1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741958 inlägg · 7967 ämnen

European Trophy

Sv: European Trophy

70 Rodrigues:

Gillar inte riktigt att ha Persson och Berglind i samma backpar, svag i defensiven båda två.

tompap71: Jag gillar inte att ha Persson i laget :-)

70 Rodrigues:

Jag är beredd att hålla med dig, i de två matcher jag sett honom hittills har han visat absolut ingenting. Jag tror inte han är sjundeback ens när serien startar.

tompap71: Kan vara den sämsta värvningen sedan Ola Svanberg :-)

70 Rodrigues:

Sedan Simon Skoog :)

tompap71: Tyvärr för mycket prestige i det fallet, Sundlöv kommer se till att Persson spelar. 

Vad tror ni om "Andreas" Hellström ikväll då?

tompap71: Ok då :-)

Anders Berg: Vad tror ni om "Andreas" Hellström ikväll då?

Kan han kanske vara kusin eller ha ett annat släktskap med Alexander Hellström som tydligen inte får fortsätta sin try out hehehe!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Vi ska nog ge Persson lite mer tid innan vi sågar honom tycker jag, i alla fall några matcher i Elitserien.

Anders Berg:

Jag ser inte varför det ska vara någon prestige i det? Persson känns mer som en chansvärvning, något som kom upp i rätt läge till en tillräckligt överkomlig summa för att bredda truppen eller låna ut om det inte slår väl ut.

Han har spelat på små rinkar under en längre tid så vi får ge honom en chans att komma in i europaspelet igen.. lite mer än 3 matcher bör han få iaf! ;P

HappyX3: Gunderson imponerade inte direkt i början heller men det blev bättre om man säger så.

HappyX3:

Visst, men det handlar inte bara om spelet. Det som stör mig mest med honom är kroppsspråket, ser trött och ointresserad ut på banan. Han ger liksom intrycket "måste jag?" när han närmar sig en närkamp.

tompap71: Exakt, han kommer inte att växa in i ES kostymen, han var en sopa i Timrå och tyvärr så blir han det även hos oss. Att ens nämna Persson och Gunderson i samma mening är att häda.

70 Rodrigues:

Jag brukar inte vara den som sågar spelare rakt av, åtminstone inte särskilt hårt, men tyvärr känns det som den enda roll Persson kan fylla på ett bra sätt är som hackkyckling. ;)

70 Rodrigues: vi får se hur det blir med Persson, det fanns ju   de som ville skeppa Gunderson en bra bit in på förra säsongen också. Men visst Persson kanske vi i första hand ska se som en ersättare till Carlsson.

Redigerad kommentar

arnio: Ja ja, det fanns dem som ville skeppa Gunderson, jag var inte en va dem. Persson är en sopa, han var det i Timrå och han är det nu också!!

70 Rodrigues: jag har inte ens sett karln spela men det ska bli spännande efter ditt "expertutlåtande". Själv föredrar jag att inte vara så hård mot spelare som inte presterar så bra i brynäströjan då de trots allt är brynäsare och därav är värda mer respekt än att kallas för sopa.

arnio: Lalla på du, det är helt ok :-)

1-0 Nordqvist (Lavander, Widing)

Rapporteringen tycks inte vara skitdålig

tjugo8:

"Bern have som chances but Hedberg starts good"

Var det inte Mora målvakten som skulle stå?

tjugo8: Widde fortsätter leverera så jävla gött!!!

Wesley: Står i liverapporteringen längre ner att det är hansen som står

Hedberg eller?

atilla: Står i liverapporteringen längre ner att det är hansen som står

Japp, det gör det, men i deras referat så skriver dom om Hedberg!!??

Wesley: Dom skriver nog fel, kolla twittersidan här till vänster. Står där att hansen gör någon räddning

atilla: Dom skriver nog fel, kolla twittersidan här till vänster. Står där att hansen gör någon räddning

Då litar jag på Twittersidan.

2-0 Enterfeldt (Gunderson)

3-0 Widing (Ollas)

Clubsport: Nu är det bara att köpa Daniel Hansen :-)

Wesley:Har ni inte nog med Dalmasar i laget ?? 
Brynäs IF hela Dalarnars lag . 

Alisandali: GävleDalarna du vet :-)

Wesley: 3-3 nu ajajaj Brynäs inte bra!!!

Clubsport:

3:e periodens förbannelse är kvar. Nu 3-3 suck!

foppa78: Så jävla onödigt. Detta ska inte få hända!

foppa78: Nu är det bara att lämna tillbaks Daniel Hansen

är de dennis som inte hänger med nu?

KevinNa :Tråkigt att tappa 3-0 i sista perren :(

Slajsarn: Ja det får ju inte hända. Katastrof även om det är försäsong... Vi får hoppas att det inte upprepar sig under säsongen sen bara

Blir det straffar om det inte blir mål under övertiden?

Wesley: Japp

Stryk på straffar fyfan vad dåligt idag brynäs en match spelas 60 min här har TJ något att jobba på!!!

Kanske att det blivit lite för mycket festande i sommar vad vet jag???

Det kändes som att Brynäs slutade spela efter 3-0-målet. Man "lekte" lite för mycket. 3-2-pucken kom dock efter en väldigt onödig retur från Hansen som var bra i övrigt.

Sjukt uruselt, givetvis. "Stjärnorna" tror att de är lite bättre än vad de är, tydligen. Spela på ledning, veta hur många spelare som ska vara på isen samtidigt, ödmjukhet - tre saker guldtränaren får lära grabbarna. 

70 Rodrigues: "arnio: Lalla på du, det är helt ok :-)"
gnäll på du, det är helt ok. :-)

Anders Berg: Tror nog att guldtränaren har lärt grabbarna det... annars hade det aldrig blivit guld.

Stabilt Brynäs, NOT!!!

Ingen brunnäsa som ska in o försvara kvällens debacel??

« · 1511881 · »