Brynäs IF

714848 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

« · 1340373 Till forumet


Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Vad tror vi om seger imorgon??

Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Vi gjorde en bra match igår och hade lite otur/okyla på slutet. Tror vi repar oss och vi brukar ju vara bra när vi slår i underläge , Tror oxå att Färjestad efter deras senaste vinst tror att slutspelsplatsen är alldeles för säkrad. Motovation slår ju klass eller ?

TIPS : 2-3 BIF
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
70 Rodrigues: Brynäs har tappat alkoholtillståndet f.r.o.m 28/2 enl lokalradion Gävleborg......Smart!!
Kommentera


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
sylf: Opps, många fina pengar som försvinner för Brynäs, men dom hade väl otur, det brukar ju vara så när dom klantar till det??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

sylf: OKEJ??? Varför då?

Rent ekonomiskt så är det fruktansvärt!

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving: Som man bäddar får man ligga.....Återigen!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: "De har varit många fall med folk som varit berusade i Guldbaren"

Hmm. ska man slå igen varenda krog i sverige då eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: Hela föreningen är så amatörmässig att man skäms, va fan håller dom på med i MIN klubb?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving:

"Det har funnits berusade personer i Guldbaren"

No shit:)

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: Blir en delikat uppgift för "Löken" att fixa till.

Jaja ni kan inte skylla på mig iaf eftersom jag är TV-supporter :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: Så jävla amatörmässigt så det finns inte, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

Bissett19: öl på golvet och folk som står på borden? Kontrollanterna måste ha kommit den gången det var som värst i så fall. Jag besöker barerna i stort sett varje gång jag är på match, vilket är rätt ofta. Det har ALDRIG varit några problem eller olyckor som jag har märkt, inte på lördagar heller.

Njaa, jag tycker det känns som att kommunen har agerat lite väl snabbt och hårt. Bra att Brynäs ska överklaga.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving: Gävle är hårda när det gäller tillstånd. Men att det skall ha varit sjöslag låter konstigt eftersom vakterna brukar vara på alerten om någon skulle ställa sig på borden.

Är väl sponsorer som har supit till ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

65selander: Ja, det här känns förjävligt!

Det är inte bara alkoholintäkterna som försvinner, det kommer garanterat att komma mindre folk på matcherna. Speciellt på torsdag och lördagsmatcherna.

Suck!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
GävleLasse: Undrar hur mycket i rena pengar dom kommer att förlora pga det här??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving:

Nu gäller det här en hemmamatch i grundserien,efter den 28/2 har Brynäs SSK hemma en Tisdag.Jag är nog rätt säker på att Brynäs spelar varken slutspel eller Kvalserie denna säsong.
Tills nästa säsong så är det förmodligen överklagat och tillståndet tillbaka.

Som nån skrev på Facebook,tänk om Brynäs lagt ner samma bevakning i barerna som på hemmastå,så hade det här aldrig behövt hänt.Ligger en hel del i det..
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

Förresten, ska det ligga på den nivån så ska väl alla krogar i hela Gävle bli av med alkoholtillståndet..

Packade människor, öl på golvet, folk på borden och bråk är standardgrejer varenda kväll, överallt ;)

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

Bissett19: Jaha, just det. Glömde att kolla upp hur många matcher det gällde. Pust!

Men hur blir det med eventuella evenemang i sommar, gäller förbudet då också i så fall?

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
70 Rodrigues: Jag tror inte att Brynäs som förening förlorar så mycket. Det är ju främst Arenabolaget och restaurangen som förlorar på det. Men i långa loppet drabbar det givetvis föreningen. För det lär ju bli på spelarbudgeten man kommer att skära för att täcka förlusterna.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
70 Rodrigues:

Inspektionen skedde den 27 November under DIF-matchen,då var ju du på plats,minns du nåt som du kan berätta?;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: Jag skällde ut och skrämmde upp några små äckelgårdare, that´s it :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Det är sååååå synd om HGK, jävla klantarsel säger jag.


Arenabolagets VD tillika Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson tillbakavisar kommunens uppgifter om att folk ska ha varit överförfriskade i baren och i logen.
Han tycker att kommunens agerande är märkligt.
– Vi har helt olika uppfattningar om det här. Och om vi nu har gjort något fel så borde vi åtminstone få chansen att rätta till det innan kommunen drar in tillståndet, säger han.
Arenabolaget tänker överklaga beslutet till förvaltningsrätten.
– Det här är förstås en vital fråga för oss. Vi har över 200 000 besökare om året. Folk vill kunna äta och dricka i samband med matcherna, säger han.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bissett19: Piggen var väl där 27/11. ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
65selander:

Ja vi verkar ha många medskyldiga härinne...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
65selander: Det stämmer :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
70 Rodrigues:

Det tål att påpekas att det fins en del stolpskott som styr i Gävle också, häromdagen beslutade dem t ex att man inte är handikappad om man sitter i rullstol eftersom man kan ta sig fram relativt bra med en sådan.

Det var iaf motiveringen till att dra in parkeringstillstånd för ett antal handikappade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
tompap71: Det må så vara, men det är så jävla typiskt Brynäs, dom gör ju aldrig några fel??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
70 Rodrigues:

Jo dem gör fel, senast igår såg jag många fel, men i det här fallet tycker jag nog kommunen verkar ha tagit sig någon jävel för mycket själva, med deras motivering måste ju varenda jävla krog stängas.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
tompap71: Tyvärr är det ju inte första gången det blir strul när det gäller alkohol i arenan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
sylf: Ja, "som man bäddar får man ligga" passar verkligen in i det här fallet. Brynäs har uppenbarligen inte levt upp till de krav som myndigheterna ställer. Nu gäller det för Brynäs att ta till sig kritiken och förbättra sig för att kunna få tillbaka tillståndet. Brukar inte vara någon omöjlighet för diverse krogar som får tillståndet indraget men å andra sidan tenderar Brynäs organisation att uträtta det omöjliga i negativ bemärkelse.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Kahnberg med hansen är fel, byt plats på Kahnberg och Rödin!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
hahii: Ja han kommer ju knappast göra fler mål med sundström och hansen
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
hahii: Hansen ska alltid spela i förstakedjan. Han är en fantastisk spelare. Makalös som pointman i powerplay, skridskovirtuos, stark som en oxe och har högre lägstanivå än Galdhöpiggens topp. Om han inte hade spelat i Brynäs på grund av familjeskäl hade han prenumererat på Selke-troféer i NHL.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

Jaha, Czarnecki ska ge Kahnberg "chansen" tillsammans med Hansen och Sundström i fjärdelinan.

Dale Clarke spelar fortsatt i första backpar, helt otroligt...

 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving: Kahnberg-Granström-Rödin skulle vara riktigt jobbiga att möta.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
MarcusElving: Och flera elitserie lag vill ha Kahnberg.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
tompap71: Finns säkert nitiska tjänstemän på alla nivåer, så även när det gäller alkoholtillstånd och kontroll att reglerna efterföljs.
Men generellt sett tror jag det ska mkt till innan man drar in ett tillstånd så det mest sannolika är nog att Brynäs gjort bort sig rejält i det här fallet.

Till försvar, om det nu kan finnas nåt sånt, kanske man kan säga att snålheten bedrar visheten i ivern att dra in välbehövliga pengar.

Som sylf säger: inte så smart....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Laget mot Färjestad

Målvakter:
Niklas Svedberg (Thomas Greiss)

Forwardkombinationer:
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Eero Somervuori
Andras Dackell – Jonathan Granström – Anton Rödin
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Johan Larsson
Alexander Sundström – Mads Hansen – Magnus Kahnberg
Extra forward: Sebastian Wännström

Backar:
Mattias Ekholm – Dale Clarke
Niklas Andersén - Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist - Jonathan Carlsson
Extra back: Simon Bertilsson
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Hade som sagt varit intressant o se Kahnberg-Granström-Rödin, det skulle bli tungt o jobbigt att möta den kedjan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Nu har Brynäs på mindre än en vecka lirat mot seriens två sämsta lag - och förlorat. Det enda som talar för att Brynäs slipper Kvalserien är att vi har åtta poängs försprång. Dagsform och bristen på spetskvalitet säger nåt annat. AIK tror jag har skrällt klart för den här säsongen. Återstår Timrå. Brynäs hopp är att deras skadade spelare inte återkommer och att deras importer inte helt plötsligt får ihop spelet (som SSK).

Så här långt är det ett mirakel att Brynäs fortfarande ligger på en slutspelsplats. Och grejar det här laget nytt elitseriekontrakt är säsongen en braksuccé.

Har vi tur kan vi alltså snart börja planera för en ny säsong i högsta serien. Med en spelarbudget som krymper (jmf med senaste bokslutet tappar vi ett par miljoner i uteblivet slutspel och ett par miljoner till i minskade publikintäkter) och troligtvis utan Somervouri som flyttar hem och ev. Ekholm och Silfverberg som är högvilt för NHL-klubbarna. Lagets tre bästa spelare sett över hela säsongen. I januari 2012 kommer ni att längta tillbaka till januari 2011 och undra hur fan ni kunde va missnöjda med en pinne mot AIK.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Tappade poäng mot AIK är en skitsak men det här: Läkerolen utan alkoholtillstånd! Vägen neråt blir allt brantare...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Jajjen: Amatörklubb. Utan ambitioner.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Jajjen: Så man får inte dricka sig berusad i en bar jävel? ... gud va skoj det kommer bli på lördagsmatcherna nu...får avboka mina lördags matcher..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Anders Berg: Eller en allsvensk klubb i elitseriekostym. Det handlar om att anpassa ambitionerna till rätt seriesystem. Precis som Leksand börjar göra. Eller Åtvidabergs FF har gjort sen några årtionden.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Erat:
Bara i Sverige...Bara i Gävle....orkar inte ens skratta...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Horace76c: Mmm. Gävle är ingen idealisk plats för kommersiell idrott. Kommunen och föreningen tycks passa ihop som hand i handske. En slump?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Det sportsliga nederlaget bryr sig in HGK om, men när det vankas alkohol, då jävlar går han igång..Kanske för att han inte längre kan nyttja alkohol till personalpris
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Gurra88: Intressant.. OM Brynäs skött sig mot SSK och AIK så hade vi haft 76 poäng och varit två i serien..
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
GävleLasse: Hade vi haft en coach och en RIKTIG målvakt från start hade vi legat topp4, utan tvekan!

Tack Sundlöv!!!
Kommentera

« · 1340373