1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
{7713}: Finns ingen ramsa om Bulan?

"Bulans grabbar är dom bästa, heja, heja, heja Brynäs" kanske?

Dallemas: Jag tror nog att det räcker att skrika, agera klackledare på en sektion så kan man nog få igång sittplats också...

tjugo8: Håller med. Det är bara de enkla ramsorna som kan få igång sittplats. Ibland har jag dock funderat om "upp med händerna allihopa" är en av Brynäs hejaramsor. :D

Ojojoj, guldfrossan har verkligen slagit till på det här forumet. Inte bra. Varför håller ni på sådär?

{7510}: Skulle gärna se att man flög in ett domarteam från NHL till de återstående två matcherna. Sören Persson borde få assistpoäng på flera av HV:s mål.

{7510}: Rätt sjukt att "bästa domaren" Nord inte fått döma alla matcher.

Skrubben: Om jag vore dig skulle jag köa utanför Gavlerinken på torsdag. Varje match finns det 90 ståplatsbiljetter som är gratis. Först till kvarn.

Nja att åka upp 40 mil enkel resa och ta ledigt 2 dagar från jobbet för att åter bli blåst på biljetter skiter jag i! Jag får göra mitt från tv soffan tyvärr :-/

Kan vi få slippa Sören på torsdag tro...
Han är en svårare motståndare än HV.

{Bitbiffen}: Vissa ska köra negativa saker enda in i kaklet, lyft fram Öhlund Alcen Blomqvist Felix Kilström Gunderson mm mm istället för att även nu köra negativt!
Brynäs är i final med era kassa målisar och spelare som många av er sagt hela säsongen!

Bitbiffen fokuserar på hur dåligt det va istället enligt nedan.

(Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.)
(Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. )

Dallemas:
Bra ambition
Samtidigt borde klacken begripa att med nya, svåra, långa sånger är att sittplats förlorat, i synnerhet de sånger med taktbyten (!!??)
Enkelt, direkt före nedsläpp, ingen jävla musik
1 Sittplats ställ Er upp!
2 Ni på sittplats är Ni klara?!
3 Guldet ska hem
Alt
Tjalalala...BRYNÄS!
Alt
Bif är de bästa, heja Bif
Alt
Kom igen Bif, kom igen bif

På torsdag bärgar ni guldet

God morgon alla Brynäsare.
Vi i Norrland håller på er förutom en par "vita" fläckar där man märker att avundsjukan är svår att dölja... ;)

Jag har dömt ut det här laget flera gånger. Egentligen aldrig trott på guld. Sa att det var kört i våras. Kunde inte se oss slå Frölunda. Kunde inte se oss slå HV. Har sett HV lyfta bucklan framför mig hela tiden. Men laget har motbevisat gång på gång. Vi har ett fantastiskt lagbygge med alla ingredienser. Det har inte HV71.

Vi tar guld på torsdag!

Peja: Ja han har verkligen varit samlad, undantaget sista tio i första matchen mot Frölunda. Kanske insåg han då att han måste hålla sig lugn om det här ska gå vägen.

Funderar starkt på att ta med megafon till sittplats på torsdag för att försöka få igång silltrattarna som sitter där å sjunga med lite. Eller tror ni de är förbjudet?

Chanzone:
Haha, ja typ, kanske skulle skrivit "hoppas ödet är riktigt ironiskt" :)

God morgon Brynäsare, det är nära nu.....Gävligt nära...

Horace76c: Du skrev det ju precis just nu!😮😉

Vidhåller - Borgman är oerhört överskattad

Peja:
-95 var vi favoriter med guldläge och vår viktigaste spelare spräckte pungen och vi tappade guldet.
-17 Var HV favoriter med guldläge och DERAS viktigaste spelare spräcker pungen....

Ödet saknar inte ironi direkt...

Lunkan: jag tänkte också på det. Gävle regerar, helt enkelt.

{7225}: snott från Diskussionsforum Gefle IF, jag var själv för nervös för att tänka på det under matchen

"Sänt: 2017-04-24 22:30
Säga vad man vill om Gästrikemodellen och Brynäs IF ! Brynäs sista toppning 1 min kvar , på Isen: Sandström IK Huge född 97, Carlsson Hille/ Åbyggeby född 97,Öhlund IK Huge född 97, Lindblom Hille/ Åbyggeby född 96, Blomqvist GGIK , Alcen Sandviken IK ! Wow hatten av för våra grannar! Vi kanske har något att se och lära där !"

{7225}: Haha. Du är inte kräsen du

Bifbiffen: en kanonmatch tycker jag, väldigt bra hockey ikväll från båda lagen.

Ja vad säger man. Seger i Kinnarps arena, minns inte sist det hände när jag varit på plats. Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.

Hv får återigen möjligheten v domarteamet med 2 min i PP, men skapar väl knappt ett skott.

Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. Sug på den!:)

{7225}: Jag var på plats -93, försmädliga -95 och 2012. Nu skickar jag dit mina två barn och fru då jag själv är på tjänsteresa.... Hoppas verkligen de kan hjälpa hem guldet!

Pigalle: Du gör en Zaborsky nu... Fyfan. Vill du att de hånar oss i nederlag?

Förresten:

Steenm: Idag var alla bra i Brynäs, +++++ till samtliga.

Ni lyckliga Gävlar som har biljett till på torsdag se nu till att maximera klappandet och hejandet och göra allt för att bära fram laget.

Jag såg gulden 99 och 12 bärgas live så jag kan leva med att se 17 på TV...

Jompe: haha, exakt.

Chris11: Hur lång vill du han ska bli?

Rumpelstiltskin: så då hänger flickvännen löst nu? 😁
Ruggigt stark insats men inget är klart!

Ååååh forum-porr på länken!

Jag finner inga ord över hur lycklig jag är, framförallt efter lördagsmatchen i Gävle som aldrig mer får nämnas.

Vilket jävla lag vi har asså. Dagarna fram till torsdag kommer vara extremt plågsamma.

Pressman: Det gör vi👍

Skrubben: jag vet inte vad ja mår bäst över. Vinsten ikväll eller avundsjukan hos trollen i Skellefteå boken!

{7510}: Nä så är det, vi missförstår varandra. Jag menar att en back ofta slänger eller täcker pucken när de vet att de skall bli tacklade. Jensen söker avgörande pass länge och hamnar då oftare i situationer där han inte hinner göra sig klar för att ta tackling. Svårt att jämföra de två spelarna och jag tror inte Jensen poängskörd varit lika stor om han skulle och åka och tänka på hur han ska ta emot tacklingar. Men vi kan släppa det nu och börja ladda inför torsdag :)

Forsberg 1978: Om jag vore dig skulle jag köa utanför Gavlerinken på torsdag. Varje match finns det 90 ståplatsbiljetter som är gratis. Först till kvarn.

Pressman: Tycker förstakedjan hade en del ljusglimtar i dag faktiskt, förhoppningsvis lossnar det på Torsdag. Tycker även Jensen var involverad mer i dag i positiv bemärkelse.

Bratwursten : Zab och Lindblom är ju lagets skickligaste spelare, han skulle nog bli ännu bättre i en hetare omgivning.

Bratwursten : FÖRLÄNG STEFAN!!!!

Brynäsgubbe: Ta inte ut förluster i förväg heller. Tror alla begriper att detta inte är över, bulan har rent allmänt varit väldigt samlad i det här slutspelet, man skulle kunna tro att han har varit huvudtränare i 20 år.

Davey85: Bra läge att komma in. Inga förväntningar och HV stormen hade lagt sig.
Zanetti harvarit vilse i pannkakan hela finalserien.
Kinnvall konkurrerade dessutom ut honom i grundserien. Blir spännande att se vem som startar på torsdag.

{2064}: Fan vad Zaborsky är het alltså.. Målskytt men kan ändå driva spelet i offensiv zon och känns svår att ta pucken ifrån.. Imponerande.

Av det man sett av honom i slutspelet tycker jag det är fel att endast kalla honom målskytt, känns som han har flera andra kvaliteter också som skrivet ovan.

Pressman: Tror inte du förstår hur jag menar.
Är inte att han ska sänka den som kommer utan ta smällen utan att ta så mycket stryk. Det är ju nära en skada på honom fem ggr per match. Menar inte att han ska stå upp fysiskt och sänka motståndare till höger och vänster.

Glöm inte att Frölunda ledde med 3-2 i matcher. Detta är långt ifrån över. Ta inte ut några segrar i förväg.

Lite kul med Ersson. Han har inte visat så mycket innan tycker jag, inte vart dålig, men nu i slutspelet så tar han för sig helt respektlöst. Riktigt fint att se.

tjugo8: -93 satt jag fast utomlands
-99 kom sista minuten resa i jobbet i vägen för det Bissetska undret
-12 såg jag Silfver skjuta straffen i stolpen och nästa match kom återigen tjänsteresa i vägen.
-17 ? På torsdag blir det fjärde gången gillt...

Kan gå precis hur som helst men nu börjar vågskålen tippa tillbaka till vår favör igen.
Dessutom, Brynäs vinner sina finaler. Det sitter i dräkten tror jag.
Hoppas att sittplats äntligen goes wild för de behöver allt stöd de kan få. Jag kommer definitivt göra mitt!

{7510}:
Angående Granis i spelargången.
Förstår motståndarna, fy fan va skönt att ha han i sitt lag...

{7510}: Jag har aldrig hört att man inte värvar en poängspelare med motiveringen "han är sämre på att ta emot tacklingar" Han kommer förmodligen sluta topp 5 i poängligan och topp 3 i assistligan och kosta en fjärdedel av Gunderson men skit i honom, här ska vi ta emot tacklingar. Your call...

Pressman: Alla spelare behöver kunna ta emot en tackling. Har väl inget med roller att göra.

« · 1824507 · »