1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738982 inlägg · 7967 ämnen

Inför nästa säsong!

Sv: Inför nästa säsong!

51 Roger: Har till Timrå hemma, LHF droppar jag men jag åker till MoDO samt SSK matchen. Och förhoppningsvis så får man åka på någon nice kvartsfinal o s v

65selander:
..."åka på någon nice kvartsfinal"

Vad gött det låter!!

claesw: Var ju ett tag sedan man fick åka på sådan. Senast så har det blivit utflykter till Rögle och Skellefteå på en söndag :-(

rackham: "Peja:
Och båda i S&S-duon har spelat i Djurgården..."
Herregud, loggar du inte dina inlägg...

Huss:
Då är jag med.
Det går snart att fråga sig vilka som inte spelat i Djurgården, de är ju kända för en hygglig spelaromsättning.
Sedan funderar de varför de har svårt att få publik till Globen :-)

rackham:
Publiken e bortskämd i Stockholm, bra om de inte går till slutspel, vilket vi verkligen får hoppas att de inte gör nu...
Kvalserien slipper de dock, vilket var väntat- eller hur Roddan?

claesw:
Ja, det är ett helvete för mesta mästarna... :-)

claesw: Slutspelet slipper de dock, vilket var väntat- eller hur Claesw?
;-)

prosten:
Helt oväntat om de nu missar slutspelet.

claesw: Lika oväntat som att vi tar oss till detsamma?

Gusten: Jag har sett Nicklas Danielsson i några matcher och inte har jag blivit imponerad direkt. Tror att han är på tok för ojämn, vissa matcher är han jäkligt bra men däremellan inte alls något vidare.

Honken 1 år 50 % stannar eller går
Korhonen 1 år Om Honken stannar sticker han, om honken försvinner, vill han vara i BRynäs
Lundström 1 år, Kommer nog inte få nytt kontrakt

Sulku 1 år, skadan vill inte läka sig, sulku lägger av
N. Andersson 2 år-stannar
Sundqvist 2 år-stannar
Casselståhl 2 år-stannar
Lavins 1 år, Brynäs kommer göra allt för att behålla Lavins, frågan är vad Lavins vill?
D.Johansson 1 år, ryktades tidigare att han ska flytta hem till Jönköping, så om HV 71 vill ha han, så kommer nog han gå.
Kuparinen 1 år, Har varit ojämn och jag tror inte Brynäs erbjuder han kontrakt
Sjödin 1 år, Brynäs ängel, alla vill att han ska fortsätta, tror han gör det med, vill ju spela i den nya arenan.
Öhrstedt 1 år, är redan bekräftat att han ska sluta.

Almtorp 1 år, har växt mer o mer på slutet och har varit en nyttig man i Brynäs på slutet. Börjar utvecklas till en stabil elitseriespelare, BRynäs bara måste ge han nytt kontrakt
Dackell 2 år-stannar
Månsson 3 år-stannar
Hermansson 1 år, Brynäs bestämmer efter säsongen om de vill ha Hermansson, har visat vilja och kämpar otroligt mycket. Har målsinne och är ung, denna spelaren stannar i Brynäs
Bäckström 3 år- stannar
Gellerstedt 1 år- tror inte Gellerstedt får nytt kontrakt, ofta i 4:e kedjan, och har inte imponerat så mycket, men har ändå kämpat mycket i defensiven. Spelar enkelt, men glänser inte, 27 år- går tillbaka till allsvenskan?
Molin 1 år, Molin har varit bättre än på länge, ny arena i höst. gör som sjödin-stannar.
Danielsson 4 år-stannar
widing 2 år-stannar
Spets 2 år-stannar
Felsner 1 år-stannar, Har vairt lite ojämn, men ofta varit bra. Är rutinerad, och gör inte många misstag. Kanske för gammal, 50 % om han får nytt kontrakt..
Lind 2 år-stannar
Malmström 2 år-stannar

Nu gäller det att få "Honken" att skriva på för 2 år till, tror dock att han har funderingar på NHL/AHL eller Europa då hans barn ännu inte har nått skolåldern, blir definitivt lättare att behålla honom i fall han ser att Brynäs satsar, det är min bestämda åsikt.

Brynäs1912:

Skulle inte tippa på att HV vill ha DJ snarare RBK isf.
Korhonen kanske stannar även om Honken stannar.
Ang. Felsner så hänger ju rutinen och åldern ihop.

Nu är ju laget i Finland och jag hoppas verkligen att Boork och Sundlöv scoutar spelare så att det ryker om det, ett par tuffa finska backar av Sulku/Tuulolaklass skulle inte alls göra ont!!

70 Rodrigues: Eller en ny Aarnio.

Här kommer ett par spelare som Sundlöv borde kolla upp:

Glen Metropolit, Center och rightskytt från HC Lugano
41 matcher 22 mål och 42 ass o +20

Reto Von Arx Center och leftare från HC Davos
41 matcher 13 mål och 29 ass

Brynäs1912: Varför skulle Johansson "flytta hem" till HV? Han är ju ifrån Ängelholm, så det är väl Rögle som gäller isåfall men dom spelar som bekant inte i elitserien.

70_Rodrigues: Dom är för namnkunniga för att vara nåt för BIF :)

70 Rodrigues: Det är väll knappast de lättaste att få Von Arx att lämna sitt älskade Davos...han ha gjort det endast en säsong (då han gjorde ett inhopp i Chicago Blackhawks och Nordfolk Admirals) sedan han kom till klubben 95...

Men de vore nog en kanonvärvning...han producerar varje år och har inte vart under 40 poäng sedan säsongen 01-02

Peja: Ja, det är väl tyvärr så, men man kan ju få drömma iaf :-)

70 Rodrigues: Von arx vet jag är en riktigt duktig hockeyspelare,tror dock det blir lite svårt attt få hit han...

« · 676457