Brynäs IF

713026 inlägg · 7953 ämnen

HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30

« · 2010272 · » Till forumet


Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Vill klargöra att jag förstår detta rätt, du önskar olycka och njuter över att Linus karriär går dåligt för att han gick ut i media och sågade någon enskild spelare i Brynäs för att håna hans nedsättningar?

Om det är fallet behöver du nog reflektera noga över vad du säger. Linus har beskrivit att han blivit mobbad i skolan över detta och det har varit med honom hela sitt liv... Höj nivån!!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Så flera år efter händelsen njuter du fortfarande av Linus olycka?

Get over it...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San:
”kan jag konstatera att jag njuter av Linus olycka”

Ja att du inte är sympatisk, men lite mer empati än så trodde jag att tom du hade.
Kommer förhoppningsvis med mognad.

Sen huruvida det är rätt eller fel att gå ut och uttrycka moral och etikpredikningar i massmedia eller inte, är en åsikt alla har rätt att ta ställning till..
..grabben var ju relativt ung och kom i centrum. Kanske ville förändra världen, vem vet?
Personligen tycker jag det finns ett visst strå av hedersamt agerande i att säga stopp oavsett hur och när.
#Metoo har gjort vissa delar av världen lite mer empatisk.
Vore märklig värld att leva i om alla kände glädje över all olycka som drabbat de som tar ställning mot kränkning.. ..även inom hockey!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mk: Jag önskar inte olycka på andra spelare men så här i efterhand kan jag konstatera att jag njuter av Linus olycka.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Vem var spelaren i Brynäs? Blir nyfiken
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Brynäsgubbe: Håller med! ETT mål, ett enda jävla mål åkte vi på och det hade studsarna med sig i sudden. Att sedan vara med i det vinnande laget i en utomjordiskt jämn game 7 och sedan gå ut och gråta och hänga ut vår lagkapten är indeed det värsta jag har skådat inom SHL! Det är extremt fult gjort och jag hoppas att Linus Söderström kommer få käka upp det i framtiden!
Hur skulle han klara NHL om han inte kan stå ut med lite trashtalk?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: Förstår att folk tar illa vid av diverse skällsord, men tycker inte alltid det är så svartvitt heller. Ofta ser man att två spelare käftar med varandra och troligtvis slinker det ut elakheter från båda spelarna. Vad som läcker ut i medierna är ju lite slumpartat.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
mattiask: nån som vet vrf Jussi ikonen är extra forward? Beror det på att han inte tar en plats?. Han skulle jag gärna vilja se i bif igen !!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Men vad menar du nu?
Önskar du olycka på andra spelare?

Nu hade du bra med otur när du tänkte...
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: För mig blir det lite tudelat.
Har själv en i min närhet som har en CP-skada. Så fort jag då hör en spelare i någon form av sport som kallar en person för tex CP, eller liknande så blir jag otroligt förbannad. Vissa säger då att "han kanske inte menar det så illa".
Nej, okej.. MEN varför ska man använda den typen av "skällsord"?
Varför ska man spela på saker som faktiskt är ett handikapp? Ett ord som tex "Dumfan" är ju däremot inte att spela på någons handikapp.

Så i sak blev jag jävligt förbannad när Linus berättade vad som hänt och nu är jag jävligt glad att denne spelare det gällde inte lirar i Brynäs längre.
För den typen av ord "Särbarn" hör inte hemma på en hockeyrink. Iaf inte i min värld.

MEN tudelat som jag sa. Det blir det till att han ska kunna bevisa det för annars går det ju att säga i princip vad som helst.
Men samtidigt så är det otroligt svårt att bevisa allt här i världen.
Och speciellt sådant här.
I många fall är det betydligt bättre att göra som Linus gjorde OCH att då Brynäs får ta tag i med hårdhandskarna MOT just denna spelare.
För jävlar vad det svider för den här personen när han får stå inför alla i laget och be om ursäkt inför alla. Nästan så man hoppas att någon i laget har någon i sin närhet så denne tar jävligt illa upp - då blir det värre.
För vem idag (förutom möjligtvis en femåring) har den typen av ord i sitt ordförråd? Exakt samma sak folk som använder CP, h*rbarn osv osv.
Ofattbart hur folk kan använda den typen av ord mot någon annan.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Brynäsgubbe: Skönt att karma drabbat Linus och han är väl helt borta från hockeyn numera.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: Att vinna ett mästerskap och sedan kasta skit på motståndaren som förlorat är bland det vidrigaste jag sett under alla år jag följt sport. Buuhoo, Linus. Fuck your feelings.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: Det var så förut, men tror inte dagens ungdomar fungerar på det sättet. Det är bara att vänja sig för det kommer ändå bli fler och fler mikrofoner på isen.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Jag tycker man kan säga nästan vad som helst på isen, eftersom det finns koder och regler uppsatta för att hantera det. Antingen så kan Linus eller annan Hv-spelare droppa handskar, eller får domare vara mer vaksamma och agera.

Att gå ut i media och gnälla tycker jag personligen är fel väg att gå.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Blomman kommenterade HV-spelarens uppgifter. Pettersson idiotförklarade brynäskaptenen. Pettersson fick välförtjänt sparken strax därefter.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huss: Absolut, om det nu var riktat mot Blomman. Lite väl hårda ord, kan tänka mig att Blomman avsåg att försvara trash talkande i allmänhet men att gränsen måste dras nånstans.
Man kan ju samtidigt förstå dom som försvarar Linus här, han agerar ju i princip som en visselblåsare för en god sak sas: att få bort övertramp som han själv fick utstå.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: Ja, det är ju ingen enkel fråga det där med vad man får eller inte får säga i trash talk-väg på isen.
Var går gränsen för vad som är Ok att säga och när är det isf Ok att avslöja det som sagts för media, som Linus nu gjorde?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Nä, jag har för mig att det var Blomman. Om det var i rollen som kapten också låter jag vara osagt. Rätt i sak blir liksom sekundärt när han så ofta gick över gränsen i sina inlägg.
Något att fundera på kanske 😉
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Carlo: Som man trodde då. Gick nog för fort i SHL för Leskinen och han ville förmodligen inte chansa i ännu ett lag i samma liga.
Borta bra men hemma bäst... :-/
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huss: Så kan det nog vara, men det hindrar ju ändå inte att RP kan ha haft rätt i sak när han kritiserar spelare som går över gränsen med sitt trash talkande.
Sen undrar jag, utan att ha nån koll, om det verkligen var Blomman han kritiserade?
Låter väl mer som att det var spelaren som hade psykat Linus med olämpliga ord, som RP avsåg när han kallade nån för idiot.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Noterar: Fyra ”Brynäsare” är topp åtta i NHLs svenska målliga. (Lindholm, Lindblom, silfverberg, Järnkrok)

Vilket fantasi-lag vi kan sätta ihop :)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Charles: Det var dessutom långt ifrån första eller sista gången som RP var fullständigt tokig i sina reaktioner. Han kunde skriva rätt underhållande med vissa provokativa tendenser men till slut spårade han ur. Tror det var någon som lade en diagnos på personer som inte klarade av att bli motsagda här. Tror den passar bra på honom.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Davey85: dem orden från Pettersson visar bara att han inte ska hålla på med skrivande professionellt utan är inte bättre än den lägre rangen av sociala medier troll som finns bland fans.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Spajderman: Det är synd att han har 12 miljoner om året. Kommer tyvärr aldrig ske.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Djoos nerskickad till AHL igen. Visst hoppas man han återigen hamnar i NHL men visst skulle de vara spännande att se han avsluta hos oss för att hitta form och självförtroende!
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Charles: Och det hade ju Blomman helt rätt i.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Leskinen klar för ny klubb! Blev inte BIF utan han blir kvar i Finland
www.hockeysverige.se/2019/12/01/klart-har-hamnar-ville-leskinen
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: för att blomqvist sa detta efter dem förlorat match 7 och Söderström berättade om att någon hade kallat han för diverse saker angåendes Linus diagnos

"– Jag har ingen aning om någon har sagt så, jag hoppas att det inte är sant. Men jag tycker det är fjantigt att gå ut och säga vad som sägs på planen i en SM-final. Det är tuffa ord och en hård jargong. Så även om jag tror och hoppas att det inte är sant så... att stå och säga vad som sägs på plan, i bland får man bara svälja det, säger han."
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Mattson: Ok, men det blir ju lite svårt att ha nån åsikt om du inte redogör för sammanhanget.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Efter sista finalen mot HV. Det här var hans kommentar om Blomman på twitter:

Robert Pettersson
@EnkelP
Replying to
@tjugo8
Han är en sopa och nolla som bör suga röv. Jag har inte betalt för att respektera personer som honom. Sorry.
Translate Tweet
12:12 AM · May 1, 2017·Tweetbot for iΟS
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Mattson: I vilket sammanhang?
Kunnig skribent, att han emellanåt inte kunde behärska sig när han blev ansatt av en massa näthatare som inte tål mothugg, kan man väl till stor del förstå.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: Pettersson kallade Jacob Blomqvist för idiot. RP är den mest obalanserade skribent som nätet sett. Men han fick sparken strax efter och letar väl fortfarande efter jobb.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Huge: haha ja :) man kunde på den tiden i brist på annat hälla upp en iskall grogg och en skål chips och sätta sig o läsa o bara njuta när han psyka en efter en till bristningsgränsen 😁
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: Nej då får du nog läsa igen. Inge källan skrev jag. En person som är väldigt nära Inge.
Samma som gav mig dechan så i min värld väldigt pålitlig ja.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978: japp det var jag, nej inte hört något mer.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978: Inge var källan också 😂
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Forsberg 1978: Bara detaljer ifrån ett amerikanskt nyförvärv... Man kan nog konstatera att det sket sig med det. Nytt år nya möjligheter!
Kommentera


Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Kommer inte ihåg vem som skrev det men det var några veckor sedan att Brynäs hade en nordamerikan på g in här denna person hört något mer? Va det du Samsung?
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Samsung: Ja, när kunniga och lite provocerande skribenter utlöser psykbryt hos vissa så är det oftast ett tecken på att skribenten har varit rätt ute.
OBS! Ingen jämförelse i övrigt mellan mig och RP.
😉
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Axle San: ep var ju grymt på den tiden hockeysverige husera där med Uffe Bodin i spetsen.
Om folk här får psykbryt på Huge(jag personligen hör inte till den skaran) så minns man ju hur Robert Petterson på dåtidens ep tog sig in under folks hud. Kommentarsfältet där gick mest på hur folk var galen på rp :)
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Guldet är BIF : Precis, Eliteprospects är ju inte någon officiell kanal utan bara någon som vill tjäna pengar på att folk inte orkar söka fakta själva. Sen när de inte klarar att ge korrekt fakta så blir ju tjänsten rätt kass.
Sen de där beskrivningarna av spelare som de publicerar är ju oftast ren parodi. Nä bättre källor till information är EP finns definitivt.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
xxx BIF xxx: Vadå missa poäng? För att det inte stämmer på eliteprospects? Menar du att hans hockey cv blir sämre?

Huvudsaken är ju att det är uppdaterat på shl.se, så nog tror jag att han får sina poäng som han har presterat.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
xxx BIF xxx: kommer sannolikt redigeras så småningom. Ska man kolla poängligor är sällan eliteprospects en pålitlig källa. De har så jävla många ligor att hålla koll på att det nästan aldrig går att ha sidan 100% up to date.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Jeadon fick aldrig sina assists.
Hans profil har uppdaterats med antal matcher men inte poängen.
Se bilder inlägg #2009485
Ingen big deal så men tråkigt att missa poäng för honom..
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic: Molin omskolades till center i Modo och det var på den positionen han vann poängligan i HA och värvades till SHL.
Jag skulle gärna se följande centrar: Scott, Sallinen, Molin och Ölund.
Ölund kan lita center i fjärde där han inte får så många målchanser 😂
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic:
Sant.
Men jag tycker Molin funkar på kant.
Ölund har väll gjort sådär på kant.
Sallinen (och scott) är förbra för att konkurreras ut för att testa Molin.
Till 4de då menar du? Då har jag nog Molin kvar på kant i 3de hellre då han troligen tillför bäst där.
Men om vi värvar ett topp 4 lag nästa år kanske Molin får chans som center i 3dje/4de
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
xxx BIF xxx: mm men Molin ör väll också egentligen Center
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic:
Tycker inte ölund varit riktigt där man hoppades inför säsongen.
Av de sista matcherna är sallinen klart den som borde gå som 2dra center.
Kommentera

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Captain_fantastic: ja han har bränt väldigt mycket
Kommentera

« · 2010272 · »