Brynäs IF

714988 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda - Brynäs 25/9-10

« · 1281366 Till forumet


Frölunda - Brynäs 25/9-10
Jaha vad tror vi!!
Tror Honken visar Bif hjärta:)
Enkel 3-1 vinst.. målen av Hansen å #16 i tom kasse.
Fö så kommer Larsson att köra över Kallio och Sandin proppa Klingberg, så en trevlig lö att se fram mot!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Svedberg ska få stå imorrn!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Linström_92: Jepp han hade så förbenat med trästickor i baken..
Bara hoppas att han matchar Bjurling å visar sig från sin bästa sida!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström:

Tips imorn:

*Brynäs vinner efter en bra genomförd match med 5-1

*Svedberg visar varför han ska ha första spaden

*Rödin, Clarke, Kahnberg, Sandin och Wännström gör Brynäs mål

*Bäst i matchen blir åter igen Sandin

*PP´t böjar fungera på allvar där den första pp uppställningen är:
Jonsson-Järnkrok-Sandin-Granström-Rödin och den andra:
Clarke-Kahnberg-Nordquist-Somervouri-Hansen

*Dacke och Hansen visar att dom är grymma i BP

*Nordan vinner nästan varje tek.

*Brynäs 3-0 mål görs av Rödin på straff.

KÄMPA!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
"Framtiden" i kassen i morgon, blir nog bra, men hur ska det gå för "Finlandsfärjorna" Löf-Ekholm?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Jag tycker att Ekholm har varit en av Brynäs bästa backar hittills. Endast ett fåtal backar i ES hade hunnit ikapp Nisse Ekman i situationen som uppstod i gårdagens match men sånt ser man väl inte från tv-soffan.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg:

Hur är matcherna på texttv?

Ekholm har varit riktigt bra frånsett Modomatchen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg:
Varför så negativ? Ta fram det som var bra..
Ekholm tex. spottade upp sig enl mig, ivf. Och Löf är lite valpig forfarande men även där finns något som jag tycker bör uppmärksammas, han visar lite mer offensiv än förra säsongen (tog några offensiva rajder) fick dessutom ett andra assist på Hansen´s mål, efter kämpande vid sargen..

KÄMPA!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: 377 vet du, där hittar man sanningen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
teddykgb: 2-1 till Brynäs i morron, Brynäs mål görs av Dackell (hundramålsjubileum) och Lars Jonsson....

94.6% för Svedberg i kassen
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
teddykgb: Fniss..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Jag såg matchen på så kallad pay-per-view igår, är väl inte många här inne som vet vad det är(?), och där uppmärksammade jag att Ekholm-Löf var ooootroligt långsamma. Inte det perfekta backparet direkt. Clarke var inte heller bra, men tre poäng blev det ändå! Nu är det dock ny match i morgon och kanske spelar de tre bättre då, för jag tror att det kommer att behövas!

Bissett19 "Jag lägger ut folks ipadresser på forumet" är ju bara gnällig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Per Djoos var långsam han med och även Tommy Sjödin
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
arnio: Jag hoppas att du inte, på fullaste allvar (onyktraste kanske?), jämför Pär Djoos och Tommy Sjödin med Simon Löf?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
... då tycker jag att min jämförelse med Wiklander och Kuparinen var klart mycket bättre, om jag får säga det själv.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
... by the way så kommer jag, givetvis inte, ändra uppfattning kring Simon Löf (och inte heller Ekholm), bara för att en del inte delar min uppfattning. Ändrar uppfattning gör jag den dag då jag anser att Simon Löf är en riktigt bra back.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg:

Men det hade varit bättre om du hade skrivit hade du som vanligt hade följt matchen via Texttv,speciellt när du sågar Ekholm,bevisar bara din brist på hockeykunskap.

Hur många mail har Keb i sin inkorg från dej?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Jag följer aldrig hockeymatcher via Text-tv. Tycker att Sportradion och GD´s blogg funkar bra. Igår såg jag dock matchen på TV. Ekholm var horribel på Ekmans mål, det måste även du sett med dina mästartakter i hockeykunskap.

Keb och jag är bra vänner och har alltid varit det. Är du avundsjuk eller vad är ditt problem?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg:

Vad ska Ekholm göra när Löf slår en passning på en Gårdare som studsar rätt på bladet till en rättvänd Ekman,Ekholm är på väg mot anfallszon och måste vrida om och jaga en Ekman som är lite snabbare???
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström:

Intressant fakta Jajjen grävde fram, 12 spelare med mer istid än Lauritz. Ingen kommentar på det ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Jag kan ge många svar, men det spelar ingen roll då matchen redan är över, men okej då: Löf kunde ju riktat sitt pass/skott bättre, eller varit kyligare. Ekholm kunde ha dragit ned Ekman, hade kanske blivit straff, kanske inte. Samme Ekholm kunde ju ha tränat upp snabbheten under sommaren.

Som du märker är det ju inte direkt givande att sitta och diskutera vad som borde gjorts i en match som redan har spelats. Det blir löjligt.

Jag tycker att Löf och Ekholm är långsamma - du tycker något annat, så bra då.

Vad hade Keb med det här att göra, förresten?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Här blandar du och ger lite tycker jag,Berg. Har själv slitit mitt hår över Löf i vissa situationer,han måste höja sig betänkligt i egen zon.

Kritiken mot Ekholm förstår jag dock inte alls.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Davey_22: Inga problem, även du får ha andra åsikter! =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Om kriteriet för att vara långsam är att man som felvänd inte åker ikapp Nisse Ekman är nog i stort sett alla backar i ES förutom möjligtvis Fredrik Lindgren långsamma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Härligt :)

Är personligen mer orolig över Clarke och nämnde Löf, vill se en kurant hungrig Bertilsson på isen igen, speeda up rehaben nu för fasen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Davey_22:

Kriktiken mot Ekholm är helt obefogad av Herr Berg som vanligt,han har varit topptvå när det gäller spel i egen zon med Andersén.
Minns förra säsongen när han satt och hånade Eero och kallade honom för Eero the zero tills Eero började leverera,då blev det tyst.

Men vi Brynäsare agerar olika,bara att respektera.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: "Jag hoppas att du inte, på fullaste allvar (onyktraste kanske?), jämför Pär Djoos och Tommy Sjödin med Simon Löf?"

Nykter är jag alltid och jag jämför enbart farten och inte spelsinnet men det kan ju komma med åren
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Anders Berg: Nej, du har rätt. Det går inte att jämföra Simon Löf med Sjödin och Djoos. Vid 19 års ålder är Löf överlägsen.

   P-, J-landskamper   ES-matcher
Löf   37                    56
Sjödin   0                    0
Djoos   5                    23

Eller dissar du 19-årige Löf för att han är sämre än Sjödin och Djoos som 30-åringar? Du går från klarhet till klarhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Fan blev lite less nu, är så jäkla sent ut som vanligt. Tydligen går det inte att beställa biljetter på M-sektionen hos Ticnet och BSKV:s lösbiljetter är slut. Hoppas det finns något kvar om man ringer Scandinavium imorgon, någon som har erfarenhet av detta?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
arnio: vi vinner med 2-3 efter mål av

Clarke
somervuori
Sandin

Svedberg har en räddningsprocent på 91,37

Skotten : 38-21

TAGGGGGAAAAA
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
henke1:

Frölunda färgar detta lag,jävligt stark forwarssida.
Men våra kvicka forwards ska kunna knäcka deras svaga backsida.

Målvakt: Johan Holmqvist (Joakim Lundström)
Backpar: Tobias Viklund-Mikko Mäenpää, Richard Demén Willaume-Christoph Schubert, John Klingberg-Oscar Hedman.
Extra: Peter Andersson.
(Det kan också bli så att Frölunda rullar på sju backar)
Kedjor: Niklas Andersson-Joel Lundqvist-Tomi Kallio, Mika Pyörälä-Riku Hahl-Toni Koivisto, Nicklas Lasu-Mikael Johansson-Carl Klingberg, William Wallén-Andreas Karlsson-Johan Sundström.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Jajjen: Ja, det går knappast att jämföra Löf 19 år med Djoos när han var runt 30. Men nog gjorde väl Djoos debut redan som 18 åring i Brynäs A-lag, har för mig att det var ett jäkla liv att han var så ung som 17 när han värvades.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huss:

Dumt att jämföra Djoos och Löf,inte ens samma spelartyp.
Däremot Victor Berglind,där har vi en kopia av Djoosen
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Sant, tänkte mest att det inte går att jämföra någon i ens prime (dvs så som man kommer ihåg dem) med en en ung talang som inte blommat ut än.
Skulle vilja säga att Kalle Johansson och Djoos Jr också är kopior av Djoos Sr.
Den förstnämnde kanske lite mer Gällstedt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Davey_22: Sen 1912 eller vadå? Inte sett nån form av info eller fakta. Då kontrar jag med; Hur många felpass i en match kan man så innans man ska bli bänkad?

För somliga räcker det med ett eller max två innans man får sitta.

Kan väl du isf svara på en enkel fråga; Är #16 lika bra som han var förra sessen? Har han visat sitt rätta jag hittills?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Update: Tjabba! Partyzone Sockerbruksgatan speaking. Ingen inloggad. Ingen bor i skogen. Alla till Sveriges baksida! 12.044 brynäsare i Scandikvavium nu! Stod inte Lundström och Holmqvist i mitt lag förra elitseriematchen jag var i Scandikvavium? 510 km party! Klacken på taket! There is no tomorrow! Gretzky dominerar! Hansen scorar! Hörde jag skål?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
20 Lindgren: Lugn o fin nu Lindgren,Svedberg i mål? 1-0 till Frölunda i första bytet,darrig början men sen spikar vi tätt.Vi vinner med 3-1!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
66Berglund: Alcén kan ju ha förvandlat Svedberg till en klippa
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Jajjen: Så så så, nu tar vi det lite lugnt här va! Det var arnio som skrev att även Djoos och Sjödin var långsamma. Jag har aldrig jämfört Löf med dessa backklippor. Däremot jämförde jag hans snabbhet med Kuparinen och Wiklander.

Något annat du läst fel som vi ska hålla på och diskutera?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Tips, 3-4 efter straffar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Fan vad deppigt..går inte att få tag i Scandinavium och jäkla Ticnet vägrar att sälja de återstående biljetterna på sektion M ...... blir väl att stå ensam nånstans i Frölundapubliken då:/
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
teddykgb:

1-3.

Järnkrook
Eero
L.J
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström:

Här har du info och fakta ang istider i BIF.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
90Steen_: Nu löste det sig :D Väl mött på Scandinavium!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Bissett19: Tack för den länken. Schysst med så mkt info på samma ställe...Har inte orkat leta fram det själv :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

Lindström: "Sen 1912 eller vadå? Inte sett nån form av info eller fakta. Då kontrar  jag med; Hur många felpass i en match kan man så innans man ska bli  bänkad?

För somliga räcker det med ett eller max två innans man får sitta."

Men Bissett länkade ju precis till en sida där du kan se istiderna?
Och Lauritzen ligger på 13:e plats bland våra spelare.
Kommentar?

Och eftersom du nu efterlyst lite info eller fakta och fått svart på vitt, så kanske du själv kan presentera lite info eller fakta angående alla dom där felpassen som vissa uppenbarligen kan slå en hel match utan att bli bänkade men andra blir bänkade efter ett enda felpass?

Vi väntar med spänning på nån länk som ger oss klarhet....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Huge: Ja slit blicken från text teven å titta på matchen i stället.

Eller hur var det nu; Statsen dög inte till eller hur var det Huge??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10

Anders Berg: "Som du märker är det ju inte direkt givande att sitta och diskutera vad som borde gjorts i en match som redan har spelats. Det blir löjligt.

Jag tycker att Löf och Ekholm är långsamma - du tycker något annat, så bra då.

Vad hade Keb med det här att göra, förresten?"

Men om det nu är så löjligt: varför sitter du då och påstår att ex Ekholm borde ha gjort si eller så när en rättvänd vinthund som Ekman åker ifrån en felvänd Ekholm?
Vilken back i ES tror du hade hängt med Ekman i det läget, även som rättvänd?

Om du nu bara ville säga att Ekholm och Löf är två långsamma backar, utan nån vidare utveckling av påståendet, så kan jag upplysa dig om att båda två är vare sig långsammare eller snabbare än dom flesta backarna i ES.
Jag hade kunnat förstå din avsikt med kritiken om dom båda på nåt sätt hade utmärkt sig för att vara extremt långsamma, men det är dom ju inte.

Angående Kebs del i det hela: ditt eviga gnäll och klagande i hans forum kanske var en starkt bidragande orsak till att han sjukskrev sig?
Jag menar: 90% av gnällinläggen kom väl från dig, som det såg ut?
Bara en teori från min sida....

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Statsen säger att Gretzky ligger på 13:e plats bland våra spelare när det gäller istid.
Du säger att han får enormkt mkt istid.

Jag efterlyste en kommentar till detta men fick bara en uppmaning att titta på matcherna istället.
Menar du att jag skulle upptäcka att han faktiskt inte har så mkt istid som statsen säger, bara jag tittar på matcherna?
Stasen skulle alltså vara fabricerade eller manipulerade när det gäller just Gretzky?
Eller hur menar du?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Lindström: Jag lägger också in en länk.
Exklusivt för dig...

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1281366