1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742180 inlägg · 7967 ämnen

Försäsong 2017/2018

Sv: Försäsong 2017/2018
bradberry: det är ett envägs ettårskontrakt värt 700.000$ nästan exakt samma som han hade ifjol.

Inkazar: Känns väl inte troligt då att han skulle ge upp dom pengarna för att komma till oss. Blir han skickad till Utica kommer han nog ta ett hundår där. Då finns ju dessutom möjligheten att bli uppskickad igen.

Skrubben: Ett alternativ är ju om de lånar ut honom till Brynäs ☺️ Det skulle inte vara kattskit.

{6984}: NHL lånar sällan ut spelare om dom inte tror det ska hjälpa utvecklingen på utvecklingsbara spelare.
Det faktum att Rödin har ett ettårskontrakt gör möjligheten mycket mindre.

Inkazar: Ja det är sant. Men man kan ju alltid hoppas :-)

Inkazar: Precis men vad är det då för uppgifter som cirkulerar om att han skulle vara "fri" att åka hem till Sverige och spela...?

Stanna i Utica för 7 mille eller åka hem till Brynäs för knappt hälften... Då känns valet ganska givet...

bradberry: Exakt! Enkelt val. Brynäs nästa, alltså.

Dagen till ära sticker jag ut hakan och svär lite här i BIF-kyrkan. Detta med frågan om Anton Rödin verkligen blir - inte bara i höst utan någon gång - en spelare för en ordinarie NHL-trupp? Känner en tilltagande tveksamhet, om ni alla ursäktar.

bradberry: enda som jag kan se det är att Anton har en Europa klausul i kontraktet om det inte blir spel i NHL.

Men som sagt, vore jag honom skulle jag såklart ta ett år i AHL om det skiter sig för pensionens skull.

ellis: Så är det. Skadan kom minst sagt olägligt.

Inkazar: Tår det var här som rycktet om Rödin tog fart. En lokalradiopratare i Vancouver

{7981}: japp det var där. Och jag är rätt säker på att han har en Europa klausul (hade han förra året med) men han behöver ju inte välja att använda den.

Inkazar: Jag tycker att Rödin borde spela i Nordamerika hela den här säsongen oavsett om det blir NHL eller AHL. Vore dumt att ge upp NHL-drömmen (som han indirekt gör om han flyttar hem till Europa under säsongen) för att spela några månader i Europa. Han kommer att få många år i Europa om NA-äventyret tar slut efter den här säsongen.

Men jag antar att saker & ting skulle kunna förändras om FK säger åt honom att en OS-plats är inom räckhåll om han flyttar hem... Men som sagt, att ge upp NHL-drömmen... är det verkligen det bästa för honom?

Peja: Kan säga att det enda som skulle kunna få Anton att återvända just denna säsong är att vi har ett OS som stundar. Och att han skulle givetvis ha en plats där.

Apropå Brynäs-proffs så debuterade Lindblom för Flyers igår. Inga poäng men han får beröm för sitt spel efter bl a 6 skott på mål.

« · 1835781