avgör tyvärr, men det innebär väl inte automatiskt att målvakten måste vara ur form?

Springsteen: JAHA !!!!

Springsteen: Ladda !!!

Springsteen: Börja ladda !!!

Springsteen: Bara att börja ladda !!!

Davey_22: Brunäs klar för kvalserien !!!

Brynäs har spelat en otrolig massa måstematcher redan, men efter uppehållet kommer Måstematchen med stort M. Luleå hemma. Allt annat än 3 poäng där är väldigt väldigt oly
olyckligt.

Huge: Man kan skylla på otur, men att ställe en målvakt som inte är i form är att be efter skitmål. En målvakt måste ha flyt. Det var läge sedan han hade något som man kan kalla för flyt.

Curre: Ja, men vid det här laget har väl alla redan spelat med alla? Det finns inte så mycket kvar att testa...
Du vet väl hur det är när man gräver lite i skithögen?

munkas: Helt fel. En av de sämsta tränare jag sett. Hans måttå måste vara att aldrig ändra på ett förlorande lag, helt jävla otroligt, man måste väl för fan vaska om i kedjorna när man spelar skit. Bänka fjanten Danielsson för gott , han har absolut ingen spelförståelse, helt värdelös, liksom målvakterna, men det vet väl alla redan.

Bissett19: Man blir ju bara så otroligt lack på allt vad hockey och Brynäs heter. Frustrerande, javisst. Kämpa hårdare för varje mål än vad motståndarna behöver, javisst. Oflyt, javisst. Motståndarnas skräpmål, jorå. Det värsta man kan göra när det blir dags att sammanfatta den här säsongen är att hävda att alla dessa förluster berodde på felstudsande puckar och oflyt. Flyt förtjänar man, man spelar sig till det. Över 55 omgångar jämnar turfaktorn ut sig. Vi har en väldigt svag trupp i år och det är alls ingen slump att vi ligger där vi ligger.

Sundlöv och Boork hade en grandios idé om en rekordbred trupp och att olika linor skulle "vila" mellan omgångarna. Idén är kanske inte helt orimlig men truppen köpte den inte. Exit Boork, kvar stod Sundlöv med en bred men svag trupp. Samtidigt dyker ekonomin och nyförvärv är otänkbart, säger styrelsen som måste balansera böckerna. Allt detta och flera andra omständigheter har satt oss där vi är idag. Dax för storstädning, och man kan bara hoppas att vi kan göra detta utan att ramla ner i AS, för har vi hamnat där lär vi få ett helvete att komma tillbaka.

Spelarna kämpade idag, men det räcker inte. Det är där vi är idag.

Antar att det är så här Leksingar mår. Upp och ner, ner och upp.
Man kastas mellan hopp och förtvivlan.

Ja, dränka sorgen med pilsner ikväll.

Som sämst har Brynäs haft 5 poäng upp till tionde plats.
Det var i omgång 12.

Som bäst har Brynäs haft 6 poäng ner till elfte plats.
Det var i omgång 2 och 38.

Förlust mot Luleå i nästa och sen den givna förlusten,
borta mot Linköping, i omgången efter, kan innebära att
det är 7! poäng upp till tionde plats med 9 omgångar kvar.
Då är det naturligtvis kört, troligen för alltid.

De som tror att Brynäs någonsin kommer att gå upp i elitserien
igen efter att de åkt ur bör vakna upp ur sin rosa drömvärld.

Har Brynäs inte råd att ha en trupp för nedre halvan i elitserien
med över 100 miljoner i omsättning, hur tror ni då att Brynäs ens
skall ha råd med en trupp för övre halvan i allsvenskan.

I allsvenskan försvinner 18 miljoner i tv-intäkter plus minst
12 miljoner i publikintäkter (lågt räknat 3000*27*150).
Hur stor förlusten blir i sponsorintäkter vågar jag inte ens tänka på.

Dra bort minst 30 miljoner i lönebudget från säsongens lag och
försök sen bygga ett lag för elitserien. Lyckas du med det kan
du åka på turné med Joe Labero i framtiden.

Den 14 februari 2008 kan Brynäs tid som elitklubb få sitt slut.
En match. Förlust där och gävleborna får gå på innebandy
eller masa sig två mil västerut för marginalsporten bandy
de kommande vintrarna.

Bissett19: kan man ju undra !!!!

Bissett19: Konstig fråga. Vad hade du hellre varit?

wap.hockeysnack.com
VARFÖR BLEV MAN BRYNÄSARE-

Onödig förlust (igen). Någon puck borde grabbarna utan stora benskydd ha satt. Sperrle hade otur men i fantomendress, vilken krävs för att vinna matcher idag, borde han ha tagit alla.

När Månsson blir intervjuad i periodpaus av c+ gör han alltid en indianare i nästkommande period. Håll dig borta från allt vad headset heter!

33 pinnar kvar. Ta dom!

Gävlebor: var snälla mot alla spelare som letar sig ut i Gävlemörkret ikväll.

Färjestad: Gör det ni ska... humhuumhuuumhum humm (ledmotivet från gudfadern)

Modoiter: Taskig utdelning ikväll :-)

rafalski: "Idag tycker jag synd om Brynäs, om det finns en hockeygud så pissade han verkligen på Brynäs idag."

Ja, just hemkommen från bedrövelsen så kan jag inte annat än att hålla med.
Vi gör en bra match, liksom Djurgården. Helt jämnt spel- och chansmässigt men som vanligt så har ett lag i motgång inget flyt.
Ett inlägg från blå som till sist studsar i stolpen och pucken dimper ner vid stolproten bakom Sperrles vänstra skridsko. Varpå Sperrle (som inte vet var pucken är) naturligtvis lyckas dra med sig pucken över mållinjen.
Blytungt.

mattiaskarlgren: Du skulle kunna ställa in 10 NHL-tränare i båset utan att det skulle hjälpa. Det är ju knappast Doffens fel att han förfogar över 23 inkompetenta losers, som slarvar bort match efter match.

Macahan: Klart som fan att det inte var Sperrles fel. Han ser inte första målet, andra målet är ju sådan bonnröta så det finns inte.. Tredje målet är ju pinsamt av Månsson.. Brynäs räcker helt enkelt inte till, sen så går det inte att lira en TREDJE match i veckan på tre kedjor, man orkar inte det, hur j-a bra tränad man än är. Men vafan, OÖ verkar ju riktigt bra som tränare.. Lika bra att ställa in en kona i båset som ger ut lite direktiv.

munkas: Tror du på fullt allvar att de har en chans i KS, de spelar ju med öppet mål

munkas: Ja, ska bli skönt att inte behöva vara förbannad/besviken/nedstämd på ett tag nu.

Izah: Ja, nu slipper man i alla fall se skiten ett tag framöver. Det kan ju behövas några vilodagar inför 5:e raka hemmatorsken i omstarten...
och Lind får chansen att vila ostbågarna inför kvalserien.
Jävla skitlag!

Davey_22: Inse fakta det kommer INTE att bli ES nästa säsong, eller säsongen efter den eller ........

Tja..man vinner inte så många matcher genom att göra 1 mål, men jag tycker Sperrle kan göra en bra mycket bättre insats på målet.

Om vi nu spelar elithockey nästa säsong, hur fan ska vi ha råd att värva både bra målvakt och typ 2 bra centrar ? För det behövs.

Backsidan får väl helt enkelt nöta försvar..lär inte bli pengar över till det.

GävleLasse: Vilken jävla looooser, lägg ned hela laget nu, de har ju inte en chans ens mot ett damlag!!!

GävleLasse: Tycker inte det är Sperrles fel att det gick som det gick.
En skitmatch från början.

HUVVA

GävleLasse:

Ja, det känns som att vi (läs mormor) har förvaltat spelarbudgeten på bästa sätt...

rafalski: Sperrle tvåmålsskytt.. inte illa

Fy fan säger jag...hela den här säsongen har varit en enda lång felskött historia, på de flesta plan.

Det sticker rejält i mina ögon att Luleå värvar nån jävla målvakt som direkt spikar igen och Mora nån snajdare som smäller in 2 poäng i första matchen.

wap.hockeysnack.com
Idag tycker jag synd om Brynäs, om det finns en hockeygud så pissade han verkligen på Brynäs idag.

Ödsla semester på dessa dårar sen åka 17 mil hmmmm nääääää, jag tror inte det. Och även om jag gjorde det så har jag ju inget BIFhjärta tydligen så vargör skulle dessa torftiga människor lyssna på någon från näringslivet som vet något om ekonomi och personalansvar????

Det enda som är bra NÄR de åker ur ES är att matcherna i Sthlmsområdet oftast har lågt inträde

Välkommen ned i källaren.

Peja:

För att inte prata om spelet i egen zon...

Hansen-Hauhtonen-Molin-Sundström... En centeruppsättning av hög allsvensk klass, men inte elitserieklass. Det är oerhört svårt att få igång något konstruktivt spel när ingen center håller måttet.

Den här jävla säsongen har förkortat mitt liv med en 25-30 år, och det värsta återstår..

Izah: Brev kan ju alla skriva. Du får säkert ta ut en semesterdag.

Gusten:

Bumpa upp "namn på en serie starkt förknippad med Sjunde inseglet"-tråden...

Mickis: Så jäkla synd att jag jobbar men du behöver inte vara orolig, jag kommer att skicka brev till dem!!! Har varit ständig medlem sedan jag fyllde 7 men nu tänker jag göra som Sandlin och riva mitt medlemsbevis!!!!

Man kan tyvärr inte vinna en hockeymatch om man bara gör ett mål. Det är inte fotboll.

Izah: Hoppas du kommer på årsmötet och talar om för ledning och styrelsen vad du tycker.

Kan nån döda mig ?

« · 978124 · »