1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Inför Södertälje - Brynäs

Sv: Inför Södertälje - Brynäs
bocken: Hoppas jag också. Som det sett ut i slutet av matcherna kan det bli tufft i 3:e perioden idag.

Banditen: hur ser det ut är dom med i matchen?

Södertälje närmar sig att göra mål nu...

Banditen: Mycke Honken nu.Vi kommer aldrig att orka,SSK rullar runt på 4 kedjor.

sylf: Ja när vi får ta till juniorer för att få ihop 3 kedjor är det illa. Behöver nog första målet för att klara det här. Tur att honken gör en så pass bra match!

Banditen: Helvete,nu kommer det ett SSK mål snart.Dom har drivit upp tempot enormt.

TA TIMEOUT KYRÖ?

sylf: Jobbigt för BIF att försvara sig

Hur långt är det till paus?

Banditen: 2,15

1-0

sylf: Det var väl bara en tidsfråga?

Banditen: Tåget börjar lämna perrongen,kvar står Syndlöv och undrar vad som hänt,med våran breda trupp och allt.

Banditen: Go natt, Brynäs!!! Det blir nog kvalserien?

sylf: Ja det känns ju så

sylf: Med det lag Brynäs ställer på isen känns det som en bragd om man överhuvudtaget skulle lyckas göra mål. Är så j-a besviken på att det ska behöva vara så här nu när varje match är så viktig.

Banditen: Bra Brynäs!!!!!!!!!!!!!!!!

2-0

bocken: Nu blir det svårt med 2-0 underläge

Nu krävs det en kraftig uppryckning i sista, hur det nu skall gå till!

sylf: får väl hoppas dom upprepar första perioden i tredje men utan utvisningar det är nog enda chansen ser illa ut

lindberg: Besviken är bara förnamnet,det hade inte behövt se ut så här.Ikväll blir vi nollade.

Banditen: Det kommer dom aldrig att orka.Inse faktum,Brynäs är ett slaget lag,det var man redan i första när man inte kunde göra mål.

sylf: senast Brynäs hade en bred trupp var på Sandlins tid när Sundlöv själv var aktiv.. det är 10 år sen

sylf: Ja hade Molin satt pucken i mål istället för i stolpen så hade det kunnat se annorlunda ut... nu är det et evigt mörker...

lindberg: Det här bör verkligen Brynäs ledningen ta på sig!!!

sylf: Egentligen borde väl Sundlöv och dom övriga i Brynäs styrelse skylla sig själva för det här miserabla läget. Man värvade inte när två av våra viktigaste spelare var skadade, och nu, se vad som hänt. Vi kommer allt längre efter och allt fler spelare blir skadade. Nej, händer det inget nu så finns det bara en utväg, kvalserien.

Kom igen nu Brynäs, vänd på steken i tredje!

KATASTROFALT!!

..nu behövs bara ett MIRAKEL att detta ska vändas.. =(

lindberg: Precis,då hade man en 4:e line som kunde gå in och avgöra.Nu har dom en 3: fylld med 17 åringar.

Falken: Nån vänd stek blir det inte.Kval däremot är väldigt nära,ett kval där topplagen förstärkt.Jippiii.

bocken: ja valet att inte värva bär rakt ner i kvalserien (det fanns ju bevisligen spelare att värva.. ). Om jag var spelare i Brynäs skulle jag vara grymt besviken på förutsättningarna, knappt tre kedjor, medan de andra lagen rullar på fyra kedjor förstärkta med nhl-proffs. Brynäs kontrar med gallerkillar.. wow Till kvalserien vill jag se förstärkning med en proffskedja!

lindberg: Vänta nu,,,dom lånade ju Almtorp!!!

sylf: Är Rodrigues i Tälje och ser live idag

Lundström 6: Ingen aning,i såna fall är han nog på väg hem,skogstokig.

sylf: Men Almtorp åkte tillbaka. Luleå leder med 2-0 nu...

lindberg: Jag är nog mycket övertygat om att killarna i laget är besvikna på ledningen. Det är j-igt svårt att spela varannan byte i en hel match.
Jag anklagar inte bara Sundlöv. Jag tycker hela ledningen borde sparkas och den nya borde bestå av proffesionella, kunniga och utbildade personer. Man kan inte bara anställa för att man tidigare spelat i laget, tycker jag.

Luleå oxå..ALLT GÅR JU FEL!

lindberg: Någon proffskedja lär det inte bli då vi får max 1 forward :(

BIF_: Ja det gör ju det... börjar bli hopplöst

bocken: Då får vi hoppas att du har några bra förslag till valberedningen och möter upp när det blir årsmöte.

Banditen: Patetiskt att man ska ens behöva kolla vad de andra lagen gör.Det började man med efter omgång 3 ungefär.AVGÅ SUNDLÖV!!

bocken: Jag har tidigare tyckt att den nya ledningen och styrelsen varit bra, men detta gör mig besviken. Dessutom är det ju ett effektivt sätt att släcka det nyvakna hockeyintresset i Gävle 700-800 mer besökare per match än budgeterat och är det 4 eller 5 matcher det varit utsålt?

sylf: Vet dock inte om jag kan hålla med att det är Sundlövs fel. Han värvade inte förra gången men vi kunde ju inte ta hit en ny Arnason? Isf var det nog bättre att spara på kulorna tills nu...

Banditen: NU har man ingen nytta av dom.Scouting för fan..Både Inge och Willy L finns i stan.

Walle revbensskadad enligt webben. Hoppas han är tillbaka till kvalserien.

sylf: Jodå dom är ju inte billiga

70Igor: Förhoppningsvis slipper vi kvala.

Banditen: Nej! Jag tycker att hela ledningen bär ansvaret. Man kan naturligtvis inte bara skylla på Sundlöv.

bocken: FAn också, 3-0 det var droppen... god natt...

NU ÄR DET SÅ KÖRT

Banditen: Killen på radion säger att Brynäs tappat lite efter att målen trillat in..............Vilken snubbe! va fan tror han?

« · 485846 · »