1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736949 inlägg · 7967 ämnen

Honken kvar eller inte ?

Sv: Honken kvar eller inte ?
Clubsport: sen har ni ju Sperrle"""""""""""

Bissett19: Robert Kristan var ju Sloveniens VM-målvakt i detta års VM, ganska liten och reaktionssnabb kille om jag minns rätt.

GävleLasse: En sloven!!

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=33199

Har heller aldrig hört talas om snubben!!

sylf: Ingen man hört talas om... why am i not suprised..

GävleLasse: Ersättaren ska tydligen heta Robert Kristan eller nåt liknande.Enl kvällspressen.

kungsbacka: Precis så är det. Nu är det nya tider, NHL verkar ha ändrat sina tankegångar runt hur de vill göra med sina "prospects". Att skrika sig hes en hel säsong över hur jävla bra ens målvakt är så sedan på ett naivt sätt tro att få behålla honom när NHL haft scouter på VARJE match med Brynäs i år. Honken har aldrig hymlat med det faktum att han vill tillbaka till Amerika. Nu har han fått sitt livs chans. Det unnar jag honom!

Att Brynäs riskerar att åka ur skyller jag mer på andra faktorer.

GävleLasse: Ja visst är det så.Det är faan inte synd om brynäs samma gäller för alla lag! Men jag förstår att en del är besvikna men det är bara att lyckönska dom spelare som får chansen att spela i nhl.Jag var ochså besviken ifjol när mitt älskade timrå drabbades hårt.men jag sa grattis till dom som stack.Det är bara att gilla läget.

Pelle Borås: "Ny hall, Boork, tålamod och långsiktighet är fyra faktorer som får mig att tro på en ny storhetstid för kära Brynäs.
Pelle Borås 2005-11-23 16:53"

Det gick inte riktigt som du tänkt dig va?

Pelle Borås: Jag är skitnöjd. Det är hur kul som helst att se våra krigare göra bra ifrån sig i ett VM. Det är v ä l d i g t bra reklam för Brynäs, det måste det vara då de pushat om bilder på sina guldhjältar via en ovanligt irriterande popup i över en vecka. ;)

Jag är övertygad om att Honken dragit oavsett om han spelat VM eller inte. Att du gnäller och hoppas att ingen i Brynäs får spela i tre kronor visar bara hur jävla inskränkt du är...

Fortsätt med ditt banjolirande.

Gävlelasse:

Nu kan du stryka ”än”.
Visst är det underbart när våra spelare lyckas i VM och spelar till sig NHL-kontrakt.

Vilken reklam för Brynäs!!!

Tycker det sannerligen är synd att "Honken" ännu en gång lämnar Brynäs i en "prekär" situation. Samtidigt kan man ju alltid trösta sig med att han faktiskt då o då såg till att Brynäs förlorade vissa matcher. Konstiga sargstudsar, studsar över klubbladet samt inkastade puckar till höger o vänster. Men som sagt dessa sista rader är bara en "sorts" bearbetning av läget och fasa för framtiden;-)) Lycka till "Honken" over there again""""""

Vi har ju en jäkla fin Arena i höst som vi kan beundra medans laget värvas sönder...

70 Rodrigues: Det får visa sig. Det är med blandade känslor som man befarar att ersättaren kommer att hämtas från Amerika/Kanada. Om det är en transatlant eller om det blir en Europe får vi se. Jag hoppas att det blir en Europeisk målvakt som tröttnat på att försöka slå sig in i NHL.

JanT: "Är även övertygad om att vi får en fullvärdig ersättare till honken"

Jo tjena!! Men fortsätt du att greppa efter halmstrån.

JanT: Lite otur att ni gjorde er av med Korhonen.

GävleLasse: Föga oväntat att honken sticker.....

Det som är intressant är vissa skribenters reaktion; I vintras dissades exempelvis Almtorp å det grövsta för att i nuläget vara rena rama nyckelspelaren och en "kännbar förlust". En lika obegriplig som förutsägbar reaktion här inne.....

Själv ser jag det hela som ett utmärkt tillfälle att köpa in en redig målskytt för Almtorps och Widings löner. Är även övertygad om att vi får en fullvärdig ersättare till honken. (håller helt med sylf om att han har kastat in lite väl många puckar för att vara min personliga favorit)!

Har inte orkat läsa igenom allt om detta har länkats redan men här uttalar han sig för [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,834999,00.html]Aftonbladet[/url] iaf.

Följande träningsmatcher/cuper kommer att spelas inför säsongen 06/07

10/8 BIF-LIF i Sandviken 19.00
16/8 Cup i Tampere
26/8 BIF-TPS i Långshyttan kl.14.00
1-3/9 SCA Cup i Sundsvall
7-8/9 Mora Cup
14/9 BIF-DIF i Sala kl.19.00

Hittade en ung målvakt med en ganska passande efternamn för att spela hos er , ni får tippsa "mormor" att hålla koll på honom .

GävleLasse: mmm och han gjort sig måttligt poppis varje lag hans son fredrik har vart i :)

Db_04: Jag vet inte det ja...Vi får se hur det hela utvecklar sig. En sak är säker: Man skall inte underskatta vår målvaktstränare. Han gjorde underverk med både Korhonen och Honken inför och under den här säsongen.

GO PECKA!

GävleLasse: har du krökat till ? Backlund är klasser bättre än Sperrle

Db_04: Vi får väl se.... Leksand ska ju ta sig dit med... ;)

Ambroo: Det finns en anledning till att Asplölvet INTE är Brynäsare längre. Och vad backlund kommer att uträtta får vi se. Det känns som att Backlund och Sperrle är ganska likvärdiga.

Visst får du vara skadeglad... fram till säsongen börjar. Sedan blir det min tur ;)

Bissett19: ja gör han så.......så kan man väll bara säga.... Vi ses i kvalet....

Men nu gör inte Sundlöv så utan han köper in nån så får Sperrle öppna båsdörr

70 Rodrigues: Vi har en...den andre så kallade keepern är visst en gammal Brynäsare;-)

GävleLasse: Det behöver vi inte älta, det gick vi igenom igår eller var det i förrgår? Låt mig få vara lite skadeglad nu;-)

Ambroo:" Vi har det roligt iaf, och jag ser framemot kommande sässe med glädje"

Ni har ju inte heller någon målvakt :-)

Ambroo: Det är inte klart än. Jag vill minnas att det funnits en hel del övertro från Timråhåll förr... Hur lät det förra året vid den här tiden?

Det kan gå snabbt i ishockey, å det inte bara på planen.

Db_04: Annars blir det en typisk Sundlövare,han lyfter upp en Junis(Lindbäck) o spar en massa pengar i Honkens feta lön!!

Clarence: "Ointressantare elitserie än den som kommer 06/07 har inte upplevts under 32 säsonger."

Jaja, bara för att ni har det tungt just nu ja, men det blir säkert bättre... Vi har det roligt iaf, och jag ser framemot kommande sässe med glädje och ramlar Jonte in så är det jackpot!

GävleLasse: ja...länken ja postade va väll mest för att visa att det inte finns några toppmålvakter lediga i sm-liiga.

Det kan säkert bli en transatlant.....ska bli kul å se vem !

Det bästa för klubben är ju att få klart så fort som möjligt men det kanske kan bli lite svårt beroende på Keepern vill vänta på nhl besked.

GävleLasse: Han har ju faktiskt antytt att "marknaden är död" också :-)

Db_04: Jag tror inte att Sundlöv kommer att leta fram en ersättare i SM liiga. Det kommer en transatlant. Sundlöv har antytt det i tidigare intervjuer och om han antyder så är det säkert som ett brev på posten.

bradberry:

Hade inte Mikael Gerdén lite med den saken att göra också?!

;-)

70 Rodrigues: Finns en målvakt Tom Askey som spelade i finland i fjol som är ledig

bradberry: du kan va lugn... han har kontrakt och JYP Har inte längre 3 målvakter....

Alexis Ahlqvist har gått till HIFK nyligen....

Falken: Då är det på tiden att Brynäs för en gångs skull degar upp!!

21olsson: Sinuhe Wallinheimo?????

Då lägger vi ner!

Den ende målvakt i världen som kunde hindra FBK att ta guld vid två raka slutspel.... En sopa utan dess like! Jo möjligen Tavelram....

70 Rodrigues: Det där låter som en nytolkning av Mikael Wiehes gamla slagdänga "Berg är till för att flyttas"

Här har ni en översikt över SM-Liiga

Kan saknas nån övergång

70 Rodrigues: Kanske det, men det lär ju kosta en del.

21olsson: tror inte JYP släpper han... dom 2 andra håller ej....

Svoboda är klar för HC Pardubice

Falken:Kontrakt är till för att brytas!

70 Rodrigues: "Tyvärr så tror jag att spelare som Månsson och Malmström också ligger i farozonen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om Penguins sockra budet till Salmonsson,"

Varken Månsson eller Malmström är väl draftade, så vitt jag vet.
Och därför tror jag att chansen är rätt liten att dom skulle få ett anbud.
Beträffande Salmonsson, så känns det lite som att han verkar veta sitt värde sas, och likt Bäckis har råd att stanna kvar ytterligare en säsong.
När det gäller Almtorp och i viss mån Widing, så känns det mer som att dom tagit chansen så fort den dykt upp.
Beträffande min ståndpunkt om överdriven oro för spelarflykt, så kanske jag får revidera den uppfattningen en aning. Hörde på radiosporten igår, att NHL-lagen troligen plockar över spelare typ Almtorp, för att på ett relativt tidigt stadium forma om dom, så att dom lättare kan anpassa sig till spelstilen därborta.
Så länge vi "bara" tappar Honken, Almtorp och Widing, så är det dock enligt min mening, ingen paniksituation.

70 Rodrigues: Han verkar ju ha kontrakt.

21olsson: "Sundlöv har länge varit beredd på detta - och han har redan några namn på gång. Till den sista juli när Brynäs går på is, ska den nye bestämt finnas i Gävle. "

Tydligen har ju Sundlöv en del namn på gång så det är ju i alla fall lite positivt. Hoppas bara att det är bra målvakter.

Bissett19: Vad sägs om den här killen???

de va bra räddnings% men de gäller ju bara att Sundlöv kontakar han eller nått för vi kan ju inte göra så mycket de e bara han som kan de.

21olsson: Den gågna säsongen så hade han ett snitt på 1,96 insläppta per match 94 i räddnings%, han spelade 45 matcher för JyP.

« · 722080 · »