Brynäs IF

712160 inlägg · 7953 ämnen

Game Day Rögle-Brynäs

« · 2435560 · » Till forumet


Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Peja: Ja, det är synd att inte Brynäs kan vara med att konkurrera om sådana spelare. Det är en annan hylla helt enkelt… Tungt tapp för Öret som lär bli kännbart. Ingen Niklas Eriksson och ingen Abols nästa säsong, Bengtzén har ett tufft jobb framför sig.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
munkas: Abols klar för Rögle nästa säsong. Skaplig värvning.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
xxx BIF xxx: Herregud vad deprimerande. Det här var alltså 4 år sedan…
Brynäs har gått från att vara ett klassiskt storlag i SHL till att vara en livlinorna till de andra lagen.
Lag som Rögle, Oskarshamn, Örebro och Timrå kommer upp som nya, etablerar sig nån säsong och sen är de förbi.
Sorgligt.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Skulle youtuba och detta var första förslaget jag får på startsidan. Blev tvungen att lyssna.

Det här var alltså från då Sjödda-Larsson ledde BIF och Mora och Timrå ansågs vara ”livlinorna”.
Hur många av frågetecknen som anges här har blivit utropstecken - och har det blivit flera frågetecken sen dess?
Hur summerar ni arbetet från då till nu?
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Bulten: Nope, inte ett byte vad jag såg
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Bulten: Syftar du på Lysell eller Lindbom?
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Attila: Spelade Sveriges bästa 03:a?
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
resultatet speglar inte matchen. Hade lika gärna kunnat blivit 12-0 till Kanada.. jaja, kanske ett uppvaknande inför mötet mot Finland!
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Axle San: Det gick inget vidare, 1-5 utskåpning…
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Hur går det för våra juniorer?
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Den haussade djurgårdskedjan är ju tyvärr totalt osynlig. Finns ingen som visar vägen. 3 killar som alltså alla är draftade i 1:a rundan…
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
jok3rn: Vi kan väl vara överens och enas om att vi inte har någon målvakt som fungerar för tillfället? Bara att hoppas på att Limpan kommer tillbaka pånyttfödd…
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge:
Absolut men dom segrar han stått och varit riktigt bra då?
Det verkar du och många andra totalt missat och glömt bort.

Limpan - kass mest hela tiden. Kanske varit bra max 3 matcher av alla dom han stått.
Karhu - varit bättre än Lindbäck dom matcher han varit bra och lika kass när han varit dålig. Ojämn.
Håkanssons - Kung mot Luleå. Rätt dålig mot Rögle.
Veini - I det stora hela rätt utlämnad och blandade och gav för mycket. Men å andra sidan fick han ingen riktig chans.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Attila: Kommernog bara bli värre framöver med den yngre generation och med systemet som är nu när man inte räknar resultat upp till 13-14 åringar eller vad det är.
Man kommer bli uppätna när man möter lag aom Kanada där vinat är det enda som räknas sen barnsben.

Tycker Sverige alltid viker ner sig mot Kanada,.
Rätt talande då de fått kämpa en del innan i turneringen msn så fort man möter Sverige så ser det ut som Sverige är en blåbärsnation i jämförelse typ.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
jok3rn: Karhunen har alltså 80,91 i räddningsprocent… Tycker du det är OK och en spelare vi ska satsa vidare på får du väl tycka det.. Som jag ser det håller han inte på den här nivån. Han har ju varit en katastrof den tiden han fått stå i dom 2 senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Men bänka Sandin-Pelikka! Låt Jansson köra dubbelt i PP.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge:
"Uppenbart att Karhu inte funkar"

Eeh okej?

Både mot Färjestad och Frölunda borta var han ruggigt bra och en stor anledning att vi gjorde så bra matcher mot dom.

Tycker det är överilat att sitta och total dömma ut honom redan nu.

Han har väl egentligen inte fått en ordentlig chans ännu.
Dock varvar han topp insats med botten napp.
Men att säga att han inte håller tycker jag är helt fel.
Då han varit riktigt bra vissa matcher.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Chanzone: Bedard är ju 2005:a som Lindstein så han skulle ju kunna spela några JVM till. Det kommer så klart inte hända utan det lag som draftar honom i sommar kommer ha han i laget till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Tycker det är många spelare som inte kommer upp i rätt nivå. Vart är DIFs anfallstrio t ex?Totalt osynliga. Sandin-Pelikka är för klen fysiskt och inte direkt spetsig för att vara en offensiv back.

Men bara att inse att Kanada är rätt överlägsna både på pappret och i verkligheten. Dom har en hel del sjukt bra spelare. Alltså Bedard, jisses.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Attila: Det finns 5st. draft 1:or i Sveriges lag. Om inte tidigare så lär det här vara ett wake up call för dom. Ingen är redo att åka över än, inte ens nära.

Connor Bedard, vilken spelare!
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Håller med. Känns som att skridskoåkningen, klubbtekniken och fysiken är låååångt efter Kanadas. Finns att jobba på. Ser otroligt stressat ut från Sveriges sida, medan Kanada är otroligt kompakta. Känns som ett NHL-lag mot ett hockeyettan-lag. Bara att se & lära.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Chanzone: Ja, det är bara att inse att vi inte ens är nära Kanada. Dom spelar fysiskt som vanligt och Sverige har inget svar på det. Sen tycker jag kanadensarna är överlägsna i skridskoåkningen också, allt går mycket fortare.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Men herregud! Sverige ser ju livrädda ut! Aldrig sett nå liknade. Viker ner sig totalt ju.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Blå grottan: 3-0 efter 12 min. Skillnaden är avgrundsdjup…
Tror det bara är för oss att inse att svensk hockey halkat efter rejält de senaste 5-6 åren. Övertygad om att det är dom ”mjuka” reglerna i svensk ishockey som är orsaken att vi inte kan hävda oss internationellt längre
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Tråkigt om Sverige börjar halka efter på sikt.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Blå grottan: pojkar mot män känns det som..
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: oroande klasskillnad
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
munkas: Ojoj, juniorkronorna har lika bra start i matchen som Brynäs brukar ha… 2-0 till Kanada efter 2 min
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Brynäsgubbe: Grått nytt hår alla Brynäsare! 🎉🎉
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Gott nytt år alla Brynäsare. Malmö och HV får ni gärna ha efter er i tabellen.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Gott nytt år. Brynäs-misären går in på sitt 6e år. 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Gott nytt år alla Brynäs fans 🚀💥🎉
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Bulten: Allt handlar om att omfamna Allsvenskan. Vi hamnar där förr eller senare.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
J-S: vad menar du kan gå sämre än att ta in Håkansson som är 20 år och spelar i ett av Ha:s sämsta lag. Med ett tightare försvar så kan SHL passa honom utmärkt, vilket man såg mot Luleå. Att han var nervös mot Rögle i sin första start och övertänkte, det är inte så jävla konstigt. Kul ändå att du inte har överseende med det men du är helt okej med att ordinarie målvakter med sin erfarenhet kastar puckar i eget mål. På tal om dubbla måttstockar. Förväntar mig att Håkansson får ny chans, gärna redan i nästa match.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Samsung: Min tanke var att påpeka att ingen av våra MV har lyckats. Men jag uttryckte väl mig fel då. Gott nytt år på dig Samsung, o släpp det där nu.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Samsung: Back to reality Håkansson har framtiden för sig, För närvarande är han tvåa i HA laget Almtuna efter en målvakt som redan misslyckats i Brynäs, Lindbäck har svajat och har haft mindre lyckade ingripanden, Och efter förväntningarna vi hade på honom så är vi besvikna självklart, nu får vi se om han steppar upp i andra halvan av säsongen, annars är vi illa ute, men lösningen är absolut inte en andra målis i HA och en tränare i från HA säger sig själv, utan högre krav tack.kärlek till alla Brynäs supportrar och GOTT NYTT ÅR🥂❤️❤️
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Honken72: Att göra en dålig match är inte att misslyckas kapitalt.
Lindbäck har misslyckats kapitalt. Håkansson, nej.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Back:
Du har en poäng i dina kommentarer, man kan ju ibland se en bohem i Limpan och en sådan kan behöva någon som pushar i rätt riktning...

Gott nytt alla
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Huge: Du är väl inte så dum att du tror att målvakterna önskat en målvaktstränare på halvtid?
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Men visst, ”each to his own”. Kör på vad som funkar för dig. Men när folk här inne blir kallade bebisar som borde ha napp och snuttefilt när man oftast har saklig kritik, då blir det ett löjeväckande, strutsliknande beteende. När man dessutom inte har några som helst egna åsikter utan man hakar upp sig som en skiva att man kan inte komma med seriös kritik om man är soffcoach som inte vet exakt alla förutsättningar…

Gott nytt år igen,
Vad jag vet så har jag inte skrivit något sådant så ta det med skribenten,
Positiv!!! Till Brynäs och årets säsong, vilket här på forumet kallas struts,
Negativ!!! Till Brynäs och årets säsong, vilket här på forumet kallas dysterkvist.
Vi är alla välkomna här på HS, det viktiga är att komma ihåg är att bara för att man har en åsikt så per automatik betyder det inte att man har rätt, tids nog kommer vi få veta vilka som har rätt eller fel, om Brynäs går till slutspel kval eller ingenmansland, det viktiga är att respektera att vi har alla olika åsikter,
Så GOTT NYTT ÅR igen och jag önskar er alla ett underbart 2023🥂🥂🥂❤️❤️❤️❤️
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Huge: Med tanke på Lindbäcks säsong hittills vet jag inte om han är rätt man att avgöra vilket träningsupplägg som är bäst för honom.
Snart kanske Palve kommer med önskemål om att träna måndagar kl 11-11:30 udda veckor. Ska Manner köpa det då för han vill ju att Palve som känner sig själv bäst får bestämma?
Gott nytt år önskar jag dig och resten av alla Brynässupporters!
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Stefan R 63: Men Käre Stefan!
Vi ser alla verkligheten på våra egna sätt, så Gott Nytt på dig själv och alla vi andra härinne.
Oavsett om man är uppsatt på en ignore- eller favoritlista! 👊😉👍 ⛳️🏌🏻 🥂🎉🍾
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
J-S: Dysterkvistar? Jag skulle säga att majoriteten ser på situationen realistiskt med nyktra ögon. Vi alla här inne håller Brynäs kärt och vill att dom ska vara framgångsrika. Men de senaste 5, snart 6 årens ökenvandring ses uppenbarligen med olika ögon.

Medan vissa har blå duster i ögonen och tycker att Brynäs aldrig kan göra fel samt att man inte leverera kritik om man inte vet exakt alla förutsättningar. Så är andra mer realistiska och inser att man visst kan kritisera vissa beslut och beslut som tagits…

Men visst, ”each to his own”. Kör på vad som funkar för dig. Men när folk här inne blir kallade bebisar som borde ha napp och snuttefilt när man oftast har saklig kritik, då blir det ett löjeväckande, strutsliknande beteende. När man dessutom inte har några som helst egna åsikter utan man hakar upp sig som en skiva att man kan inte komma med seriös kritik om man är soffcoach som inte vet exakt alla förutsättningar…
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Stefan R 63: Ahaaaa….
Så du tänkte att det skulle vara bättre för Limpan om Honken var med på matcherna och kunde bolla tankar i pauserna m.m?
Trots att Limpan själv uttryckligen sagt att det inte behövs och dessutom bara är störande i dom lägena?

Ja, om Honken nu vill göra Limpan en tjänst så är jag säker på att en björntjänst inte är det rätta hjälpmedlet..
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Huge: Men Käre Huge Se verkligheten..Om siffrorna matcherna hade sett annorlunda ut so fine men nu gör det ju inte det eller hur?
Limpan har sagt att han var ofokuserad o inte haft en bra sommarträning Då låter det mer som man behöver allt stöd man kan få...
Men jag hoppas innerligt att de hittar det han o Limpan. Det är ett måste.
Men gott nytt år på dig Huge..så hörs vi säkert 2023;)
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Hur vet vi? Hur vet man ? Ingen vet inte jag…men
Jag vet i alla fall att jag ska göra allt jag kan för att glömma Brynäs alla problem för ett par timmar.
Gott slut och gott nytt på er allihopa, Brynäsproblem eller inte!
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Gott nytt men du glömde alla dysterkvistar, så gott nytt år alla dysterkvistar, och ha det bra och nu hoppas vi på ett helt underbart 2023 där Limpan spikar igen och vi går till slutspel.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Huge:
Så många ord, Huge.
Bottenlag.
Flest insläppta mål.
Målvakts- och försvarsavdelningen levererar inte.

Vi har passerat vad den ene eller andre villhöver.
De hittills inblandade räcker inte till för stt lösa situationen, eländet har snarare eskalerat på sistone.
Det behövs en fast hand för att skapa förtroende och struktur.
Det är med de förutsättningarna vi går in i 2023.
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jag grundar med Cava, skål!
Låst ämne

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Jugge: Så det är korkat att låta målvaktsträningen styras mer av målvakternas individuella behov ifall dom nu anser att halvtid är tillräckligt/bäst för dom själva?

Hur vet du att Honkens krav på deltid är nåt som målvakterna per automatik inte gillar, bara för att det ev har varit ett krav från honom för att ta jobbet?

Hur vet du att halvtid inte är tillräckligt för det Limpan och Karhunen behöver och kräver i träningväg?

Har du öht frågat parterna eller på annat sätt fått reda på hur det ligger till?

Hur vet vi att upplägget och inget annat är den enda orsaken till att framförallt Limpan har agerat mer svajigt än förväntat?

Många raka och även retoriska frågor till nån som inte är uppsatt på nån töntig och barnslig ignorera-lista..
Låst ämne

« · 2435560 · »