Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2033954 · » Till forumet



Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Guldet är BIF : det där var inte kk! Det skedde i en match mot leksand!
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
susp:
Han blev förmodligen bara missförstådd...

"Supportern ska ha brutit sönder en plexiglasskiva i skybaren under en SHL-match mellan Brynäs och Skellefteå i november.
Nu står den unge mannen åtalad för skadegörelse och våldsamt motstånd."

Gd 5/2 2020
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Ja, för en sån konspiration har ju aldrig inträffat förr, eller? Jag anser att det inte är rimligt att porta någon pga det inträffade, nej!
Men vad vet jag. Den stora merparten av användarna i det här forumet har ju redan dömt killen utifrån vad Campese, Gefle dagblad m.fl. förmedlat. Inte så konstigt vid närmare eftertanke, då många förmodligen inte ens befinner sig inom en radie av tio mil från hallen under en säsong.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Det kan man absolut fundera på. Eller inte. En viktigare fråga är: Vart är Boqvist?
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
susp: Orimlig behandling? Killen bråkade med vakter och fick avlägsnas av polis..men visst det kan ju vara en konspiration bestående av polis, väktare och Brynäs IF. Vad de skulle vinna på konspirationen kan man förstås fundera på.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
mk: På något sätt är det väl allt lite fint att de står bakom en till synes orimligt behandlad medlem antar jag. Håller med dig om att en medlare skulle behövas.

Vad jag har förstått så är det så länge portningen kvarstår. Kan förstå att man tappar orken att lägga ned mängder av tid och pengar när det gång på gång bara blir en massa problem. Nu sitter man på läktarna likt alla andra dysterkvistar i ärpen. Känns som att den stora förloraren här är Brynäs.

Kan för övrigt inte minnas att någon av de s.k. kvalificerade yrkesmännen någonsin har riktat ett tack till kk för deras engagemang. Känns mer som att man velat bli av med dem ett bra tag.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: ?????
Var det där ett misslyckat försök att länka till nåt som ger svar på frågan, eller?
Annars fortfarande inget konkret som visar att Brynäs brister i kommunikationen med fansen på nåt anmärkningsvärt sätt.
Diskussionen blir ju meningslös om vi inte ens vet vad vi ska basera den ev kritiken mot Brynäs på.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
susp: Jo men är en person skäl nog för KK att bojkotta?
Hela soppan är så dålig, från båda parter egentligen.
Men Brynäs behöver en SLO.
En supporter"medlare" alltså.
Någon som är respekterad av både fansen och Brynäs.
Kan iofs bli svårt att hitta någon...
För som det är nu så tappar båda parter.

Hur länge har KK tänkt att bojkotta?

Blir ju lite löjligt om man kommer tbx nästa år.
Då visar man ju bara att man bara bryr sig om sig själv.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Skulle man kunna säga.
Tänker man låta det här fortgå så kan man lika gärna bygga om ståplats till ännu en bar istället. Skulle tro att det ger både bättre stämning och mer intäkter.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Ja, så här aggressiv och oförstående vs de egna fansen kan man vara när man är del i ett forum, men inte när man är anställd av Brynäs IF.

@Huge Scrolla.
Kommentera


Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
mk: Det var en person i kk som blev oense med en publikvärd om något, vilket ledde till en kort men något hetsk diskussion. Inga olämpliga ord eller hot förekom, men det var tydligen tillräckligt för en portning och Campese tog senare publikvärdens parti (och nej, jag har inget med kk att göra).
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
mk: Ställde upp på samma sätt för en kompis när han orättvist fick kvarsittning. I trean.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
mk: Det står nog i polisanmälan vad han ställt till med och den får han förstås ta del av.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Konflikten som KK har är väl att en person blev portad.
Var något oxå om att han inte fick uppgift om orsak till portningen.
Då ställde de andra i KK mangrant upp och bojkottade oxå..
Vet inte hur man tänkte där egentligen.

Då är ju KK viktigare än Brynäs...
Så kan man ju tycka.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Med tanke på hur det ser ut på ståplats just nu känns det som att de flesta som brukar stå där är "hardcore fans".
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Axle San: Hardcorefans, fanatiker och extremister....
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Du svarar inte på frågan som gör att vi mer oinsatta kan försöka bilda oss en uppfattning och ev avgöra VAD som är fel i kommunikationen och vilken part som isf kan vara skyldig till det påstådda kommunikationsproblemet.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Det är hardecore fansen som inte skall vara på arenan ju
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Menar du de hardcorefans som tände bengaler på läktare?
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Huge: När de största hardcorefansen inte finns på läktaren så är det något fel med kommunikationen.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Exakt VAD är du isf konkret bekymrad över när det gäller hur Brynäs i nuläget kommunicerar med KK och fansen i övrigt?
Har varken FB eller Twitter, så jag undrar bara vad det är för hemska saker som Campese & Co idag vräkt ur sig till fansen i diverse media.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: De kommunicera väl som alla andra klubbar genom hemsida och socialmedier så som insta och fejan! Vad mer skall de kommunicera?
När väl en av de ledande i org väl kommunicerade så slutade det med påhopp och hot. Campese har gjort sin twitter privat från att varit publik och skriver inget mer där så den kan man se som vilket privatkonto som helst!
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Johannes Hedberg: Inte för att det gör så stor skillnad, det är ett vedervärdigt beteende med person påhopp.

Men vad jag förstått och hoppas på är att inga direkta hot har riktats.
Dessa nötter som i mina ögon inte kan titulera sig som Brynäs fans, kanske har någon slags spärr ändå. Man kan ju hoppas på det.

Idioter och patrask är det hur som helst som håller den där nivån.

Brynäs IF har haft en tuff inledning på SHL.

Och det har inte blivit bättre av att namnbytet på anrika Gavlerinken till ERP Monitor Arena skapade heta känslor bland fansen.

Efter förlusten i lördags mot HV71, i arenan med det nya känsliga namnet, eskalerade stämningen.

Något som drabbade klubbdirektör Michael Campese.

– Det är klart att vi ska vara transparanta. Vi i Brynäs vill vara öppna och nåbara. Det har vi bestämt. Men mina anhöriga ska inte få läsa skit på twitter, Facebook eller instagram. Då blir det svårt för mig att vara öppen och mottaglig, säger klubbdirektör Michael Campese

Han har hittills varit kommunikativ och nåbar på sociala medier.

Nu ska Campese omvärdera sin inställning. Transparensen tär på energin.

– Konstruktiv kritik har jag inget emot. Det hjälper Brynäs IF. Men det som hände i lördags kväll är inte acceptabelt. Jag var hemma hos en kompis och scrollade igenom vad som stod och det finns en gräns för vad jag kan utstå. Och vad mina anhöriga ska behöva utstå.
*Det är inga hot som basunerats ut*
Men man kommenterar om folk är tjocka eller hur folk ser ut. Det är inte okej, säger Campese.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Ska du diskutera det får ju ju också vara införstådd med kontexten till varför Campese gör som han gör. Du har ju svaret till din fråga; Campese fick nog.

Han fick länge uppmärksamhet för att han var den sportdirektör som var öppen, ärlig och tillmötesgående med fansen. Sen kom hoten mot hans familj.

Det värsta är att han bara kan ställas till en lång lista till anställda inom Brynäs som fått hot av dessa idiotiska as.

Jag är 100% övertygad om att alla organisationer (sport eller inte) agerat precis likadant som Brynäs gjorde i det här läget. Att tvinga Campese till en situation där han riskerar hot mot sin familj är helt enkelt inte ens upp till en fråga. Det får bara inte ske.

Vad som hände med kamratkompaniet kommer jag inte riktigt ihåg, men det kan säkert andra svara på. Jag kommer bara ihåg att de var rätt barnsliga.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Johannes Hedberg: Jag diskuterar inte hoten. Jag ifrågasätter hur Brynäs IF i NULÄGET kommunicerar. Och jag är bekymrad över tonen vs Kamratkompaniet, vs fansen osv.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: är du seriös människa?

Av allt dumt jag läst på hockeysnack tar då detta priset...

Ska man behöva stå ut med hot mot sig själv och sin familj i sitt jobb ?

Det är väl klart som fan att Campese gör allt han kan för att skydda sig själv och sin familj från hot i framtiden. Allt annat vore ju galenskap, och antagligen är detta helt och hållet på Brynäs IFs fulla intiativ. Man ska aldrig behöva bli utsatt för hot i sin yrkesroll.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Vad menar du att Campese har gjort som är oproffsigt?
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Carlo: Vore jag klubbdirektör i Brynäs IF skulle jag reagera proffsigt utåt. Sedan kan man vara hur man vill privat. Att vara offentlig person är inte lätt, och det bör man vara medveten om när man tar såna här jobb. Men man får inte för ett ögonblick ge avkall på den professionella hållningen. Det är i motgång som karaktären prövas.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Hur skulle du reagera om du fick påhopp och till slut hot på ditt jobb? Det är väl bara att titta hör i boken hur vissa inlägg är skrivna och kolla sedan vad som skrivs på twitter, sök på #brynäs!
Campese svara om på vettig inlägg! Alla avgå nu är inte sådant...
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Johannes Hedberg: Bara för att andra är barnsliga behöver man inte sänka sig till deras nivå.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Johannes Hedberg: Det ser ändå inte bra ut i presentationen.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: precis som Lemp säger är ju detta konsekvensen av att några as till supportar tramsade och till och med hotade Campese.

Campese bjöd in till diskussion. Sen förstörde några idioter för oss alla.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Tycker du är helt ute och cyklar med den åsikten. Campese hade ett öppet twitterkonto förut där han kommunicerade med samtliga, men det blev bara pajkastning från "supportrar" och han fick hot mot honom och hans familj. Respekterar helt hans ståndpunkt och personliga konton på sociala medier ska inte vara forumet för kommunikation gällande föreningen.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Vill bara tillfoga en till åsikt apropå hur det kommuniceras från Brynäs. Tänker på Campeses Twitterkonto. I presentationen står det:

”Förvänta dig inte svar./.../Väljer följare och vem som får svar. Seriöst!”

Tycker det är en ganska aggressiv ton. Ska man hålla en sådan ton som klubbdirektör i Brynäs IF? Känns tonårsaktigt och inte särskilt förtroendeingivande. Nej, jag önskar att Brynäs ledning börjar kommunicera mer moget. Jag vill känna respekt för de som styr Brynäs IF, det är svårt att göra just nu.

Men människor kan utvecklas åt rätt håll, det är det jag hoppas att Campese gör.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
bradberry: "Ja det känns som framåtandan, tillförsikten och optimismen som infann sig med nystart och alla nygamla tillbaka brann över på några månader. Nu hör man att fans är naiva, Brynäs inte förstavalet bland stjärnspelare, vi kan inte konkurrera ekonomiskt etc."

Och varför skulle inte föreningen kunna genomsyras av försök till framåtanda och tillförsikt/optimism om framtiden bara för att man i nuvarande läge bara försöker tala om för naiva supportrar att Brynäs högst troligt inte är förstavalet för de ev stjärnspelare som finns lediga och att det även är högst sannolikt att vi inte kan konkurrera med ex KHL eller Schweiz när lag från dessa ligor är med och slåss om samma spelare som vi vill värva?
Herregud, om snöflingor till fans inte klarar av att höra hur verkligheten ser ut, då är det väl isf dessa snöflingor som har problem och inte Brynäs....
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Makita: Snart kanske det visar sig att Sundlöv valt bort Boken, typ "vi hade chans att ta hem Boken men eftersom han inte skulle stanna över nästa säsong så var det inte intressant"
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Vem är mest naiv fansen eller Sundlöv det är verkligen frågan efter Boqvist historien.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Kan meddela att läget börjar bli desperat här i Växjö. Efter 1-14 på tre matcher får värvningen av Lundgren mittuppslaget i Smålandspostens sportdel; ”Ska han täta det läckande försvaret”. Från Brynäs bänk till Växjös frälsare - det svänger fort i hockey..,
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
dacke72: Ja det känns som framåtandan, tillförsikten och optimismen som infann sig med nystart och alla nygamla tillbaka brann över på några månader. Nu hör man att fans är naiva, Brynäs inte förstavalet bland stjärnspelare, vi kan inte konkurrera ekonomiskt etc.

Herregud! Känns som man kastats tillbaka till 2008 typ... Sundlöv kommunicerade på samma sätt då... Känns som vi stått helt stilla plötsligt...
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Det jag oroar mig mest för i nuläget är attityden hos ledningen uppe på Sätraåsen. Det skapar inga positiva vibbar genom Brynäsleden när Campese ligger i fejd med Kamratkompaniet eller när Sundlöv går ut och antyder att fansen har naiva förhoppningar när det gäller nyförvärv. Ska man bygga något av värde måste folk hålla ihop. Minsta lilla splittring kommer att inverka negativt på hela föreningsbygget.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Willelöken:

Riktig bullshit. Sallinen har varit en av Brynäs bästa spelare den här säsongen (vilket inte är en jättebedrift, men ändå)

Sallinen har dessuotm kyla och gör därför ofta viktiga mål. Som idag. 8+11 i ett lag som bärs av förstakedjan är ett gott kvitto. Sallinen är en av de få forwards som inte bör få skit den här säsongen.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Willelöken: Jag tar tillbaka det jag sa om Sallinen😀 Går in och gör en bedrövlig andraperiod! Det är så dysfunktionellt detta lag att det fan är pinsamt! Otroligt!!!
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Sama: Har sagt det förr. Sallinen är en kass 2a center!!
Drar alltid ner på tempot, vinner inga kamper, dålig på att skjuta direkt skott, seg och allmänt loj! Kass!
Kommentera


Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
vafan HV spelaren håller ju fast Perssons klubba när han åker in vafan ska han göra?
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Det går så otroligt långsamt när Tomi Sallinen harpucken! Får hoppas att vår gudomliga förstalina smäller in några puckar! Björk och Persson ser riktigt bra ut måste jag säga!
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Har vi vunnit en närkamp i andra??? Viker alltid ner oss i andra perioden. Blir så less.
Kommentera

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Klasskillnad nu. Viktigt att inte Oskarshamn får med sig 3 pinnar idag.
Kommentera

« · 2033954 · »