1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742285 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Skrubben: Märks ju också tydligt att slutspelshockey inte passar Westerholmarna. När det går lite fortare och blir lite tuffare har de svårt att åstadkomma något. Och de är ju inte särskilt vassa defensivt heller. Tror att ersättarna kommer vara mycket bättre.

{7981}: bänka både PoW och PaW. Men vem skall då köra center? Skulle Johnson eller Boqvist klara det? Eller måste man lyfta upp Blomqvist? Vem skall då gå in i 4e (Asklöf Johnson Manberg Boqvist) och vem skall mer in i 2a?

{7981}:

Grejen med Westerholmarna är att de när som helst (oftast när vi klagar på dem som mest) kan göra kanonmatcher där de påminner om Sedinarna rent av.

Men jag håller med. De har inte förstärkts sina aktier på slutet. Jag gråter inte blod om de går till Frölunda.

Behåller hellre Ikonen och Boqvist.

Berge: kan bara hålla med att de ibland kan blixtra till men det är allt för sällan.

Hur går det med Bertil kommer han att spela i morgon?

Forsberg 1978: Bertil var inte på is idag och det verkar högst osäkert med hans medverkan imorgon...

Fan!

bradberry: Faaaan

Någon som vet vad SAIK sysslar med idag?

De har väl inte semester?

{7225}:
Vi får hålla tummarna för att han är tillbaks på lördag i stället.

{7225}: Bertil inte med på bussen till Jönköping... Skit!

bradberry: Varje gång jag ser situationen blir jag bara förbannad. Hur de kan bedöma det som en olycka är ju helt jävla sjukt.

Lunkan: Idag för fem år sedan var det en helt underbar dag!

Skrubben: Exakt och därför vet jag också att Frölundaanhängare är besviken på hur Frölunda värvar :)

Lunkan: SAIK?

de är väl i gruvan och jobbar hårdare än alla andra lag i den här serien. Bert ska vara så stolt att han gråter...

Exakt fem år sedan i detta nu som det hände senast.....guldet ska bara hem till Gävle igen! I morgon kopplar vi greppet boys 💪🏆🥅🏒

{7225}: kopian som jag snackade om är mållåten som vi har just nu. Exakt samma låt använder Luleå när de gör mål.

J'adore Hardcore heter låten vi har snott...

{7225}: Japp då var man där, det var det senaste, men inte det sista :) Synd att Simon inte är hel dock, hoppas han bli bra efter den smällen.....

Leonardo: Jag var där med samt i Kempehallen 1999 👍🏆🏆

Gunde är fantastisk och fortfarande vår bästa back. Men saknar ändå det lilla extra från 2012 då han var vårt vassaste pp-vapen

Haha kollade på veckans PowerPlay där Björn Oldeen gästar, kom ut precis innan match nr 2 i finalserien.
Alla fyra i studion var tvärsäkra på att HV kommer slå ut Brynäs. Uffe Bodin sträckte sig så långt att han sa att Brynäs inte kommer orka med HV i 7 matcher, kanske att Brynäs tar en eller två matcher, men inte mer än så.

Skulle vi ro hem guldet så kommer jag skratta åt det där och trycka upp det i ansiktet på Bodin! TÄNDVÄTSKA!!!!

GAAAAAMEEEEE DAYYYYYYY! Lets kick some bibelases!!!

Forsberg 1978: Läge för 0-6?

Vi har alltså inte vunnit i JKP sedan 2011 (en straffvinst 2014) och detta bör vara tändvätska om något...

{7225}: nä de vill jag lova. Har väl varit på princip samtliga matcher, och vi har otroligt svårt i Kinnarps arena

Bifbiffen: Du hejar för dåligt, skärpning!

{7225}: vi har en 3 poängare i kyrkan sedan den byggdes. 2001. Det är dräpande statistik.

{7225}: Det kommer att bli hela vägen till game 7 i Jerusalem. Genom ödets ironi så kommer HV tvingas ställa sin oprövade backup målvakt i kassen i den matchen. Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉

{6984}: och givetvis avgör Lindblom i Sudden på ett långskott från kanten. 👍

{6984}: tror vi tar det nästa torsdag 4-2 i matcher om det nu är tillåtet att som Brynäsare sticka ut hakan och tro på sitt lag ;)

Inkazar: dräpande visst men hur många gånger har vi haft så här bra lag under den perioden?

Bratwursten : Fast det gäller ju HV också, det är första gången på sju år som de tagit sig förbi kvarten..

Bratwursten : Som det såg ut senast där nere så känns det väl som sviten snart är bruten.
Redan ikväll förhoppningsvis.

{7225}: de vann ju SM guld 2004,2008,2010 och har varit mer av ett topplag under perioden 2001-2017 undantaget lite på senare år. Vi vann ju 2012 men stötte inte på Hv då. Hv har ju slagit ut oss i flera kvartsfinalserier sedan 2001 om jag inte missminner mig. Dessutom flera seriesegrar och en finalförlust 2009 och semifinalspel något/ några år.

Jämför den statistiken med våran så blir det lite tydligare vad jag menar med mitt förra inlägg.

Tyckte vi mosade Hv spelmässigt senast, tror de fick sig en tankeställare.. synd bara att vi inte kunde gå ifrån mer målmässigt, men vinsten i Sudden var nödvändig!

Såg förresten i Hv- forumet att de länkade till denna tråd.

Hej Hv-fans vill bara passa på att välkomna er till världens vackraste lags forum :)

Bratwursten : Spelmässig kross, målmässig seger i sudden. Det är nog ganska skönt för HV att veta att de kan bli totalt utspelade i 50 minuter men ändå ha en chans att vinna... men ur deras perspektiv förstås ändå lite oroväckande att de trots allt har gjort två ganska dåliga insatser.

Peja: man kan se det så också absolut och hade dom lyckats vinna sedan i Sudden hade nog det tankesättet varit än mer giltigt. men spelar Brynäs likadant i fortsättningen tror jag det bara är en tidsfråga innnan islossningen kommer även fast de har en bra vakt där vak.

Var lite orolig att Hv skulle gå ut och ta taktpinnen i Sudden med tanke på slutet av tredje perioden. Nu varade inte förlängningen speciellt länge men tyckte ändå det var Brynäs som gick ut och tog tag i spelet i Sudden , säger en del om detta laget efter att ha åkt på en sådan käftsmäll i slutet av tredje med tanke hur matchbilden såg ut.

Såna saker som gör att jag tycker det ser ljust ut och har en bra känsla inför fortsättningen.

{6984}: "Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉"

Nja, nu ska vi inte vara stöddiga. "Stal"? Man kan inte stjäla nåt från nån som inte innehar eller äger. Brynäs ägde inget guld -95.

ellis: Just det! där hör du Powerfade!

ellis: petitesser 😉

{6984}: Guldmatchen från 2012 på Cmore nu 🏆🏆👍

{7225}: Tror Gunde avgör.

Zappaholic: Nu har vi nog tagit oss in under skinnet på dom tror jag....

Fyfan har transkriberat hela dagen, finns nog inget tråkigare på denna jord... Äntligen Hockey!

Bratwursten : Först transkribera sedan transpirera och till sist triumfera!

{8212}: kom igen nu Rautio gå in och dominera så river vi kinnarpsspöket !!

Hoppas att vi tar detta i 3 raka nu. Mina nerver pallar inte att kolla på finalerna utan öl och jag vill inte att mina kollegor tror att jag är alkad 😮

#2 i HV kanske de ska dopingtesta. Snubben roid-rage:ar ju.

{7800}: Han känns lite desperat och tvåa på pucken. Vad har han egentligen att markera emot. Granström stod upp för en ful tackling sen kommer Berglund och ska göra något liknande matchen efter. Fjant...

« · 1822334 · »