Brynäs IF

713372 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda - Brynäs IF | 27/10

603920 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
bradberry:

"Med denna taktik säger man ju från början att "vi är så jävla mycket sämre att vi måste spela extremdefensiv". Hur påverkar det självförtroendet om jag får fråga.....?"

Spelarna i laget var nog redan innan säsongen medvetna om att vissa matcher är tuffare än andra. Tror knappast att de var naiva nog att tro de kunde gå ut i Scandinavium,Cloetta center och köra över motståndet rätt upp och ner.

Detta är verkligheten de/vi har att leva efter idag! Med tålamod på vad som komma skall med ny arena osv där vi förhoppningsvis kommer att kunna konkurrera på mer lika villkor. Nu handlar det som många påpekat att "överleva till dess.

Jag är inte nöjd med dagens verklighet men ser ljuset i horisonten.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT:
Fortfarande lika övertygad om att dif får kvala? ; )

Analysen är enkel och den gjorde jag redan för ca 6 omgångar sedan:
DIF/LIF hade just mött de omtalade topplagen i en rad matcher, och då stirrar sig alla ändå blinda på just de resultaten och tabellen.
Då flaggade jag för att DIF/LIF mycket väl kan vara oss i hasorna efter våra 7 helvetesmatcher (varav 2 återstår).

Redan nu är ju DIF nästan ikapp oss. Så jämnt är det bland de lag som inte tillhör topp 4.

Vilka som kvalar är helt omöjligt att säga nu, så även innan säsongen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT: Vänta du bara....förlorar vi på lördag kommer det bli åka av på forumet, var så säker. Nä, nu tänkte jag dra mig tillbaka och kika på lite hederlig "vuxenfilm" på canal+. Där har vi grabbar som skjuter i tid och otid i alla fall...
Sen vill jag bara tillägga att det är lite löjligt att man som brynässupporter ska vänta sig förlust bara för man möter ett lag på den övre halvan. Vi spelar ju för fan i samma serie, en serie där djurgården kniper två pinnar mot HV, södertälje tar tre mot färjestad och leksand nästan snuvar timrå på tre viktiga poäng trots att halva laget ligger i sjukstugan.

Motivation kan slå klass, problemet är bara att brynäs för tillfället varken har klass eller motivation. Det är för många hockeypensionärer i laget som sitter nöjda så länge pengarna rullar in varje månad. Sjödin, Wahlberg, Dackell, Lind, Johansson och Viitakoski vet att hockeykarriären nu lider mot sitt slut och hungern efter proffskontrakt som man hade för tio år sedan har lagt sig för länge sen. Trots att många av dom är duktiga hockeyspelare saknas gnistan att visa det i 50 omgångar.

Brynäs är som den två dagar gamla maxburgaren jag har i kylen. Den är inte i närheten av så frestande nu som då men, ok den går väl ner...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Jag lovar att kolla! Håller förövrigt med dig om att vi måste skjuta mer! Jag vill se spelet från LIF-matchen på lördag mot LHC.

God Natt från Banjodeltat...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT: Kolla så att det inte är en av banjosträngarna som gått av o klockat dig på ögonlocket :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Jag har ett väldigt konstigt ärr på ett av ögonlocken....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT: Men lobotomi är allt möjligt ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Det låter svårt. Men jag är en jävel på att lura mig själv. :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Bissett19: Ok, Bara till o hoppas att inte Frölunda anmäler honom till disciplinnämnden då. Någoon ev avstängning har vi definitivt inte råd med nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT: Du var ju så hoppfull inför kvällens match... Hur kan man vara hoppfull innan och inte besviken efter?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Från ett "hockeyorakel" till ett annat; Föga förvånande att det blev förlust idag! Denna del av säsongen är BIF's på pappret (och i verkligheten vad det verkar) absolut tuffaste. Det är lätt att glömma i hastigheten.

Hade varit långt värre om vi förlorade i parti och minut mot de lag som vi kommer att tampas med om slutspelsplatserna. Striden om plats 5-8 ser ut att bli så tuff som många hade tippat i förväg.

Det är bara att redan nu konstatera att toppstriden kommer att handla om 4 lag och att Leksand kommer att få kvala.

Når vi 26 poäng efter 20 spelade omgångar (3 segrar på resterande 6 matcher) ska vi vara nöjda! Bör räcka med 70 poäng för slutspel (1,4 i snitt)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
brynästigern: 2 min!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Bissett19: Någon påföljd för "Sunken"?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Bissett19:Han SLOG av ett finger........
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Bissett19: Frölunda har back up!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
JanT: Sunken av ett finger på Martin Plüss ikväll,ajabaja Sunken!!Plüss borta i flera veckor!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Poffa: Så är det, men man kan ju alltid försöka hitta en trevlig utgångspunkt för sina sannolikhetskalkyler.

munkas: Idag är du ju snällare än Rodrigues... Har fan gått och blivit religiös på gamla dagar?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Du har väl inte varit förbannad sedan du såg dagen ljus!! Förklara perspektivet för mig du stre "hockeyorake"???
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: "Inte förvånad, bara förbannad och jävligt onöjd!!"

Äntligen börjar vi kanske komma ngn vart.
Det är nämligen alla vi andra också, förstår du.
Men sen kommer den svåra biten: perspektivet...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Jag kan inte uttala mig om dagens match då jag inte såg den. Jag lyssnar ogärna på webbradion då jag tycker produktionerna suger.

Visst ska vi anfalla mer, eller i alla fall försöka. Nu har ju inte Frölunda några svängdörrar till backar precis.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: "Ibland vinner man o ibland förlorar man".......:-))
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
65selander: Han är alltid förvånad när vi förlorar.
Och lika förvånad när vi vinner.
Det är det som kallas att ha perspektiv på saker och ting...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
65selander: Inte förvånad, bara förbannad och jävligt onöjd!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: lägg av är du förvånad att vi förlorade mot Frölunda!
obs det räcker med ett "!" ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Så bara för att det var bättre för så ska vi nöja os med dags läget eller??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Mer anfall har du ju själv skrivit, hur ska du ha det egentligen?? Nyförvärv behövs iaf, d är så säkert!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: en bra förlorare är en riktigt dålig förlorare
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Tord Lundström spelade i Brynäs under deras storhetstid. Han och halva det svenska landslaget...Det var bättre förrr!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Vet precis vad ordet betyder, frågan är om du vet det?? Men ok, som brynäsare ska vi vara nöjda med att slå bottenlagen, när vi torskar mot Frölunda, FBK, HV och LHC så ingår det i planen och vi ska ta det med en axelryckning, ja herregud, tänk om Tord Lundström skulle se erat resonemang, han som hatade att förlora 2 mål på träning."En bra förlorare kan ALDRIG bli en riktigt VINNARE".
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
munkas: det kanske är lösningen om tomtefan har ett par stabila backar och några forwards som hittar målet
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Det är mycket enkelt. Vi har 4 topplag och sedan är det i princip hugget som stucket rakt över. Leksand fick en dålig start men kniper en och annan pinne numera. Brynäs öppnade bra och nu har det vänt.

Men sett ur ett realistiskt perspektiv så ska vi lägga vår energi på att slå lagen i vår derbygrupp i första hand, sedan de andra lagen som ligger på samma nivå som oss.

Ikväll mötte vi ett halvt landslag, de var för tunga.

Men du kanske har en patentlösning på hur vi skall vinna ALLA matcher.

Kom inte med anfall mer och skjut mer... för den taktiken har nog Boork försökt med för länge sen. Kom istälet med en patentlösning på hur vi skall få igång målskyttet...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Ja, tabellplaceringen just nu är faktiskt rena julafton om man tittar på de senaste säsongerna. Du måste inse att brynäs vi ser idag är ett lag man inte ska ha några krav på. Förlorar vi mot topplagen så är det ju ett lag man räknar med att förlora mot, förlorar vi mot bottenlagen så är det ju bara för att man tagit ut sig så mycket mot topplagen. Inga konstigheter med det heller alltså...Nu tar vi varandra hand i hand och åker iväg till tomteland.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Ja, perspektiven ser iaf inte bra ut att få dig att förstå betydelsen av ordet....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
bradberry:
Kyllä.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
WarhawK:
Principen, Warhawk, principen!

Byt ut Jagr mot Spets om det känns bättre...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
rackham: Så 06-07 tar vi alltså SM-guld då? Bara Boorken kan bli lika kaxig som på den tiden eller?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Och hur ser perspektiven ut??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Tabellen ser helt okej,det är ju närmre till fjärdeplasen än till tolfteplatsen................fan vad skönt det känns o vara så positiv,det är lite Hugevarning på mej:-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
bradberry:
Brynäs-Frölunda känns som Sverige-CCCP på 80-talet. 50 matcher utan vinst, eller nåt. Det ironiska i det hela är att Boork var den som stack ut hakan som förbundskapten och förutspådde vinst mot omöjliga CCCP 85-86 och "alla" tyckte att han var tokig. -87 blev det VM-guld...

Dags att Boork tar defensivbladet från munnen och förutspår VFHC: fall från tronen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: En sådan jävla idiotisk fråga är inte ens värt ett svar!! Prova o se någon match LIVE någon gång istf att matchanalysera från Text TV!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Absolut inte... Men det är inte att vara positiv heller. Det verkar nästan så att man är positiv bara för att man inte vill stämma upp i din dina domedagsprofetior.

Hur illa det än är just nu så måste man ha perspektiv på saker och ting.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
rackham:
Fin jämförelse med Jagr och brynäs verkligen passande , vem ska ha råd med hans 50 mille / säsong här i ES då

sen jämföra en av NHL´s vassaste målskyttar mot BIF är ju oxå lämpligt då ju ... men visst betala du för Jagr till bif så löser sig ju allt ju
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Så realism är att köpa läget o vara nöjd??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
TABELLEN!!!!

1.Frölunda 35 p
2.HV 71 33
3.Linköping 33
4.Färjestad 24
5.Timrå 20
6.Luleå 18
7.MoDo 17
8.BRYNÄS 17
-----------------
9.Mora 14
10.Djurgården 14
--------------------
11.Södertälje 14
12.Leksand 6
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Ha, ha nej jag är inte positiv i dessa tider. Gnäller en del jag med även om jag har långt kvar till de riktiga proffsens nivå ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Man behöver inte vara positiv, men ej heller meganegativ som du... Du måste ju ha lite realism i dina tankegångar. Så enkelt är det.

JAG är en realist som INTE är nöjd.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: "Finns det något Brynäs gör dåligt??"

Håller du på Brynäs?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
bradberry: Om man är positiv efter Brynäs fria fall i tabellen så vet jag inte vad jag ska säga???
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Danne66: Dä ä lugnt,jag ringde Saida,vi vinner med 3-1 på Lördag!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Tyvärr är det alltid tillfälligheter i fallet Brynäsförluster. Nu vill jag bli positivt överraskad för en gåmgs skull.
Kommentera

603920 · »