1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736963 inlägg · 7967 ämnen

Honken kvar eller inte ?

Sv: Honken kvar eller inte ?
Clubsport: sen har ni ju Sperrle"""""""""""

Paddan: Hoppas han når upp till ribban då:)

Bissett19: Hmm, när jag kollar statistik tycker jag mig se att han är 1.83. Då var han onormalt lång för att vara kort i sådana fall.

GävleLasse:

Jodå. jag tror fortfarande på en ny storhetstid för Brynäs. Men det blir ju lättare om vi får behålla nyckelspelarna.

Och skulle det gå åt h-e med gamla goa Brooklyn kan man ju alltid börja engagera sig i landslaget istället, eller hur =)

För övrigt tycker jag ersättaren verkar vara ett hyfsat alternativ, om han nu har spelat i VM flera år. Det kunde ju ha varit betydligt värre......
Det lär finnas en målvakt i BoråsHC som vill ha mer speltid. Vi får hoppas att slovenen skriver på innan Boorken upptäcker boråsaren.......

GävleLasse:
Dags för lite nya bilder från arenan.
Om jag ska spela banjo får du ta mej tusan fortsätta med ditt extraknäck som amatörfotograf........

Bissett19: Ops, kan ju bli problem där. Om Kristan är liten.. Så är även Sperrle, vars svaghet var just att täcka höga skott.

Pelle Borås: vem är killen i Borås.. Borås förstekeeper från i fjol Jimmy Danielsson är klar för AIK.

för antar att du inte menar
Martin Spångberg eller Pär Åkerström

Jaha är alla nöjda nu att honken gjorde ett kanon vm?

Pelle Borås: Det finns inte så mycket att fota just nu. Du kan få en liten lägesrapport istället.

Inne i själva Arenan, ja där Honken INTE kommer finnas den här säsongen så har man städat ur och spolat av isytan. Man valde att behålla isen under hela tiden som bygget pågick. Allt för att skydda isanläggningen och främst kylslingorna i golvet. Nu är isen nedsmält och som det verkar så har isen varit ett fullgott skydd.

Inga stolar har börjat monteras och jag har inte heller sett några utanför så vi får se när leveransen kommer. I övrigt så går bygget sin gilla gång och man har sett att fler och fler entreprenörer har packat ihop efter fullgjort arbete. Man har även röjt upp en stor bit i skogen ovanför Arenan som är avsedd som parkering. Till den så har man även röjt upp en väg som gör att man får bort mycket av trafiken invid arenan. Den nya infarten kommer att kompletteras med en ny rodell borta på Norrbågen.

Det ska bli spännande att se hur mycket de hinner med innan det är dags för ispremiär den sista Juli, den kommer givetvis inte att vara inne i arenan utan i B-hallen. Men då vet man i alla fall att det snart är dags.

DMartinssonBSKV: Japp... jag tycker att det är kanonkul att Honken har blivit en erkänt bra målvakt. Ett ypperligt tillfälle för Brynäs att inse att nu har man inte en Honk i målet som "räddar" oss i match efter match. Nu gäller det att ta tillfället i akt och förstärka LAGET...

Får vi en målvakt som snittar ett mål mer i arslet den här säsongen så får vi helt enkelt se till att vi GÖR två mål mer i snitt per match.. Enkel Matte ;)

DMartinssonBSKV: Ni måste sluta hänga upp er på vad han gjorde under Vm,klubbarna därborta har scoutat Honken hela året,sen att han gjorde ett hyfsat VM ökade ju hans chanser att få spela NHL igen!!

Bissett19: Hade han inte gjort ett bra vm hade han kanske inte fått ett lika bra kontrakt. Han hade säkert fått kontrakt förslag om han inte spelat vm, men inte så bra då kanske och då hade han kanske inte tagit det.

DMartinssonBSKV:

Om inte om hade varit, så hade kossan varit en häst...

Det är helt sjukt vilka spelare som NHL tar och ger skambud nu är Fredrik Johansson, VIK-spelare dom senaste 2 åren klar för Edmonton men först ska han spela ett år för Frölunda. När dom nu tar spelare av allsvensk klass så är det nått som är fel, det blir trångt i farmarligorna för svenskarna dom kommande åren...

DMartinssonBSKV: Gjiorde han verkligen ett sååå bra Vm som alla snackar om,han nollade visserligen mot Usa ikvarten,men som var jäkligt bleka,sen släppte han fyra puckar mot Kanada i semin,i finalen mot tjeckerna kunde dem ha hängt en slips i ribban istället,för tjeckerna sköt ju knappt ett skott mot mål!!

Jag är skeptisk!!!

Clubsport: Var beredd på telefon,har du klubba o griller så kanske nån GM over there ringer snart:)

Bissett19:
Ja, jag är rädd för att jag kallas över till nån training-camp....
Speciellt om dom fått reda på att jag har elitgrillor liggandes i garderoben...

Ang NHL's åderlåtnnig utav dussinspelare så beror det nog kanske på att lockouten kostade på lite.

Sjukt iaf att dom plockar folk till höger och vänster, dax att registrera sig som spelare hos Svegs IK :-))

Db_04: Den gamle bänkvärmaren från Timrå... Stackars gnaget, den killen når inte ens upp till ribban om han står raklång.

Ambroo: han håller hyfsad klass i allsvenskan .....sen fick han väll aldrig chansen i varken Leksand lr Timrå

Bissett19:I mina ögon är det många muppspelare som får kontrakt på andra sidan.Hur kan det då komma sig att en sån som Angell ska spela i Svedala?Är han så dålig så att han inte platsar bland tvåvägskontraktskrivande dussinlirare från Sverige?Jag tror det inte, men fattar inte logiken.
Jag hade flera missade samtal från hemligt nummer,sprang genast ut och tog bort rosten på mina Bauer.Som freeagent har man ju tålamod och behöver inte skriva på första bästa:)

Ingen dålig ersättare Linköping har hittat...

Falken: Inte om man tittar på namnet i alla fall.... men det var ett par år sen han gjorde sig ett namn där borta

Db_04:

Tror ändå han är minst en lika god ersättare ist för Norrena!!

mattias - 74: lika god ? kanske du skulle ringa den där tidningen som Erika Holst gick ut i ?

Han är säkert bra men jag tror nog Frasse får stå en hel del...

Db_04:

Ja men va fan heter det då =)

mattias - 74: fullgod ersättare hade nog låtit lite bättre :)

Db_04:

Jaja jävla messerschmidt =)

Falken: Känns helt perfekt, en föredetting som inte kommer att göra någon glad förutom motståndarna...jag rankar iaf Fransson högre.

70 Rodrigues och GävleLasse: Kanske lite målvaktsstatistik från den gångna säsongen kan fräscha upp minnet innan ni dömmer ut Backlund?

Man skulle utan överdrift kunna säga att han är jävligt bra och allra helst i jämförelse med Sperrle, men även mot övriga...

Vad tror ni då inte han kan prestera i ett lag för den övre halvan?

Ambroo: Bra att du länkade direkt till Inlinelandskamperna!!

Bissett19: Det är inte vidare svårt att med två knapptryck hitta rätt. Prova med "Historical database" och klicka vidare på "Goalie Statistics Top 50" och sen är det bara att jämföra med samtliga! Kan väl underlätta det hela med att skriva att Backlund bland annat var fyra när det gäller räddningsprocenten med 91,49 att jämföra med tvåan Honken som hade 91,99%...

Bissett19: Men titt;-)

Falken:
visst är det en meriterad ersättare dock har hans nerver en viss förmåga spöka när det blir viktigare matcher , men det lär ju visa sig en bit i säsongen om det en målvakt som passar för ES spel eller inte ju

WarhawK: det var så förut.... men tycker inte han vart nå nervig denna säsong

Gusten: man får väl ta att grattulera dig då

65selander: haha:D...Visst,jag tror nog att du skulle platsa i *HOST*sur*HOST* svegs A-lag Selander.
Skulle bli succé,första spelaren som tar en 3.5 innan en match istället för en Powered;):P

Robert Kristan, ja herregud!!!!

70 Rodrigues: En fråga. Varför har ens det namnet dykt upp här?

Falken: Stod om honom i en artikel om "Honken" i Aftonbladet igår!!

70 Rodrigues: Aha, på det viset.

Chansen att Sundlöv hittar en bra målvakt är lika liten som när man själv försöker få hem ett ragg på krogen vid 02.00, det finns inte så många fina exemplar kvar vid stängningsdax och dom bästa är redan tingade...
Visst går det om man inte har så höga krav...

Clubsport: Taskig jämförelse.

Själva problematiken verkar ligga i Sundlövs förmåga att hitta spelare. Om Sundlöv nu är så dålig som så många förespråkar: är styrelsen i Bif så förbannat blåst att man håller varandra om ryggen? Jag får inte ekvationen att gå ihop. Allt är Sundlövs fel, verkar det som. Alla ser det - utom styrelsen. Är det inte bättre att ifågasätta styrelsen istället för att kasta all skit på Sundlöv?

Att jämföra dina raggningsmetoder med Sundlövs jobb är verkligen ett slag under bältet.

Jobbet innanför består av fler människor, fler beslutsfattare än Sundlöv. Fegt att kasta all skit på honom. Han har trots allt en chef som styr över honom.

250kg kärlek: Att Sundlöv är så dålig är bara en myt, vilken värvade Månsson o tog upp Bäckis? Inte var det Boork, eftersom han hade inte kommit till laget då.

Sundlöv har gjort två rejäla missar, det var Skoog och Arnasoson

AD: Tack.

Allt verkar vara Sundlövs fel, från början till slut. Jag är rätt övertygad om att det handlar om andra orsaker.

70 Rodrigues: Det var ju Bloggkungen Ros som spekulerade lite,vi får verkligen hoppas att Sundlöv har ngt bättre i görningen!!!

250kg kärlek:
Har aldrig påstått att Sundlöv är dålig på att värva spelare men det börjar bli väldigt sent att hitta en bra målvakt.
Vi ska vara jäkligt tacksamma att vi har en så bred trupp att vi kan klara ett tapp på Widing och Almtorp utan att behöva förstärka även om det är önskvärt.

Clubsport: beror ju helt på vad som blir över när nhl klubbar signat vad dom vill ha

Db_04:
Ja, och rester brukar sällan bli bra.

« · 722080 · »