1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Huge: Jag har själv suttit ett antal gånger och "försvarat" Felix.
Då jag anser att han är en bra målvakt.
Han har absolut vart darrig ett antal gånger i vinter, men han oxå visat vad han kan tidigare.

MEN. Jag skulle aldrig komma på tanken att sitta och leta upp gamla inlägg bara för att kunna peka finger åt dom som ansett annorlunda. Det tycker jag är en dålig vinnare,absolut.

Med detta sagt så hoppas jag att Felix får fortsätts stå. Han har visat laget vad dom kan uträtta tillsammans.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

rafalski: Du menar att kalla andra som skriver härinne för utvecklingsstörda är bättre?

Imorgon börjar det! Hoppas såklart på vinst.. men tror det blir en rätt klar förlust. Men lyckas Brynäs hålla dom första 10 min, så kan vad som helst hända!

Nu kör vi.

SnowKing: Skojare där.
Sluta komma med såna där pekfingrar där du lägger fram din mening om hur en supporter bör uppträda.
Och för Guds skull: raljera inte över dom som själva raljerar, då blir dom väldigt störda på hur du kan vara sån översittare....

Fan va mycket roligt man kan ha
Uppladdat:

500x0-img_0905.jpg

Bratwursten :
Nope, sittplats is the shit!

Gävle ons
Göteborg fre
Jönköping sön
Gävle tis
Bra 7 dar

Guldet ska hem, REVANSCH1995!

Qvarre: samma här. Men är helt övertygad om att det kommer

Märkligt, känner mig helt tom efter gårdagens urladdning. Är inte ens nervös längre.

SnowKing: Och? Hade du någon poäng?

En tanke som slog min nu när Brynäs är i final. Brynäs har spelat hårda matcher nästan varannan dag och tränat i över en månad mer än de lag som inte tog sig till slutspel eller åkte ur tidigt och fick semester. Börjar dessa lag försäsongsträningen en månad tidigare eller kommer Brynäs ha +1 månad på de som åkte ur tidigt?

bradberry: nä det var en riktig katastrof. Dom har löst det bättre nu.

Med det sagt skulle det kunna lösas ännu bättre!

rafalski:
Om man har behov av att ha öknamn på Brynässpelare eller skriva nedsättande om dom i nån matchsituation... då kan väl en lösning va att man går in på motståndarlagets forum och skriver av sig sin frustration?
Borde fungera kan jag tycka?
I min värld har man inte öknamn på egna spelare! Det klarar både Färjestadssupportrar o Frölundare utan tigerhjälp!

Inkazar: Håller med. Men 2012 räckte inte biljetterna till medlemmarna heller...

bradberry: har ingen förståelse alls. Bli medlem i föreningen, spelar ingen roll om man bor i Gävle, eller som mig en bra bit utanför. Ett fan ska vara medlem!

Huge: Helt rätt, mer än nöjd med final och härifrån är det bonus både sportsligt och ekonomiskt.
Det jag stör mig på är dåliga vinnare som du som bara måste dra fram gamla inlägg från säsongen för att peka finger.
Tvärtom om mot dig så tycker jag du inte förändrats ett dugg, en dryg översittare har du varit från dag 1 på forumet.

bradberry: Problemet för min del är att jag bor i Gävle, men har ett arbete som innebär att jag enbart jobbar nätter och helger, så jag missar mer än hälften av matcherna varje år. I annat fall skulle jag skaffa en seriebiljett.

Ni som klagar över biljettbrist:

- Full respekt till er om ni bor utanför Gävle, då förstår jag dilemmat.

Bor ni däremot i Gävle har man ju alla möjligheter i världen att boka seriebiljett eller slutspelspaket inför slutspelet... Å då är ju saken biff... Kan man ju göra om man bor utanför Gävle oxå men kanske blir mycket åka...

{7225}: minns inte exakt. Men har för mig att Tradera har som policy att inte bidra till svarta marknaden. Tradera är ett jättebra seriöst företag, som inte vill förknippas med såna här dumheter.

En tanke slog mig precis... Rödin lämnade Brynäs inför guld-säsongen och har uttryckt en viss bitterhet över det. Nu lämnar han oss inför en säsong där vi spelar final. Måste vara jobbigt tillsammans med alla skadeproblem han haft.

Så jävla glad att Brynäs generar det här intresset. Det borgar för större intäkter och fler år med framgång.

Rumpelstiltskin: Avstängd för vad? Var det falska biljetter?

rafalski: Måste ändå säga att det är lite rörande och gulligt att se din reaktion på mitt lilla provocerande inlägg med en smiley, där jag raljerar lite med dig och andra som hånat och raljerat över Felix, Bulan och fan vet allt tidigare under grundserien.
Man ser nästan framför sig hur du och dina häcklare nu sitter där med darrande underläpp och är jättejättejätte-sura för att elaka Huge dristar sig till att raljera lite med dom som raljerat, nåt som ni faktiskt till stor del förtjänar.
Du har helt rätt: forum är för folk med känslor, både positiva och negativa som dras med i matcher.
Det du glömmer är att man faktiskt kan dras med i matcher och ha känslor UTAN att totalsåga allt och alla på ett tvärsäkert sätt, innan säsongen ens har slutat och vi kan bedöma slutresultatet.
Sen förstår jag inte vad du menar med "facit i hand". Vad jag vet så är väl säsongen inte över än, men det finns ju faktiskt lite tid kvar för Felix och Bulan att klanta till det hela och därmed ge dig och dina lite rätt, om vi nu skulle förlora finalen.
Tror ändå att alla härinne är jävligt nöjda och belåtna med säsongen, hur det än går mot HV. Så i den bemärkelsen tycker jag faktiskt att det är helt rätt att tala om "facit i hand": med facit i hand har det visat sig att du och andra tvärsäkra bedömare om Felix, laget och Bulan haft tokfel.
Nu ska du inte vara ledsen över det, vi har alla fel i våra bedömningar lite då och då.
Det enda jag personligen tycker, och det här har jag redan sagt, är att din transformering från en seriös, nykter och objektiv bedömare till nåt av en negativ och gnällig svartmålare, är märklig och lite trist.

Rumpelstiltskin: Är ju kanske 30st biljetter som säljs svart för att tjäna några kronor.

Inte så att 1000 biljetter säljs svart utan bara fåtalet, så dom som vart utan hade blivit det ändå.

Folk vill gå på hockey och alla kan inte få biljetter

{7225}: har en vän som blev drabbad för ett par säsonger sen. Den säljaren blev avstängd.

Är det styrt från shl hur mycket man får ta för varje biljett? Typ att det finns något tak som man inte får gå över? Med tanke på trycket det varit på biljetterna så borde ju Brynäs ha tagit betydligt mer betalt, även om det kan skapa badwill och så så handlar det ändå om utbud och efterfrågan.

Rumpelstiltskin: Vad ska Tradera göra tänkte du? De tjänar ju pengar på auktionerna och vill ju ha kunder...
Brynäs kan förstås vara intresserade inför framtiden..

{7225}: det är trist att egna supportar ska pumpa varann på pengar. Då Brynäs IF inte får ta del av vinstkostnadnen som personen gör.

Men jag har skickat iväg ett mail till både Tradera och Brynäs IF.

{7225}: vi är Brynäs IF svart och röd !! Glad påsk på er gubbar !

Rumpelstiltskin: Svårt att komma åt och fullt lagligt att sälja biljetter så jag har svårt att bli riktigt arg men trisst är det. Personliga biljetter är väl ända sättet att komma åt detta och såklart fullt realistiskt.

Rumpelstiltskin: ja, iaf att det inte går att köpa fler än 2 eller så. Känns pissigt att missa finalen på plats :(

Stibe: dags att införa personliga biljetter? I alla fall till slutspelet.

Rumpelstiltskin: jag klickade mig in på en av dom som säljer på Tradera, spännande läsning på hans omdömen och vad han har kommenterat!
Uppladdat:

500x0-screenshot_20170415181940.png

Rumpelstiltskin:
Sån där info vill föreningen ha?

Det här gör mig så jävla förbannad.. människor försöker pumpa ut pengar till egen vinning. Fick jag tag på dessa herrar, så skulle jag ha gett dom en läxa. Så här beter man sig inte. En jävla smäll på käften ska dom ha.
Uppladdat:

500x0-img_3904.png

{5504}: Ah, du kan säkert leta upp fler negativa kommentarer från mig.
Forum är för folk med känslor, både negativa och positiva som dras med i matcher.
Personer som du och Huge kommer aldrig räknas in i den skaran och bör nog hållbar er till bloggar med facit i hand.

AnteA: Som inka sa, överblicken blir mycket bättre. Det tycker jag i alla fall :)

AnteA: man har en otroligt mycket bättre överblick på övre etage. Sitter alltid i skybaren eller på M/N3

AnteA: Ingen Berilsson i morgon sägs det

atilla: Tycker att man hamnar för högt upp. Brukar alltid sitta på M1 eller ha ståplats, men jag ska gå dit med öppet sinne! :D

AnteA: Är väl inge fel med det? Sitter alltid i skybaren när jag är på matcher :)

Äh, köpte en skybar-biljett till tisdagsmatchen trots allt... Rätt värdelöst, men bättre än TV'n.

2012 var problemet dels att varje medlem med förtur som hann kunde boka så många som 8 biljetter SAMT att man hade ett sponsorsevent på Käkerolen i samband med match 5 i Skellefteå.(storbild) När en matchen var klar fick alla gäster erbjudande om att köpa biljetter till match 6. Obegränsat antal....

AnteA: Jag är inte förvånad, jag fick betala 2500 för min biljett när chefen lät mig få ledigt 19 april 2012 i match 6..annars fick jag jobba ensam varje hemmamatch vi hade i finalen innan det, men så var chefen ledsen också att AIK inte var med......det kostar om man inte är först på biljetterna...

Bertil på is!!

rafalski: Och det kommer från en som hånar Felix när Brynäs vann osv.
Men det svänger fort för läktarsportchefer mm .

(Rafalski)
Kanoninsats rakt igenom! Sandström sköter dörren felfritt och ska givetvis få fortsätta med det han behärskar bäst.

Kvitterat av vår enda fungerande kedja. Behövs nog en 5-6 mål framåt ikväll för vinst. Slipsen Sandström kommer inte stå på huvudet ikväll heller.

Rafalski har talat igen
Tror dock att Bulans hemlängtan är huvudorsaken till förfallet. En tränare son är på väg bort är inte rätt man att leda Brynäs just nu. Plocka bort Bulan direkt och låt Sjödda ta över resten av säsongen .

tjugo8: ses på ståplats på tisdag !

GLÖM INTE...!
Hundringen till tifo-gruppen...
Swish Nummer. 123 580 88 11

Zzz: Jag har både syrran där vid Gavlerinken och vänner där som ordnar det när jag inte längre bor i Gävle sedan 2010...bokat tåg nu, åker upp onsdag redan och stannar över en vecka...billigast så att åka mitt i en vecka för 350 kr upp och lika mkt hem sen, är ju 7 timmar på tåg iaf att sitta...åker man en helg då får du pröjsa 800 kr enkel och när man är en utbränd och yrkesskadad förtidspensionär så behöver jag inte passa tider.....men det e klart att som du säger gäller det att vara reptilsnabb....,jag har sett över 100 konserter minst i mitt liv, Pearl Jam, Neil Young, Springsteen, Madonna, U2, Iron Maiden, Pavarotti etc...då gäller det att hugga som en kobra.....ja åt helvete med sponsorer o partners förtur men så är det och inget man kan göra ngt åt,,,,sponsorer lägger ju ändå pengar på föreningen :) Vi ses i Gävle...

Leonardo: Det gick att köpa Max 4st. Jag blir lite förvånad att vissa verkar haft problem med att få tag på biljetter. Jag köpte sent igår kväll, vet andra som köpte ännu senare. Folk borde väl begripa att man måste vara lite på tårna när det är final. Kanske är dessa inte medlemmar och då har jag inget direkt sympati i allafall.
Skillnaden mot 2012 var att vissa sponsorer och partners verkar ha fått reservera biljetter innan biljetterna blev tillgängliga för medlemmar och det är helt åt helvete.

Forsberg 1978: Samma här, somnade halv sex efter att ha följt NHL o 3700 kr rakt ner i fickan o en massa wirre....pigg som en lärka idag :) Förlösande skönt alltså. man har stöttat och jublat o skrikit och kritiserat hela säsongen men alltid Älskat sitt lag, folk här i Halmstad tror man är galen för fan, jag har gått med samma Brynäskläder på mig sen september på varje träning och på stan, flaggan som vajar på gården....det bubblar inom en speciellt när man är uppvuxen intill Gavlerinken och vet hur stämningen kommer att vara nu med allt vad det innebär...synd om inte alla hängivna fans kan få en finalbiljett tyvärr, så är det ofta tyvärr, folk som aldrig brytt sig eller stöttat, kanske blivit ovänner på forum med folk som glider in när det blir final....SKÅÅL

« · 1821457 · »