Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12

1790095 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: Låt folk tro vad de vill.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Carl Lejonkräk: Läs igenom de senaste sidorna så kommer du att förstå vad jag menar.

Tycker rent allmänt att det är en väldigt ytlig analys att bara kedjorna ändras så blir allt genast mycket bättre. Det finns otroligt många taktiska detaljer i spelet, detaljer som Bulan kan påverka genom instruktioner, som påverkar matchbilder mycket mer än kedjeformationerna... Men likförbannat fokuserar många på bara kedjorna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: "Men somliga verkar anse att Bulan är en inkompetent idiot därför att han inte använder de kedjor som just de personerna vill se. Och att Bulans och deras kedjor är skillnaden mellan att bli överkörda av DIF och att köra över "

Herregud, vilket forum har du läst det där på?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
mattiask: Ja, självklart underlättar det med samspelta backpar och kedjor. Och just därför är det korkat att vaska om totalt så fort laget gör en dålig match.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: Nej, givetvis fattar jag också att på sättet som matchen igår utspelade sig på inte beror på att kedjorna var felkomponerade. Jag tycker Sjödda sammanfattade det ganska bra när han sa att "alla lag har någon match per säsong där ingenting fungerar, och igår kom den matchen för oss". Jag drar inga större växlar av matcherna mot Växjö och Dif utan jag ser i det bredare perspektivet när jag tycker att Johnson borde få en ny omgivning.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: Håller inte med dig. Räcker väl att titta på de flesta lag som vunnit SM-Guld senaste 7-8 åren. Alla dessa lagen har haft någon/några kedjor som till att börja med varit väldigt ihopspelade men framförallt bra.
Tydligaste jag kan komma på är väl Hv71s kedja med Voutilainen-Davidsson-Thörnberg. Fantastiskt bra komponerad kedja som i mina ögon var en stor vågskål till ett SM-Guld eller ej.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Skrubben: Visst, det kan ha en viss betydelse... Och ibland är det bra med en förändring, även om man bör komma ihåg att ändra kedjor inte är den >enda< åtgärden som en coach kan göra för att åstadkomma förändring. Men somliga verkar anse att Bulan är en inkompetent idiot därför att han inte använder de kedjor som just de personerna vill se. Och att Bulans och deras kedjor är skillnaden mellan att bli överkörda av DIF och att köra över DIF. Det blir lite komiskt.

Det är inte pojklagshockey där du kanske har några klappkassa spelare som helt och hållet förstör för andra spelare. Tvärtom har ju Brynäs, som många ofta påpekar, ovanligt bra bredd på forwardssidan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: Mycket sitter mentalt också hos spelarna. Om det har fastnat för en kedja (som det bevisligen gjort för Granis kedja) så brukar det sällan lossna genom att bara köra på. Johnson behöver en nystart. Han har verkligen helt och hållet kört fast. Varför inte bara byta position mellan honom och Blomman? Redan igår såg man vilken kick han fick av den nya miljön.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Jag är mest förvånad över den enorma betydelsen somliga tillskriver kedjeformationer. Som att det skulle vara skillnaden mellan bottennapp och topprestation.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Skrubben: precis det jag skrev igår. Skulle kunna bli riktigt vasst det där.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Det ska du vara glad för...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade Jo så är det, jag trodde att du var emot alla åsikter som inte sammstämmer med Bulans...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Skrubben: Jag såg inte matchen igår pga arbete så jag har ingen åsikt om den insatsen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Carl Lejonkräk: Absolut ska man kunna det. Men att inleda med nåt i stil med "Vafan håller Bulan på med" Det omyndigförklarar liksom den skribentens åsikter om "laguttagningar".
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Ja, någonting är inte som det ska med honom. Men man såg igår att han fick en nytändning när han bytte miljö. Varför inte fortsätta med det? Ibland kör spelare fast och behöver byta omgivning.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Ja men lite måste det ju får spekuleras om härinne även fast Bulan & Co har mer kompetens och insyn i saker och ting utan att forumpolisen skall rycka ut.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Skrubben:Nu vet vi ju inte vad det är som felar. Det kan vara sociala-, familjära- eller skadeproblem som ligger till grund av hans "underprestation". Saker som jag är ganska övertygad om att Bulan har koll på. Vi ser endast det som sker på isen vilket är en försvinnande liten del av hockeylivet med allt vad det innebär.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Generellt tycker jag att alla kedjor fungerat bra förutom Granis kedja. Framför allt har Johnson varit dålig under en lång period nu. Kan man få igång honom med att skifta honom mot Blomqvist så ser jag inget fel i det. Eftersom laget fungerat bra i övrigt så ska man givetvis inte stuva om hela laget. Men en rockad här eller där tror jag bara kan vara bra för att få fart på vissa spelare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Carl Lejonkräk: Givetvis. Men jag har svårt att tro att Bulan stuvar om eller behåller formationer helt godtyckligt. Det finns säkert många anledningar till detta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Powerfade: Alltså Bulan är ju mäkta populär och han har väl de flesta med sig här på forumet även om det vissa funderingar angående hans laguttagningar och taktik men i det stora hela så är vi alla på bulans sida.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: Så här kanske man ska köra?

Lindblom-Jensen-Clark
Westerholm-Westerholm-Johnson
Paille-Granis-Blomqvist
Alcén-Ölund-Mannberg
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Funderar lite på om vi verkligen behöver Bulan.. Det verkar finnas flera här som vet bättre. :-/ ;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Carl Lejonkräk: ja förstår inte varför man inte fortsatte spela Johnson med twinsen i början av denna säsong?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: Redan i slutspelet förra säsongen så fick vi se vad dessa tre kunde skapa tillsammans nämligen magi.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Inkazar: tyckte Johnson såg riktigt taggad ut när han fick hoppa in med tvillingarna. Redan i första bytet började han vinna närkamper som aldrig förr. Westerholmarnas finlir ledde till en frispelad Johnson i skottsektorn som kunde smälla in den i 2a/3e bytet ihop med tvillingarna. Får han fortsätta med tvillingarna så kommer den kedjan att bli riktigt bra!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
mattiask: Håller med, vi väntar dessutom på en förmodad spetsforward som skall komma in och förmodligen förpassa Blomman till fjärdelinan igen och göra laget bredare och starkare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: Först var det mycket snack från många att de ville ha upp Blomman i en av de två toppformationerna - han har inte gjort mer poäng för det.
Sen säger jag inte att man INTE ska byta kedjor så sett. Det jag dock sätter mig emot är detta eviga tjat om det så fort vi är på väg att förlora en match eller när vi har förlorat en match.
När vi vinner matcherna är allt, allt som oftast riktigt bra.
Tycker bara det är Granis kedja som stått och stampat det sista - då gör dom trots allt två av målen igår.
W-bröderna har visserligen kanske haft det en aning tungt med poängen det sista - men där tycker jag att dom match efter match skapar väldigt mycket lägen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Dalrt: Klubbarna inbillar sig ju att fansen gillar straffläggningar. Vetef-n vad det grundar sig på, för jag vet nästan ingen som gör det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja: Jag är okej med 3v3 i 5min, och är det inte avgjort så är 1 poäng var rättvist, 4v4 blir ofta mållöst men hade varit bättre det än 4v4 sen straffar
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Peja:
Spela 5 minuter då, det tar inte längre tid än det gör nu, bara ta bort straff-tramset och tre mot tre.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Dalrt: Klubbarna vill inte spela 10 minuters förlängning, de vill att det ska avgöras så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Dalrt: Varför inte låta matchen vara färdig när den är färdig? Dvs efter 60 minuter.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Auchinleck:
Dalrt:
"Tycker dock man ska ändra reglerna så man inte får skicka ut samma spelare igen hela tiden. Det är ju förfan en lagsport inte ska det avgöras av 2 personer?"

Är det nåt fel på oavgjort efter 60 min och delad poäng?
Och kör till det är avgjort i slutspel.

Jävla pajaserier att köra förlängning och straffar... för att "dela ut en poäng" eftersom det drar så mycket folk...?

----------

Exakt detta har jag ifrågasatt massa gånger. Tre mot tre är också ett skämt. Jag tycker man ska spela fyra mor fyra i 10 minuter istället. Har ingen vunnit på den tiden så förtjänar man ingen extra pinne, då får man en pinne vardera istället.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: ska bli intressant att följa liven på GD imorn. Tror nog poletten ramlat ner nu.

Och jag tror Johnson skulle må riktigt gött med tvillingarna. Såg ni hur en brontosaurus släppte från hans axlar efter målet? Blir livsfarlig hädanefter om han får byta kedja!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Till er som inte varit på plats på hovet på bortasektion så kan jag verkligen rekommendera det. Jävligt skön stämning med bara brynäsare som fyllde hela sektionen.

Matchen har redan diskuterats så där är det inte mycket att tillägga. Starkt att komma tillbaka i tredje perioden dock. Lotteriet/straffar fick avgöra och denna gång torskade vi. Jag tror på 3 poäng på lördag och då får man ändå anse 4/6 poäng som godkänt på det här back to back-mötet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Dalrt:
"Tycker dock man ska ändra reglerna så man inte får skicka ut samma spelare igen hela tiden. Det är ju förfan en lagsport inte ska det avgöras av 2 personer?"

Är det nåt fel på oavgjort efter 60 min och delad poäng?
Och kör till det är avgjort i slutspel.

Jävla pajaserier att köra förlängning och straffar... för att "dela ut en poäng" eftersom det drar så mycket folk...?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11:
"Boqvist är en skicklig spelare som behöver spela ihop med två skickliga kedjekamrater för att kunna leverera."

Är Boqvist omodern? = )
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Pettisbif: Fast ska Boqvist komma in i laget och få en ärlig chans så ska han spela med två skickliga spelare.
Paille och Blomqvist är mer kötta-rakt-på-mål-utan-att-tänka-hockey medan Boqvist är en skicklig spelare som behöver spela ihop med två skickliga kedjekamrater för att kunna leverera.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
mattiask:
"eviga bytande av kedjor"
Dom har för fan kört såhär ända sen Zaborsky blev skadad. I början funkade det utmärkt men nu börjar det bli dags för en förändring för att 2 av 3 toppkedjor står och stampar på samma ställe.
Helt naturligt att topplag byter plats på nån spelare här och där för att få en bättre effekt. Det är ju inte direkt så att man ska göra en total makeover i kedjeformationerna. Bara byta plats på två spelare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Pettisbif: Intressant. Bulan måste ju ändå se det vi ser, att Paille, Granström och Johnson "kört fast"? Skulle också vilja se Johnson med tvillingarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: Måste bara sätta mig emot detta eviga bytande av kedjor.
Kontinuteten vi har haft under säsongen har gjort oss till ett topplag, ett lag som för närvarande ligger trea. Vi har gjort näst flest mål i hela ligan och skapar i stort chanser hela tiden.

Jag vill se samma kedjor kommande matcher - däremot måste vi höja oss över 3 perioder.
Det jag dock oroar mig mest över är dessa felbeslut och felpassningar vi har. I just denna match är felprocenten otroligt hög.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11:
Såhär tror jag är bäst:
Sandström (Rautio)

Johnson - PaW - PoW
Clark - Jensen - Lindblom
Paille - Blomqvist - Boqvist
Alcén - Granström - Ölund/Mannberg

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Kilström
Carlsson - Kinwall
Zanetti
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Pettisbif: Underbart med poäng trots allt 👍
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Chris11: Enkelt svar på det är att tränarna väljer dom som gjort bäst ifrån sej på straffar när man tränat PUNKT

Fälth är ingen dålig straffskytt. Har gjort en del mål där och har en del variater.

Vet att Blomman gjort bra ifrån sej på träningar också. Tror nog att om Anderson missat sin avgörande straff så hade Blomman fått chansen o sen Gunde.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Brynäsgubbe: Tyvärr finner de för det mesta ett sätt att förlora straffavgöranden.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Haha det är ju så fantastiskt uselt att förlora en straffläggning när man har en spelare som sätter tre. Sitter bara och skakar på huvudet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Om bulan kan dra huvudet ur arslet och fortsätta med formationerna man spelade med i slutet så kör vi över djurgården på lördag.

1. Johnson-Westerholm-Westerholm
2. Clark-Jensen-Lindblom
3. Paille-Granis-Blomqvist
4. Alcen-Ölund-Mannberg
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
bradberry: Ja nu är det upp till bevis på lördag vart laget tänkt sig ta vägen i tabellen. Andraplatsen vi hade ett antal omgångar tror jag är ett minne blott nu för säsongen. Tror det blir att försöka försvara topp-6 nu resten av grundserien.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Kan någon med kontakt med Bengtzén skriva med versaler var Bertilsson är. "Det är inget allvarligt" säger de. Vi förtjänar att veta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Två ting behövs just nu: Bertilsson åter samt nyförvärvet. Vi har gjort det förbaskat bra sen Zaborsky blev skadad men nu behöver vi in spets! Förr hade vi kanske ligans bästa fjärdelina när Blomman spela där, nu kanske ligans sämsta? Spets in och Blomman åter i fjärde vore mumma!
Kommentera

1790095 · »