Brynäs IF

717182 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

« · 1292979 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Silfverberg tillhör de allra bästa (minst dåliga) av de matcher som spelats. Rödin har inte visat ett piss so far, han är en megaflopp enligt mig.

#16, #39, #18, #12 är de stora besvikelserna så här långt. #16 visste jag att han sög, kanske inte bara på isen, de andra hade jag väntat mig mycket mer av.

Backsidan är väl eg som man tänk sig, #14 bättre och #76 har faktiskt lyft sig.

Målvakterna en katastrof!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Berka: Men ni har inte en före detta stormålvakt som sportchef. Som man tycker borde ha lite koll iallafall speciellt på den posten. Med stöd av enligt några, världens bästa målvaktstränare (inte enligt mig) .. Hur kan det då bli så jävla risigt?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Ärligt nu är det någon som tror att det kommer värvas någon ny målvakt?
För detta håller ju för fan inte!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Klart det finns andra konstilationer. Men det är svårt för en kille som är oerhört skridskoskicklig att spela med dackell och hansen som är halvminuten efter in i zon..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Tycker iof inte att Eero var speciellt bra i inledningen, men visst skulle han även kunna lyfta i en annan miljö. Men när det inte funkade tillsammans med Nordan så försökte antagligen Cz att spetsa till en förstakedja tillsammans med Eero och det tycker jag att han har lyckats med. Dessutom tycker jag att Silfverberg har lyft sig han parades ihop med Eero.

Men som sagt, finns det någon annan miljö för Rödin eller är det juniskedjan eller inget?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Qvarre: Hahaha vi hade svedberg, och malek i fjol som är sämre, säsongen innan hade vi zacke och morrisson så i 2 säsonger har vi haft sämre målvaktspar än erat i år.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln:Nu tycker jag att Du är lite bitter"

Det var nog fan årets understatement!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: En av få bra i slutspelet.. Gjort det förbannat bra i inledningen.. MEn sen så bryter man upp en kedja som funkar bra.. som sagt somervuori funkar bra med alla. är det inte värt det bytet då ? mellan rödin och somervuori?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Nu tycker jag att Du är lite bitter
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Qvarre: Runt 81%
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Vad har han presterat i Brynäs tröjan? Klart grabben har potential men han spelar ju som han gjorde i J20. Han måste börja spela enklare och utnyttja snabbheten.

Jag säger inte att det är ultimat att spela honom med Dacke och Hansen men samtidigt tycker jag inte att Cz ska möblera om laget enbart för hans skull. Jag tror även att rätt att splitta upp juniskedjan för att få en jämnare nivå i deras spel på sikt. Varför inte prova honom i en kedja med Sandin? Men för dig är det ju enbart Järnkrok och Silvferberg han funkar med och så måste man ju fråga sig vad det är för typ av spelare?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: Hahaha...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Hahaha - något som piggar upp i denna dystra tid.


Lyssna på kommentaren då inspringaren bli nersparkad!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: Nej, det är mindre dåligt!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: Hmm!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Jag kan bli den första!

4-3 är ju bättre än 7-4 iaf!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Lindström: Sundlöv kommer att förlänga/få förlängt till 2015 typ, tro mig!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Hahah.. Då vet du mycket väl vad rödin presterat, han står för fart som få i detta halvtaskiga lag har. Han har en väldigt smal spelstil, och den kommer inte till sin rätt med två spelare som är segare än kola...Och det är givetvis en svaghet hos rödin.. Men det funkade jävligt bra med calle och silfver. Men det såg förstås inte du...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Det värsta av allt, är att det finns 3-4 element här i gb:n som kommer att skriva något positivt om det här debaclet, hur är man funtad då undrar jag??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
MarcusElving: Sundlövs kontrakt går väl ut i Aprill?
Bara hoppas nån annan kommer in och ser hur illa NC förfogar över matrialet (Nordan, Dacke mfl).
Eller ställer krav på hur stjärnorna ska användas, ja vi har sånna. Khana å Eero te x.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
MarcusElving: Men varför kan inte allihopa bara inse att Brynäs är inte bättre än såhär??
Bara för att NC säger att målsättningen är semi - alla här har väl i nån form gått i skolan och lärt sig att 1+1 faktiskt blir 2!!

Brynäs är fan inte bättre!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
foppa78: Inför nästa match så kommer det vanliga tugget om att de är väldigt revanschsugna bla bla bla...

Svedberg kommer jag att kalla för jojjon hädanefter
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

Skitstöveln: Du talar som om du är nöjd med det??

4 segrar och 9:a i tabellen, är det bra det?

4 segrar har så som matcherna har sett ut kunnat vara 7-8 segrar om man hade kunnat spela hockey i 60 min.

Eller var du ironisk? Jag förbisåg den möjligheten i min ilska

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Så här spelar vi mot brynäs:
Låt dom göra dom ta ledningen med 2-3 mål på det sättet vinner vi matchen för då slutar dom spela!!!
Satans jävla pisslag hur är det möjligt? Att leda med 3-0 på bortaplan det ska man bara inte tappa det är bara brynäs som gör det och detta är ju inte första gången precis!
Ja fyfan vad jag saknar Markan, det är sant att en spelare kan fan göra hela laget, med han i mål så hade vi vunnit sånna här matcher det vill jag lova!

FYSATAN VAD LESS JAG BLIR!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln:

Ja Bäcklin hade en bra helg med sitt Dreamteam i helgen mot Gnaget och DIF,måste premieras;))

Man vet fan inte var man har Brynäs IF denna säsong.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: När såg du en match Live sist? Jag ser alla hemmamatcher live och alla bortamatcher live eller på tv(dom flesta).

Appropå klockrena uttalanden så orkar jag inte ens kommentera..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: AMEN!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
MarcusElving: Hela tiden? Dom har tametusan 4 vinster på kontot hittills!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Lindström: NC kommerALDRIG att bli sparkad så länge Sundlöv är sportchef, tyvärr :-(
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Jag vill se Mats Bäcklin istället för NC!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Lindström: Men jävlar i semifinalen, då kommer det att bli andra bullar!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: Men det är HELA tiden! Open your eyes...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
MarcusElving:

Lugn nu, det är ju bara lite drygt en tredjedel av matcherna vi tappat ledning i. Gruppen är homogen och trivs bra ihop, eller som dackell så fint sa i intervjun: "jag tycker vi spelade ganska ok i andra"...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
MarcusElving: En uddamålsledning kan vilket lag som helst tappa! men en sådan här match då man bara ska stänga butiken - då är det inte acceptabelt!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Macahan: Kvittar vad vissa presterar då dom inte har rätt namn eller lön.
Ska man behöva hoppas på 7 torskar i rad för att slippa se NC i Bif?!

Svårt att se att Sandin skulle vara någt sämre alternativ än Rödin, men varför prova det..
Kan ju vara så att det funkar..

Ne att låta det rulla på det är NC sätt att leda laget, finns EN sträng på hans fiol....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

Luleå-Brynäs.....Brynäs tappar 3-2 ledning

Brynäs-Timrå.....Brynäs tappar 4-2 ledning (Vinner i sudden men det är lika illa ändå)

HV71-Brynäs.....Brynäs tappar 3-1 ledning

Skellefteå-Brynäs..... Brynäs tappar 2-1 ledning

Djurgården-Brynäs.....Brynäs tappar 3-0 ledning

 

Det här är många tappade poäng hörrni!

Vi har tappat/gett bort poäng i ca hälften av alla matcher hittills

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Nej förstår att det är svårt att se på texttv:n..Klockrena utlåtanden från dig som vanligt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Macahan: Jag har sagt det förut, Dackell väljer själv vart han vill spela. Han har lika stor makt som Czarnecki. Våran coach vågar inte ställa Dackell åt sidan..
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: [email protected] menar jag förstås
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Är det överhuvudtaget NÅN som spelar på en högre nivå 2a och 3e perren?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Har dumlöv en hotmail?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Andashockey: Jag tycker att varken Silvferberg eller Järnkrok spelar på någon högre nivå period 2 och 3, kladdigt och många puck tapp.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln:

Haha nej givetvis, det är som att jämföra nordan med en hockeyspelare ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Skitstöveln: I helvete heller!

70 Rodrigues: Klubben rövknullar sina supportrar år ut och år in, undrar varför inte folk kommer och ställer upp för klubben. Som tack visas sånt här upp. Matcherna mot LHF, Modo, SSK inte att förglömma
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: [email protected] maila era åsikter. Men förstås ingen som vågar.. här kan folk snacka. Men visa öppet ert missnöje även för ledningen. Det får inte gå till såhär..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
sylf: Hej solstråle!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
brynäs08: Vi ska ALDRIG jämföra Markan med Svedberg!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Jag håller med dig.
En anledning till att man valde att splittra #18,#19 och #33 kan vara att dom ofta fick långa anfall för att sedan bli tillbakatryckta. Det blev många långa byten.

Angående coachning så har jag lite funderingar:
Ta Emil Sandin som ett exempel, han har varit duktig i många matcher men ändå har han blivit bänkad. Det förstår jag inte.

Jag tycker det är konstigt att vi har samma spelare som spelar BP och PP oavsett läge i matchen. Att spela sina bästa defensiva forwards i ett PP på slutet, i en match som är öppen är för mig inte glasklart.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
sylf:

"Vi har ju sagt det 1000 ggr, HAN KAN INTE COACHA, HAN KAN INTE ÄNDRA EN MATCHBILD"

Det var ju precis det han gjorde idag,fast åt fel håll;)
Nej den torsken kommer ta lång tid att smälta,faaeen.
Kommentera

« · 1292979 · »