1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743567 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Tror vi vinner idag. Vill iaf se oss lämna allt på isen idag och kriga sönder.

Måste vända för HV någon gång de har haft mycket medstuds senaste tiden

Lindström: Bertilsson gör väl typ sin sämsta säsong i Brynäs?

Peja: Beslutet måste vara grundat i att Olki ligger i gipvagga annars är det återigen ett fruktansvärt idiotiskt beslut men vi är ju vana med just dessa beslut......

Hoppas jag får äta upp ovanstående.....

Svensson_62: Fyfan vad gott det vore om Lindbäck spikade igen ikväll

Treklövern1912: Ingen Berra ikväll enligt Sasse brasse mandelmasse

Limpan i mål å Bertil borta huuua!

eltifoso: helt sinnessjukt beslut med tanke på hur bra Olkinuora varit

Jugge: det är ju inte den här matchen som kan leda till kval utan det är ju hela säsongen som lett till kval.

Stora skillnader i shl. Fbk:s b-lag leder mot Saik borta 🤔

Peja: Haha, ja, vi har ju ingen aning om förutsättningarna som gjorde att han valde Limpan i mål..

Jugge: Oavsett vilket är Manner en yrkesman som vet vad han gör.

Davey85: Precis, om Limpan skulle stå någon match så borde det ha varit i torsdags. Vi får väl se, antingen blir Manner geniförklarad eller så blir han idiotförklarad som tog beslutet som ledde rätt ner i kval..

eltifoso: när aktiekursen går ner så visas röda siffror 😂

Nån på gd skrev nåt bra. Om man nu planerade att ge Limpan en match, varför inte mot Örebro, där vi hade 3 segrar? Då hade Olki som har ett "clean slate" mot Hv kunnat stå idag.

Bulten: Han är rödmarkerad på swehockey iaf

Idag imponerar i alla fall inte Malmö. Kan man hoppas att deras form är på nedgång?

Falken: Jag har mått dåligt hela dagen, segt att det är sen match..

Är det bekräftar att Lindbäck står så man kan göra annat ikväll?

Vinna eller försvinna idag. Ångesten kommer lite smygandes under dagen här. 😬

pjåtor: Spelarna i fjärde har gjort mer mål än spelarna i både första och andra linan.

Davey85: Jag tror på Strömgren i första. Skott usel senaste tiden.

{8399}: Knacka ner hååveee i skoskaften!!!! Kämpa Brynäs!!!!!!

Lunkan: Vi värvar alltså en kille som inte slår sig in på Rögles bänk, ett framtidsnamn förvisso, men han har gjort 8 poäng. Nu ska han lira i förstakedjan under säsongens viktigaste match. Alcén...för helvete, du skulle stärkt laget.

Med detta sagt, jag hoppas att Strömgren täpper igen käften på mig och att jag får sitta med dumstrut ikväll.

Davey85: finns inget annat lag som skulle peta in en lirare i Strömgrens klass i 1a. Han får gärna motbevisa mig men det känns som en väldigt svag 1a lina.

Davey85: Det går ju tyvärr inte att trolla med vår lövtunna trupp.. Jämnblekt..

Davey85: 4e kedjan ser ju farligast ut 😂

Davey85: Utjämning av linorna

Strömgren in i första med Larsson och Dima. Scott får lira med Blomman och Ljungkrantz. Vetefan..

{8399}: vad hjälper det om vi nollar idag🤔

Treklövern1912: SAIK kanske spelar bättre nästa match.

Jugge: Måste säga att Saik kommer inte att vinna mot hv borta med det spelet som de visar idag. Liknar Brynäs med effektiviteten när de är som sämst. Så vi måste vinna idag. 👍

Mattson: Ajdå, ja han blev ju ganska ägd i det fysiska spelet sist och vips så blir han skadad......

Mattson: Vi har ju Kinnvall och mot sitt fd lag. Det du 👍

Jugge: nehej du. Då hade vi tagit några från Valbo👍

Mattson: Inte vad vi behövde inför avslutningen direkt. Då har ju Brynäs generellt ändå haft väldigt lite skador den här säsongen. Hade vi legat på FBKs nivå gällande skador hade vi varit tvärsist med vår lövtunna trupp.

Mattson: Lindstein är bättre

Bertilsson borta med överkroppsskada. Får hoppas han är åter inom ett par veckor.

Pasman: Har suttit i Gavlerinken sedan 1975 så referens har jag så det räcker.

Treklövern1912: mjoo så kan ju magiskt helt klart uppfattas olika dags o höjja ribban lite.

Treklövern1912: Precis, han har varit bra efter jul och vid förlust så är det naturligt att det blir en rockad.

Sportnisse: Tycker att det är inte någon chansning. Han har fått träna bra och stärka självförtroendet. Skulle tro att han har gjort det bra på träningarna också.

Treklövern1912: En desperat manöver att slänga in Limpan. Nått måste de väl göra?.

Treklövern1912: Rödin har ju faktiskt en uppåtgående formkurva och så även Palve, detta ser bra ut.

Pasman: Mot Lhf hemma låg vi under 0-3 men publiken höll igång bra ändå. Det såg jag på plats. Vi vände ju till 7-4. Måste säga att publiken var magisk.

Treklövern1912: Gäller att hemmapubliken är med från start o taggar igång grabbarna, dem senaste matcherna kan man höra en knapp nål falla innan brynäs gjort första målet om inte bortaföljet överstiger 100 Pers.

Vi har fortfarande Rödins och lagets formtopp framför oss. Många har ju sagt att om det går bra för Rödin så går det bra för Brynäs. Nu har han och laget en utmärkt chans inför den fullsatta Gavlerinken att steppa upp och visa vad de kan när de är som bäst. Som mot Lhf. 👍

Jugge:

HAHA

mattias - 74: Petter Rönnqvist är fortfarande bitter över hur många mål Bissett smällde in på honom och att vi ”snodde” guldet -99 😂

40 mål på 50 omgångar 98/99, det räcker så…

Jugge:

tråkig lista, Min absoluta favorit Mika Nieminen ligger 10 och kommer efter spelare som Lash. Att Myllys är 1a köper jag. Han vann ju mer eller mindre guldet åt Luleå och gjorde sällan en dålig match.

Bisset borde såklart också va högre upp men sådana här listor ser ju olika ut beroende på vem som gör dom.

Treklövern1912: Ja, för är det någon som vet hur bra han egentligen är, så är det ju han själv, det har han ju hävdat sedan seriestart och alla mediokra matcher...

« · 2485952 · »