Brynäs IF

715602 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009

« · 1189098 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
GävleLasse:

Våra svenska mästare då, Lars...?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Gurra88: Misslyckat var det inte i alla fall. Med tanke på att de inte kört ihop så mycket så var det en lovande mix. Kanske något att bygga vidare på. In med Nordan mellan Kahnberg och Somervuori och kör Dixon med Dackell och Lauritzen i andra...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Huge: Får nog kalla det ett lyckat byte trots allt. Var inte så mycket som talade för poäng idag innan.. Men iallafall tre poäng av kahna och somervuori. Var nog inte så dumt att flytta på kahna innan match 25. Hoppas bara de får nytt förtroende ihop.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
21olsson:
så här vill jag ha det:

Läck(Markström)

1a:

Nolander-Andersén
Kahnberg-Dixon-Somervouri

2a:

Sundqvist-Hietanen
Dackell-Granström-Lauritzen

3e:

Kudroc-Bertilsson
Molin-Hansen-Silfverberg

4e:

Rödin-Sundström-Sandin

Extra:Löf-Hermansson

Så här vill jag se laget när alla är krya och friska:

Markström (Läck)

1a:

Jonsson-Andersén
Somervouri-Nordquist-Kahnberg

2a:

Hietanen-Sundqvist
Dackell-Dixon-Lauritzen

3e:

Nolander-Bertilsson
Molin-Hansen-Rödin

4e:

Silfverberg-Sundström-Granström

Extra:Sandin-Löf
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Laget mot Rögle tycker jag ska se ut såhär:

Läck (Markström)

1:a femman:

Kahnberg-Dixon-Somervuori
Andersén-Nolander

2:a femman:

Dackell-Hansen-Lauritzen
Hietanen-Sundqvist

3:e femman:

Sandin-Granström-Molin
Bertilsson-Kudroc

4:e femman:

Rödin-Sundström-Silfverberg

Extra: Hermansson

är Granström skadad så sätter man in Sundström med Molin och Sandin och kör Järnkrok som center mellan Rödin och Silfverberg i 4:e femman.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
arnio: Finns inga lag i ES öht som borde "ta".
Trodde du hade lärt dig det vid det här laget.
Synd att vi sover i 5 minuter idag samtidigt som dom har maxutdelning.
Starkt ändå att vända matchen mot ett revanschsuget Färjestad.
Bara en sketen ribbträff i slutminuten skiljde från minst 1 pinne och det hade defintivt inte varit orättvist.
Bra att Läck fick smaka lite på ES-luften när Markan hade det tungt i början.
Såg ut som att han var skymd på ettan och trean var ju ett rent slumpmål som han inte kan lastas för.
Kahna och Eero i PP såg också heta ut. Mkt nära utdelning men det kommer.
Sammantaget en bra genomförd match förutom 5 minuter.
Men ack vilka kostsamma 5 minuter....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
StoltBrynäsare: "Skjuter man 35 skott borta mot FBK och 38 skott borta mot Modo, måste man fan få poäng med sig."

Vi fick en pinne mot Modo.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
arnio: Allt annat än seger mot Rögle på hemmaplan vore pinsamt!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
GävleLasse: Som ständig optimist så ser jag ljusglimtar:

Ny förstakedja.
Läck såg bra ut.
Nordqvist, Dackell och lars Jonsson ska in i Laget..ser bra ut..

Rögle ska vi väl ta i Läkerolen eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: Jag har ingen aning. Men jag misstänker att vi har en liten epedemi på gång. Först Dackell hemskickad. Sedan Står Markström inte att känna igen. Vart Granis tog vägen vet jag inget om. Vi får hoppas att det inte är nåt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
GävleLasse:

Undra om Granström blev skadad eller rentav petad?
-2 och dryga fyra minuters istid.

Får vara nog med skador nu.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Jompe: Att vi torskar borta mot FBK kommer ju inte som någon överraskning. Visst hade man kunnat önska en lite bättre inledning men det blir så ibland. 1-0 är ett typiskt skitmål och sen gick det av bara farten.

Ändå så tycker jag att det finns en hel del positiva saker att ta med sig från matchen.

- Vi har fått Läck prövad i hetluften med ett mycket bra resultat.
- Jag tycker att den nykomponerade förstalinan hade bra fart.

Det ska bli intressant och se hur Cz gör när Dackell blir frisk. Återgår han till det gamla eller stoppar han in Dackell ihop med Hansen. De har ju spelat tillsammans förr och har inte sett dåliga ut.

Nåja, nere under slutspelsstrecket men det är sånt som händer efter två raka torskar...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
MarcusElving: Det är alltid bra när Brynässpelare gör mål. Fast när man förlorar spelar det liksom ingen roll, egentligen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Brynäs J20 torskade idag mot Djurgården med 6-1 !!! Illa illa!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
andreasknox: Det här var en märklig match. Brynäs under 3-0 efter fem minurter, sen är man det bättre laget i resterande 55. Delvis kan det bero på att FBK backar hem, men framför allt tror jag att detta var den käftsmäll Brynäs behövde för att komma igång. Tragiskt, men sant. Man kan säga att hade man spelat det spelet mot Linköping så hade man vunnit, och det är sant, men dagens vackra spel i 55 minuter blev möjligt på grund av käftsmällen.

I 55 minuter gör man ju nästan allt rätt. Man vårdar pucken i egen zon, spelar sig ut istället för sarg-ut bakom ryggen. Man vänder spelet snabbt med säkra uppspel, tar stort individuellt ansvar i alla närkamper och ställer upp för varannn. Det var faan riktigt vackert att se långa stunder.

Viktigast av allt; jag tror och hoppas att Cz ser att det här laget spelar bättre när han släpper på tygeln och låter laget köra. Hietanen slutar dutta, Súnkens uppspel fungerar och spelet blir rakare och enklare. Det är den viktigaste slutsatsen från dagens match. KÖR, så fungerar spelet bättre.

Om det nu såg så bra ut, varför förlorade Brynäs? Tja, att hämta in 0-3 i LLA är ju inte precis det enklaste i hockey-Sverige. Kahnas chip i ribban var nära. Silfverbergs pass till Hansen va perfekt, målvaktens tokräddning är sånt som liksom händer, Lauritz lyckades missa nästan öppet mål minst en gång. Men chanserna fanns där definitivt. Torsk, men ett steg i rätt riktning. Gäller nu att ta med sig rätt saker i bussen hem.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Brynäs gör en rätt bra match, man vinner tex skotten i alla tre perioder..Meen vi har inget flyt alls idag, och utan flyt vinner vi inte mot Färjestad!! Bara att bita ihop o komma igen med revanchlusta upp till öronen och köra över nästa lag, vilket jävla lag det än må vara!! Brynäs var minst lika bra som FBK men ingen poäng trots det alltså...Nu blire en öl!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
MarcusElving: Ha ha...välj dina krig...;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Anders Berg: Du behöver inte hylla honom för den totala målskörden, det är inte det jag menar. För det är han inte värd.

Det är väl positivt att han gör mål för det? :P Knappast negativt i alla fall.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
MarcusElving: Just ja, det glömde jag ju att säga! Han har gjort dubbelt så många mål som den erkände målskytten Alexander Sundström, starkt! =)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
FAAAANNN! att vi inte gör fler mål. Och kolla bara på målen färjestad får. Hur 3an studsaar in är ta mig fan ett mysterium. Vi har absolut ingen tur för tillfället. Bara att bita i det sura äpplet. Skjuter man 35 skott borta mot FBK och 38 skott borta mot Modo, måste man fan få poäng med sig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Anders Berg: Att Somervuori gör mål borde väl också ses som positivt, fast du öppnar ju bara truten när han inte gör mål..
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Negativt idag: Brynäs inkasserar sin 754:e raka förlust i Karlstad. Kahnberg är fortsatt en "nolla".

Positivt idag: Läck håller nollan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: Jag slapp springa i alla fall! ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Skitstöveln: Jajemen! Hade Brynäs inte släppt in 3 mål på 2 minuter i början som ett jävla pojklag så hade vi haft 3 poäng nu, tror jag i alla fall.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Qvarre: Det gjorde jag för flera år sen....Har inte hjälpt kan jag säga :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
MarcusElving: Efter varje förlust så närmar man sig kvalserien.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
En pissinsats första fem straffade sig, men otroligt svagt att inte kunna få in en puck de två sista perioderna, betyg=underkänt rakt igenom.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Fy fan...Bra jobbat Brynäs.. Ni är värda minst en pinne men marginalerna är som vanligt inte med oss.
Nu begär jag uttärde ur Svenska Kyrkan för Gud håller uppenbarligen inte på Brynäs.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
35 skott 2 mål! Varför ska det vara så svårt att göra mål?

torsk som känns förjävlig, närmar vi oss KS-strecket nu eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Tröttma! Alltid är det nåt, idag en usel start...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Gör mååååål nu då!!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
dreamland: men herregud!!!! nu måste vi ju snart få in en puck...det här är ju en vinstmach som ser ut att sluta med förlust
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: nej faktiskt inte....undrar hur det gick med Jacke nu då?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
rafalski:

Nån som sett Granis i matchen på länge?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Qvarre: Nu gäller det att gå för en tidig kvittering annars kommer matchen att rinna iväg. In med puckar på mål så kommer utdelningen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Qvarre:

Klockrent.
Lite mer puckar på Michel så kommer det garanterat bli returer och målchanser på det.Det man efterlyser är att man blir lite mer desperat när man går över röd...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Brynäs spelar som bäst när de ligger i underläge. Hade det lirat på detta vis mot LHC hade de vunnit och det ganska komfortabelt.
I afton kan det gå lite hur som helst men FBK borde väl redan ha haft sina studsar denna match.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Vi har en ny förstakedja iaf.....Dackell behövs inte där
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Gusten: Ja Michel påminner mkt om Patrik Haltia och det gynner oss
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Varför har drabbas vi alltid av denna kommentator vid bortamatcherna (läs Säsongskortet)? Kryper verkligen i kroppen varje gång han säger "Kent Mc-----Donell"
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Gusten: Precis, nu gäller det att kasta in puckar på mål och jobba in returerna.

Torskar vi idag ska jag springa naken runt köksbordet.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: För första gången i mitt liv har jag en värmlänning i soffan under en match mot dansbandet. Ska vi vinna så ska vi göra det nu. Han är för övrigt säker på torsk ... Michel står inte högt i kurs hos honom.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: Ja då vete fan om inte Läkerolen blir fullsatt;-)

Visst fan har vi chans att vända detta, osannolik utdelning för Färjestad i början på matchen som inte alls kändes rättvis.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
GävleLasse: ok tack för informationen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: Hahahaha! Undra om man får ett uppslag i GD/AB?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Random:

Skulle vi nu mot förmodan vända ser jag mest fram emot det här:

www.hockeysnack.com/permalink/1188682
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Dra in en kvittering i början av andra också så kan Karlstadborna springa hem
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
P: Han drack en pucko för mycket och fick galna kosjukan
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Ett tag blev vi rejält rövknullade men nu är vi med igen. Hoppas nu att vi fortsätter att ösa på framåt så kan vi mycket väl vinna matchen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Härligt att Eero gör mål och även att det är mot just Färjestad. Jag ser inte matchen. Men Brynäs vinner skott med 15-10 och kommer tillbaka från 3-0 till 3-2. BRA GJORT! Det trodde jag inte.

Nu är vi med i alla fall..
Kommentera

« · 1189098 · »