1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736388 inlägg · 7967 ämnen

Idol 2007

Sv: Idol 2007
mattiaskarlgren: Är det nån som skall ut så är det Amanda...Hon fortsäter att mörda låtar med sin skitröst

GävleLasse: Leif röstades ju ut förra veckan, jag var helt säker på att det var Mickes tur den här gången.

GävleLasse: Svenska folket är dumma i huvudet

Gusten: eller somtony skulle uttrycka det.. "Va fan håller de på med?"

GävleLasse: Jävla f***r! ;)

GävleLasse: Kan väl då säga att jag rådiggar Amanda! :D

mattiaskarlgren: du erkänner alltså att du är totalt tondöv;)

mattiaskarlgren: "Kan väl då säga att jag rådiggar Amanda! :D"

Det är den här sortens inlägg som kommer att ge dig problem. Trust me, I know. Det finns krafter här inne, låt oss kalla dem G-krafter, som utnyttjar denna svaghet för sina egna syften.

Så eftersom det bara är dagistjejer som röstar kommer finalen alltså till slut att stå mellan två nydsuchade toy boys?

Jompe: Helt fel inlägg! Hur faan kan moderatorerna tillåta sånna här djävla ämnen? Här pratar vi hockey och inget djävla trams...

66Berglund: "Jamtland, Jamtland, jämt och ständigt!"
Hockey?

GävleLasse: Eftersom att juryn ger henne lovord så är hon ju knappast dålig.. Dom borde väl veta mer musik än någon läktarlyssnare?! :)

Jompe: Klart finalen står mellan två killar. har inte sagt att jag tycker att Amanda ska gå till final osv, enda jag sagt är att jag gillar henne inget annat :)

Gusten: Bli inte brydd om bilden försvinner under sändningen, det är bara "Kommando Verka" som har sprängt Nackamasten.

IDOL förnedringsTV när den är som sämst.

Gusten: YES! Hög tid att bumpa den här tråden. Ducka, Berglundare, RavenLordare och andra hockeynördar! Här kommer Jihde, paljetter, sneplacerade kepsar och covers!

Thats the spirit Jompe! 

Temat för kvällen är "Min kärlek"
Lite extra rosa ikväll alltså, fram med halsdukarna allesammans!

Själv funderar jag på ett härligt rykande fotbad (mer av ett fotspa egentligen) under tiden. Om det är någon som vill ha lite tips så släng i väg en bubbla vetja, todelido.

Startlista

Mattias - If i could turn back time (Cher)
Smörigt och tråkigt. Han är inte ens längre välkommen till BB-campen.

Chris - Something (The Beatles)
Den här snubben har allt som inte Matte har, röst, karisma och en stående inbjudan till campen.

Daniel - Baby one more time (Britney Spears)
Denna fredag kan vara fredagen då Daniel faller TUUUNGT. Men ett rep är ett rep och live är live. Men eftersom Daniel är Daniel så lämnar jag in en brasklapp...och en brasklapp är ju alltid en brasklapp.

Marie - Always on my mind (Elvis)
Till och med repet var magiskt. Jag har nästan glömt bort BB-perioden (Big Brother för fan)

Sam - The Power of love (Frankie goes to Hollywood)
Sam fortsätter att skända klassiker. Drar man en påse över huvudet på Grotesko så lät det faktiskt bara lite illa på repet. Är rädd för att vi får pinas fler fredagar.

Amanda - Baby can i hold you tonight (Tracy Chapman)
Kvällens bästa låt. Ljudet på repklippet var uselt. Men hon funkar ju nästan bättre stum. Mums

Andreas - Is this love (Whitesnake)
Ljudet sög galla även här. Till skillnad från Amanda så funkar inte Andreas lika bra utan ljud. Så jag har fan ingen kommentar.

I skottsektorn: Chris och Marie
i mittzonen: Daniel, Amanda och Andreas
I knät på egna målisen: Mattias och Sam

Visste ni att...

...Mattias funderar på att ha läderstring-kallingar i kväll?
...mellan 150 000 och 200 000 röstar varje vecka på sina idoler?

Qusten eller Gusten: Konstigt... Är jag ensam om att ha röstat på "Men snälla, kan inte nån skjuta Gusten!!"?

20 Lindgren: Ha tålamod tjugan, har en känsla att siffran stiger under kvällen :)

20 Lindgren: försent, jag har ju druckit träsprit nu så jag kan på sin höjd bli måldomare i ES...

Gusten:

Lurig omröstning,efter att förra veckan för första gången blitt bjuden på Fernet i Läkerolen(jo ni vet av vem),så borde Träsprit o Fernet gå under samma benämning;)

Annars litar jag på ditt förhandssnack as usual,har tyvärr inte hunnit sett värmningen,dragits runt på Gävles alla gallerior,plus nåt jävla köpcentrum ute i Valbo,vem fan la IKEA där ute?en pungspark åt honom;)

Sen bilfärd hem där snackisen bland fru o dotter var att man sett Shirley Clamp i hotellfoajen.suck.Matchen igår har knappast nämnts.
Jo förresten,sonen är tur som är välfuntad o överlycklig efter att ha fått en puck av Angell.
Det finns hopp.....

Bissett19: Hmm, ska Selander flytta till Norge?
"En svensk har gripits i färd med att försöka föra in 655 kilo kött till den norska kebabmarknaden. Mannen hade byggt om stötdämparna för att kunna smuggla det stora kebabpartiet till Oslo."

Paddan: Men när det gäller Selander så komer han att klara sig på att skylla på at det är för eget bruk... En kort bakgrundsanalys av den misstänkte kommer att fria honom ;)

GävleLasse:

Jag påstår att Sam & Andreas samt möjligtvis Mattias ligger risigt till ikväll.

Juryn har ju gjort det dom kan för att tracka en del killar, och Daniel var ju som sagt inte helt toppen ikväll heller.
Men jag tror han har fans så det räcker, så mitt tips är de tre ovan, och min förhoppning är att Sam äntligen åker!!!

Han brölar ju varenda låt, det är INTE vackert!

Gidde: ÄNTLIGEN!!!

Poffa:

Tycker att båda skulle ha åkt.Tycker dem var PinSAMt dåliga båda två.

Poffa:
Säg det inte till någon, men i ett svagt ögonblick slog jag över och kollade.

Det var den omtalade Amanda: Trevligt uppträdande, kan nog bli något om hon överger den indiska tonskalan. Nä, jag hör hellre Rodrigues sjunga Elvis med gråtmild röst - den killen kan i alla fall sjunga.

Men säg till om det kommer en deltagare från Remsle, då kommer jag sitta limmad framför teven.

Bissett19: Justice have been done.

Linnea: Korrektur: Has been done.

Bissett19: snackar du #3 och #22?

Lunkan:

Same shit,diffrent name.

wap.hockeysnack.com
Linnea: utan att en viss ser, blir så har jag din skjorta på mig... om inte du visar dig i din naugty nurse så visar jag mig i din inköpta skjorta till mig.

Bissett19:

different

65selander: För mycket Fernet Verka?=)

Linnea:

Patricia Selander

wap.hockeysnack.com
Miss Tjörn: Ne ingen Fernet, Selander är så jefla dryg. Linnea den 24/11 är jag bjuden till Vollstreckers/Mannheim 10-års fest s.om kommer att äga rum i Heidelberg. Är du sugen. jag behöver en tolk. Jag står för resa och uppehälle. Ta med did snubben från Fagersta. Han åker gratis. Bestäm er Schnell

Kan bara hålla med Poffa (och Gert) :)

65selander: Jag återkommer i ärendet. Håll ut Verka!

Bissett19: Mein kamraten Selander is slafen.

Helt enkelt... om inte Linnea med knähund kan åka med till detta event så får jag lämna knähunden hemma. 357kr  t/r till Karlsrue från Sthlm. 

Tyvärr så krockar det mot en match mot LHF hemma, fast Appfelkorn är nog roligare än att se Kyrö försöka tiga ihjäl en Time out. Froza Kvarken.

Einladung

es jährt sich nun zum zehnten Mal das Ereignis der Gründung der Vollstrecker Mannheim!

Aus diesem Grund möchten wir Euch einladen, diesen Abend mit uns zu feiern.

Die Feier steigt am

Samstag, 24. November 2007,
ab 20.00 Uhr

im Kaiserkeller Ladenburg.

Wir freuen uns auf Euer Erscheinen und würden Euch bitten, unter der Rufnummer 0151/590 400 78 Zu- bzw. Abzusagen.

65selander: Wollen sie ein Tolk haben?
"det börjar Verka kärlek, bannemig"/Linkan, full wie Höllle

GävleLasse: Nu är jag verkligen ensam härinne. Den ende som inte följer Idol 2007. Hare vatt nått? Sa du att Jan-Åke Daniel Johansson åkt ur?

20 Lindgren: ja, du är nog ensam, fast jag inte följer Idol under lupp som Gusten utan jag följer det ute i perferrin, ofta med skräckblandad förtjusning. Det är inte själva Idol som facinerar utan engagemanget hos media och en skara skribenter här.

Huge har fortfarande inte sågat någon journalist som följer idol för att vara onyanserad så jag antar att tidningarna satt sina absolut bästa journalister att följa det dramat.

Något som vi sportintreserade får lida av. Men jag har hört ryktas att "Pucken" skall byta namn till "Micken" och granska idol i framtiden.

westerlind: "Nä, jag hör hellre Rodrigues sjunga Elvis med gråtmild röst - den killen kan i alla fall sjunga"

Kan inte göra annat än hålla med :-)

Eftersom Mattias-74 precis skrev i en bubbla o undrade varför inte Idoltråden bumpades så kör vi nu........

Mattias,du börjar.....

Bissett19:

Den är läsvärd. Dock ser jag som sagt inte programmet om jag inte måste. Hur många gånger skall jag tala om det för dig ??

mattias - 74:

Äh, nu driver du med oss igen!
Du behöver inte skämmas! ;-)

Ingen har varit kanon än, men Andreas är sämst..
Hade förväntat mig mer av Christoffer, men hans förkylning gjorde nog att falsetten fick sparas lite.

Gusten, vad säger du?

Gusten: Hur är det möjligt att hylla en sådan falsksjungande höna som Amanda

70 Rodrigues:

Ikväll var hon riktigt bra.Ingen Karokevarning där inte,likt de andra.

Bissett19:

Japp, det var faktiskt Disco i rocktappning, eller hur man ska definiera det.
Ett av hennes bättre framträdanden...

Lite överskattad annars, men ikväll var det helt OK.

Gidde: Sämst är han som kommer nu, bäst är Marie :)

Okej då, än så länge så måste jag säga att Amanda gjorde en av sina bästa framträdanden...håller med dig Tony, hon har sjungit falskt titt som tätt tidigare. Christoffer var nog sämst, hoppas dock att han hänger i för han är lite av en favorit.

Gusten: Marie Picasso däremot, hon sjunger skitbra samt att hon ser ju rätt hyfsad ut. Bert Karlsson är fet, Marie ser ut som en kvinna ska göra :-)

Gusten:

Om jag får som jag vill så åker Andreas ut, minst stjärn-vibb där.
Sjunger bra, men noll utstrålning.

Christoffer gillar jag, men idag var han inte på topp.
Samma med Daniel.

Mitt tips:
Andreas, Mattias, Christoffer hänger löst, Andreas åker ut.

Gidde: Andreas är ju den enda som sjunger som en man, resten låter ju som ett gäng kastratsångare, fjoll!!

« · 932541 · »