1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Nu täpper vi till truten på fiskmåsen Mårts, snackar bara massor skit.
Gratis tändvätska!

sylf: Lind hade väl den finaste chansen, Widing och någon till.

Huge: Dessutom så var det en felaktig tekning som borde ha gått om.

arnio Idag kl. 22:03

Peja: Jag frågar dig, eftersom det är du som påstår att tekningen var regelvidrig.

65selander: Hur många frilägen brände dom? 4-5?

Huge: Fråga "arnio".

Bissett19: kulle nästan få in Molin nu som lär vara riktigt spelsugen. Han har ju iaf lite rutin på frilägen.

sylf: Nej, men linjedomarna var inte så smidiga ikväll. Störde mej även på att det inte blev tekning i HVs zon när Hrdina gjorde en avsiktlig offside på 5 meter.

Peja: Kan oraklet isf tala om för mig vad som var regelvidrigt med tekningen?
Och var det trots allt inte DJ som också avgjorde med det sista slagskottet?

Peja: Kände samma sak,vi kan inte ha vunnit många tekningar tänkte jag.Men så kollade jag statsitiken på HL som säger 38-34 till HV,kändes mycket större.
MEN vore kul att få en statistik på teken i anfalls resp försvarszon,där vann vi inte många tekningar kändes det som Speciellt Hauhttonen måste haft en urusel stats på den biten ikväll.

Surt o förlora en sån här match.Känns jävligt tungt.

Peja: ALLA domare är usla!!

Peja: Ska jag vara ärlig så såg jag fel vi loosade med 38-34 men redan i ansdra så var jag tvungen att kika eftersom jag tyckte också vi loosade alla

mattiaskarlgren: Ingen skräll att en regelvidrig tekning avgjorde. Ganska många tveksamma offsides på Brynässpelarna också. Linjedomarna var usla.

vhcfan: "Inte bli sura nu, men ... Skit samma..."

Den dan jag tycker en sån här förlust,eller vilken förlust som helst,är skit samma så är jag förmodligen död. Hoppas verkligen inte att spelarna tycker så heller.

Tråkigt att det ska avgöras med en felaktig tekning, men det är sådant som händer. Måste dock säga att jag fattar inte Pär Mårts.. " Sett över hela matchen är vi det klart bättre laget "...

Brynäs ägde hela tredje perioden och stora delar av andra.. Visst Hv var också bra men knappast mycket bättre då Brynäs var riktigt bra i sista perioden. Men nu är det som det är. bara bita i det sura äpplet och upp till Gävle på lördag och Krossa HÅVÄ!

65selander: Ja, jag blev chockerad när jag såg tekningsstatistiken, det kändes som om Brynäs förlorade varenda jävla tekning.

arnio:
Inte bli sura nu, men ... Skit samma... Gjort är gjort, dömt är dömt. "Vi" tar de på lördag! :D

Peja: Vi vann tekningarna med 26-24. Men Månsson får gärna vända uppåt när han får pucken i nästa sd.

Bara att ladda batterierna och packa väskan inför lördagens övernattning i Gävle

Citerar Enskedetomten: Det hade kunnat gå hur fan som helst. Nu gjorde det naturligtvis inte det och där försattes nog chansen att ta sig vidare. När ska laget begripa att det är tillåtet att spela hockey även i första perioden? När ska målvakterna börja spela slutspel? Deras avgörande mål såg knappast otagbart ut.

Peja: Dessutom så var det en felaktig tekning som borde ha gått om.

Peja: Typiskt att HV vann pga en tekning. Vann Brynäs en enda tekning idag?* Inför Edit.

Typiskt att HV vann pga en takning. Vann Brynäs en enda teknik idag?

DJ gav bort 1-0-målet och släppte Hrdina till ett livsfarligt läge, vilket gav HV den avgörande tekningen. Bort med sopan.

Trots allt så vet vi nu att vi har chansen även i Jönköping....Tungt men ändå lite positivt.....På Lördag så tar vi ledningen i matchserien igen..

Jaha, jävla skit! Nu blir det jävligt hårt. Ett måste att vinna nästa match.

4–3 Lindgren: Over and out. Godnatt.

Ahlbom: fan skit bajs

SKIT!!!!

moreten: Kristan har det rätt svettigt nu

Mårts tips i Canal+: HV gör självmål!!

arnio: nu är det rätt spännande :D

Nu kör vi trosorna av HVspelarna..

RavenLord: Bra för min arbetsprestation men inte för mitt humör...

arnio: Kanke vore bra för dig om BIF åkte ut snabbt då ;)

20 Lindgren: fan det är jobbigt med slutspel. Mycket svårt med nattsömnen för mig. Somnade vid 2 tiden igår kväll för att sedan stiga upp kl. 04:30 och gå till jobbet. Tankar om Brynäs gör det skitsvårt att somna och samma sak var det i måndags..

65selander: Japp. Men nu koncentrerar vi oss på första minuten i fjärde perioden.

Kul att webradiosnubben berömt brynäsklacken ett par gånger. Och det när vi låg under med ett par puckar. De lyckas hålla igång utan mig...

moreten: Nej, det är jag, heders...
Blir bara så jävla förbannad när brynäs inte bjuder upp till kamp. Nu visade man i sista perioden att man vill vara med och spela och då blir det genast mycket roligare att titta. Om alla spelare visar lite jävlaranamma kan jag ta en torsk men om spelet är som i första, då jävlar, blir det ingen rosendoft i inläggen.

Bissett19: äh det blir ju Angell på en räkmacka.

wap.hockeysnack.com
Martin Thörnberg avgör i sudden på en spelvändning.

65selander: Vår breda trupp skördar verkligen triunfer. Ju längre matchen/slutspelet blir dästo bättre (om inte Sjödda går sönder dvs.)

65selander: Absolut!! Tycker det ser bättre och bättre ut!

Falken: skönt att man har biljett till Lördagens match..

moreten: Oavsett hur det går i sd så har dom gjort en strong insats. Nästa match kanske vi är med från 1:a också ;-)

munkas: Ring polisen!! Någon har kidnappat Munkas och tagit över hans dator!! :)

munkas: Hehe :)

Så jävla underbart. Nu blir det verkligen spännande. 2-0 i matcher skulle verkligen sitta fint.

RavenLord: Jag visste att det skulle gå vägen. Måtte jävulen ta alla dysterkvistar!

20 Lindgren: blir max 9min spel då

Rönnmark har varit riktigt bra, tagit det han ska ta.. Hoppas nu bara Brynäs kan göra 2-0 i matcher nu, vore helt UNDERBART!!!

Hoppas på att Dackell avgör! Han är helt enkelt fenomenal!!

70 Rodrigues: Han är hur bra som helst!!!

arnio: alla brukar vråla JAAAAAA så jag var bara lite ironisk med mitt tama jaha vad kul de blev 3-3 som om jag inte brydde mig så mycket
Munkas hallå ! ! ! ! ;)

« · 850876 · »