Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

HV 71-Brynäs IF

« · 292773 · » Till forumet


Sv: HV 71-Brynäs IF
micke: Ääh, bry dig inte om grin-Rodrigues.

Hans värsta mardröm är att Brynäs skulla vinna flera matcher i rad. Jag har just suttit med honom och Selander och kollat in Leksand-Timrå och förutom förutsägbara periodiska utbrott på Brynäs så var han mer koncenterad på anatomin på alla kvinnliga varelser som hans hungriga ögon fick syn på.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Fan vad jag gillar Sportsnack :-) Äntligen så får man känna sig som Fidel Castro VS JKF,RFK, Lyndon B Johnson, the hole enchillada!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
micke: Hold your horses!! Jag har inte kommenterat något av dina inlägg.Det jag ville få fram och vad min undran är, vad skulle det ha fokuserats på inför seriepremiären?? Tyvärr så finns det inte så mycket positivt att skriva om Brynäs IF just nu. mitt sista hopp försvann när GP inte satsade på N Danielsson i 2:a kedjan med Molin och Lind. På lördag vinner vi med 5-1 :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
70 Rodrigues: Vem adresserar du ditt senaste inlägg till? Alla?

Kan man inte konstatera att det var en ganska jämn match men Brynäs förlorade pga HV hade bättre skärpa i avsluten?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
70 Rodrigues: Är det Sandström du refererar till när du menar "expert"?
Hans spade passar bättre där den hör hemma, i sandlådan.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
70 Rodrigues: Absolut inte. Jag har varken kunnande eller utbildning vad gäller journalistiskt arbete. Jag har visserligen skrivit om Elitserien i Storbritanniens största hockeytidning i flera år nu men det yrket är inte min läst.

Jag kan bara som läsare och kund konstatera att jag (och flera andra av reaktionera att döma) inte alls förstår syftet med reportaget om pellejönsen från Högbo. Om Daniels Sandström, sportredaktionen och GD/AB vill förstöra för sig själva och Brynäs IF så förstår jag. Men varför vill man vara självdestruktiv? Är dom sadomaschister?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Tänk att det alltid går att hitta ursäkter till Brynäs förluster!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Det finns visst vissa som vill ta över journalistspaden! Tänk att alla sk experter alltid har fel när det gäller Brynäs?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge: F.ö håller jag med dig totalt - det var ett sådant lågvattenmärke att det gick under sjöbotten.

Vad var syftet med det reportaget?

En pinsam pellejöns fick en helsida i Gävles bägge tidningar för att han inte ska gå på hockey i år. Öhhh, hjälp vad intresserad jag är av honom och hans gåpåhockeyrutiner. Är det en nyhet? Är det intressant för någon? Jag har inte gått på en enda GIF-match på två säsonger, har någon intresse av att läsa ett helt uppslag om det? Jag ser inte på en enda dokusåpa på TV, blir det löpsedeln då? Det var alltså en total ointressant artikel för precis alla som läste den, den saknade nyhetsvärde, intressant fakta och allt annat som ett reportage ska innehålla. Pellejönsen själv tyckte säkert det var skoj, pellejönsen fick ju vara med i tidningen och det var säkert det mest spännande som någonsin kommer inträffa i hans liv.

Syftet då?

GD/AB vill skriva bra artiklar för då säljer dom fler tidningar. Fler sålda tidningar/prenumationer innebär mer pengar till GD/AB och då blir dom nöjda. De flesta i Gävle/Sandviken är Brynäsare. Blev Brynäsare glada av att läsa denna artikel? Såklart inte. Varför ska en Brynäsare bli glad av att läsa en artikel som handlar om absolut ingenting men ändå gör allt för att snacka skit om, försvåra för, sabba för, förstöra för Brynäs IF, dess supportar och sponsorer på dagen för elitseriepremiär. En dag som ska vara glädjens dag, då man förväntar sig läsa upplyftande, intressanta och spännande om laget i de flesta GD/AB:s köpares hjärtan. Kommer vi Brynäsare, som är majoritet av GD/AB:s läsarkrets, gilla och köpa fler GD/AB efter det här? Självklart nej. Kommer AB/GD förlora pengar och trovärdighet efter det här? Självklart ja.

Syftet var alltså inte att tjäna pengar, försöka vara trovärdig eller skriva ett bra reportage. Vad var det då?

Ja det är en jäkla bra fråga.

En brynäshatare och total planta till "journalist" (Daniel Sandström) samt totalt härdsmälta på sportredaktionen som tillåter sådan dravel att publiceras eller?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Nu finns det 2 mållösa lag i serien och dom möts på lördag!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
I'm back :-)) 28 skott och noll mål är dåligt, det vet alla som har spelat hockey.Varför skulle Brynäs spelarna vara mer nervösa än HV:s??? Hade tippat torsk och så blev det men på lördag så vinner vi med 5-1 eller inte!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Saxat från GD.

Brynäs hade chans till ett reduceringsmål men den notoriske målsumparen Björn Danielsson gjorde som han brukar göra: missade!
Det tama närskottet räddades lätt av Stefan Liv.

Skriver Keb.
Men även Keb kan ha fel. B.D sköt tätt utanför utan räddning av Liv. Jag stod precis i linje med skottet. Men det spelar ju ingen större roll nu.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Makkan:

Japp, det var det skottet jag menade. Även precis efter HVs 2-0 lämnade han en horribel retur som höll på att resultera i mål även det. Det var nästan en större prestation att missa där än att göra mål...

Men å andra sidan så motade han ju en handfull bra avslut också, så det jämnar kanske ut sig...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Fel av mig i all upphetsning. Jag förträngde i att det var ett skott före Huusko´s 1-0 mål, men situationen hade aldrig hänt om Molin hade fått ut pucken i mittzon. Det var dit jag ville komma.
Ursäkta mig.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
micke: Jag tänker så det knakar men kan inte heller komma på vad orsaken var till GD:s "Anti-Brynäs-kampanj"....
Tror nog att gordo vet vad det handlade om.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge: Jo, det var ett otroligt patetiskt tilltag. Både från killen som ville gråta ut i tidningen och reportern som publicerade skiten.

-HF
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
OskarB:

Första målet var definitivt ingen retur från Korhonen. Det var Ove Molin som försökte vända ner i egen zon istället för att lyfta ut pucken i neutral zon, så Huusko fick pucken och åkte längs mållinjen och lyfte in den bakom en utsträckt Korhonen.

Andra var för dåligt försvarsspel och det går inte att lasta Korhonen för det att backarna inte får iväg pucken. Så mycket puckmotare såg jag inte att M.K var ikväll utan han var tät och bra i spelet runt kassen.

Men däremot håller jag med att Brynäs inte skapade så många jättevassa chanser utan mest halvchanser.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge: Det var mycket tal förra säsongen om GD:s ständiga nedsättande skriverier om BIF. Jag kom mycket väl ihåg att det fanns en anledning till dessa men kommer just nu inte ihåg vad det berodde på. Att ngn sport"journalist" inom GD hade känt sig illa behandlad av BIF minns jag, men hur och när?

Kommer någon ihåg historien?

(själv minns jag inget av förra säsongen, det är ett svart hål liksom 1995/96)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
gordo: Lågvattenmärket var väl reportaget om pajasen som gett upp efter 27 år. Perfekt moralhöjare inför starten.
Undrar hur snacket gick på redaktionen?
Förmodligen var det inget snack öht, man reagerade nog med ryggmärgen....
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
OskarB: "Men Brynäs kändes bättre än förra säsongen. Man stod upp bra och kämpade väl."

Phhu, då kan jag sova gott inatt... ;)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Makkan:

Lite kommentarer från "andra sidan"...

Håller med om att Brynäs hade mer av spelet i de två första perioderna, men det hjälpte ju inte så mycket då de vassa chanserna uteblev. Liv var duktig, men så mycket hade han ändå inte att göra.

Korhonen var en duktig puckmotare, men ingen puckmagnet direkt. Returerna ven omkring honom och ni kommer nog få släppa in fler mål efter returer än de två som kom idag.

Men Brynäs kändes bättre än förra säsongen. Man stod upp bra och kämpade väl.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Makkan:
Låter bra... Makkan.
Prognoserna säger ca 5000 på lördag.

Synd att juniorerna spelas så lite i år igen från start. Det är inte den bästa jordmån för ivriga plantor. Gunnar måste våga spela på fyra om man skall klara 3 matcher i veckan schemat!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge:
... och nu är Meg ledsen på Z... håller hon också på Brynäs?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Hemma efter en svidande och orättvis förlust. HV var inte alls värda att vinna. Brynäs hade dom 2 första perioderna och HV den sista pga av powerplayspelet och tyvärr 3 st stirriga domare (huvuddommaren skulle bla ta en utvisning för Brynäs på slutet av 3:e hade 6 utespelare på plan när Gunnar plockat Korhonen av isen).

Extra plus till Korhonen. Fortsätter han spela så här behöver vi inte oroa oss för målvaktsposten den här säsongen. Hade Anger och B. Danielsson satt sina frilägen i sista hade utgången blivit en helt annan. Plus också till 4:e linan med J. Johansson mellan N. Danielsson och Rönnqvist. Den lilla tiden som dom fick spela gjorde dom det mycket bra och höll spelet uppe mycket väl och var aldrig tillbakatryckta i egen zon.

Jag är trots förlusten mer lugn nu än innan matchen hur den här säsongen kommer att gå. Visserligen har vi bara spelat en match, men mer finslipning av spelet + mera skott så tror jag att det kommer att gå bra den här säsongen med dom ekonomiska förrutsättningarna Brynäs IF har. Hoppas att det blir mycket folk på hemepremiären på Lördag mot DIF, för då kommer vi att garanterat ta dom första 3 poängen för säsongen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge:
Det jag funderar mest över är vem/vilka som har förolämpat Gävle-pressen så till den milda grad att de förmodligen tom skiter negativa Brynäs-nyheter...
Vilka fler lag har en sådan negativ uppbackning på hemmaplan av Elitserielagen?
Sedan de potentiella sponsorerna och den potentiella publiken... som röstar med fötterna. Vad är det för strömningar i Gävle, egentligen...?

Förresten Roman, om du läser det här... lägg några miljarder i Gävle istället för på överskattade Vancouver! Köp Alderholmen, köp Gävle kommun!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
maria29: Precis. Tycker inte direkt man ska dra för stora växlar när enbart första matchen av säsongen har spelats.

Trots att vi, redan innan säsongen har börjat, har sågats vid fotknölarna och utpekats som elitseriens särklassiga slagpåsar av så gott som all media och även de flesta fans så gör grabbarna en inte allt för oäven match på bortaplan mot ett lag som så gott som samtliga tippat i topp.

Om man nu tycker att första omgången speglar hur det kommer se ut när elitserien är sluspelat så kan man konstatera att BIF iallafall kommer ha DIF, MoDo, Leksand och Luleå bakom sig. Vi kommer fixa slutspel mao!!! ;)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge:
Efter 10-15 matcher har vi en rejäl indikation på hur det kommer att se ut...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge: Än är det inte över. Och en litet ord på vägen nu när jag ska iväg och jobba. Det är 49 omgångar kvar, häng inte läpp för en förlust.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Precis, det måste hinna sätta sig innan man kan säga ngt.
Det som varit tror jag iaf inte att spelarna själva går och ältar speciellt mkt, det är nog mest en del av oss som verkar vara bekymrade om eventuellt dåliga vibbar från fjolåret.
Nu är det som sagt svårt att säga ngt efter en premiärmatch, men jag har iaf svårt att se att spelet skulle se ut som förra året, när det var som värst.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
gordo: För egen del är jag helt nöjd med om det blir en transportsäsong, dvs undvikande av kvalspel, sett till förutsättningarna.
I detta hänseeende är det ju trots allt spelet på isen som är det viktigaste, men jag förstår vad du menar...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge: Jag har full förståelse för dom som nästan skiter ner sej när nån säger att spelet ser ut som förra året. Förra säsongen är med som en ryggsäck och kommer att vara långt in i säsongen. Efter omgång tio kanske man kan börja ta ut färdriktningen - upp eller ner. Men än så länge känns det bra (efter 3 perioder av 150).
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
micke:
..och Meg Ryan på Z-TV, då är det nästan ok med en förlust...
Hur många strutar gjorde Avesta-Westlund i kväll... he he... hrmpph :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Huge:
Jorå Huge, men det är väl ett uttryck för att man tror att Brynäs går mot en "transportsäsong". Vad skall man skriva om då?
Kan tänka mig att det skapar "viss" frustration :-)
Är man intresserad av utvecklingen inom föreningen finns det OHYGGLIGT många faktorer som är intressant att diskutera, på både gott och ont...
Det är ju inte spelet på isen som är viktigast numera... typ!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Vi ligger iallafall före leksand i tabellen...

*nynnar på Life of Brian-melodin*
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Visst var det kamp in i mål, men HV:s tyngd och lite större bredd avgjorde nog ikväll. Verkar ändå som att vi höll ihop bra i försvaret. Tror också att en del nya spelare var lite nervösa, ngt som man även måste ta i beaktande till viss del.
Vi har alltid haft svårt för smålänningarna borta, det är inte bara att åka ner och hämta 3 pinnar. Det står ändå och väger tills dom får 2-0, sedan är det nog uppförsbacke resten.
Egentligen skall man inte behöva kommentera vissa inlägg, där man redan gett upp, men tyvärr kan man bara konstatera att dessa dysterkvistar tyvärr inte skojar, utan är helt allvarliga...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne:
Jorå, men om man skall vara helt ärlig så sliter det lite extra när man är med nästan hela vägen och torskar dit på slutet...
Tror dock att HV borta är en match där det är "ok" att torska på något vis (usch så det låter) men det är väl så Gunnar och spelarna medvetet eller omedvetet resonerar kan jag tänka mig.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Av matchrapporterna att döma så spelade in BIF som ett lag som ska hamna bland de två sista i ES iallafall, speciellt inte med tanke på att dom mötte ett tippat topplag på bortaplan. Att gå mållösa från en match suger ändå jäkligt trist...


På tal om något helt annat. Hur i hela h*****e kan man sända hockeykväll på TV klockan 21.00 innan matcherna ens är klara??? Är deras tanke att man ska sitta å glo på deras studiosnack när det är slutminuterna kvar av matchen?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
gordo: Positivt är också att det var kamp in i mål. Förra säsongen var ju ofta matcherna slut efter två perioder.
Värre för somliga lag som förlorade första hemma med 2-5 och 0-4.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Jag hoppas inte Brynäs spelarna gräver ner sig efter en match som många BIF supporters verkar göra och inriktar sig på kvalserien...snacka om att ge upp på förhand "Är de det som är Brynäsandan som det talas om ibland"
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne:
Inga skador och 49 matcher kvar. Var positiv!
Tre poäng mot en skakigt Skansen är ingen utopi...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
9-18 i skott i sista. Orkade inte Brynäs eller är HV helt enkelt så mycket bättre?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Dysso: ja något åt det hållet hörde jag i bruset (pga mitt värdelösa ljudkort...). Tycker för övrigt att han hade bra kommentarer!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
lindberg:

"Experten" du syftar på var HV's J20 tränare om jag inte har helt fel.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
aphac: Du skojar va??? Du kan ju inte börja snack om att Gunnar ska avgå på grund av att man förlorar premiär matchen borta med 2-0. I så fall ska väl Niklas Wikegård i Djurgårn avgå också, eftersom dom förlorade med 4-0.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
aphac: Hellre en hedersam förlust än 1-7 mot jurgårn och kasst spel.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Intressanta synpunkter från "experten" på hockey live, tex att BIF skulle åkt ner för att vinna istället för att satsa på en bra match (som Persson sade i inför match programmet) och funderingar på varför Molin och Malmström spelar i samma kedja.

Nya tag på lördag...!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Hedersamma förluster suger fett!! Det är upp till GP att hitta lösningar på det här. Eller ska han avgå efter det här?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
sylf: Men två insläppta mot ett lag som säkert blir bland dom tre bästa är ok. Det och matchreferatet tyder på att vi inte är så kassa som experterna trott.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
sylf: BIF har bara en bra kedja och HV har fyra!!! enligt sporten. Då fattar tom. jag att det kommer att bli skitjobbigt.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Inte ens om dom mötte Colorado så är nollan godkänd.
Kommentera

« · 292773 · »