1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739070 inlägg · 7967 ämnen

Hockeyfesten Brynäs IF - Frölunda HC

Sv: Hockeyfesten Brynäs IF - Frölunda HC

Jajjen: Som du säger, Bertilsson hade knappast förändrat matchbilden. Honken har varit orsaken till att det inte gått käpprätt åt h-vete. Vi har två kreativa spelare i Järnkrok och Lindholm,men vad hjälper det när det inte är någon som förstår deras sett att spela? Om så Thuresson serverats 10 frilägen per match så hade han inte tillhört toppen i skytteligan.

Verkligheten har hunnit ifatt Brynäs.

Jajjen: Persson och Bertil hade kanske inte vunnit matchen åt Brynäs, men de hade jämnat ut oddsen. Förutom målvaktsspelet skulle jag säga att PP-spelet ofta har varit en avgörande faktor när Brynäs har vunnit. I spel 5 mot 5 förlorar man ju oftast matcherna.

Peja: Resultatet i spel 5 mot 5 var väl inte direkt lysande förra året heller??

dreamland: Det stämmer, men spelare som Silfverberg och Johan Larsson var duktiga på att fixa motståndarutvisningar.

dreamland: nu är det bara elände! Bertilsson, Persson, Djoos och Widing(eller i alla fall ett par av dem) behövs definitivt i laget för att vi ska kunna spela på topp. Nu tror jag att vissa spelare helt enkelt har gått in väggen då de fått slita någonting enormt. Skönt att säsongen är lång....mycket bittert just nu :-(

Lee Goren på marknaden.

Vi behöver spelartypen. Elak, obekväm målskytt.

Dock tveksamt om vi har råd med attityden...egot...

bradberry:

Blir problem isf, vi har ju redan två icke EU/EES-spelare o att peta en back för att få plats med Goren känns knappast aktuellt.

tompap71: vi kan köra med tre transatlanter, det kan ju knappast vara olagligt.

arnio:

Max två säger reglerna.

tompap71: vad säger KKV (Konkurrensverket) om det? ;)

DavyDjoos:

Bra fråga :) Personligen tycker jag den regeln är än mer idiotisk än överenskommelsen att inte ta in lockoutspelare.

« · 1532936