1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF den 4/10-14

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 4/10-14
Huss: " men även du har väl varit inne på att förstärkningar framåt behövs?"

Som jag redan sagt: var mer inledningsvis när det var lite mer osäkert kring skadorna på Scott, Brodin, Ollas och även en viss osäkerhet kring Djoos och hans NHL-äventyr.
Idag känns det tryggare, dessutom särskilt med tanke på junisarnas framfart och deras trots allt lite oväntat snabba och positiva utveckling.

Huge: vilket innebär vadå i samband med JVM?

Huss: Ingen aning, beror väl på hur många som försvinner. Förhoppningsvis är Olden tillbaka tills dess, så det väger isf upp en del.
Tror inte mkt på nyförvärv, mer på inlåning isf och om bortfallet blir alltför stort.

Huge: Jag tror nog att nyförvärv är ganska så uteslutet med tanke på de publiksiffror som vi haft. Verksamheten blöder och vi får nog klara oss med det vi har skulle jag tippa.

Huss:

Det börjar bli dags att visa de lag som satsar på sina juniorer och talanger den uppskattning de förtjänar. Dags att införa ett uppehåll i Elitserien under JVM. Rent sportsligt så börjar det också bli mer och mer angeläget. Juniorspelare är viktiga för många lag. Ett uppehåll eller att man reducerar antalet omgångar vore på sin plats. När det kommer till CHL verkar det ju inte vara några problem att stoppa hela seriemaskineriet med en 6-7 dagar. Mycket märkligt kan jag tycka.

Carl Lejonkräk: Det kanske är läge för Brynäs att lägga ett antal hemmamatcher på annan ort. Som en markering.

Powerfade:

Ingen ide när man kan se alla matcher hemma i soffan för 299kr i månaden. Det blir med andra ord ingen skillnad för de som bor i omkring Gävle.

Johan Norrström: Med det resonemanget så kan man ju ifrågasätta nyttan med att ha en arena överhuvetaget ;)

« · 1631847