Brynäs IF

715122 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

1293172 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

Svedberg ska enligt honom själv ha fått en skalle efter slutsignalen..

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Äh, blev knas med länken där.
Ville iaf visa när vi vände 0-3 mot HV borta ifjol till oavgjort men förlust i OT.
Bara för att få lite balans i eländet...   :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Vår 1:e målvakt ligger på 14:e plats i målvaktsligan.
Det sägs ju att målvakten är halva laget och med det resonemanget är Brynäs bara ett lag till 75% och det räcker inte speciellt långt i Elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

Bissett19: Tala inte om´et.......   :-)

Annars förtränger vissa som sagt när vi själva har vänt nåt liknande...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Huge:

Nu tänkte jag mer på en tremålsledning mot just DIF,den där HV-fajten kommer jag inte ihåg,eller menar den har jag förträngt.
Stora ledningar har ju Brynäs tappat ett antal under åren,glömmer aldrig en kvartsfinal mot Malmö,där Brynäs ledde med 4-1 inför sista perren och sen torskade i Sudden och blev utslagna med 4-0 i matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Ja, var är den där Lindgren när man som mest behöver honom?  ;-)

Fast du verkar ha missat ledningen vi hade mot HV för x antal år sen.
Hade vi inte 5-0 eller nåt och torskade?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Huge:

Fanns iaf en Brynäsare som varit med och tappat en 3-0 ledning efter första perioden,nämligen Janne Larsson.

19 Januari 1989.

Period 1 (3-0)
1 - 0 05:45 Kyösti Karjalainen
2 - 0 08:54 Johan Brummer (Jan Larsson)
3 - 0 14:36 Anders Huss (Jan Larsson)
Skott: 8-9

Period 2 (0-2)
3 - 1 04:45 Johan Garpenlöv (Jan Viktorsson)
3 - 2 15:03 Håkan Södergren (Anders Johnson), spel fem mot fyra
Skott: 4-11

Period 3 (0-3)
3 - 3 01:34 Charles Berglund (Arto Blomsten), spel fem mot fyra
3 - 4 07:34 Jan Viktorsson (Arto Blomsten)
3 - 5 17:36 Ola Andersson (Peter Nilsson)

Fan att man måste ta Uffe Lindgrens jobb;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

70 Rodrigues: "har det överhuvudtaget hänt att någon i Brynäs har bett fans och sponsorer om ursäkt efter en usel match??"

Har det öht hänt att nån skitkastande gamnacke bett Brynäs spelare och ledare om ursäkt efter uselt och enögt supportande?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
arnio: Vi får ju husera som vi vill i första perioden och får en lite väl lättvindig ledning med 3-0, absolut för stora siffror och ngt vi knappast var värda i det läget.
Synd dock att vi inte lyckas förvalta bjudningen och som jag ser det så blir väl deras snabba reducering i andra perioden i komb med att vi inte utnyttjar ett enda av alla PP vi ändå får med oss, det som ändrar matchbilden och till sist också lite snöpligt gör oss helt poänglösa. Ett kryss hade iaf inte varit orättvist och det hade man tagit på förhand alla dar i veckan. Men som sagt: det är ändå besvikelsen över att ha tappat en klar ledning som svider mest.
Din domarkritik förstår jag inte alls, det var nog länge sen vi hade så många domslut med oss i en bortamatch.
Nä, det här visar bara att det går snabbt och att 3-0 definitivt inte är nån säker ledning alla gånger.
Hade vi fått suga på 3-0 lite längre så tror jag att det hade sett annorlunda ut.
Nu fick dom sin energikick alldeles för tidigt och det var början till slutet sas.
Tycker ändå att vi inte på nåt sätt försöker spela på resultatet, det är väl mer att dom istället vaknar upp och börjar bjuda på lite motstånd.
Lasse Jonsson är tyvärr olycklig när han ska stoppa pucken i egen zon med handen och sen missar att slå iväg trissan på halvvolley. Den landar istället hos en Djurgårdare och Eklund kan dra in 2-3 bakom Svedberg, som är chanslös.
Svedberg gör för övrigt en bra match och ska inte lastas för nåt av målen.
Hade dessutom oflyt på sista, där pucken på nåt konstigt sätt rullar in över ena axeln som det såg ut. Det får Clarke ta på sig, men som i övrigt gör en bra insats.
Nä, vi förlorar nog mest på att inte utnyttja nåt av alla våra PP. Där såg det inte tillräckligt distinkt ut, även om Eero hade ett jätteläge mitt i slottet vid 3-3.
Kändes lite som att vi gör mål på ingenting när det inte behövdes sas men missar ett par upplagda jättelägen när det verkligen krävdes.
Hockey är ologiskt ibland...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
andreasknox:

"0-3, 4-3... Hur många gånger har Brynäs tappat en klar ledning o torskat denna säsong nu?? =( Något måste ju vara fel, inte bara ett litet fel heller..."

En gång.

bara att ta nya tag och hoppas att faxen går varm i hemlighet efter en ny målvakt. Bra spelat av Brynäs annars men otroligt klantigt. Det gäller att ta lärdom av detta.

Domarn måste jag ju bara nämna också, vart köpte Djurgården honom, fet skandal.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Roxio: Gör man såna här insatser utan at det får konsekvenser så kommer det att hända igen och igen och igen. Och barje gång så komer det en ursäkt på hemsidan och prat om att man är revanschsugen. Sedan går det ett par matcher och så är man där igen.

Vad beror det på då? Dåliga spelare? Dåligt ledarskap? Otur? Min röst faller på Dåligt ledarskap.

Niklas Czarnecki är en duktig tränare. Han är duktig på att lägga upp träningar, stå i träningsoverall och blåsa i sin pipa, ställa ut konor och blåsa lite till..

Coaching är inte hans grej helt enkelt. Så fort en tränare gör förändringar i en periodpaus så står han där. Helt oförmögen att ändra en matchbild. Sen tror jag att Dackell ligger bakom mycket av det dåliga. Han har nog lite för mycket att säga till om när det gäller laguttagningar. (Oj vad Huge kommer ha synunkter om detta).

Sen målvakterna...Hur ojämn får man vara utan att det får konsekvenser?

Huge har jämfört med hjärnkirurger.. låt oss fortsätta med det.

-Nilsson. Igår så dog fem av dina patienter.
- Ja, jag vet. Det började bra men så hände något. Jag skäms verkligen och ber om förlåtelse...
-Men, får det gå till på det här sättet.
- Jag har lagt det bakom mig nu och ser framåt istället. Det är ingen idé att älta i det som hänt.

osv osv..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Vi fans vet vart vi har vårat kära Brynäs. Slår aldrig fel när vi börjar skriva om att NU så vänder skitlaget dem möter, matchbilden och resultatet! Vi vet/ser/känner direkt när matchen byter gestalt till något som vi sett i var och varannan match vårat A-lag medverkat i under det senaste årtiondet. Sedan har vi de andra fenomenen också-> Grabben som kom in igår istället för "idolen" gör sitt livs match. Får man höra att det går tungt med målskyttet för någon, vad händer när denna spelare möter oss....o.s.v..o.s.v..

Jag skulle vilja börja på ruta 1 och inte känna mitt lag så bra som vi gör.
Det är frustrerande och skitjobbigt att se dem tappa ALLT bara så där, egentligen utan orsak förutom att dem blir fega och börjar spela som pojkspelare. Sedan har vi en ledarstab som inte agerar NÅGONSTANS i vår förening just nu, och det SUGER! Men det här får jag och vi Brynäs fans leva med..Vi är ett lindansar gäng mellan plats 8 till 12!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Pettisbif: Vackert:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Vad sägs om dessa konstellationer då?

Somervouri-Hansen-Dackell
Silfverberg-Granström-Rödin
Kahnberg-Järnkrok-Sandin
Lauritzen-Nordquist-Wännström
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Efter den här jävla härdsmältan har vi nu SAIK,SSK OCH AIK.

Måste till ett jävla krigande och försöka samla poäng i de matcherna,försöka haka på i tabellen och inte bli fast därnere nu.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Ja, där stod man på jobbet med sportradion på och vågade nästan,började nästan tro att den riktiga vändningen hade kommit för oss, att vi hade fått spelet att stämma...

Sen bara faller hela skiten,mål efter mål...det är fan hemskt att förlora när man på nåt sätt redan känt segervinden....fy fan
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
0-3, 4-3... Hur många gånger har Brynäs tappat en klar ledning o torskat denna säsong nu?? =( Något måste ju vara fel, inte bara ett litet fel heller...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues:

Har inte Google nått skåne ännu?;)

• Vad vill du säga till publiken som kom och tittade?

– Jag kan bara be om ursäkt. Det är inte ofta sådant här inträffar att vi har den rätta attityden. Jag vet inte varför det blev så här. J
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Nej jag vet inte, men han har ju inte ens varit nära än så det är säkert någon match bort. Jag såg inte varför Lasse klev av, vad hände med honom? Tror inte att det var någon fara med Calle förutom tänderna möjligtvis.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Länk?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues:

Redan glömt SSK hemma?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz:

Vet du någon status på Granis,man sa två veckor va?Det har gått på Lördag,då borde vi kunna ha en comeback Tisdag borta mot SSK eller Torsd hemma mot AIK i nästa vecka,han känns saknad.

Sen såg det mindre kul ut att Lasse klev av,och hur gick det för Calle när han blev mosad av Brodin?
Oroväckande sa Bull.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Det lär du aldrig få uppleva, har det överhuvudtaget hänt att någon i Brynäs har bett fans och sponsorer om ursäkt efter en usel match??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Den som lever få se. vete fan om man klarar natten. Vill ha en riktigt bra ursäkt av sundlöv och hans nissar imorgon
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Jaja, men när Granis är tillbaka så kan det nog funka bättre för Rödin. Tyckte den femman såg rätt ok ut stundtals när dom spelade ihop innan Granström blev skadad.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Ja få som kan slå en sån tvåmeters pass.. är nog egentligen bara Lauritz som kan den bedriften..

Nejdå, men han är jävligt dålig, de ska man inte sticka under stolen med. Idag var det dock många mer som va usla. rödin en av dom.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88:

Ett riktigt Gretzyass...:)

Du ska inte tro att jag är någon större fanatiker av #16,men det jag lackar på är att han alltid får dyngan när vi spelar dåligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Förtjänade? Han spelar ju i första nu tillsammans med Dacke och hansen? Nog skulle han klara att gå ner i en femma?

Och det va inte alls det saken handlade om.. Utan mer att jag tror att somervuori har lättare att spela med dacke och hansen eftersom han är en mer komplett spelare än rödin.. kan man på så sätt få igång rödin med så vore det ju kanon..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: japp det är bäst vi flyttar tillbaka honom till hans kompisar. Inte för att han förtjänar det utan för HAN trivdes bäst när han spelade i den femman..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Håller med. tacka vet jag lauritz. Såg du sidledspassen i PP:t förra matchen förresten?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz:

Att Rödin har varit riktigt iskall de senaste veckorna är inte hans fel förstår du väl,det är hans fyra kamrater på isen.Att han tappar puckar i PP och det blir mål bakåt,att han missar öppna mål osv...

;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: absolut inte. rodriguez radade upp 6 -7 alternativ som va vassare än ditt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Ja och jag tror det skulle bli kanon, men fortsätt hoppas på att det blir en ny junisfemma eftersom det är det enda (enligt dig) alternativet för din polare Rödin..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Haha, det gjorde han sist han spelade.. så varför inte göra det nu?

Och det kommer från han som på fullaste allvar vill se en kedja med
Sandin - Sundström - Rödin.. Sorry kan inte ta dig på allvar
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Ja och i den femman platsar han inte längre. Try again.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Haha.. inte? Silfverberg - calle - Rödin.. Det smakar mer än det kostar. de gjorde det jävligt bra..och som du sa, silfver tar ett lite mer defensivt ansvar.

S
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Ja du har ju fortfarande inte förelagit någon konstellation och motivera ett inlägg har du väll i princip aldrig gjort.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Det såg kanske ut som den sämsta konstilationen jag någonsin ha sett..men bra försök
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Jag tycker varken att Eero eller Kahnberg är tillräckligt bra defensivt för att väga upp det defensiva arbetet. Jag tycker Rödin ska spela med någon som låter honom gå på framåt. Nu spelar han med Dackell och tidigare Silfverberg.
Som sagt jag tycker att Sandin har både det defensiva och spelskicklighet för att komplettera Rödin. Men av någon anledning får han knappt spela.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Bissett19: Håller med om Kahnberg, ge mannen en ärlig chans. Våra BP killar gör inte 20+ mål på en säsong.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz:Kanberg-Nordqvist-Rödin, Somervuori-Nordqvist-Rödin, Somervuori-Järnkrok-Rödin. Ingen vidare balans i dom kedjorna."

Blända oss med din intelligens o förklara varför??
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Kanberg-Nordqvist-Rödin, Somervuori-Nordqvist-Rödin, Somervuori-Järnkrok-Rödin. Ingen vidare balans i dom kedjorna.




Denna är klart mest intressant: Sandin-Sundström-Rödin,

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Helt riktigt. Vad fan som helst i princip
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Berka: Precis, håller med dig fullt ut. Men hur i helvete kan det få hända att man gör en sån chansning? Eller det är inte en chansning det är noll chans att det blir bra
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
sylf: Jag kan inte se att en kille som är 19 år är en megaflopp, men som sagt gör han det försvårt för sig och har så uppenbart så mycket mer i sig.

Tycker ändå att 16-39-29 gjorde en bra match mot Linköping, men lägsta nivån måste blir högre.

Dacke är alltid Dacke men man kanske skulle skapa ett defensivt block med honom Hansen och Lauritz. nu när hans skridskoåkning är i nivå med var han presterade första säsongen när han kom tillbaka från NHL.

Ja Clarke har jag sågat men han har höjt sig rejält.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz:

Kanberg-Nordqvist-Rödin

Wännström-Sandin-Rödin

Somervuori-Nordqvist-Rödin

Somervuori-Järnkrok-Rödin

Allt utom Dackell-Hansen-Rödin

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Bjurling har aldrig varit bra och kommer aldrig bli det heller, de trar jag nog dom flesta kan skriva under på.
Att vi blev av med svedberg är vi modoiter glad över för han är heller ingen jättetalang, vi har sett han några år och jag har då aldrig sett han annat än som en backup till någon annan.
Ni har värvat 2 målvakter som inte vinner viktiga matcher, grattis
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
sylf:

Ja Vancouverlånet Rödin är helt värdelös,och har varit det dom sista 7-8 matcherna,man kan inte bara borra ner skallen och köra när man får pucken.

Det är dags att ge Kahnberg mer ansvar och istid nu.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Men ge ett förslag?

Hansen och Dackell är inte ultimat omgivning det har jag ju redan sagt, men jag har förövrigt svårt att hitta en riktigt bra omgivning för Rödin förutom Järnkrok och Silfverberg.
Kommentera

1293172 · »