1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736573 inlägg · 7967 ämnen

Färjestads BK–Brynäs IF

Sv: Färjestads BK–Brynäs IF
Jompe: Bäst i Brynäs: Andersén och Vinnerborg

Davey_22: Ser inte bra ut nu..

Gusten: 4-2.. jag skulle tippat på matchen..

Gusten: DJ kan tammefan dra åt helvete. Den jävla idioten drar på sig en totalt jävla onödig utv med 2 min kvar! Nu får Boorken skicka iväg den där dåren snart!

Ska faktiskt inte skälla på DJ idag, även fast han är usel som vanligt och tar ett par (2?) totalt korkade utvisningar.. FBK vinner klart rättvist och är det bättre laget matchen igenom. Lätt att summera denna match.

Gusten: TOPP4 !!!!!!!!!!!!!!!!

ha ha ha ha ha ha ha ha, KS FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sylf: Vanta broder, oraklet Huge kommer nog snart med det enda ratta svaret varfor DJ gjorde som han gjorde. Att DJ overhuvutaget spelar ar ett han mot hela laget. 3 raka torsk, ser bra ut!!

70 Rodrigues: Han kommer med en förklaring på 74 sidor kl 03,00,när ingen annan är online!

70 Rodrigues: Hur DJ:s insats var ikväll ska jag låta vara osagt.. men det är onekligen klantigt att ta en utv. som han gjorde på slutet.

Nu krävs det en ordentlig uppryckning mot HV på lörd.!

sylf: så får man sörja ännu en förlust!
Hoppas det går bättre mot hatobjektet HV71 !

brynästigern: Klantigt? Det är mentalstört!

70 Rodrigues, sylf: Innan vi demonterar Läkreol Arena, sparkar styrelsen och träder i likvidation kanske vi borde fundera över att FBK hemma är dokumenterat svårt. Nu verkar ju Boork ha insett hur man coachar ett lag. Bättring kommer.

Danne Johansson bör bänkas. Vi har fler backar att välja på nu.

sylf: Är idiotiskt bättre uttryckt..?

Jompe: Ja,Andersen gjorde en kanonmatch. Summasummarum: DJ åt helvete!

wap.hockeysnack.com
Helt okej bortamatch. Enögdare kommentator får man leta efter, hade man inte sett matchen kunde man tro att det var FBK mot Sperrle.

Jompe: Ja Angell, KanKaanperä och Hietanen hade varit att föredra istället för Carlsson, DJ och... Andersén tänkte jag skriva, men han imponerade på mig idag.

Jompe: Håller med dig...det är ingen skam att förlora i Karlstad, Färjestad är ett bra lag inte tal om annat. Det som jag hakar upp mig på är 2st utv. av Danne som i princip avgör matchen..

rafalski: Sen tycker jag att Brendl borde få en näsbränna för dive-utvisningen (om den nu var korrekt). Sånt ska inte förekomma i Brynäs.

Jompe: Nar coachade han? Tycker att mycket av positionsspelet paminner om dom 5 senaste sasongerna. Latta skott utifran. Gustafsson satts inte pa nagra riktia prov egentligen.

För det första är hela j-a tråden felstavad, och det var naturligtvis redan där matchen var körd ;o)

DJ ja...stackarn är riktig hackkyckling i år igen.

Problemet är att Boork bedömer att han är en av våra bästa backar, det är det verkligt skrämmande, inte Daniels horribla misstag.
Skall bli intressant att se DA försvara DJ

DJ = Daniel Johansson
DA= Djävulens advokat, Huge...

I första perioden gav DJ bort två 1mot2-lägen, FBK utnyttjade ett och gjorde mål.

I tredje perioden drog han på sig en extremt onödig utvisning när det var två minuter kvar. Man skulle kunna tro att mannen timar sina utvisningar för att bli maximalt idiotiska... Kicka sopan.

70 Rodrigues: Jag menade att han tycks ha övergivit trefemmorsmodellen, i varje fall just nu.

Jompe: Det kanns som om han inte har en javla aning om vad han haller pa med, luktar panik hela vagen!!

För att övergå till den positiva spelarkritiken så tycker jag att Sundström och framförallt Andersén var mycket bra i den här matchen. Fortsätt så grabbar.

brynästigern: Vad är det för j-la trams om att det är ok att förlora, att FBK är dokumenterat svåra o s v. Jag vet inte vad ni är för typ av människor eller vad ni jobbar med. Personligen så tar jag i a f mitt jobb på allvar och säger INTE på morgonen innan jag går till jobbet "Äh, skit samma vad jag presterar i dag, det är ju dokumenterat svårt det jag ska göra, så det är ok att misslyckas". Vad är det för j-la loser-inställning? Uppryckning!!! Tror ni att Färjestad är dokumenterat svåra hemma för att dom har krigar-attityd eller för att dom agerar som syltryggar? För att vinna så börjar det med vinnar-attityd och mycket hård träning. Allt annat är självömkan och totalt slöseri med tid. För dom som spelar för att delta så finns korpen, elitserien är elitidrott för de som är med för att vinna! Har man en tränare som hjälper en med bortförklaringar när man förlorar och fans som också gör det så har man som spelare snart inget incitament till att prestera.

Jag citerar Wikipedia avseende försvarsmekanismer:
"Rationalisering - Den kanske mest lättidentifierade försvarmekanismen. Misslyckanden beror på yttre omständigheter eller ett ointresse för att lyckas med uppgiften. Till exempel kan ett misslyckande på ett prov bero på att jag var förkyld, motståndarna hade hemmaplan, biljardkön var skev, jag tyckte ändå inte att han var snygg etc."

Peja: Hpller med dig..nu gäller det att glömma dena match så fort som möjligt och satsa på 3p mot HV istället.

Peja: "I första perioden gav DJ bort två 1mot2-lägen, FBK utnyttjade ett och gjorde mål.

I tredje perioden drog han på sig en extremt onödig utvisning när det var två minuter kvar. Man skulle kunna tro att mannen timar sina utvisningar för att bli maximalt idiotiska... Kicka sopan."

Klaga inte på DJ. Han besitter ju ett enoormt spelsinne så hakningen i slutet var helt klart rätt sak att göra. ;)

Förövrigt så tycker jag att Andersén gjorde en bra match.

Månsson? Har han något rätt?

GävleLasse: Det var väl inte hakningen som DJ fick för där i slutet? Marcus Fingerborg höjde ju först armen när DJ slashade Brunnström mitt under en Brynäskontring.. Ännu mer onödigt än en eventuell hakning.

rafalski: Ja, jag såg bara 3:e perioden efter att ha bevistat Hovet och sett Djurgården ha maxutdelning mot Frölunda. 17-7 i skott i första och underläge med 3-0. Som sagt: drog hem inför sista för att se vår match istället.
Ögnade igenom dom sedvanliga tonårsinläggen där gamnackarna som vanligt kastat yxan i sjön innan nedsläpp. Det absolut säkraste sättet att veta att vi gjort en Ok match fast man inte sett hela matchen är nämligen att läsa dom här tonårsanalyserna. Då vet man att vi gjort en godkänd insats.
Såg helt Ok ut i sista och med lite flyt kunde vi ha fått med oss en pinne hem. För flyt och bättre effektivitet måste man ha för att lägga värmlänningarna på rygg, iaf som det ser ut för dagen.

brynästigern: Resten av kvällen ägnar vi nog åt en kurs i rättstavning..

Tabellen är en styggelse att beskåda, Södertälje 4:a efter 5 omgr...
Nåja, det är ju faktiskt först efter 10 omgr man kan slå fast slutspelslag resp kvallag. Visst?
FBK...jag var ju säker på att de skulle floppa i år.
Loob måste ha sålt sin själ till djävulen...år efter år hittar man den magiska blandningen av spelare som leder till framgång.

Kung_Sjödin: Du kanske skulle slå upp "knäppgök" i Wikipedia också när du ändå är på gång.

Det är ett statistiskt faktum att FBK är svårspelade hemma. You can look it up. Ingen går in på en rink och tänker att "det är OK att förlora", det är inte alls det det handlar om. Det handlar om att en del förluster är mer oväntade eller onödiga än andra.

Jompe: Brendls "diving" Kvälles största domartabbe.. Brendl fick sträcka på sig för att fåordning på pucken och åkte väl bredbent. Får man en klubba på skridskon i det läget så är det lätt hänt att man trillar...

Huge: Du ar fan helt javla otrolig, vilka droger gar du pa egentligen??

Kung_Sjödin: Vad jobbar du med?

Kung_Sjödin: Var har jag skrivit att det är ok att förlora..?

70 Rodrigues: Crack,kokain,heroin,lsd.Allt läggs i en skål och ätes med sked.Avslutas med att sniffa tipp-ex,nedsköljes med eter!

Flyt och effektivitet??!!

sylf: huges klockrena analyser av matcher han inte sett är klassiska.

avd. spekulationer..

Huge, sök jobb på aftonbladet

GävleLasse: Ja, ingen kan ha så rätt utan att begripa ett skit!

GävleLasse: Jag har också noterat att Månsson har haft det tungt spelmässigt den här säsongen. Jag tror att det är svårt för honom att spela med Widing och Hauhtonen. Widing har varit bra, men han är ganska enkelspårig och är ingen vidare passningsspelare. En bra spelare, men inte en spelare som gör sina kedjekamrater bra.

Klart SSK ligger fore oss, vi gav ju dom 3 p

Dackell var ovanligt blek idag, iofs var dom flesta bleka idag, faktiskt.. DJ var riktigt usel, men det är han alltid. sen att han tar korkade utvisningar gör ju inte saken bättre. Man blir deprimerad.. Sen var Brendl kass idag..

1 Färjestads BK 4 3 0 1 0 20 - 11 +9 10
2 HV 71 5 3 0 1 1 16 - 14 +2 10
3 MODO Hockey 5 3 0 0 2 16 - 16 0 9
4 Södertälje SK 5 3 0 0 2 8 - 9 -1 9
5 Djurgårdens IF 5 2 0 1 2 19 - 13 +6 7
6 Timrå IK 5 2 0 1 2 14 - 11 +3 7
7 Brynäs IF 5 2 0 0 3 17 - 10 +7 6
8 Skellefteå AIK 4 2 0 0 2 10 - 8 +2 6
9 Frölunda HC 5 2 0 0 3 12 - 16 -4 6
10 Mora IK 5 2 0 0 3 12 - 20 -8 6
11 Linköpings HC 5 2 0 0 3 11 - 20 -9 6
12 Luleå HF 5 1 0 0 4 9 - 16 -7 3

70 Rodrigues: Eller gjorde vi det? vi är ju inte bättre,spelar ingen roll hur laget ser ut.

Peja:
Nä, Widing skall ligga högst i banan och ha pucken i avslutslägen i fart... å andra sidan är väl inte Månsson något passningsgeni heller. De kanske helt enkelt är för lika... alt ligger en del tankar på hans osmidiga samarbete med stadens poliser...

sylf: Boorken ar en prestigefylld javla besserwisser utan koll.

wap.hockeysnack.com
Har inte själv sett matchen men att Widing är målkåt kan jag hålla med om. Kortfattat hur var matchen. Pirnes SH målade... vad hände sedan. Huge du kan vila

70 Rodrigues: Messerschmidt heter det väl? :-D

70 Rodrigues: Koll har han nog, men i det här experimentet har han misslyckats.

sylf:

Man har den trupp man har... även om den är bred...

« · 918265 · »