1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736988 inlägg · 7967 ämnen

Honken

Honken
Vad i hela friden skulle Honken ha att tjäna på att spela i Elitserien nu? Det innebär att han kan glömma en NHL-karriär. Det vore den första målvakt som gav upp karriären vid 24 års ålder...

Det är en helt annan fråga var han spelar när han bestämt sig för att komma hem. Som vanligt ligger Brynäs dåligt till om det är en fråga om ekonomisk tävlan.
Brynäs har ett rykte om sig i proffskretar att erbjuda låga kontrakt och det ökar inte direkt möjligheterna att signa Brynäsare (eller andra proffs) i förskingringen som är på väg hem...

Såg för övrigt att Luleå presenterat fem nya forwards under den senaste veckan. En 23-årig back (12 matcher i Pittsburg och Nashville) är på väg in från Tjeckien för att truppen skall bli komplett. Det händer saker...

Vilka nyförvärv presenteras i kväll på 90-års festen?

Sv: Honken
gordo: Jag håller me, om Honken sticker tillbaks till Elitserien då bevisar han att han varken har psyke nog å att han inte hör hemma i världens tuffaste liga. Så jag tycker/säger att honken ska stanna kvar där borta i Nordamerika å utvecklas som till en stjärnmålvakt. Och om han skulle komma hem då tror jag knappast att han går till Djurgården, visst det är ett rykte nu om det å visst man är oroad att det ryktet stämmer men jag tror knappast att våran SK är så dum att de inte har gett Honken ett kontrakt om han nu skulle förmodan komma hem.
Men visst, man blir oroad att det ryktet stämmer, det blir man. Men jag hoppas för guds skull för både Honken å Bifs sk att han skriver på ett nytt kontrakt med NY Rangers el. en annan NHL klubb......

« · 84708