1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740139 inlägg · 7967 ämnen

Game 4 - kvartsfinal - Malmö

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
BIF Kungen:
Vilken sjuk jävla utdelning Malmö har, sällan jag sett något liknande.
Risken för samma utdelning kommande matcher torde vara närmare 0%.

Väldigt orättvist ikväll Brynäs har ju tryck hela tiden så gör Malmö målet

Zappaholic: Kan vi bänka Djoos nu? Lindstein måste vara ett bättre alternativ.

Slaven82: Det räcker med ett skott var 5:e min för att göra mål.....

TheMacamush: Hur många mål bjuder vi på ikväll?

Överlägset mjukaste laget i ligan. Smärtsamt tydligt.

Sportnisse: va de han som slumpade ut pucken? Oavsett vem de va så ska han bänkas å in med bengtsson

Vi kommer inte ta oss vidare från kvarten den kan jag säga om inget drastiskt händer

Hur var det med folk här inne som trodde vi skulle svepa Malmö 4-0/4-1. Malmö sveper oss 4-2 i matcher istället.

Helt sjukt hur effektiva Malmö är i denna match (vi är sjukt slarviga i egen zon också). 6 mål på 15 skott måste ju vara någon form av rekord.

Jaja, nu har vi i.a.f. sett att Brynäs KAN spela (andraperioden). Mycket som måste klicka i till nästa match för att vända momentum igen. Ska bli intressant att se hur Brynäs kommer hantera hemmaplan nästa match.

Kul med hockey, go natt vänner.
Undrar om vi ska se ut som åskådare första 20 min nästa match med & bjuda på 3…

honken21:
De vill verkligen inte vinna denna matchen.....

Sportnisse: CED har varit lika usel idag.

Rödin1912: in med bengtsson

nittontolv: låter bertilsson ta avslut så...

In med tredjemålisen till nästa match.

Alltså, nog för att Brynäs spelade som skit i förra matchen, men att följa upp den insatsen med att släppa 6 baljor, mot MALMÖ, är direkt pinsamt.

😂😂😂😂

SuneMangs: Jag tycker också att det är två mediokra målvaktsinsatser i den här matchen. 6-3-målet är omöjligt för Persson men jag vidhåller att det extremt viktiga 4-2-målet är snudd på en tavla. Ju fler gånger man ser Ikonens avslut, ju sämre framstår Perssons ingripande i situationen. Däremot hade nog matchen sett annorlunda ut om Persson hade stått från start.

Brynäs släpper 6 (eller fler mål) mot seriens mest uddlösa lag. Det är en otroligt usel prestation av hela laget. Vetetusan om Malmö skapar mer än Brynäs i den här matchen? Jag tror inte det sett till hela matchen men de sätter ju bokstavligen varannat skott.

Alvin : vi förlora den här matchen i första perioden. Sen har malmö varit overkligt effektiva.

6 insläppta på 16 skott alltså...

Brynäsgubbe: Inte bara släppa in 6 mål, man har ju BJUDIT på alla mål genom slarv. Helt otroligt dåligt.

Ahh..utöver den totalt kassa förstaperioden så dödar vårat slarv oss. Våra backar ska vara kreativa, men man behöver för helvete göra bedömningar också.

Tror fortfarande vi kan slå ut Malmö, men det är fan helt och hållet upp till boysen själva.

Brynäsgubbe: Inte förvånad. Det var en månad sen vi hade mer än 20 min BRA spel.

Brynäsgubbe: Man får skylla sig själv som väljer att inleda med Källgren. Jag stängde av för första gången den här säsongen i ren frustration nu.

Chucky och Djoosen är så fruktansvärt nonchalanta i försvarsspelet ikväll. Källgren och Ludde precis lika värdelösa i kassen också.

Ge mig lite jävlar anamma på fredag tack.

Bara att gratulera Malmö, inte svårt att vinna när backarna för jämnan ger bort mål.

Sportnisse: Inte för att det var Perssons mål med en sån sidledsförflyttning. Han är ju där men benskydden når inte hela vägen ner till isen. Var lika på sista målet i andra.

Pigalle: Helt galet, är det bara jag som saknar Granström?

OveJärnkrok: "Malmö spelar tight försvarsspel" påstår Modoiten i kommentatorsbåset. Skulle vilja syna den kommentaren. Brynäs har gjort 3 mål (kanske blir fler) och har skapat en mängd riktigt bra chanser.

tourz: 63% på målvakterna 🤯

Brynäsgubbe: pinsamt är ju ordet

Peja: Persson var den enda som var väldigt bra senast. Den enda att petas från start ikväll.

Helt jävla omöjligt att vi torskar på hemmaplan mot dethär jävla brögänget

Aja bara 2-2 i matcher inte över än.

Men nästa säsong är det inte många backar som får stanna. Mängder med kontrakt ska rivas. Även i kedjor som nr 1 & 2.

Vi måste ha spelare som kan åka skridskor.

Just nu är Malmö hästlängder bättre än oss, vaknar vi Inte till är det bara gratulera Malmö. Och börja sparka spelare.

lapad: Jag saknar också en spelare som motståndarna retar upp sig på och som spelar fysiskt. Saknar också en alfahane som motståndarna är lite smårädda för, som med Benn ifjol. Benn spelade egentligen inte stenhårt men han ingav respekt. Det gör liksom inte tillräckligt ont att möta Brynäs.

Ja det blev fel från första början , hoppas laguttagningen blir bättre i nästa annars är nog säsongen över

Zappaholic: Idag var det vår annars hyllade backsida som mer än lovligt generösa.
Vi visade trots allt att det finns tryck i laget stundtals men nu måste alla upp rejält på fredag.

tourz: Brynäs skapar många chanser idag. Tyvärr åt båda hållen. Dock bedydligt mer hoppfullt nu än efter första perioden sett till det som komma skall.

Qvarre: Andelen felpass/slarv från backarna som sätter målvakterna i skiten lär ju ligga extremt högt i denna match också. Säger inte att målvakterna varit fantastiska någon av dem men de har ju inte direkt fått hjälp av backarna i dagens match heller.

Qvarre: och vi möter en nödinkastad HA målvakt, ryker vi inte i kvarten så ryker vi direkt i semin, de lagen har lite fart i sig

Peja: Blir inte heller livrädd för Malmös försvarsspel direkt, tycker som sagt att det är Brynäs det hänger på. Spelar laget på den nivån de kan så spelar det ingen roll vad Malmö gör.

nittontolv: Orimligt uselt backspel. Igen.
Sen är det alltid någon av backarna som passar på att vara extraordinärt usel. Kinnvall förut och Djoos idag.
Måste finnas fingertoppskänsla hos Gällstedt att dra ner på speltid hos denne. Men det är lite väl mycket Sandlinsosse för den typen av coachning.
Bengtsson behövs. Vi behöver inte vara överkreativa i egen zon om och om igen.
Jaja, får väl vinka adjö till den här hemmasäsongen på fredag som det ser ut nu. Malmö har varit det bättre laget i tre av fyra matcher så här långt och det syns inga tecken på att Brynäs skall börja spela slutspelshockey.

Peja: ja den värvning skulle vi ha haft istället för en back som inte platsar på de sju första.

Peja: Tycker inte det är helt oväntat med 2-2 i matcher.

Om man ska se något ljus i mörkret så är vi bättre i andra och stora delar av tredje. Det är matchstarten och bjudningarna som förstör.

honken21: Har varit inne på det flera gånger innan matchen idag att Brynäs sätt att matcha laget, inklusive målvakterna, har slagit jävligt dåligt ut… Att ställa Källgren idag är tjänstefel… Hade inte sagt något om han sått match 3. Men att ställa honom ikväll är att slänga honom under bussen…

Petrov: Kanske fel timing men undrar om Källgren lirar i Brynäs nästa säsong....

Brynäsgubbe: 16-31 i skott, 6-3 på tavlan, verkligheten har rätt inte statistiken.

Prestationen usel.

Gavve: Malmö har avlossat 18 skott på mål. Man skulle också kunna vinkla det som att målvakterna har fått riktigt bra hjälp, förutom vid enstaka Malmöanfall.

Rödin1912: Jo tjena Malmö kommer svepa oss med 4-2 i matcher, så jävla illa är det, det är redan fiasko att torska 2 matcher mot Malmö på det sättet vi förlorar!

Vart fan är ilskan i spelarna för att Malmö spelade ut dem ur högsta serien?

Larsson rent av mjukost istället för Grävling.

« · 2851366 · »