Brynäs IF

715106 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020

« · 2086298 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Anders Berg: Just nu ligger Brynäs i mitten. Svårt att argumentera för att det skulle vara en dålig tabellplacering utifrån förutsättningarna. Apropå resultat.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Skagge: vad gjorde 4 som var så bra???

Jag hade kastat om. Och gått ner på 3.

Rödin - Molin - Berglund
Danielson - Pettersson - Persson
Mannberg - Ölund - Descheneau
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: "- Bäst skotteffektivitet i SHL duger inte för dig?"
Nej, inte när vi gör... NOLL, mål. Duger det för dig? "Ja, vi har ju en bra procent" Visst idag var den noll komma noll.
Ishockey handlar som bekant om att vinna eller försvinna. Inget annat.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
pettisbif2.0: herregud början på säsong o nytt spelsystem, han har väl sina metoder. Sen var faktiskt 3-4 kedjan bäst idag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Med risk för att bli hånad. Helgens solklart bästa spel, 1,95@LHC - LIF. Bara rygga!😎 Little i storform och Leksand verkar redan ha tappat formen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
pettisbif2.0: Tror alla inklusive Peter gärna hade sett Rödins lina på isen i varannat byte sista 5, men tvivlar på att Rödin orkar med det redan nu. Hans skridskokondition kan inte vara på topp än, det tror jag är det enkla svaret till varför dom inte matchades hårdare. Sen är det ju otroligt surt att typ Mannberg, Alcén & co inte kan komma in och ge förstalinan en utvisning eller åtminstone tekning i offensiv zon, Rödins lina får liksom alltid börja från noll när de kommer in på isen. Rödin gjorde ju verkligen ingen av sina bästa matcher ikväll men ändå den som satte upp klart flest anfall i laget.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Kopierat från Gefle Dagblad - citatet säger väl allt:
"Inget mål. Ingen poäng. Ingen toppmatch. Men det är ändå tydligt att det är Rödin som är drivande i Brynäs offensiv och att det är förstakedjan som måste göra det."
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Tigerhjärta:
Dom du skrev plus Hedberg. Pga hans pigga inledning. Mattades något.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Finns ju en del byggstenar som måste bytas .Men det får nog vänta till nästa säsong .
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: Vi behöver Melker...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: Fel att toppa med 3 kedjor sista 5 då?
Men Perer har inte övertygat på mig hittills. Ingen TO. Ingen matchcoachning alls.. nu står väl säkert Andrén mot Luleå som pricken över i:et...

Steppa upp Peter!!!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Det är sant, men om man kollar på situationerna så är det inte bara backarna som blir fastcheckade. Minns en situation i andra perioden där en relativt opressad Jaedon slog en passning mitt emellan backarna och genast satte Frölunda in en monsterpress som man hade svårt att ta sig ur den kommande minuten, men ingen särskild skugga över Jaedon, det var många som gjorde på det viset. Rödin, Bulan, Bertil och Hedberg (och självklart Scott) är väl de enda som konsekvent kan spela sig ur pressade situationer. Många backar är för dåliga under press, men det gäller som sagt många forwards också. Jag tror att många skulle tjäna på att spela sarg-ut oftare, särskilt om alla var medvetna om detta och synkade offensiva åkningar, då kan sarg-ut leda till farliga spelvändningar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Anders Berg: svårt att göra mål när vi inte skjuter ett jävla skott. Typ...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Axle San: jinx
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Såg ju ut som Sundqvists Brynäs idag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Aa håller helt med. Hoppas man skeppar lindelöf o ingman och värvar en jätteback
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
lapad: Vi spelar ett extremt tätt försvarsspel som hjälper vår målvakt att göra en kanonmatch. Sen är vi för oskickliga med puck och spelar fast oss. Det är ett orosmoln... Vi har inte de där snabbspelande puckskickliga backarna som någon nämnde här...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Det fattar jag men jag (i och för sig inte någon expert) såg inte speciellt många ljusglimtar i "dagens match". Ersson är dock riktigt bra i målet.
Offensivt såg det väldigt blekt och ostrukturerat ut bortsett från delar av första perioden
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Jan Grismöbel: Ja de som gnäller kanske vill ha tillbaka Magnus Sundqvist...🤷‍♂️ Jag gillar Peters tålamod och tror det kommer gynna oss ordentligt på sikt...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Forsberg 1978: Att Brynäs har svårt att spela sig ur egen zon beror även på att backarna är för stressade och inte tillräckligt skickliga. Vi behöver en gundersson. Sen är även Frölundas press enorm på våra backar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Med förra säsongen i tankarna kommer jag ligga väldigt lågt med kritik . Peters bygge behöver tid . Måste ju precis som vid husbygge börja med grunden på bygget .
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Upp med Molin i förstakedjan tills Scott är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
lapad: Jo men han bygger något långsiktigt och ser att fler och fler stenar börjar läggas på plats i bygget...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Zappaholic: Ett steg i rätt riktning, ingen tror att Rom byggdes på en dag.
Ja, förutom munkas då...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Forsberg 1978: tydligen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Har Peters Andersson bara sett 1:a perioden?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
lapad: Han säger ju att vissa delar är han nöjd med och han ser det positivt
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Forsberg 1978: Andersson är mycket nöjd med matchen iaf. Det låter som om han hade räknat med tvåsiffrigt i röven. Kul!👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: Inte enig. Mannberg visade mer positiva tendenser än de flesta idag...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
lapad: Han får nöta bänk ett tag. In med Ingman. Han har kyla och kan hålla pucken.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: Coachen tycker att det såg bra ut 🧐😳
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Tigerhjärta: Förstår inte hur du tycker, Mannberg har ju knappt ett rätt i den här matchen. Slog han en enda passning på en medspelares blad? Lyckades han checka fast deras backar en enda gång?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Riktigt jävla illa 🤢
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Chanzone: Ytterligare ett tufft år framför oss... Undrar om Scott kan göra mirakel? Björk bör skickas iväg så fort det går, han tillför ingenting.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: ”Det finns ju spelare som ska ligga på motståndarnas backar som iglar och forechecka som galningar, problemet är att de i stort sett aldrig lyckas placera spelet i offensiv zon.”

- Var nästan exakt det jag sa... Eller menade...😃
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
munkas: Jo fast du missar inte oväntat min poäng
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Jösses så satans blek andra och tredje period...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Forsberg 1978:

Kort sammanfattning: Det finns fog för oro..

Kunde varit ännu större siffror.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Herr D: Ibland hatar jag när jag har rätt....
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Zappaholic: Det är lite spelrum mellan dominera matchbilden och skjuta ett skott på mål va?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
För mycket kämpa hockey och för lite spela hockey. Finns 2/3 av en första lina sen........... Mannberg nivå.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Såg ju bra ut efter 1:a men sen är det ju bara mörker tyvärr!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Brynäs bästa spelare idag: Persson, Mannberg, Nyberg, Ersson!
Kul att de tar för sig men håller inte mot ett lag som Frölunda. Fler måste visa framfötterna!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
bradberry: Det finns ju spelare som ska ligga på motståndarnas backar som iglar och forechecka som galningar, problemet är att de i stort sett aldrig lyckas placera spelet i offensiv zon.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
En jaha förlust. Nu väntar en ny torsk borta mot Luleå, sen kan det möjligen vankas poäng.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
munkas: Troligtvis kommer både Frölunda och Luleå att tillhöra tabelltoppen. Lite mer osäker på Skellefteå, dock.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Jag saknar en sån där galen checkingline som bara borrar ner å kör musten ur motståndarna. Kanske inte skapar så mycket chanser men drar på sig utvisningar... Vi har ett bra PP som vi inte får möjlighet att utnyttja idag för att vi är för ömma i anfallszon...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Peja: ” Samtidigt får man väl ha någon slags förståelse för att Frölunda antagligen är ett av ligans bästa lag”

Mm, och Skellefteå såg ut att vara ligans bästa lag förra matchen. Troligtvis kommer Luleå göra det nästa match...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Mr Mister: Ser ju inte hur vi ska lyckas göra ngt mål med detta spel...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Zappaholic: Samtidigt är anfallssidan bekymmersam. Lagets mindset är rimligtvis att jaga mål nu men ändå finns spelare som Solem och Alcén på isen med ca 5 minuter kvar av matchen. Nu är Mannberg & co på isen. Det säger ganska mycket om spelarmaterialet som Peter A har att laborera med.
Låst ämne

« · 2086298 · »