Brynäs IF

705126 inlägg · 7953 ämnen

Försäsong 2017/2018

1835832 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: nä jag tror Rödin blir kvar i NA iår. All logik pekar åt de hållet.
Sen är det ju såklart inte förbjudet att drömma :-)
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Apropå Brynäs-proffs så debuterade Lindblom för Flyers igår. Inga poäng men han får beröm för sitt spel efter bl a 6 skott på mål.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: Kan säga att det enda som skulle kunna få Anton att återvända just denna säsong är att vi har ett OS som stundar. Och att han skulle givetvis ha en plats där.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Jag tycker att Rödin borde spela i Nordamerika hela den här säsongen oavsett om det blir NHL eller AHL. Vore dumt att ge upp NHL-drömmen (som han indirekt gör om han flyttar hem till Europa under säsongen) för att spela några månader i Europa. Han kommer att få många år i Europa om NA-äventyret tar slut efter den här säsongen.

Men jag antar att saker & ting skulle kunna förändras om FK säger åt honom att en OS-plats är inom räckhåll om han flyttar hem... Men som sagt, att ge upp NHL-drömmen... är det verkligen det bästa för honom?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Carlo: japp det var där. Och jag är rätt säker på att han har en Europa klausul (hade han förra året med) men han behöver ju inte välja att använda den.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Tår det var här som rycktet om Rödin tog fart. En lokalradiopratare i Vancouver
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
ellis: Så är det. Skadan kom minst sagt olägligt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
bradberry: enda som jag kan se det är att Anton har en Europa klausul i kontraktet om det inte blir spel i NHL.

Men som sagt, vore jag honom skulle jag såklart ta ett år i AHL om det skiter sig för pensionens skull.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Dagen till ära sticker jag ut hakan och svär lite här i BIF-kyrkan. Detta med frågan om Anton Rödin verkligen blir - inte bara i höst utan någon gång - en spelare för en ordinarie NHL-trupp? Känner en tilltagande tveksamhet, om ni alla ursäktar.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
bradberry: Exakt! Enkelt val. Brynäs nästa, alltså.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Precis men vad är det då för uppgifter som cirkulerar om att han skulle vara "fri" att åka hem till Sverige och spela...?

Stanna i Utica för 7 mille eller åka hem till Brynäs för knappt hälften... Då känns valet ganska givet...
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Ja det är sant. Men man kan ju alltid hoppas :-)
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Powerfade: NHL lånar sällan ut spelare om dom inte tror det ska hjälpa utvecklingen på utvecklingsbara spelare.
Det faktum att Rödin har ett ettårskontrakt gör möjligheten mycket mindre.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: Ett alternativ är ju om de lånar ut honom till Brynäs ☺️ Det skulle inte vara kattskit.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Känns väl inte troligt då att han skulle ge upp dom pengarna för att komma till oss. Blir han skickad till Utica kommer han nog ta ett hundår där. Då finns ju dessutom möjligheten att bli uppskickad igen.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
bradberry: det är ett envägs ettårskontrakt värt 700.000$ nästan exakt samma som han hade ifjol.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Inkazar: Hur ser hans kontrakt ut i år? Förra året fick han väl 7 miljoner...(?) För tre matcher... Plus tre i Utica. Har de verkligen skrivit ett nytt ettårskontrakt (envägs) med en halvt rehabande spelare? Någon som kan detaljerna...?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
bradberry: ja. Man vet inte vad man ska tro. Vore ju konstigt om Rödin tackar nej till pengarna och åker hem från AHL.

Dessutom ska han ta sig igenom Waivers å det är fan inte säkert han gör de heller
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Enligt denna spelar Anton i Utica om han missar cuten. Refererar till "media" dock. Svag källa...
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Huge: Svårt att sia om hur det gått för Jocke i Brynäs. D i F har väldigt många glidande skithus
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
pjåtor: Ja, för jävligt att vi värvade Rautio istf Jocke E... 🙄
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
SWEATT: Tvål i plockhandsken 😂
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
pjåtor: såg ut som han gjorde i Växjö förra året.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Jocke i Djurgården verkar inte ha sin bästa dag ..
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: Jag minns hur värdelös man tyckte han var som 20-åring.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Det dröjde inte länge innan Wännström gjorde sitt första SHL-mål för HV. Tror på 20 mål om killen får vara skadefri!
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
KalleTeodor: För mig är omklädningsrummet främst ett ställe för positivt snack och pep talk. Kritik kan förekomma men då framförallt från tränare eftersom det är deras jobb att utveckla spelarna (och där ingår att komma med konstruktiv kritik). Ett diskussionsforum på internet är en helt annan kontext, och det skulle ju egentligen inte bli några diskussioner överhuvudtaget om det bara förekom positiva kommentarer.

Sedan i fallet Felix finns det faktiskt något slags mellanting mellan att tro att han kommer att leda laget till SM-guld och tycka att han är en "värdelös sopa" eller vad nu de grövsta kommentarerna på nätet kan handla om. Det är INTE att mobba eller att hata en spelare om man inte tror att denne ska vara seriens bästa på sin position. Tycker att motargumenten börjar bli lite snurriga faktiskt, nu verkar det helt plötsligt vara "kritikernas fel" att Felix inte är seriens bästa målvakt.

Tycker också du överdriver kritiken mot Felix. Det som jag och några till skriver är att vi inte tror på honom som guldmålvakt, det är som sagt inte att helt och hållet såga sönder honom som hockeymålvakt. Och framförallt är ni ju många som tror stenhårt på honom, skulle säga att majoriteten delar din åsikt och det är ju otroligt höga tankar om honom.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Brynäsgubbe: Troligen inte, även om de flesta människor har svårt att helt avstå från att läsa det som skrivs. Jag tycker dock att man bör skriva inlägg om sitt lag som man kan gå in i omklädningsrummet och läsa upp inför laget. Annars bör man låta bli att trycka på "skicka meddelande"
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
KalleTeodor: Om nu Felix siktar på en NHL karriär så är det lika bra att han lär sig att tackla kritik för den är ytterst påtaglig "overthere". Det handlar om att kunna handskas med "yttre påverkan" som idrottsman. Många anser att de tjänar stora pengar på sin ishockey och skall således göra skäl för den höga lönen. Därav kraven och kritiken, befogad eller inte.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: Du missar nog min poäng. Självklart så måste en SHL spelare kunna hantera kritik vilket givetvis även Felix gör. Jag tror dock att ett stort stöd från fans ger en bättre effekt än ett stort misstroende. Kritiken borde komma från annat håll tycker jag. Jag tror dessutom att självförtroende och harmoni har stor påverkan på hur bra en målvakt är och därmed även hur många misstag som han gör. Vad som bygger självförtroende hos en individ verkar vi ha olika uppfattning om men att ha stöd från fansen är något som inte bara jag framhåller vara viktigt.

Jag tittar förresten på J20s match mot Lule. 2 -1 till Brynäs efter mål av bl a Bjurström som sett riktigt bra ut. Adam Boqvist har 2 ass och spelar på en egen nivå.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Brynäsgubbe: Varför inte? Dwt finns vissa idrottare som slukar allt som skrivs om dem (lex Zlatan) . Vissa bryr sig inte alls.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
KalleTeodor: Tror du de sitter och läser hockeysnack mitt under brinnande slutspel?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Marcus Ersson spelar med J20 idag. Man kan anta att han ligger långt ifrån att få speltid med A-laget alltså.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
KalleTeodor: En SHL-spelare som inte klarar av att hantera kritik från fans, media eller andra har ingenting i SHL att göra. Det ingår i jobbet att kunna hantera. Jag tror inte att Felix tendens att släppa in enkla långskott har någonting att göra med kritiken som riktas mot honom, tror du det?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
mk: Vad är din definition av en mobbare i detta fall? En person som inte tror att Felix kommer att göra kometkarriär och leda Brynäs till SM-guld?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: Så du menar att fans inte kan påverka sitt lags prestation?
Jag har dessutom sett intervjuer med Felix där han sagt att det stundtals varit påfrestande med den kritik som riktats mot honom.
Jag tror att alla människor på något sätt påverkas av de omdömen som finns om en. Speciellt unga personer och speciellt omdömen från de som borde vara ens vänner. Men kanske påverkar det inte hans spel nämnvärt utan han mår bara lite dåligt av det.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Peja: Som idrottsman kanske Felix inte påverkas. Men som människa säkerligen.
Varför finns annars mobbare eller offer?
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
KalleTeodor: Jag tror inte särskilt många HV-fans förväntade sig att Söderström skulle leda laget till SM-guld. Tvärtom var förväntningen att han skulle vara backup. Och om du tror att Felix spel påverkas av vad som skrivs på nätet är du nog den som har lägst tankar om honom som idrottsman.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Har faktiskt alltid tyckt att LG är helt OK ändå. Tycker han brukar försöka att vara sansad och gömma sina sympatier m.m.

Bo Berglund störde mig som fan på sin tid dock.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Hej, igår kom jag på en djävulsk plan som förmodligen hade kunnat gett oss ett SM-Guld i våras. Tänk om några av oss på detta forum hade registrerat sig under "falsk flagg" som supporters på HV71s forum. Man inleder sedan med några sympatiska inlägg som t ex att det borde resas en staty över Johan Davidsson med en puck som gloria över huvudet eller nåt liknande. Därefter börjar man konsekvent skriva inlägg där man kritiserar Linus Söderström spel och skriver att man inte har något förtroende för honom etc. Min gissning är att om man gör detta konsekvent över en hel säsong så borde man kunna påverka en så pass ung målvakt. Jag menar vad kan vara mer förödande för självförtroendet än att ens egna fans inte har förtroende för en. Hade vi gjort detta förra året så tror jag att det är sannolikt att han kanske hade tappat in en puck eller två i finalspelet. Smart plan eller hur?

Döm om min förvåning när jag upptäckte att jag inte var först med denna ide. Det finns redan ett forum där detta har satts i system...
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Zappaholic: LG är ett murveldjur.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Mike.F: LG Jansson är radiosportens expertkommentator. Många av oss brynäsare är lite konspiratoriskt lagda och har fått för oss att en del experter skriver skit om oss bara för de inte gillar laget
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Metalman: vem faen e L-G?

Mike.F
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Anders Berg: L-G tycker sällan att Brynäs är bra eller dess spelare
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Mittzon: vad gäller den enormt uttjatade målvaktsfrågan. låt oss insupa en gammal regel; Gläds åt det man har och låt ej sörja för det man ej har. Stå upp för David och Felix och låt dem bevisa för dem själva och oss lekmän att se duger. Vilket jag tycker de gjorde med bravur förra säsongen. De var högst delaktiga i att vi gjorde bra ifrån oss ändå till slutet. Ser gärna en repris av det.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Huge: Fan, det är episkt!

Brynäs IF
Den här tröjan förtjänar fem getingar inte bara för att den är ren från reklam, utan också för vad den står för. I ett samhälle och en värld med all dess hemskheter står den här tröjan för något fint som fler klubbar bör ta efter. Men visuellt då? Jo, tack. Väldigt fin att kolla på, klassiska färger och egentligen ingenting som kan eller bör kritiseras.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Som jag alltid sagt: murvlarna är seriösa och rankar alltid rätt.... :-)
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: Undvika? det är väl bara positivt ;)
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Mittzon: Vi får väl vänta och se, men när summan höjs med så mycket som 15 mkr/klubb tror jag det inte går att undvika att vi får se fler stjärnor i SHL.
Kommentera

Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: Eftersom alla SHL-lag får lika mycket mer blir det status quo. Om inte Cmore-pengarna innebär att vi kan börja konkurrera ut tyska ligan eller KHL.
Kommentera

1835832 · »