1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739668 inlägg · 7967 ämnen

Elias Lindholm - Egna tråden

Sv: Elias Lindholm - Egna tråden

Sheena Punkrocker:

Lär nog inte va det :O

Jajjen: "Lär nog inte va det :O"

jodå, vem som helst kan lägga en ok passning, men det är inte vem som helst

som sätter större delen av avsluten i mål ;)

Sheena Punkrocker: Inte vem som helst som får pucken på klubbladet varje gång

Inget snack till slut, vi är helt bättre ett mycket bättre lag.
Starkbaum fortsätter imponera och dags att även lyfta fram en spelare som fått en del skit härinne: Nordqvist, riktigt bra två senaste matcherna.

Jajjen: " Inte vem som helst som får pucken på klubbladet varje gång"

spelar ingen roll om man inte kan avsluta? :P

sära på dem och sätt Ovetjkin i typ Florida så får vi se vem som lyckas bäst utan den andre ;)

Sheena Punkrocker: Precis, då får du se en Bäckström som får chansen att göra mål också. Och en ryss som letar efter passningar.

Sheena Punkrocker: Bäckström lyckades ju alldeles förträffligt på egen hand i Ovies frånvaro

känns lite som en icke-diskussion? Bäckström är en av världens bästa spelfördelande centrar, ovie en av världens bästa målskyttar. tillsammans utgör de en av värdens bästa kedjor?  Vad är problemet i er kukmätartävling?

brynäs08: det kan vara "trägen vinner" i denna diskussion!? ;)

Enligt Sportbladet hade Westlund 9 minuters speltid idag och +1, Nörstebö hade ca 11 minuters speltid och -1. Det jag såg tycker jag ändå att det såg bra ut för dessa två backar, Nörstebö är riktigt smart och krigar på. Westlund är stor och ganska bra på grillerna, gjorde en uppåkning som jag gillade :) Ser gärna mer av dessa två i SHL! =)

rafalski: Ja, Nordan gör två riktigt bra matcher och förtjänar ros efter all skit han fått. Iofs från yrkesgnällare som alltid försöker hitta fel, så det gnället kanske inte säger så mkt. Nordan syns inte alltid så mkt men gör mkt nytta i defensiven, där han styr och läser spelet bra.
Jag är i överigt mest imponerad över försvarsspelet överlag där vi är aggressiva utan puck och tränger ut motståndarna mot sargerna. När vi blir pressade så stressar inte backarna upp sig utan avvaktar och släpper pucken i rätt ögonblick, så att motståndarna får det extra jobbigt i sin checkning, som oftast blir resultatlös.
Ollas och Lauritzen har fått fart på offensiven efter lulematchen, nu har vi fler enheter som hotar framåt.
Ser riktigt bra ut, med tanke på vilka spelare vi fortfarande har på skadelistan.
Starkbaum lugn och säker, man kände sig inte speciellt orolig när AIK fick sina chanser. Ett insläppt mål, och det var en retur rakt upp i luften som gnagaren sen turligt lyckades slå in på halvvolley i den lilla lucka som fanns mellan benskyddet och stolpen.
Vila nu i ett par dagar, sen SAIK hemma.
Blir nog en riktig prestigefight, efter att vi slog dom däruppe.

HappyX3: Ja, idag var Nörstebö bättre än vad Djoos brukar vara och Westlund bättre än vad Löf brukar vara. Dags att ge nya grabbar chansen. Det finns ju tyvärr inte mycket som talar för att en kille som Löf kommer att utvecklas till en SHL-back.

70 Rodrigues: Calle har vi nog större chans att få hem inom några år tror jag. Elias är en NHL typ, typ.

« · 1600191