1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740112 inlägg · 7967 ämnen

Game 4 - kvartsfinal - Malmö

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Anders Berg: Vi borde gått för femteplatsen tycker du?😂😂😂

OveJärnkrok: Ja 66,67%. Hyfsat godkänt.

Gavve: Det skulle verkligen vara intressant att ta den av en djupanalys om Brynäs powerplay. Sett till hela säsongen är det Brynäs överlägset största misslyckande. Det måste vara något fel i strukturen, svårt att dra någon annan slutsats, men kanske finns det också någon specifik spelartyp som saknas i just den spelformen. Ibland kan en pusselbit göra väldigt stor skillnad för helheten i powerplay.

Mattson: Nej då, det ordet fiasko kommer inte Brynäs förtjäna efter det seriespelet. Dock - ett djupdykande magplask hotar slutspelet nu bli. Man har ett drömläge i kvarten med 2-0 i matcher och verkar falla samman som ett korthus och tappa alltihop. De vore i alla fall ett svårsmält misslyckande.

Anders Berg: Powerplay funkade ju ikväll.

gwl: Jupp, undrade mer om du såg något som inte jag gjorde. Tycker det är klar fördel Malmö, mentalt och spelmässigt. En stor del pga vi inte verkar ha fattat att slutspel handlar om att minimera misstag och vi bjuder dem på ett helt smörgåsbord av misstag, om och om igen.
Där anser jag faktiskt att tränartrojkan inte förberett laget rent taktiskt. Man kör på samma som i lunken vilket kanske är så Gälla bedömt är Brynäs bästa chans, men det är uppenbart att det inte håller.

Anders Berg: Kanske ligger mer på spelarna än tränaren att pp inte fungerar? Sen är det Inte gälla som har hand om pp-spelet.

mk: Varken utespelarna eller målvakterna var bra på att förhindra baklängesmål idag. Finns egentligen ingen anledning att kapa enstaka spelare även om man hamnar på det spåret när man pratar om målvakter eftersom de är färre. Ibland känns det som att en del tror att de deltar i någon slags tävling i vem som kan såga en spelare hårdast när Brynäs torskar.

Jockster : Tycker första 15 av andra perioden är våran, tredje är jämnare. Tycker ändå vi lyckades ändra matchbilden. Vi höll på att göra match av detta när det inte borde varit möjligt. Förväntar mig total jävla vilja och inställning i Gävle nästa match.

Anders Berg: Är det inte Molin som är ansvarig för PP? Är väl han som ska få kritik i så fall tycker jag.

Sen fattar jag att Gälla är ytterst ansvarig som huvudtränare. Ställer väl mig själv hur som helst mer frågande till förlängningen av Molin i så fall (nej, jag ifrågasätter ingen tränare, men mer Molin än Gälla om jag måste välja).

Zappaholic: Serieseger är ju bra så att vi får spela CHL.

Anders Berg: Ja otroligt konstigt av klubben att förlänga med den tränare som tog en nykomling till serieseger. Klubbens första på 47 år.

Verkligen märkligt.

Slaven82: Om Växjö vinner denna? Åker luleå i kvarten då med?

Knallhatten: Man startar bästa laget. Punkt.

Och det mentala efterspelet av hattandet med dessa målvakter har nu även satt sig på Persson.

Jag orkar liksom inte diskutera den här frågan. Gälla har gjort fel, och det är väldigt beklagligt att det var så förutsägbart att exakt detta skulle ske.

nittontolv: Håller med, känns väl som att Birgersson kan få ett hyggligt kontrakt i typ Västerås. Räknar till tre spelare med Brynäsförflutet i Vimmerby så ändå bra att de vann utifrån ett Brynäsperspektiv.

Silfver: pengarna gör skillnad, så är det.
Börjar bli trött på SHL faktiskt

Växjö kvitterade mot Luleå. Blir lite senkvällshockey idag igen.

Anders Berg: PP var väl en av få saker som var ok i afton.

lapad: Nånting säger mig att så inte blir fallet. Finska coacher och Växjömålvakter tycks inte vara Brynäs melodi.

Knallhatten: "men snälla, skall Källgren styra SHL bästa backpar i dem presenterna till Mif?"

Är du full, eller bara riktigt jävla dum?

DET HAR INGET MED MATCHENS PRESTATIONER ATT GÖRA! UTAN ÖVER HELA SÄSONGEN!
fattaruuu?

Nu kan ju jag absolut inget om hockey, men jag sa att man borde inte förlänga med Gällstedt förrän powerplay spelet funkar. Det funkade aldrig och man förlängde ändå.

Brynäsgubbe: Hur kan Perssons psyke vara stukat?
Han är ju världsbäst..
Han tål ju allt...

Att ingen fattar att när man inte jobbar ordentligt så åker man på stryk.
Backarna lämnar ju målvakterna till gamarna idag.
Backarna ska skämmas för spelet som man hade idag.

OveJärnkrok:
Ändrad matchbild delar av andra perioden ja.
Inte i tredje då det är ganska jämnt

Gavve: och platslaget från Växjö förstör kvällen totalt. Sånt jäkla flyt. Bara hoppas Bulans gäng slår dem i ot

Tråkigt för Birgersson som är med och spelar ur Tingsryd ur HA. Men han har ju haft en hygglig säsong och borde lösa nytt kontrakt med annat lag i HA.

Rödin1912: Ludde var inte mycket bättre han heller ikväll. Två usla målvakter, uselt försvarsspel och trubbigt framåt.

Ingen är godkänd ikväll.
Uppladdat:

500x0-luddekalla.png

Silfver: Absolut inte, eftersom vi lutar oss mot spelare som Silfverberg och Larsson som vart genom kass hela slutspelet. Samma med Rödin och O.lindblom.

Med sånna spelare som inte orkar åka skridskor eller har viljan, så vinner man inga slutspel.

Men vad gör det att tro och hoppas? Testat det någon gång?

Brynäsgubbe: Lugn nu, antingen så fejkar/ljuger Gälla en skada eller så är du så naiv att tro att de lägen som vi bjöd Mif på inte skulle blivit mål om Persson stått i mål.

Knallhatten: Vi hade lika gärna kunnat spela med tom målbur istället för dem fantastiska aktionerna källgren aka schweizerosten står för, ligger bara å simmar utanför målet och släpper in höstlöv från blå med fri sikt

Lyckat experiment av Gälla! Så sinnessjukt när vi har en målvakt i zonen och en annan med teflonpsyke.
Nu sabbade vi även Perssons självförtroende. Fördel Malmö inför fortsättningen.

Jockster : Tycker vi lyckades ändra matchbilden totalt faktiskt. Andra perioden är våran, tredje perioden är kanske svårbedömd, men tycker spelmässigt den är våran.

Sen blir det ju ändå jävligt svårt att vinna när första 20 suger och vi fortsätter med slarv från våra backar.

Silfver: "Sen är det alltid någon av backarna som passar på att vara extraordinärt usel. Kinnvall förut och Djoos idag."

Tycker D'Astous och Söderström ska få kritik i dag också. De gjorde väl varsin ordentlig indianare som ledde till 1-0 och 3-0 (rätta mig gärna om jag minns helt fel). Lite trist att sätta laget i skiten med såna passningar.

Sen var verkligen ingen back särskilt bra i dag alls. Kinnvall och Berra var väl de som inte stack ut negativt (inte inne på ett enda mål bakåt). Om jag räknar rätt är Djoos och Andersson inne på 4 av målen i dag. Det är så klart inte bra.

Inte mycket positivt att ta med sig från denna match. Möjligtvis att man ser att Brynäs KAN spela hockey också (andraperioden var grym). Men den känslan förstördes ju "lite" av det urusla backspelet från Djoos och Axel.

Nåja, tänker inte deppa ihop över det här. Finns annat i livet man får vara glad över när Brynäs inte gör en glad för stunden! :)

gwl: Ser du några tecken på det?
Alltför många i Brynäs tragglar på i serielunken och verkar inte riktigt förstå vad slutspel innebär.

Karlskoga slår ut Oskarshamn med 4-2 i matcher. Ingen snabb SHL-återkomst för IKO...

gwl: men snälla, skall Källgren styra SHL bästa backpar i dem presenterna till Mif?

Lever Gälla i nån sorts förnekelse eller!? Alldeles för positiv för min smak.

Forsberg 1978: Finns inget som kan bli fiasko den här säsongen. Nykomling + vinner serien = succé oavsett.

lapad:
Mest troligast inte!

Coacherna har även de en stor del i detta kaos då de uppenbart står maktlösa att ändra på matchbilderna.

Märk väl att det är första gången som BIF:s coacher står inför svårigheter och de verkar uppenbart inte klara av att kunna ändra matchbilderna!

Slaven82: Och Noel Nordhs brorsa Nils gör 3 mål när Sundsvall slår ut Brödernas Väsby. Nordh hade gjort 3 mål på 41 matcher den här säsongen innan ikväll.

Otippat för mig att Vimmerby kickar ut Tingsryd ur HA, fast när man kollar på lagen så har nog Vimmerby bättre spets trots allt. Levin och Diarco ska tydligen båda till Kalmar nästa säsong. Får se vad som händer med Hampus Eriksson.

Slaven82: alltid något!

Och att inte starta Persson, trots att han är den ENDA spelaren som dyker upp till jobbet förra matchen, är rent tjänstefel. Och jag blev kallad hatisk när jag nämnde det.

Trots att denna förändring var så jävla pinsamt lättläst och förutsägbar. Hatar att jag kan gissa rätt så enkelt när det kommer till Brynäs.

Nu har vi två keepers med stukat självförtroende.

Bra där Gälla.

Qvarre: vill ändå sticka ut hakan och säga att Schroeder får godkänt.

Chanzone: Malmö verkar inte fatta att vi är suveräna seriesegrare och spelar grym hockey. Har de inte pratat alls om hur bra vi var i december?

Forsberg 1978: Vänta och se, vi kör över dem nästa match

Tingsryd åker ur allsvenskan.😂

Nu blir det bäst av 3..bara att bryta ihop ikväll. Spelar vi som i 2/3:e så ska vi ta det här.

Men det är SHL, det finns inga lätta matchserier.

Älska Brynäs!

Inget är över, det står 2-2 i matcher, trotts att Malmö vart bättre i alla 4 matcherna.

Kan vi spela hockey från start, så har vi denna kvart.

lapad: Granström saknas alltid. Han lär ju inte göra comeback men vi behöver några av hans typ.

Om vi vinner all matcher på hemmaplan behöver vi inte vinna någon match på bortaplan för att ta sm-guldet. Tänk på det.

Farsang: han är bakis , bryr sej inte

« · 2851526 · »