Brynäs IF

713438 inlägg · 7953 ämnen

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08

« · 1022516 · » Till forumet


Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Hade de gjort sitt jobb så hade vi inte varit i den här situationen över huvudtaget och jag undrar hur sannolikt det är att hela laget får en Lidnersk knäpp och levererar kraftfull, snabb anfallshockey på fredag. Jag tippar snarare more of the same, tyvärr.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: "Brynäs egentligen överlägsna skridskoåkning" Därav lagets holding och hooking utvisningar en masse….
Skämt åsido, Brynäs har utan tvekan de starkaste spelarna rent individuellt men om själva lagbygget och inställningar hackar vad gör vi då?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues:
Malmö får 21 poäng och är klara (rögle kommer inte ha nåt att spela för när dom möter malmö, då dom kommer vara avsågade)
Fixar brynäs dom 2 obligatoriska bortavinsterna, EN trepoängare och en oavgjord hemma så ska det gå i lås.....
iofs, som vanligt kan man inte förvänta sig några självklarheter med detta lag:(
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Det vet du att dom inte har gjort, men i min enfald så hoppas jag att gårdagens debacel kan få dom att vakna upp, framförallt Boork, ska han våga spela en mer anfallsinriktad hockey, för gör han det så kommer det att ordna sig, det är jag övertygad om. Brynäs måste göra något oväntat som överraskar motståndarna, Brynäs är sönderlästa, det är därför dom kommer på mellis och blir strressade hela tiden, med Brynäs egentligen överlägsna skridskoåkning så ska saken vara biff.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Och det har dom gjort hittills, menar du?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: Min andra körning (efter att jag kravlat mig upp på stolen igen efter den första körningen) slutade så här. Teorin var att MIF kommer att börja festa så snart man är klara och det komemr att gynna deras motståndare i slutomgångarna. Mora starka hemma, svaga borta, Leksand allmänt opålitliga.

1 Malmö 10 6 3 1 0 0 36 - 23 +13 21

2 Brynäs 10 5 3 2 0 0 34 - 26 +8 18

3 Mora 10 5 3 2 0 0 23 - 22 +1 18

4 Leksand 10 5 2 3 0 0 33 - 21 +12 17

5 Rögle 10 3 1 6 0 0 28 - 35 -7 10

6 Västerås 10 0 0 10 0 0 16 - 43 -27 0
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: Brynäs har saken i egna händer, gör dom bara sitt jobb så är det klart.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: För min del slutade det med 1. BIF och 2 Leksand men då tippade jag bortaförluster för Malmö samt bara oavgjort mot Rögle för deras räkning. Samtidigt kan jag kosta på mig lyckokalkyler när jorden ändå kommer gå under ;-)
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: Jag kräver att Brynäs vinner återstående matcher, då slutar min tabell så här


1 (+1) Brynäs 10 7 1 2 0 0 40 - 26 +14 22

2 (+2) Leksand 10 6 0 4 0 0 34 - 22 +12 18

3 (-2) Malmö 10 6 0 4 0 0 33 - 25 +8 18

4 (-1) Mora 10 5 1 4 0 0 24 - 24 0 16

5 Rögle 10 5 0 5 0 0 30 - 34 -4 15

6 Västerås 10 0 0 10 0 0 17 - 47 -30 0
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: Den där leksaken du länkade till är komplett livsfarlig och borde komma med någon form av varningstext. Om jag var deprimerad innan jag började fippla med den är jag nu komplett suicid. Hur jag än vände och vred på det blir det Borås Hockey för oss nästa säsong.

Intressant val av undergångssekt. Själv tittar jag på en av de äldsta undergångssekterna på marknaden, en i Oregon.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Nä, Boorken gjorde en jätteblunder som bänkade Markström och det inser han nog själv också.
Han tar ju på sig den missen även om självkritiken inte skrivs i stora bokstäver direkt.
Enbart Markströms fysiska uppenbarelse inger ju trygghet hos vilken hockeyintresserad som helst: stor, tät och täcker mkt yta i målet.
Egentligen obegripligt hur en så pass rutinerad coach kan göra en så pass grov felbedömning, vilket det enligt min mening var.

Försvarsspelet går att rättas till och kapcaiteten finns men nu är det ju trycket och pressen på spelarna som ställer till med de största problemen, och sånt kan man tyvärr inte träna bort.
Lite mer av Rodrigues patenterade taktik måste nog till: släpp lite på handbromsen och försök lira lite mer desperat. Då kanske skridskoåkningen också kommer igång, vilket är nyckeln till det mesta.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Nu har jag gått med i den ryska undergångssekten och då jorden ändå kommer gå under strax efter kvalseriens slut så spelar kvarstående matcher mindre roll liksom. Nackdelen är att boendet fram till dess bara…..

För ni övriga otrogna ett länktips för beräkna Brynäs chanser beroende på hur matcherna går.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Ja, det är ytterst märkligt. Korhonen KAN vara bra dom ggr han får komma in och inte ha nåt att förlora. Absolut inte annars!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf: Tycker inte att det kommit något bra svar på a) varför Boork spelade Korhonen till att börja med och b) varför han inte tog in Markström. Boorks kommentar om att Korhonen "höll nollan" mot MIF i lördags tycker jag är konstig. Matchen ändrade ju karaktär helt och hållet efter första perioden med spel i stort sett mot MIF-kassen i två perioder.

Jag misstänker att det suckas och stånkas både här och där på Sätraåsen idag.

Det är inte bara målvaktsfrågan som måste lösas. Hela försvarsspelet måste rättas till. Hur gör man det på två dagar? Ska man ha en defensiv, avvaktande strategi som Boork tidigare i KS tycktes ha beordrat måste man ha ett ramstarkt försvar, något vi inte har.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Ja vad sysslade Borken med? När han tog timeout var jag hundra på att sätta in Markström, men icke inte ens i andra perioden start gjorde han det.

Men det är inte kört för er om han sätter in Markström fr o m nu.Jag håller tummarna för att ni klarar er kvar.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
moreten: Då finns ju chansen att dom kommer fram helskinnade. Ekerölinjen däremot får dom svårt att klara upp!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Lunkan: Ja fast vinner J20 redan på fredag så kan dom ju flytta upp Sandin istället för Hutten resterande matcher. Hutten som jag hoppas redan sitter på Finlandsfärjan tillsammans med Korhonen! Eckerölinjen duger bra, det är samma klass som deras spel, sedan kan de simma resten av vägen...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Man kanske skulle låta J20 och a-laget byta match rakt av. Synd dock att gå miste om ett J20 guld!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: 

"Man behövde inte vara särskilt duktig på att läsa på läpparna för att tyda vad han skrek"

Sirpa-Lisa nulla sugo ronor?....:)
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Huss: När det är si så där med respekten för Boork så måste någon eller några spelare ta tag i skiten, man såg skillnaden redan i lördags, hela Malmöbåset stod upp och skrek, i Brynäsbåset så satt man ner med hängande huvuden som ett gäng mesar. Tyvärr för Brynäs del så finns det knappt någon vinnarskalle i laget. På fredag så vill jag se någon som går in med 100%, det ska göra ont att hålla kvar sin ES plats, det är slutlallat nu, sen så måste coachningen bli mycket bättre, vill se fart i båset, det gäller hela laget inkl Boork och Czarnecki, visa för fan att dom vill vinna, nu är dom alldeles för rädda att förlora. Sen får det vara slut på denna defensiv hockey, nu måste hela laget kliva upp och bli mycket rappare på rören ett rakare spel, tuffare framför dom båda målen och det måste köttas på ordentligt i närkamperna. Uppspelen och första passet måste gå mycket snabbare, när man väl är inne i zon så är det max tre passningar som gäller sen ska det komma skott med trafik framför mål. Man måste våga för att vinna, frågan är om det finns några blåmärken på killarna efter matcherna, ibland är det så mesigt så man tror inte att det är sant?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Känns lite som Brynäs eller hur? Man peppar varandra och laget ser hett ut redan innan match.....not
Sydsvenskan:
"Starka ledare på isen och i omklädningsrummet har Redhawks länge haft för få av. Ville Nieminen är dock ett kraftigt undantag.
Hans stämma lär ha hörts vid flera tillfällen under kvalserien.
Han har läxat upp lagkamraterna. Om ni inte gör ert jobb, så, barnförbjudet.
Pep-talket han hade i båset strax före nedsläpp mot Brynäs var inte något för folk som ogillar ett mustigt språk. Man behövde inte vara särskilt duktig på att läsa på läpparna för att tyda vad han skrek."
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf: Korhonen skulle aldrig ha värvats tillbaka överhuvudtaget, det skrev jag redan när hans namn nämndes. Återigen så får laget lida pga inkopetensen uppe på Sätraåsen, för att skylla på skador och dålig ekonomi år efter år, det köper jag inte.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf:
de blir naturligtvis inte bättre...o andra sidan blir de nog inte sämre heller...

dock tror jag att ett visst mått av offentlig självkritik el spelarkritik kan öka förståelsen bland åskådare o supportrar...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Har målvakterna då blivit bättre av att bli kallade värdelösa av sin tränare? Eller har dom köpt en ny? Nåt som vi borde gjort i augusti!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf: Har hört det många ggr, Strömberg, Luckner, Bäckman, Challe, Wikegård för att nämna några. Lallarna på Sätraåsen fattar inte inte, dom går som vanligt och tror att det ska ordna sig bara för att dom är en klassisk klubb med 12 SM guld. Hade dom förstått hur illa ute Brynäs är och har varit i flera år så hade det förhoppningsvis agerats.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Har du nånsin hört en tränare stått och kallat sina spelare värdelösa??
Att din teori stämmer är en helt annan sak.

Undrar vad som sägs uppe på Sätraåsen idag, om dom är nöjda med det dom skapat!!??
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
– Sett över hela matchen till det som händer på banan är vi det bättre laget. Men vi släpper in alldeles för lätta mål, säger Boork.

FEL FEL FEL!!!!!

Det som händer på banan är att Malmö vinner pga ett katastrofalt försvarsspel och en värdelös målvakt, för fan Boork när ska du någon gång komma med lite självkritik?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf: Äntligen en spelare som vågar kritisera skiten offentligt, men han lär väl hamna i frysboxen nu? Det tragiska är att det nog är kört, då Boorken som synes bara har en taktik, tyvärr såfungerar inte den mot likvärdigt eller bättre motstånd.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
tjugo8: Helt rätt av Brendl att gå ut och kritisera offentligt. Det har pågått hur länge som helst nu och alla vet det. Anledningen att vi inte spelar slutspel utan åker ur stavas målvakterna. Såna här uttalanden borde tränare alt lagkapten komma med innan Brendl gör det. JÄVLA IDIOTER!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Från Fyllon, Barn och Brendl får man sanningen...

"Vi gör samma fel varje j-vla gång.
• Du tänker på det svaga försvarsspelet och målvaktsspelet?
– Ja, men det är tydligt. Men alla verkar inte inse det."

...uppfriskande när övriga spelare tiger utåt o inte ger uttryck för en gnutta självkritik...
Kommentera


Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Undrar vem som ska stå de två sista matcherna när Markström är borta....
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Otroligt egentligen. 4 matcher kvar, och det är fortfarande inte kört att gå upp i Elitserien, redan i år. Med det här laget!? Det skulle vara ett mirakel. Det kan fan gå.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Hopp! I rest my case for the night! Och hoppas att matchen mot Mora kan adderas i listan för årets ljusglimtar. Jag citerar Gnagets Tifo mot djurgårn 2007.




TIME FOR HEROES!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Årets Ljusglimtar

Årets Bästa matcher:
1. BIF-SSK 10-2 (Denna måste komma etta på grund av hjärtat och moralen man visar upp efter 8-3 mot FBK.)
2. BIF-DIF 8-2 (Väldigt bra genomförd match!)
3. HV71-BIF 2-3 ot (Enligt mig årets bästa borta match, det var mot bästa laget i svåraste arenan och vilken moral de visar, glömmer aldrig 2-3 med 3 sekunder kvar!)

Årets Bästa Spelare:
1. Årets Bästa Spelare i mina ögonen var NR.36: Mikael Lind, Lysande Tekare, En av de bästa poänggörarna, Stort Brynäshjärta. Aldrig några onödiga Utvisningar.
2. Tvåa kommer vår notoriske målspruta Pavel Brendl, anledningen att han inte kommer etta är pga att han vet inte vad ordet: kämpa betyder, inget hjärta för laget och har tagit 110 utvisningminuter, med andra ord 2 utvisningar per match vilket inte är acceptabelt.
3. Jakob Markström, Vilken kille. Kommer gå snabbt i NHL-draften.
4. Daniel Widing får denna platsen på grund av att ingen annan vart bättre, Bra början på säsongen, sämre i slutet. Har dock gemensamt med Månsson en dålig vana att ständigt vara ovän med pucken.

Årets Yippies:
9-1,10-2,8-2,7-2,6-1 = Alltid kul med storvinster hemma!

Årets mest saknade Formation:

R. Kristan
T. Sjödin - N. Angell
M. Månsson - N Bäckström - A Dackell

Årets Höjdpunkt: Om Brynäs håller sig kvar i ES!

Ps: Detta är mina personliga åsikter vilket gör att de inte behöver överrensstämma med någon annans.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Betyg på säsongens trupp:

1 Markus Korhonen 32 år 185 cm 85 kg Vänster 07/08
30 Daniel Sperrle 25 år 174 cm 82 kg Vänster 07/08
25 Anders Lindbäck 19 år 198 cm 85 kg Vänster 08/09

Backar
32 Jonathan Carlsson 2
4 Linus Morin-Utlånad
11 Juuso Hietanen 3
22 Jörgen Sundqvist 3
18 Markus Kankaanperä 2
10 Peter Nolander 3
7 Tommy Sjödin 2
8 Nicholas Angell 2
9 Niclas Andersén 2
5 Antti Hulkkonen-Spelat för lite

Forwards
28 Pavel Brendl 5
21 Ove Molin 3
23 Björn Danielsson 2
33 Sebastian Karlsson-Utlånad
37 Alexander Sundström 1
12 Andreas Dackell 3
16 Richard Gynge-Utlånad
36 Mikael Lind 4
15 Janne Hauhtonen 1
19 Emil Sandin-Spelat för lite, tyvärr
20 Johannes Salmonsson-Utlånad
29 Johan Alcén 2
17 Daniel Hermansson 3
14 Mathias Månsson 2
24 Mads Hansen 2
41 Daniel Widing 3
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
munkas: Precis. Ännu värre :-/
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Tycker fortfarande det är skumt att han byttes ut mit MIF hemma. Han blev pååkt i första och kan ha skadats då, men idag var han väl ombytt och andremålis?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Sex släppte han.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Skulle jag också vilja veta, tror dock inte att vi får något svar på det, tyvärr?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Såg att MIF bara sköt 21 skott. Fem släppte Korhonen (och det övriga försvaret) förbi sig, det sista gick in i tom kasse. Varför stod inte Markström? Varför byttes han inte in?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
StoltBrynäsare: Jag vill ha in Boork och sundlöv på listan, spelarna värvar ju inte sig själva.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: Nope det gjorde du inte, glömde att ta bort ditt namn, var bara en reflektion jag hade med tanke på att dom kom ännu mer snett in ikvällens match.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
StoltBrynäsare: Byt plats på finnarna in med sperrle före nr 3 sen kan du lägga till en 10-12 spelare på din "Årets sämsta spelare" lista. Annars en klockren analys.

Det värsta av allt är att man inte KÄMPAR inga tacklingar ingen som smäller på ett kungarike för en Husstyp!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
70 Rodrigues: Tjena själv. Skrev jag det??
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Jompe: "Vi satte oss i en svår situation i första perioden senast, det kommer vi inte att göra igen."

Jo tjena. Undrar vad Boorken har för kommentarer om kvällens debacel?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
tjugo8: Tror inte 15 fattar att förstört för laget för att göra det krävs en näligen en hjärna.......
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Vad gäller MIF-Brynäs, tja, vad säger man? Det känns väl som om man inte orkar så värst länge till. Alla kvalserier är mardrömmar för de ES-lag som går in i dem. De är formsvaga med stukat självförtroende och möter taggade AS-lag med stigande formkurva. MEN: ES-lagen har en stor fördel och det är just att de är ES-lag, och det ger ett mentalt övertag. Brynäs har nu tappat det övertaget. Vi förlorade båda matcherna mot MIF.

Vi har läget i egna händer och normalt brukar ju det utrycket indikera något positivt, men i det här fallet undrar jag faktiskt om det stämmer.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
Årets Misslyckanden (Kommer även en lista på det som vart bra)

Årets loskor på klubbmärket (Varnar känsliga tittare för lång lista):
BIF-FHC 1-5
FHC-BIF 5-1
HV71-BIF 5-1
LHC-BIF 6-0
FBK-BIF 8-3
BIF-HV71 2-5
LHC-BIF 7-1
TIK-BIF 4-1
FBK-BIF 5-0

Årets sämsta spelare:
1. Markus Korhonen: Osäkerheten själv, släpper ständigt returer och ser för det mesta allmänt instabil ut.
2. Janne Hautonen: Finnen som skulle ersätta Bäckis, han lyckades med att vinna ligan för hakningsutvisningar samt en mycket imponerande -statistik på -17
3. Daniel Johansson: Fyfan vad dålig han var, tur att han stack till slut.

Årets Floppar:
1. Spelartruppen: Hur fan tänkte man där egentligen?
2. Tommy (Gammelgammelfarfar) Sjödin: Så dålig att han till slut blev petad. Det går för sakta nu.
3. Mathias Månsson: Vår egen Wayne Gretzky,,.,. Tror han i alla fall ständigt ovän med pucken och sticker ofta iväg på små räder helt i onödan.

Årets Skratt:
1. MICHAEL SUNDLÖV

Ps: Detta är mina personliga åsikter vilket gör att de inte behöver överresnstämma med någon annans.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
sylf:
"Fem Brendl-poäng räckte inte till seger för Brynäs"
Ganska komiskt...kan ni tänka er konversationen i omklädningsrummet mellan Hutten o Brendl e matchen...?

H: Hur gick det för dig?
B: Jovars, gjorde 5 poäng i denna mkt viktiga match, själv?
H: Sådär, orsakade tyvärr förlusten m en ganska onödig hög klubba i anfallszon...så dina poäng var kan man säga...helt i onödan...
Kommentera

« · 1022516 · »