1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736661 inlägg · 7967 ämnen

Inför BIF-FBK

Sv: Inför BIF-FBK
rackham: Vi supportrar kanske ska försöka bidra med det vi kan: gå på matcherna, slanta upp, skapa hajp, se till att rätt folk sitter i styrelsen.

Kolla tex. på Modos SM-guld,det var gamla Modojuniorer som fixade guldet. Det som gäller är att få fram en stomme av spelare från bygden/egna leden som leder laget till framgång. Sen om spelarna lämnar för att sedan bli hemvändare eller om de lirar i Brynäs hela tiden kvittar. Spelare med stora Brynäshjärtan fostras i juniorleden och det bär/kommer att bära frukt.

Så nån som vet om Dacke kommer att lira?

arnio: Dackell lirar inte, Ironhook in i första och Sundström styr juniorkronorna i fjärde. Bertilsson gör comeback.

Gurra88: "Dra inte med dig Gävlelasse:P Han är faktiskt med mig..haha"

Fortfarande inget tecken på att den yngre generationen begriper när dom blivit utsatta för ironi, märker jag.....

Jajjen:

Ja, det är grundläggande faktorer.

arnio:

Spelare med Gävle-hjärtan tenderar att återvända till Gävle, spelare med annan födelseadress hamnar på andra ställen.

När det gäller stomme så är det superviktigt.

Men det är andra tider nu och det finns många alternativa ligor och lag att bli rik på.

Då väger stomtanken lätt... det gäller att komplettera bilden med bra program vid sidan om isen. Både under och efter karriären, både för spelare och medföljare.

Bara inte alla skall jobba på Marknad...

rackham: Vi ska ju även vinna SM-guld om 2-4 år, sa Bylund för nåra år sedan......Men där misstänker jag ett tgb fel, bindestrecket halkade in av bara farten, sen undrar jag om det inte skulle ha varit en eller ett par nollor efter också....

sylf:

Ja, det var väl Junior-SM han menade...

Redigerad kommentar

sylf: mål är mål det här är ju sport. Alla lag har mål, få klarar att uppnå dem, välkommen till sportens värld.

arnio:

Mål skall vara möjliga att nå, tidsatta, greppbara osv.

Eller?

Vad händer om man inte når målen? Göra nåt annorlunda nästa gång eller bara köra business as usual... "fan, det gick inte den här gången heller..."?

rackham: ok bättre att brynäs sätter som mål att åka ur då blir ju alla dysterkvistar nöjda också. Brynäs gör massor, de har tex provat att ha världens största trupp, att bygga en ny arena, att satsa stenhårt på juniorerna, att byta tränare fan massor har de gjort och nu senast var det det där med korven.

Stötta i stället för att klaga så känns det nog bättre för er gnällepellenissar.

Jaaaaaaaaaaaaa Rögle 1-1 !!!!

Redigerad kommentar

« · 1224367