Brynäs IF

713448 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården-Brynäs torsdag 12/10

766539 · » Till forumet


Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Regel nr 1: Ha aldrig höga förväntningar när du går på hockey i Globen du blir bara besviken.

Trist match där Bäckis glimtade till och var behållningen. Djurgården spelar ingen direkt publikfriande hockey och gynnades mest av att Sören "synfelet" Persson blundade för det mesta på isen (lustigt att challe gnäller på det som räddar dif). Brynäs värda fler än det enda mål man lyckas få in i 3e.

Övriga reflektioner:
Ove Molin ovanligt osynlig igår,axeln kanske spökar trots allt.
Sebbe Karlsson var bra Alcen ser lovande ut liksom Jonathan Carlsson.
Angell är sevärd Sjödin gör en bra match. Sunken blandar och ger.

Ska bli intressant att se Bicek med Bäckis. Framtiden ser ganska ljus ut .
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
70 Rodrigues: Var det därför de hade Peltorkåpor på sig? :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Precis. Det är inte bara jag som ser fram mot framförallt spänningsmomentet när jag går på en Brynäsmatch...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
74050: "Huge: Analyser... :-)"

Ja, jag såg mitt misstag nu.
Glömde citationstecknen runt ordet ..... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Analyser... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Anemyr: "Kul att se så många Brynäsbekantingar där igår och underhållande att höra "70 Rodrigues" konstant klaga på hur dåkigt Brynäs tekade och sedan ungarnas syrliga kommentarer bredvid =D"

Kan upplysa om att jag satt framför Tony och att en annan dysterkvist anslöt efter ett tag. Nämner inga namn, men "medhjälparen" har en hund som ofta blir rastad när vi spelar.
En av mina medbjudna ickebrynäsare var inte direkt imponerad av dessa båda herrars analyser av vad som skedde på isen, det kan jag lugnt säga.... ;-))
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Anemyr: Mina ungar är vana, sen var det ju faktiskt så att dom tekade riktigt illa igår!!
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huss: Aha, jag fattar... nu vet jag vem "Huss" är ;)

Vi dök upp 17:05 och möttes av en lång kö a'la stureplan, jag kunde inte ana att det skulle vara sånt stort intresse. Kul att se så många Brynäsbekantingar där igår och underhållande att höra "70 Rodrigues" konstant klaga på hur dåkigt Brynäs tekade och sedan ungarnas syrliga kommentarer bredvid =D
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Anemyr: Kan bara hålla med, ett stort tack Micke ! Puben var strålande, synd bara att man kom så sent så att maten missades.
Matchen i sig var underlig, allmänhetens åkning i första där spelskickliga Brynäs backar i lugn och ro kunde transportera upp pucken.
Säckens taktiska förändring i andra, med två man som a la Davydov cirklade på blå för att pressa ner Brynäsarna i banan, samt rent dump & chase där man naglade de inte speciellt fysiska Brynäsbackarna i sargen och därmed tog över matchen.
Sen Brynäs press i slutet, ineffektiva forwards och Bäckströms majestätiska spel. Det är väl vad man kommer ihåg. Bra spel, knappast, krävs mer än så om slutspel ska nås.

ps /kul att se dig igen, Henrik, hoppas fingrarna har torkat/ds
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
micke petterson: Stort tack till BrynäsStockholm för gårdagskvällen! Vilken succé, det bara vällde ju in folk. Matchbiljett och god mat för 199:- är ju kanon, sen tillkommer visserligen ett antal öl kanske men sånt räknar vi inte ;-)

Att Leffe kom in och surrade innan matchen gjorde inte saken sämre. Jag ser redan fram emot nästa arrangemang!

Kom hem och läste på texttv att DIF-BIF budit på en underhållande match.. öh va!? Jag håller med Pucken som skrev att puben var trevligare än matchen.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: lite lamt
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Peja: Jag tog bara upp tre saker... fan man måste ju kunna sova om nätterna ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Du glömde att han förlorar varenda närkamp.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: "Har väl sina ups and downs som alla andra, och det är således inget som kan betraktas som anmärkningsvärt dåligt i hans spel."

- långsam i besluten under uppspelen
- ligger oftast för långt ifrån sin forward i egen zon
- tappar ut puckar ur offensiv zon under PP

För att nämna tre saker han gör allt för ofta.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Ja, med facit i hand så hade Spets behövt ett år i allsvenskan innan han provade på elitserien. Något "inskolningsår" där man är ordinarie i 50 matcher har inget es-lag råd med.

Danne är inte top6 backar i Brynäs så jag förstår inte hur han kan vara en av de viktigaste. Är medveten om att många tror att han är en genial spelskicklig back men BIF har både Sjödda och Angell som är bättre & rightare.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Peja: Inget som helst märkligt att det brukar ta minst 1 säsong för nya spelare att acklimatisera sig i ES. Speciellt om man kommer från ex den norska ligan.
Och Danne är en av våra viktigare backar. Håller generellt sett ändå en bra nivå. Har väl sina ups and downs som alla andra, och det är således inget som kan betraktas som anmärkningsvärt dåligt i hans spel.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Mm, det är märkligt hur Boork särbehandlar vissa spelare. Tänker även på Spets som visserligen har bättrat sig, men det tog väl typ 50 matcher.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Peja: Cassel lär bli kvar säsongen ut i alla fall. Vad gäller Johansson så verkar Boork tycka idel positiva tankar. Han, precis som Lind får ideligen förtroendet i PP och ingen av dem har briljerat, tvärt om.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Håller med angående Johansson - sett till hur vissa behandlats av Boork så är det nästan dags för Johansson att få sparken snart...

Jo, Cassel har varit oväntat bra men det känns som om det vore relativt enkelt att ersätta honom med någon betydligt yngre och utvecklingsbar back.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Jag tänkte... HÄMND! Hämnd för skitmålet som DIF fick förra säsongen när Öhrstedt vinglade till det i slutsekunderna...

Skönt att även vi kan få med oss skitmål då och då.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Peja: Ja Johansson har sjunkit betänkligt i kvalité den senaste tiden. Han har återgått til duttande i egen zon och ligger konstant för långt ifrån sina motståndare.

Cassel tycker jag däremot har varit bättre i år så här långt, speciellt på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Nä, idag förlorade han många tekningar, och Hermansson verkar ha fått frossa i avsluten. Det ser lite spänt ut då det ofta blir halvträffar på upplagda smörlägen. Äh, det är bara att jobba på så lossnar det snart. Det har bara gått 1/5 av serien, så än finns det hopp.
Såg att Challe tyckte att vår kvittering var en käftsmäll.
Mer rättvis kvittering får man väl leta efter, även om den kom radioaktivt, sas.... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Jo, han är ju trots allt 34 år. Både han, Cassel och Johansson måste skärpa sig om de ska vara kvar.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Peja: Ingen känd skada i alla fall... Det är väl "gammeln" som har tagit honom ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Alltså, spelar Lind skadad? Han har blivit otroligt mycket segare till denna säsong. Dackell ser ut som en raket när de åker jämnsides.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Huge: Vilket visar att Lind alls inte är ES bäste tekare.. ;)

Fan, jag kan inte bärga mig tills Bicek ansluter så vi får in lite skärpa i avsluten. Hermansson är bara FÖR ineffektiv.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Att tekningssnittet sänktes en aning idag berodde nog mkt på att han oftast hade Falk som mottekare. Ingen dålig tekare han heller.
En av landets absolut bästa, enligt min mening.
Så du har rätt: statsen kan vara missvisande ibland...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Dream Team: Ja men som jag skrev innan, det är de där 37,44 procenten som är de viktiga tekningarna som han inte vinner. Stats kan vara SÅ missvisande ibland...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Ja NÅT måste göras...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Ja även om Lind som vanligt gör det bra i BP och att han blixtrar till med några gudomliga pass, han hade väl ett par idag.
Men herregud vad lätt han blir av med pucken i anfallszonen, helt stillastående. Byt ut han mot Hansen, Dackell har då lite fart under grillorna denna säsong.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse: Ändå leder ju "Mille" den totala tekningsstatistiken i ES på 62,56 % vunna tekningar. Men den enda poäng som han har kommit upp i lär väl inte vara godkänt vad jag kan tro.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
74050: Ja det är virrigt i egen zon ibland. Detta är iofs inte konstigt med tanke på att Brynäs har en lite väl offensiv backbesättning.

Skönt att Brynäs orkar komma tillbaka i tredje perioden och "skitmålet" hade vi jobbat ihop till. Jag hade hellre sett att Angells kanon i ribban gått in, men oturen grinar oss i ansiktet.

Jag blir verkligen betänksam över Lind, han övertygar verkligen inte och har grymt svårt att vinna de viktiga tekningarna. Jag tror vi ser slutet på hans karriär den här säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander: Synd att vi förlorade ikväll. DIF helt utspelade i första och tredje. Sunken och Angells utv klatiga. Jättemiss i markering på 1-1. Två i stolpen en i ribban. Otroligt surt att sätta sej i bilen och åka hem. Min dotter var doch helnöjd. Det sista hon sa ikväll innan hon slocknade var - Tack för halsduken pappa.

Trevligt att se så många på puben innan. Brynäs Stockholm blir bara trevligare och trevligare.

Poetry in motion = Nicklas Bäckstöm
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
65selander: Vänsterhanden purken? Är den avundsjuk på högerhanden som du kilat stadigt med, eller? ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
morr, vänsterhanden är lite purken. Därav alla fina stavfel
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
Lasse vad gnäller du för? Hela hockey sverige säger att detta var ES bästa matchl... Tror t o m Språka på serbokratiska var bättre. Tur att vi fick en pinne med oss iaf. 2-1 målet var en gåva från Gävle Stad. Sjödda var färgblond, men som en över de 40 vet att det är svårt att hålla skärpan iblane
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten:
Ja, dom har ju brytit mot hockeyligans överenskommelse så då är det bara att vara konsekventa och sparka ut dom ur hockeyligan under ett år...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
rafalski:

Ja, varför inte. Då kan ju Dackell-Bäckis-Molin spela ihop istället. Där blir det klapp-klapp...
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
wap.hockeysnack.com
GävleLasse: Boorken kanske plockar bort Bäckis och kör med Herman, Bicek och Månsson:)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
GävleLasse:

Får du fart på bandyrören kanske han sätter in dig. Med de chanserna gör du minst tre... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Bissett19: Ja Hermansson har skjutit 28 skott på mål sammantaget, många rena "straffsparkar" efter briljant framspelning av Bäckis...

Resultatet: 2 mål...

Tandllöst! Det skal bli intressant att se vad som händer OM Boork stoppar in Bicek i hans ställe. Men det skulle inte förvåna mig ett jota om Boork gör något "oväntat".
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Taget!

Annars brukar man ju säga att serien sätter sig efter ca. 10 omgångar, men i år vete fan. Det lär väl ramla in en hel del spelare på artistskatt nästa vecka, och det lär väl förändra en hel del.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Godkänt med 1 poäng i Stockholm. Vi har ju haft det svårt där tidigare och 1 poäng är ändå okej med tanke på att vi låg under med en minut kvar. Tycker Karlsson gjorde en lite bättre match än tidigare och syntes, om än lite, men iaf mer än tidigare. Bäckis gjorde det också bra. Kristan var riktigt bra och hade inte mycket att göra åt målen.

Vi saknar en sniper och det visar förlusterna klart och tydligt.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Tommy: Då bestämmer vi det :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten: Ja. Man hoppas ju nästan att de går till final. De kan ju få möta oss där med sina svindyra artister :-)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten:

Tyckte det va kul ju.
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
mattias - 74: ....eller kanske liiite då. Iofs inte svårt att roa en luttrad leksning som dig Mattias ;)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Alisandali: Jo, jag vet...försökte skämta lite...funka tydligen inte :)
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Gusten:

Haha
Kommentera

Sv: Djurgården-Brynäs torsdag 12/10
Tommy: Ja men Skellefteå har tydligen gjort nån "fuling" och brytit "överenskommelsen" Dom tar in ett par spelare nån dag innan.
Kommentera

766539 · »