Brynäs IF

715248 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården-Brynäs torsdag 12/10

« · 757026 Till forumet


Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Hallå Brynäsvänner!


Torsdag 12/10 är det dags för match mellan Brynäs och Djurgården i Globen.

Brynäs Stockholm har då ordnat en Brynäspub på globen inför matchen där ALLA Brynäsare är välkomna, man behöver alltså inte vara medlem i någon supporterklubb eller i Brynäs IF.
Brynäspuben öppnar klockan 17.00 och är belägen i puben Heartbreak vid läktare B. (Man går in vid ingång 2 och direkt upp till vänster.)

www.globearenas.se/browse.asp?sid=82

I puben kommer det för er som kommer direkt från jobbet att finnas möjlighet att äta en buffé för endast 99:-, i denna ingår:

BBQ Kyckling drumsticks
Hamburgare med tillbehör
Rostad klyftpotatis
Tacos med tillbehör
Vegetarian pastasallad
Bröd och färskost

Stor stark får ni till det facila priset av 29:-

BRYNÄS ON TOUR
Brynäs kommer att vara på plats i puben och sälja souvenirer och vid 18-tiden kommer Brynäs nya affärschef Sven Engwall att berätta lite om Brynäs och Läkerol Arena.
Brynäs andretränare Olof Östblom kommer att finnas på plats för att delge er lite taktiksnack inför matchen och dessutom hoppas vi på besök av någon spelare som inte finns med i kvällens laguppställning.

Välkomna!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
micke petterson: Great!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
micke petterson: Bra för er som kommer dit!

Men vad är man för en brynäsare om man inte är medlem i någon supporterklubb eller i moderföreningen? En oorganiserad outsider utan rösträtt.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
20 Lindgren:
Hehe, kul statistik.
Christer Olsson & Jennifer Lopez... C.Ol & J.Lo?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Cicero: Har Jennifer Lopez spelat i Brynäs? Vilken säsong då?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
74050: Inge "jennifer lopez" hammarström!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Ingefer Lopez? Pepparkakan???
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Spets har inte varit inne på ett enda baklängesmål så här långt.

+/- statistiken på swehockey.se ger mig huvudbry, nån som kan förklara för mig hur mål, ass, +, - och +/- hänger ihop?

Bäckis tex. har 3 mål och 1 ass. Har varit inne på 3 mål framåt (kanske han passade till sig själv eller passade en medspelare och sedan bytte) och 1 mål bakåt och ett +/- på +2.

För mig så verkar ju detta felaktigt, 3mål + 1 ass borde innebära att han varit inne på minst 4 mål framåt och borde då således ha minst +3.

Mysteriet gäller inte bara Bäckis utan ett flertal av spelarna i Bif. om det nu inte är jag som är bakom flötet

Hjälp mig att reda ut detta.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
arnio: "Hjälp mig att reda ut detta"

Du ÄR bakom flötet:-)

Nä skämt å sido det där låter skumt.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
arnio: +/- räknas inte i PP och BP, det gör att man inte kan "räkna ut" i efterhand på det där viset.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: gå in och titta på statistiken så förstår ni vad jag menar, kan vara lite svårt att begripa mitt inlägg kanske.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Där ser man Gusten då har man lärt sig nåt nytt idag, tack tack.
Jag är alltså helt klart bakom flötet...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Då borde det ju inte stämma på Ove heller,han gjorde väl sitt i BP igår och borde då felat i statistiken åt det andra hållet...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
arnio: I Bäckis fall så skulle jag tippa att det är nånting sånt här:

Bäckis har gjort 2 mål i PP - Det räknas inte in i +/-
Det gör att han har producerat 1 mål + 1 ass i spel 5-5 - Det räknas in.
Mao så har han varit på isen i ytterligare ett mål för Brynäs i 5-5-spel men då har t.ex Herman gjort målet utan inblandning av Bäckis.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
arnio: Tänk att en liten jeppe från Finnmarken ska behöva reda ut saker o ting härinne:)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
arnio: Förmodligen är jag oxå helt bakom flötet.....
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Samma gäller för Molin, han spelade förmodligen +2 igår. Målet i BP räknas inte in.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: SH-mål räknas men inte PP-mål.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
prosten: Va ere för jävla pruttstatistik??
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
prosten: Du har nog rätt där...man får nog även minus om man spelar 5-4 och släpper in ett...fan nu ryker det ur öronen :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Det stämmer.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Mina har brunnit upp,jag lägger ner:-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Prutt o prutt, så är det.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
prosten: Visst,men varför?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Antagligen för att man ska kunna få en rättvisande statistik och kunna bortse från rollspeleriet i 5 mot 4.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Tycker att det är ganska "rättvist" faktiskt. Är man en skicklig defensiv rollspelare och spelar mycket i BP så blir ju +/-statistiken väldigt missvisande om det inte varit så pruttigt som det är :)
+/- är ju nånting bl.a NHL kollar mycket på
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: OK,därför BP mål räknas alltså!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: "+/- är ju nånting bl.a NHL kollar mycket på"

Då kanske Spets åker över nästa säsong menar du? :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: "OK,därför BP mål räknas alltså!"

Jag trodde inte att det gjorde det, men jag böjer mig för Prosten. Hela min "rättvise-tes" bygger nog mer på att inte det ska räknas när man SLÄPPER in mål i BP.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Näe,men dom man gör framåt räknas alltså.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Kollar på Bajen-LIF. Inte bara media som daltar med inavlen,även domarna slickar dom i röven.Han har ensam avgjort matchen redan i 1:a perioden.Skrämmande!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Jo kanske är det så.
Men Bajen är ju totalt värdelösa.Spelar man 5 mot 3 borde man ju komma in i motståndarnas zon.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
Sylf: Vet du inte det att hela sverige saknar Leksand, förutom jag då. Leksand är väl farmarlag till Orsa?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Bissett19: 14 -2 skott till leksand
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Bissett19: Kolla dom utv LIF gjort mål på,ingen av dom är nån utvisning.Att Bajen är värdelösa saknar betydelse.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander: Är inte du på krogen?? Jaga brudar eller nåt istället för att sitta och surfa!!!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
sylf: Nä, den klockrena skuldertacklingen som leksingen bjöds på var ju tagen ur instruktionsboken. T.o.m Persson tyckte den var juste....
Svanbom i Hammarby: har inte han spelat i Brynäs J20?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
Sylf: Sitter på krogen, väntar på att landlorden skall komma hem från middag. Bara jävla asfulla och dryga företagare här. Bumba upp skitsnackar tråden så skall jag slänga in en brandfackla
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Jo,tror t.o.m att han var upp och nosade på ES
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10

Och nu blir det reklam. Se första inlägget.

Missa inte chansen att umgås samt köpa lite souvernirer innan matchen. Glöm ej att det kommer "inför" snavk med Östblom samt att vi får lite mer info om La från affärsbossen Engwall.

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander: Du är helt borta nu.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Vem här vade som hade satt 3 bortavinster??

DIF - SAIK 1 - 3
FRÖ - TIK 1 - 2
LHF - BIF 0 - 4

;) lycklig jäkel iaf
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander:
Yeeeaay! Jag kommer! *nickar*
Ska bli askul! Skäms nästan för att säga det, men det var läääänge sen jag var på elitserie-hockey (har ju plåtat div.1 o 2 de senaste 3 säsongerna..)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Hallå Brynäsvänner!


Torsdag 12/10 är det dags för match mellan Brynäs och Djurgården i Globen.

Brynäs Stockholm har då ordnat en Brynäspub på globen inför matchen där ALLA Brynäsare är välkomna, man behöver alltså inte vara medlem i någon supporterklubb eller i Brynäs IF.
Brynäspuben öppnar klockan 17.00 och är belägen i puben Heartbreak vid läktare B. (Man går in vid ingång 2 och direkt upp till vänster.)

www.globearenas.se/browse.asp?sid=82

I puben kommer det för er som kommer direkt från jobbet att finnas möjlighet att äta en buffé för endast 99:-, i denna ingår:

BBQ Kyckling drumsticks
Hamburgare med tillbehör
Rostad klyftpotatis
Tacos med tillbehör
Vegetarian pastasallad
Bröd och färskost

Stor stark får ni till det facila priset av 29:-

BRYNÄS ON TOUR
Brynäs kommer att vara på plats i puben och sälja souvenirer och vid 18-tiden kommer Brynäs nya affärschef Sven Engwall att berätta lite om Brynäs och Läkerol Arena.
Brynäs andretränare Olof Östblom kommer att finnas på plats för att delge er lite taktiksnack inför matchen och dessutom hoppas vi på besök av någon spelare som inte finns med i kvällens laguppställning.

Välkomna!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
prosten: Antingen så är ni där och äter fin Buffé och träffar roligt folk eller så glor ni på matchen på TV och käkar Dafgårds halvtaskiga microvärmda Lasagne samt dricker ljummen folkpilsner ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
Eller så missar man matchen helt å hållet, drygt att ha möte när det för en gångs skull är "hemmamatch" :-(
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander: Tänk om det bara är blodpudding på buffen då? Och den stora starka för 29 spänn är Patrik Selander??
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Tröjauktionen från premiären slutförd.Var är Bäckis tröja?
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10

Har någon koll på hur det är med Molin? Han såg då hyfsat pigg ut efter smällen när han reste sig upp. Gick han av bara för att vi hade en säker ledning eller?

Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Hallå Brynäsvänner!


Torsdag 12/10 är det dags för match mellan Brynäs och Djurgården i Globen.

Brynäs Stockholm har då ordnat en Brynäspub på globen inför matchen där ALLA Brynäsare är välkomna, man behöver alltså inte vara medlem i någon supporterklubb eller i Brynäs IF.
Brynäspuben öppnar klockan 17.00 och är belägen i puben Heartbreak vid läktare B. (Man går in vid ingång 2 och direkt upp till vänster.)

www.globearenas.se/browse.asp?sid=82

I puben kommer det för er som kommer direkt från jobbet att finnas möjlighet att äta en buffé för endast 99:-, i denna ingår:

BBQ Kyckling drumsticks
Hamburgare med tillbehör
Rostad klyftpotatis
Tacos med tillbehör
Vegetarian pastasallad
Bröd och färskost

Stor stark får ni till det facila priset av 29:-

BRYNÄS ON TOUR
Brynäs kommer att vara på plats i puben och sälja souvenirer och vid 18-tiden kommer Brynäs nya affärschef Sven Engwall att berätta lite om Brynäs och Läkerol Arena.
Brynäs andretränare Olof Östblom kommer att finnas på plats för att delge er lite taktiksnack inför matchen och dessutom hoppas vi på besök av någon spelare som inte finns med i kvällens laguppställning.

Välkomna!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
prosten:
Bra initiativ - det låter jättekul. Synd att man har 50 mil till Stockholm, men det blir väl fler tillfällen!!
Kommentera

« · 757026