1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743570 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Davey85: Kan ju vara nån skada/känning

Två riktiga godbitar ikväll att ev trösttitta på:
Boston - Rangers kl 19 (seriesuveränen mot nyligen kraftigt förstärkta NYR med bl a Kane) och Dallas - Colorado kl 21.30 med två bra väst-lag.
(även Buffalo - Tampa kan vara kul att se)

Eventuellt Limpan idag alltså. Jag tänker bara..varför? Om inte Olki aktivt har begärt vila så är det för mig ett väldigt bisarrt beslut.

Treklövern1912: ”Experter du vet 😂”

Dom insatta yrkesmännen…. Dom vet väl å andra sidan inte förutsättningarna för när Gunde spelade i Brynäs 🤣

Treklövern1912: Såg nyss Leksands line-up. Det är som natt och dag mellan våra forwarduppsättningar. Förmodligen bara Larsson som skulle ta en tröja i Leksands lag. Inte konstigt att vi är på olika platser i tabellen.

Skulle vara roligt att se lönekostnaden på de 2 lagen, tror inte det skiljer mycket. Kanske inte ens övervikt på Leksand då ju Brynäs har en historik av att kasta pengar på mediokra spelare.

Jugge: Experter du vet 😂

Såg Cmores lista över bästa importerna. Blir lite parodi tycker jag när inte Gunde är med på en sån lista.. Broc Little före Bissett, skulle inte tro det…

Mickesgolf: Nu får Limpan en möjlighet att visa hur fenomenal målvakt han är. Har ju fått träna sig i form också. 👍

Krossa Håve Olé
Krossa Håve Olé
Krossa Håve Olé Oleeé

dempa: Hoppas på 4-0 då 3-0 är det svåraste som finns 🤔

Zappaholic: Va! Går dom före en hockeymatch. Dom ligger långt ner på priolistan.

”Brynäs kan byta målvakt”. Vad är det för första april-rubrik?

munkas: Aj fan. Har svärisarna på middag då så blir det ändå inte att kolla.

Men jag missar inte mycket.

Zappaholic: Synd för dig då att matchen börjar 18…

Zappaholic:

Ja barnen är ju prio 1

Ska med kidsen och bada kl 15.30. Bokat sen länge och inget man kan slingra sig ur. Telefon inlåst i skåp till kl 18.

Slipper se skiten men ångesten är lika påtaglig…

mattias - 74: Jag är inte ens nervös 😊, än..

mattias - 74: tackar för stödet :)

Supportern:

Förstår ångesten inför ett eventuell kval men kom igen nu, kan vi leksingar ha klarat av att se typ 100 kval så klarar ni det, Malmö tar ni " Om " det blir kval, det är ju faktiskt inte kört än. Hoppas ni fixar det.

Lycka till

munkas: Håller helt med. Kanske inte mer än rätt att han får stå där och bära ansvaret.

Funderar lite på hur det kommer funka med den stora isen nu när han vilat i ett par veckor. Kan vi räkna med att han är inne i det igen lagom till kvalserien?

Tjurn : Skulle han stå och göra tavlor i mål, då vill jag nog inte veta vad som kommer hända! Det lär inte bli lätt för honom och de som tog det beslutet.

Vore idiotiskt att låta han stå denna match, men de kanske vill få honom som syndabock om HV vinner ikväll

munkas: det känns hemskt att säga på alla sätt. Men är så less på denna klubb. Man förtjänar verkligen att åka ur. Tror inte ens jag orkar se kvalet.

Bulten: Det är ändå lite fint på något sätt. Limpan får personifiera hela fiaskosäsongen och sätta kronan på verket ikväll när laget spelar den sista betydelsefulla seriematchen i SHL på väldigt länge.
Gävlesonen kommer hem och sluter cirkeln.

Pasman: Hoppas på bra energi i laget ikväll och att man gör sitt jobb 100%. Synd att det ska bli en spurt om Brynäs överlevnad igen när man ser ett helt annat lag nu mot dom första 42 omgångarna. Ta erat ansvar och se till att vinna dom 9 poängen som är möjliga nu. Det är ni skyldiga oss.

Det är ju dock inte Lindbäcks fel. Padel-Honken och Manners beslut gissar jag. Åt helvete är det

Bulten: hv värvade sig starkare helt enkelt.

Blir som det blir.. blir nog riktigt bra det här... vinner vi inte idag så vet fan.

KulaShaker: Grejen är att Olkinuora är en väldig mycket bättre målvakt och har varit fenomenal. Ger spelarna en helt annan trygghet. Nu ska man tillbaka till att spelarna inte kan veta om höstlöven från blå letar sig in. Detta i säsongens viktigaste match. Ja Brynäs förtjänar verkligen kvalserien

Skönt iallafall att slippa ha falska förhoppningar. Grattis Hv

dempa: Jag litar på din känsla 🥴

Jugge: Ha ha, tänk hur det kommer att låta om Lindbäck släpper in puckar. De kommer att anses vara tavlor oavsett vad som hänt.

Pasman: jag har en känsla.

Det kommer stå 3-0 till Brynäs efter första perren.

JawKee: ångesten är inte lika grov idag iallafall inför denna match när man accepterade kvalet för 10-15 matcher sen redan 😂😅 allt över kval är en bonus just nu

Falken: Väljer man att ställa Lindbäck i mål känns ju som att man redan ställt in sig på kval och vilar Olkinuora till kvalet. Någon som tror att Lindbom väljer att ställa Gunnarsson i mål?..

Genomkorkat beslut om det stämmer…

Peja: Kan tyvärr bli så med, men känslan just nu hos mig är god. Jag tror vi vinner idag.

Bulten: Har man kanske accepterat att vi kommer hamna i kval? Och vill därför få igång båda målvakter? Det är väl det enda logiska.. även om jag inte håller med om det

Depression: Vi har ingen andrakeeper, vi har två förstakeepers. Så det är lugnt!

Falken: Jag hoppas på seger men tror att HV vinner enkelt, precis som de gjorde senast lagen möttes. De är ett bättre lag än Brynäs och har dessutom ett stort mentalt övertag nu.

Då kommer det alltså krävas minst 4 mål för vinst idag. Det känns ju verkligen troligt med tanke på Ortios storform. Är det Padel-Honken som varit i farten igen och ska lufta sin bästis i säsongen viktigaste match. Eller är det Manner som är så genomkorkad som gör det bytet idag.

Känslan just nu säger att vi vinner idag med 3-1.

Jehovas var här och knackade på idag, snackade om den goda vindens förändring efter mörka tider, eller något sådant. Det måste vara ett tecken. 😅

Tjurn : Lindbäck lär bli succé 😊

Uppladdat:

500x0-screenshot20230304-124010chrome.jpg

Vi klagar på att andra lag ställer sin andrekeeper mot hv, sen gör vi detsamma..

Horace76c: står så på gd plusartikel!

Tjurn : kan ju inte vara sant känns kört innan match

Bulten:

Jämt streckat idag frågan är hur man gör

Känns som om det kan gå hursomhelst
Uppladdat:

500x0-f1b74740-04e2-4aa3-8e4a-f40f7873f621.png

Vi har kanske seriens bästa målvakt att tillgå och vi ska chansa med Lindbäck, vad i helvete ska vi vinna på det?

Tjurn :
Är du allvarlig?

Tjurn : Nä du driver???? Alltså vad i helvete!!!

Silfverberg fortsätter att måla ..han var slut som NHL spelare enligt några bekanta till mig 😎

« · 2485857 · »