Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09

1203782 · » Till forumet


Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jajjen: Sa det på PPV. Märks att han har känslor för Brynäs. Spelar han i Brynäs nästa år?

I ELITSERIEN!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
65selander: He, he... Ja "skura köket" kräver sin veckoplanering ;-)

Kör hårt!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
rafalski: Eh... ja tack!

Jag ska hälsa... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Enligt text-TV säger Honken att Brynäs spelade ruggigt bra. Fan, nu får man förväntningar på lördagsmatchen.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Får hoppas att det inte blåser så mycket på havet som det gör i egen defensiv zon. Själv skall jag skura köket i ursinne.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Då får man passa på att gratulera i förskott;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
65selander: Ja men på lördag blir det målservice på mobila webben. 60-årsfest på Ålands hav...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09

bradberry: Synd att de inte orkade distansen ut, de hade ett antal lägen som de brände men det är bara att bita ihop och ta en seger mot ett vilt fightande SSK.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Ja, jag håller med Czarnecki. Kan Brynäs fortsätta så här borde vi kunna spöa SSK, Rögle och kanske Timrå. Men risken finns att det här var undantaget och dom fyra matcherna innan rätt nivå. Vi får se på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
munkas: Jag känner mig mera tillfreds idag än efter Timrå-vinsten hemma. Spelet var ljusår åt deet håll jag vill...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
AVGÅ: Det är inte spelare med defensiva kvaliteter vi behöver. Vi behöver en handfull målskyttar.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jajjen: Ja och apropå backar. Nedanstående är saxat från Frölundas forum:

"Hoppas man förlänger med Kudden, inte bara säsongen ut, utan även ger honom ett 2-årskontrakt, en sådan backtyp är värdefull, helst skulle man ha två av den kalibern."

Jag säger bara, vem var det som kasta?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
AVGÅ: Der är mycket kvar av serien (osäker på om det är en tröst eller en risk) och om nåt av konkurrentlagen börjar svikta kan vi fixa det här.

Modo ser faktiskt ut att få en boost av alla exlirare som är på g. SSK kommer att förstärka med sin försteback i december, VM:s bäste finne, Jaakola.

Kvar är RBK och TIK. Rögle kan aldrig hålla hela serien. Väl? Timrå borde va bättre än så här men skador och annat skit (läs: Challe Berglund) kan hålla dom kvar nere i skiten.

Brynäs kvarvarande hopp heter Kokko. Att målskyttet plötsligt skulle lossna i omgång 22 tror jag inte på.

Jag står för en del av det här. Särskilt i första stycket.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
AVGÅ: Det är verkligen låga berg och djupa dalar när Brynäs spelar hockey. Idag var det lågt berg, det blev dock inga poäng. Brynäs ska vara glada om dom lyckas kvala in i kvalserien...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: "Vi krossar!"

Å, ursäkta, men du skrev fel tecken i sista ordet där. För det skulle väl stå "Vi krossas!", med s alltså.

:-(
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jag var aldrig ens orolig. När vi hade ledningen och bra spel i början så förstod jag att det inte var möjligt att det skulle vara hela matchen ut. Till skillnad från de som kallar sig realister så brukar jag ta hänsyn till verkligheten. I detta fallet så har vi väl 1 vinst på 20 matcher sedan tidigare i Gbg, stod som konståkare och kollade på en mupp från Ö-vik i 60 min i tisdags och är på papperet samt i statistik långt bakom Frölunda. Det fanns aldrig en chans. Kul att dom kämpade i alla fall, alltid något. KS here we come.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Södertälje gjorde 4 mål på bortaplan idag mot ett lag som ligger fyra i serien. Gör dom 4 på lördag vinner dom.

Går det inte att göra en deal med Davos? Somervouri och Kahnberg mot Widing. Och så kan vi slänga in Lauritzen, Sundström och Hermansson också.

Obs! Det här står jag inte för. Inte under några omständigheter. Varken igår, idag eller imorron.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Jag skrev "och nu börjar nog en räcka av hedrsamma förluster" dvs att fr om dagens match och en bit in i framtiden så kommer vi att spelmässigt hänga med och kanske även dominera matchbilden men ändå förlora, hänger du med?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
sylf: Sno en pinne?

Vi krossar!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jag tvivlar starkt på Eeros och Kahnas påstådda förmåga att kunna göra mål. Eller lossnar det i omgång... 37? Det jag menar är att det är sjukt trist att inte ens de tilltänkta målskyttarna gör mål.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
rafalski: "och nu börjar nog än räcka av hedersamma förluster."

- Sluta snacka skit!

Hedersamma förluster? Vi har fan inte haft nån HEDERSAM förlust på jävligt länge. ÄNTLIGEN EN HEDERSAM FÖRLUST!

Kom inte å kalla Modoförlusten m.fl. för hedersamma. Jag tycker inte ens vi har mäktat med "hedersamma vinster" i år...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09

sylf: Honken gör som vanligt en kanonmatch mot oss. Följer det mönstret så kommer han att släppa in ett par från mittzonen i kommande matcher ... är han leksing tro?

Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Ja va ska man säga, pajasklass på avsluten och nu börjar nog än räcka av hedersamma förluster.

Eero the zero bränner väl en 4-5 klara chanser ikväll, uselt!

Som sagt, ligger inte Markström på 98-99% så blir det inga poäng.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
pastorn: Å hade vi haft Christer Olsson, Marko Tuulola, Fredrik Modin, Niclas Wallin så hade vi kanske vunnit med... 2-7! =)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
bradberry: Det viktiga nu är att behålla spelet från period 1 och 2 till på lördag, då kan vi sno en pinne!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Tycker Brynäs gör 2 jäkligt bra perioder men man är för klena och tveksamma i avsluten. Hade vi haft Widing och Brendl idag så hade vi vunnit med 2-5. Skyttarna tvekar nån millisekund för mycket och för veka skott, det ska bara blixtra till och skjutas på allt. Förbannat trött på att backarna bara lobbar in puckarna från blå, stenhårda slagskott vill jag se.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Kallio har antingen spelat en annan match eller fuskat rejält med glosor...

Noll koll på matchbild.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
sylf: Ja, 2 mål per match i Kvalserien blir tight!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Vi skulle haft en straff.....men va fan.....HUR kan vi missa så mycket ? Tyngsta förlusten på jävligt länge måste jag säga.

Ställer mig tveksam till hur NC ställer upp laget i sista PPet,Kahna borde ha matchats , han var het.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Anders Berg: Börjar man inte göra mål snart så blir det svårt att ens klara KS!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Så då står SSK på tur på att pissa på Brynäs inför 37 åskådare.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Starkt av Frölunda att vinna trots att Brynäs var bättre i två perioder. Men jävligt tråkigt för Brynäs del.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Nu kommer Kokokkan snart...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Kvalserien... Spelar ingen rollom man spelar dåligt eller bra.. Brynäs borde ha segrat med typ 5 -2 men tur guden hora ville annat.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
MarcusElving: Czarnecki gjorde sitt idag, vad skulle du sagt efter matchen? Han har ju iallafall slutat med "Snart kommer målen"
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jajjen: Cz är inte orolig!!!
Jävla dåre!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jag är så trött på att höra Czarnecki nu!! Samma visa efter varje match!


SUCK...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
MarcusElving: Vi förlorar när Markström inte har 97 i räddningsprocent. Det innebär en jävla massa förluster på en säsong.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
65selander: Jaha, dom var inga män, utan möss!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jajjen: Sista hoppet nu är väl Petri, sedan så är det stängt iör nyförvärv om inte Bäckström kommer hem med ryssen ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jajjen: Håller med, en hyfsad Kanadensare skulle kunna rädda upp det här.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Brynäs borde inneha världsrekord i antal brända chanser vid det här laget! Det är därför vi förlorar den här matchen också
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Jag tror vi behöver en målskytt istället för en ersättare till Jonsson. Så här lite mål kommer att innebära kvalspel.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
65selander: Dackells omdöme var där inte det bästa. Onödigt!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
65selander: Ja, där gick tåget, det funkar inte att göra 2 mål i matcherna, jävligt enkelt!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
sylf: Nu är det över efter ett gäng brända chanser och Dacke är tvungen att åka snålskjuts.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
sylf: Nu är det Game-over.... Så jävla synd.... BLIR SÅ LESSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Hansen var in och sabbade PP´t.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
sylf: Sloklar straff!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
MarcusElving: Foppas var en SH också
Kommentera

1203782 · »