1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758671 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Peja: Ersson måste vi förlänga med...

Lesky: Håller med om Bertilsson. Större var inte skillnaden mellan lagen.

Brynäs behöver en vass förstacenter till nästa säsong.

Peja:
Medieskugga här, men 13-14 borde det hamna...

Peja: Ersson förhandlar enligt uppgift... Kanske utlåning? Vi har ju Z på kontrakt...

micke: Är det bekräftat med +10 miljoner i kassan? Fantastiskt om så är fallet.

Lesky: Nåja... varken Ersson eller Pudas kommer ju att spela för Brynäs nästa säsong. Inte för att det på något sätt besvarar dina frågeställningar, men ändå...

bradberry: Det är många som lyft sig i laget den här säsongen. Det har varit en grym säsong och vi är väl alla stolta över Brynäs prestation. Jag har inte kunna följa slutspelet pga tidsskillnad så jag ska inte uttala mig om hur spelet sett i de matcherna. Men Brynäs står för något, en värdegrund och en spelidé som jag beundrar väldigt mycket och är stolt över att vara en del av. Vi har en massa talanger på väg upp genom juniorgrupperna. Varje säsong kan man se ett par av dem etablera sig i A-laget. Jag hoppas vi kan bli ett stabilt slutspelslag igen och kriga om de högsta placeringarna varje år. En del av oss har varit med där tidigare, men också genomlidit darriga kvalserier.

Jag gillar också att forumet här fungerar så bra nu. Klar förbättring jämfört med tidigare. Bra jobbat, moderatorer och alla skribenter!

Vilken resa Jacob Blomqvist gjort!

Den här säsongen har utformat och befäst hans roll som lagets självklare ledare. Hans pondus, hans status nu jämfört med före säsongen är så mycket starkare, så mycket högre... Han har varit bäst när det gäller. Växt som spelare ju större match som spelas. Gått i bräschen, visat vägen, visat att "titta på mig, jag är ingen stjärna och kan ändå dominera på isen, då kan du det också..." Att genom fysik och järnvilja förädla sin talang att bli en så mycket bättre spelare är precis vad en kapten skall göra. Dessutom bra i media. Artig och vältalig men med bibehållen pondus... En pondus han också har med sig in i omklädningsrummet. Före säsongen tyckte jag Jacob var ett bra val som kapten. Under säsongen och framförallt i slutspelet har han utvecklats till att bli den självklare ledare som laget Brynäs behöver i flera säsonger framöver...

Varför envisades Bulan med att spela Pudas och Ersson tillsammans? De är ju inne på 90% av alla HV71s chanser denna match. Borde man inte para dom med någon annan. Eller ville Bulan få de andra 2 backparen att spela så mycket som möjligt? Men det är ju rent sjukt att dessa 2 är inne på i princip alla heta lägen som HV har.

Vi vinner den här finalen om Bertilsson är frisk, riktigt surt.

Davey85: Davve, tummen upp. Vi vann det stora silvret och gått 10 milj. plus i kassan. Det var två bra lag som möttes i finalen åh det bästa vann, Inget att bli sur sur över ? Nya tag nästa säsong David...!

Såhär med lite distans till allt så är jag fan stolt över laget. De har bjudit på en säsong över alla förväntningar. Surt som fan att vara så nära, så klart. Men laget förtjänar rejält med beröm för detta.

För övrigt tycker jag Söderström är en riktig lipsill som ska gå ut och snacka om vad som sägs på isen.

{6984}: Precis...mkt starkt jobbat av Bulan och Brynäs :-)

JohnnyKnoxville: Det här med "ex-TIKare" är lite tröttsamt. Alla vet att spelare som behöver speltid skickas till Timrå, hela Sveriges farmarlag. Till och med vår Jesper Boqvist fick ju samla på sig lite A-lags tid där. Vilket är bra men försök inte att få Timrå IK till något annat än just vad det är.
SHL kommer aldrig att få besök av TIK igen. Då ligger Sundsvall Hockey närmare att ta sig dit på sikt.

{6984} Word 👊

{6984}: Kanadensaren, Henke Larsson, Bertilsson kvar... det är en väldigt bra början.

Lunkan: Vaknade till lite bara

pjåtor: Jag har fullt förtroende för att Bz och Melin får ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong. Mitt enda ber är att vi ska delta i Kalle Anka Cup... Jag ser CHL som något man kan lägga ner...

JohnnyKnoxville: skrev du inte godnatt nyss?

{6984}: Blir intressant att se vad han kan göra med Luleå. Och hur vårat spel kommer att se ut med Melin ? Känns avslaget nu men snart är man ju taggad igen efter en lååång och bedrövlig sommar 😂

M.Lemiux: Tack. Visst var det surt att vi inte nådde ända fram men med lite distans till dagens förlust så får man vara nöjd med Brynäs insats den här säsongen.
Tänk vilken förvandling man gjort under Bulans tid som tränare. Han tillträdde när Brynäs var riktigt illa ute och nu lämnar han efter sig ett lag som slagits ända in i kaklet om ett SM Guld.

JohnnyKnoxville: Skulle det vara en merit att du drack grogg med ett par gamla Brynäsare för 15 år sen?
Skulle det bevisa nått?
Tack för att du gratulerar till silvret.

Måste vara kul att lämna bakgården för en stund och komma upp till dom stora grabbarna.
Ja menar. Nu när era bästa spelare lämnat Timrå så kommer ni nog att hamna på er rätta plats igen.

Brynäs kommer med ganska stor säkerhet att tillhöra toppen av SHL en tid framöver.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Och tack igen alla Brynäsare för denna säsongen.

Grattis Brynäs till silvret om jag får säga så....mäktig säsong ni ändå har gjort som ni ska vara nöjda över. Trodde aldrig inför säsongen att Brynäs skulle ta sig förbi kvarten ens, men Bulan har gjort ett bra jobb och fan så nära ni var att ta SM-Guld....tack för en underhållande säsong.

JohnnyKnoxville: Hållet på tik och är ingen medelmåtta? Särkullbarn?

Finns moderatorer, vi kan dock inte vara online dygnet runt, det bästa rådet jag kan ge er är att ignorera trollbeteende, kommer gå igenom alla inlägg innan läggdags . Haft fullt upp med att smälta dagens händelser.

{5915}: Mittzon, om man är nöjd som medelmåtta. Grattis till silvret återigen!
Lever 66Berglund och 65Selander? Dom herrarna drack jag grogg med för ca 15 år sedan. Piggen är förvisso lite rabiat, men ändock trevlig.
Kram och godnatt!

Bifbiffen: Ja, New York känns som en trygg tillvaro för en pojkvasker med svår neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Jisses...

JohnnyKnoxville: JohnnyKnoxville däremot är ett riktigt ljushuvud.

Så särbarn är fr.o.m. nu det värsta vi kan kalla varann? #skyddadverkstad

Bifbiffen: Fan biffen, jag har väl tjafsat med dig en del men är helt enig i detta. Klarar man inte ens stava till syndromet samt så tydligt använder Wikipedias definition på Aspergers, ja då kan man nog inget om det.

Nu slutar vi mata trollet...

Pigalle:
"Finaltråden" har inte kommit lite off topic nu....

Pigalle: i AHL/NHL kommer han vara ännu mer påpassad

vilken tur att hockeyspelare alltid ansetts korkade då. skulle vara kul att höra säsongens grovaste påhopp som man inte fått höra. fyfan vad supportrar, internetkrigare SJW u name it hade gått bananas tror internet hade kraschat, säger bara att man måste ta detta internt för det är så mycket som kan ha hänt, kan vara enstaka spelare som sagt det då kanske dem ska bestraffas, en annan del av Aspergers är väl att man har svårt med det sociala så vem fan vet vad egentligen ha sagts tills dessa saker har retts ut så ska man inte kasta nå skit mellan varandra för det är ingen förutom Linus och dem inblandade som vet vad som egentligen hänt.

Är också därför jag blir förbannad på folk på sociala medier just nu som sitter och skriker på journalister, unicef och andra profiler att "brynäs sjunker i mina ögon nu", "hur kan en spelare försvara detta" bla bla bla. ingen vet något skit än. få fakta innan ni börjar kasta skit för i helvete. blir bara förbannad och att jag ens bryr mig gör mig ännu mer förbannad.

Peja: Tycker snarare att det är han som lyfter fram det i denna intervju. Mycket märkligt beteende då fokus borde vara på nyss erövrad guldmedalj och inte att pissa på motståndaren.
Söderström kommer aldrig att komma längre än till SHL. Med hans psyke tror jag även att det vore direkt ödesdigert om han skulle testa AHL/NHL.

JohnnyKnoxville: Tvivlar starkt på att du har en son på 15 år, ännu mer på att han har Asperger, med tanke på att du precis lärt dig att stava till syndromet.

atilla: Folk har olika åsikter om de eventuella glåporden mot Söderström. Jag skriver eventuella eftersom vi trots allt inte har något egentligt bevis för att det har hänt, vi har bara söderströms ord.

mattiask: Du har många poänger i ditt inlägg. Det jag kan säga är att jag har en son som har Aspergers syndrom och trots erfarenheten av våra 15 år tillsammans och dom ex antal föreläsningar jag har varit på(wikipedia my ass), så kan jag säga att diagnosen är ett mysterium.
Det jag kan trösta mig över eftermiddagens batalj är att som tidigare sagt är att dom flesta med Aspergers ligger över normalbegåvning. Mer än vad man kan säga om dom som åker omkring och kalla Linus för "särbarn".

mattiask: Det kan ju också vara så att Söderström nämnde detta i förbifarten men att media valde att lyfta fram det oproportionerlig mycket. Grabben är en toppmålvakt i SHL, det är en större mental belastning än vad de flesta skulle klara av, så han kom säkert över glåporden ganska snabbt....

Chris11: Dom är ute och jagar bort andra inlägg. Om man tyckte domarna var svajiga i slutspelsserierna, vad är då dessa moderatorer. Helt offside

{5915}: Jo du har rätt. Måste vara jobbigt att hålla på Timrå. Som att bli örfilad dagligen...

JohnnyKnoxville: Så är det.
Men tittar du på hur lugn och balanserad han är så har jag väldigt svårt att tro att ord som "särbarn" skulle sätta sig vidare djupt på honom.
Tycker Linus känns alldeles för stark för det.

Men att jag skulle skratta åt skiten och gå vidare.. ja det skulle jag absolut göra OM någon kallade mig för något. Men jag har å andra sidan inte aspergers, men har några i min mycket nära närhet som har det. Och dom är klart starkare än vad Linus visat ikväll.

HALLÅ HAR VI INGEN MODERATOR????? Här ska man inte kunna komma in och håna... här vill vi diskutera Brynäs

{5915}: Hade någon kallat mig för "särbarn" hade jag bara tänkt.. men snälla lilla pojk, väx upp! Men inte lipat ut i media om det.
Oavsett vilket så är det inte ok att kalla någon för det.

Zappaholic: Tänk dej in i hans situation. Ständig torsk. Du måste ha lite medkänsla.

mattiask: Ett problem med Aspergers är att det går inte att skratta bort, man måste ha sista ordet även fast man vet att man vet att man far illa av det.
Det gläder mig mig att du har styrkan att skratta åt skiten och gå vidare. Respekt!

JohnnyKnoxville: Men snälla, lägg ner nu!

Zappaholic: Det enda du har rätt i är att jag inte har Aspergers, men jag har det i min närvaro dagligen. Du har inte begåvningen att ifrågasätta det. Det är en sak som är klart.
Pissa när mig?

Horace76c: Fine. Tänker inte svara de där dåren igen. Blir bara så dyngprovocerad när det kommer nån jävla sprätt som han. Vi har just förlorat en sjunde SM-final i sudden. Kan vi inte få vara ifred en liten stund?

mattiask:Ganska coolt att Söderström har arsperger och har ändå kommit så här långt,personer jag har träffat som har arsperger gör ingenting på vardagen. Dom bara "lever".

mattiask: Är särbarn nedsättande?Särkullbarn? Idiot vore väl värre?

Huge: Söderström har både ADHD samt Aspergers.
Så är väl därför han blir som han blir och det kan jag förstå.
Men jag tycker trots allt att han kan visa sitt starka psyke och bara skratta bort det.
Jag har själv varit mobbad i mitt liv OCH när det var som värst så skratta jag bara åt skiten och gick vidare. Till slut så dog det ut.

{Vibbi}: Nej! nu slutar ni lämna! låt dem patetiska jävlarna skriva åt oss så kanske dem får några sekunder av lycka i sina tråkiga liv, jag må inte skriva så mycket, och visst är kanske lite för ofta dålig stämning härinne, men vi är en hockeyfamilj härinne. Tommy kom tillbaka och du med Carl Lejonkräk vad du nu än heter. kommer nya trådar och en silly season väntar blir inge roligt om vi inte kan diskutera den tillsammans eller hur?

« · 1826245 · »