1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755191 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
ellis: Men ellis, du har väl redan inlett din depression. Bara för ifall att...

Största lokala idrottshändelsen på fem år å Gefle Dagblad har lyckats sjabbla bort H E L A sportdelen ur papperstidningen. Inte ett ord inför matchen. Det blåser motvind för pappersjournalistiken.... KÄMPA!

Var tvungen att göra en film inför kvällens match. Så jävla laddad, Nu17tarvi14!!!
(Se den i högsta kvalitet)

mk: Japp, idag smäller det rejält. Det gäller att göra säsongens bästa match!!!

13h20min kvar.

mk: Game day, äntligen !!!

ellis: GAMEDAY !!!!!!!!!

Idag smäller det!!

Det enda jag vet är att Brynäs kommer att sälja sig dyrt idag.
Finns ingen som tar ut nått i förskott.
Sen kan vi bara hoppas på det bästa.

Det var oerhört roligt att läsa igår att Du fick tag på en biljett Forsberg 78.
Man kan se glädjen framför sig.

NU KÖÖR VI !!!

FORZA VÅRT ÄLSKADE BRYNÄS❤️❤️❤️❤️

Skrubben: "en vecka"? Ett halvår här...

{5915}: Jag utgår alltid ifrån att det går åt helvete, ett slags självförsvar.

Dallemas: Precis gjort...😄👍

Har man tråkigt kan man se repris från i måndags på cmore hockey
Uppladdat:

500x0-img_4174.jpg

Charles: Och torskat fyra och "bara" vunnit två. Jag tänkte tidigare att det "problemet" att torska så många finaler är ett lyxproblem (vilket det också är), men när man blivit så här fartblind under slutspelet som brynäsare så skulle jag gå i depression i en vecka om vi inte ror hem guldet nu.

man måste endå gå Skellefteå supportrarna lite cred, att överleva denna nervositet 5-6 år på raden

Lunkan: Utgå från att det går åt helvete. Sen kan allt bara bli bättre. Vill man va med om det här på lördag igen?

Bratwursten : Kan bli sjukt grymt i år om det går som det ska. Senaste guldet firades också i Åre ett gott omen?

Lunkan: Åre är grymt denna tid på året , snyggt!

Jan Grismöbel: Tidigalägger Åre resan, så matchen hinner ses på O'learys Åre.

moment22: gjorde ungefär samma igår :)

Bratwursten : Har kollat highlights från alla 18 matcher idag. På något sätt måste man stanna upp och försöka njuta av det som faktiskt händer nu! Sen kollade jag guldDVDn från 2012 och youtubade allt om Brynäs tillbaks till typ 2012, molinpasset etc:-)

{5915}: Om ett dygn kan vi vara svenska mästare grabbar, sug på den!!

Qvarre: På kort sikt vore det bra för hälsan att skita i att spela final. På lång sikt är det tvärtom.

Bratwursten :
Kanske ointressant men jag mår fysiskt illa mentalt och fysiskt inför morgondagens match.
Det är som att det är en av de ljusaste av drömmar kombinerad med en mardröm.

Jan Grismöbel: alldeles för lite drag på forumet för någon som sitter på ett tåg och har tråkigt 😂, lugnet före stormen kanske ?!

SnowKing: kör i 2 veckor sen ledig 8 dagar sen 2 veckor igen . Djävligt nice . För utom att man är väldigt ensam i dessa jobbveckor . Tur man kan kolla på hockeyn i hytten under vinterhalvåret . .

Jan Grismöbel: vi hejar på laget på det sättet vi kan :)

Forsberg 1978: full flex 😎..... Intalar jag mig iallafall ;)

Jan Grismöbel: Chefen har inte svarat än om jag fick sluta tidigare i morgon än hahahahahahaha känns som han har nada att säga till om i detta fall😂😂😂 jaja ivärsta fall blir det akut rövaras😂😂😂

Jan Grismöbel:
Hur lång ledighet får du efter jobbpasset?
På mitt jobb snurrar processen varje dygn, 24 timmar... vi är fem skiftlag som delar på detta. Inte alltid som det passar så bra till resten av livet.

Brynäsgubbe: Hur fan ska man kunna sova inatt och hur ska man kunna koncentrera sig i skolan imorgon? Har aldrig varit så här nervös inför en match och då är det 22 timmar kvar..

Forsberg 1978: ett helvet med jobb som binder mig vid ratten dygnet runt i 14 dagar innan ledighet . .förra guldet satt jag å grina bakom ratten på väg till Norge så djävla nervöst å lyssna på radion . Nu blir det att stå stilla å kika på datorn via cmore appen .

bifhjärta: Jag har mått illa hela jävla dagen. Detta är vidrigt.

Jan Grismöbel: Vet hur det känns så jag lider med dig själv ska jag köra hem 40 mil efter matchen och hoppas att det blir den goaste bilresa jag någonsin gör!

Bratwursten : lvilken tur ni alla har som kan fira i morgon på plats . Själv har man ett jobb å sköta så det blir å sitta i lastbilen någonstans i landet å kolla på matchen . Jaaaa jag är avis på er alla .

Bratwursten : Får vi hoppas 😃 Kom gärna och säg hej står Forsberg 78 på ryggen och jag är hur snäll och ofarlig som helst😂👍🏻

{7981}:
Jag har inte sett träningen men hörde en av GD-intervjuerna och Bertil hade inte varit med.

Forsberg 1978: då ses vi i myllret !

Bratwursten : Japp👍🏻

Forsberg 1978: ståplats ?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FICK TAG PÅ EN BILJETT 😃😃😃
Tack du underbara människa här inne som tänkte på mig jag är dig evigt tacksam👍🏻😊

Zappaholic: mår nästan illa inför imon..

SWEATT: Undrar hur fan vi mår om ett dygn?

Qvarre: Hade han spolat kröken så...

{7981}:
Kommer vi gråta blod i morrn när laget presenteras?
Kommer Zanetti stå därbakom och sprida osäkerhet, eller får vi se Ersson?

{7225}: någon som såg träning som visades live gd och såg om Bertil var med?

{8179}:
OK, då var det klumpigt skrivet och jag ber ännu en gång om ursäkt.

Qvarre: "Dessvärre så verkar ha lika dåligt läkekött som han är bra hockeyspelare."

Svårt att tolka detta på något annat sätt.

Qvarre: En långdragen hjärnskakning tror jag inte har så mycket att göra med läkkött dock.

Men riktigt trist för Simon att hans skadeproblem fortsätter så klart. Speciellt när han behövs som mest.

{7225}:
OK, det står dig fritt att tycka men jag tycker att Bertil är en sjukt bra hockeyspelare men han är ofta långtidsskadad och jag har fått för mig att det relativt ofta blir bakslag på hans rehab.
Jag anser att det inte på något sätt var någon kritik på Bertil som person eller på hans skicklighet.

Om det uppfattas som ett personangrepp på Bertil så ber jag ödmjukt om ursäkt för det var verkligen inte så jag menade.

eltifoso: Eftersom vi tacklar förhållandevis lite och är snabba på rören så har domarna behövt syna regelboken i sömmarna för att hitta utvisningar. På 18 matcher har de dock lyckats hittat klockrena saker som felaktig handstoppning, felaktigt målfirande, felaktig snack med domare och en hel drös med felaktiga byten.

Samtidigt har motståndarna exempelvis klarat sig undan utvisning på tre klockrena huvudtacklingar.

Det snackas ofta om "höjd bedömningsnivå" i slutspel. I Brynäs fall känns det mest som att de bytt fokus och börjat leta efter mindre vanliga regelbrott.

Om ett dygn är vi igång! Synd att man inte får uppleva det på plats. Fick det inte heller 2012. Men unnar alla som är där en grym upplevelse. Det blir det framför TV:n också. Ge boysen ett riktigt skönt tryck i ryggen nu. Guldet ska hem.

Qvarre: skitkommentar av dig där.

« · 1824858 · »