1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743497 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
{8399}: Rolig kille

Bulten: Du såg väl statistiken i paus till exempel, Limpan klart bäst av Brynäs målvakter. Olkinuora har dessutom två raka förluster.

Biffer: ” Ang målvakter så känns
Det svårt, tycker Limpan har svårt att var med på andrapuckarna, spelar ofta ur sig ur målet på första situationen och sen blir det kaos, många öppna mål som backarna får rädda oss från. Olkinuora känns lite jämnare men men vi får se vem de väljer”

Svårt!??

{8399}: Håller med. HåVe har väl vunnit sina tre senaste förlängningar. Har dålig koll på hur den statsen ser ut för Brynäs.

Blev lite imponerad av den pondus och kraft Birgersson gick in med i början av matchen det har han inte visat förut riktigt. Ang målvakter så känns
Det svårt, tycker Limpan har svårt att var med på andrapuckarna, spelar ofta ur sig ur målet på första situationen och sen blir det kaos, många öppna mål som backarna får rädda oss från. Olkinuora känns lite jämnare men men vi får se vem de väljer

Silfver: 4 matcher kvar i bottenstriden och det vore märkligt om inte någon av dessa går till förlängning. Riktigt viktigt om vi hamnar i förlängning/straffar att vi tar extrapoängen, det kan bli avgörande.

Falken: Minst sagt förvånansvärt att det är först när det är en 5-6 matcher kvar innan man börjar spela med den intensitet som krävs för att vinna matcher.
Har lika svårt att se att vi tar poäng som HV faktiskt vilket kan göra det en målskillnadsaffär. Om vi har tur så kanske SAIK tar hem seriesegern i nästa match och Läjkers då vilar några namn i sista kampen (snacka om ramaskri i Småland då).

Bulten: Mycket bra spel matchen igenom måsta jag säga, snabbare avslut i första och längre anfall i andra som tog kraft från HV. Lite passivt efter det oturliga 4-3 målet men annars en klockren match. Så här skall det se ut!

Första målet igår är ett typexempel på hur det ska gå till. I de 10 senaste matcherna hade Kinnvall skjutit i det läget. Istället lätt ”skottfint” och diagonal pass som ställer Ortio och Sklenicka får istället öppet mål. Så enkelt

{10187}: Nu hänger jag inte alls med?
Du kommenterade på mitt ”Så jävla stolt”-inlägg.
Vad menar du med att jag uppfostrar och märker ord?

{10187}: Jag tror att HV kommer att tappa i alla fall ett par poäng på de två sista matcherna men hur det går för oss vågar jag inte ens spekulera i. Vilket drama detta är, hur.

Tigerhjärta: är din största uppgift här på hs att märka ord och försöka uppfostra andra här på hs? Fan vad energi krävande! Skit i andra och sköt dig själv.

Brynäsgubbe:
Det har ju Saik och Iko också.. ???

Jonasson:
Om det är samma kuf till publikvärd som är kvar när jag sist stod i klacken så fattar jag exakt vad du menar!!
Han med skägg och glasögon. Noll takt & ton hos honom.
Måste fått sin "anställning" i ett kinderägg.
Riktigt oskön och otrevlig! Han ska bort från stå. Tillför bara oskön stämning. Tror han jobbar som polis och saknar helt social kompetens!

SLO VAKNA!

Pasman: det sjuka är att jag hade känslan av först 3-0, sen 3-1 och vila men ville ge er mod. Men ja idag satt känslan. Ska inte överdriva med o va här o flagga med den men absolut så ses vi igen. Sov gott Brynäsers.

Scopulus: Så mycket kommunala eller skattebetalarnas pengar som hv har kunnat förfoga över är det ett under att de är inblandade i en bottenstrid. Vi här i höga nord får lita oss till eventuella allmosor. Det finns mycket mer pengar i Danmark. Gränser går vid Svealand Götaland. 😂

Guldtigern: Nja, omöjlig att ta vet jag inte men tvåan tyckte jag såg ut som ett misslyckat backhandavslut som ställde Limpan. Såg intervjun sen och då får man väl lita på hans ord när han sa att det var ”dålig tajming av mig där”.
Även jag kan ju ha fel ibland….😉
I övrigt gör han ju en bra match, räddade ett par riktigt farliga lägen, framförallt efter deras snabba reducering i sista.
Tufft val för Manner på tisdag. Fortsätta med en vinnande Lindbäck?
Tror på Olki, som Timrå inte har mött och ifall Manner har svårt att bestämma sig…

Såg den här nyss. Inte alls snyggt gjort av Challe. Verkar inte ens besviken.

Tigerhjärta: Hymnen och att det ofta är fullsatt är det positiva i Garden. Inramningen idag var fantastisk. Kanske beror på att det var fullsatt lördagkväll och inte en trist decemberdag... jag kan inte jämföra med hur det "brukar" se ut i ERP...
Gillade att det inte var så brant.
Kommer gärna tillbaka.

Treklövern1912: Det får stå för dig men ditt svar kändes onödigt. Brukar vanligtvis vara god ton här när man som motståndare kommer in med respekt för att man är på främmande mark. Får önska dig och ditt BIF fortsatt lycka till. Vi kommer åtminstone inte mötas mer denna säsong så du slipper besöka Husqvarna Garden på ett tag.

Davey85: Limpan är isens bäste målvakt idag och det är det enda som räknas. Ser helst Olki i dom avslutande två matcherna, som alla andra härinne, men jag tänker inte kasta någon skit på Limpan när han var med och fixade en seger idag. Stark laginsats i 40 minuter, men blir oroligt i sista. Tack gode gud för att Rödda verkar ha prickat en formtopp lagom till slutet på säsongen, för när han är bra är han RIKTIGT bra.

Vid närmare eftertanke tror jag faktiskt inte HV71 tar så många poäng till.

Skellefteå har för mycket att spela för på tisdag, och är ett för bra lag för att förlora mot ett HV71 som har haft flytet på sin sida.

Oskarshamn har placeringar att spela för, och hemmaplansfördel i slutspelet med en fruktansvärd offensiv spets.

Så i slutändan tror jag HV71 landar på max 63-64 poäng. 65 poäng borde vara en "safe zone" för oss.

Vi får se. Vi startade sluttampen av serien på ett bra sätt och nu gäller det att fortsätta på samma sätt nästa vecka med så ger vi oss en god chans att slippa negativt kval.

Scopulus: As finns det i rosenlunds, kinnarps och i huqvarna garden också i mycket högre grad än i Gavlerinken. Gränsen mellan svedala och dinamarka går norr om Husqvarna om man ska tro på dialekten 😂

Jonasson: Håller med helt! Befann mig längst upp i klacken idag, men publikvärdarna på bägge sidor om klacken var riktiga rövhattar. Sura och sjukt otrevliga! SLO kanske kan prata med publikvärdarna om att kanske vara mer tillmötesgående och trevligare? Vi är ju trots allt där för att heja fram vårt lag och ha en trevlig upplevelse. Den dras ner rätt kraftigt när surgubbar utan fingertoppskänsla ska vara där och fördärva.

Huge: Klurade du länge på ditt "svar"? Tangenterna är utnötta efter allt "fram och tillbaka"? Stackars alla "härinne" som får drass med dig. I mina kretsar så är du "skinntorr", "värdelös", "getalife". Nöt på du, Huge, du verkar må bra av att vara dryg. Maken till värdelös individ har jag ALDRIG skådat....

SuneMangs: Lycka till din …..la brynäsare 😂

Modano: Alkohol har sin verkan, gå och lägg dig i skuggan av den stinkande fabriken 🤪

Huge: Jag ser ju så klart att du får en del skit här inne. Men det kommer ju oftast av din tråkiga attityd och raljerande beteende. Du är en person som ser ner på folk, och det har jag jäkligt svårt för..

Det i kombination med ditt snudd på osannolika strutsbeteende, där man inte kan kritisera beslut som Brynäs tar då vi inte har full insyn, inte vet exakt alla förutsättningar osv blir ju skrattretande. Ser du inte det? Är du så blind??

Oavsett hur den här säsongen slutar så är den ju ett gigantiskt misslyckande där det måste ske stora förändringar i den sportsliga ledningen.

Huge: Bara du Huge som tyckte att 2:an för HV var omöjlig för Limpan att ta. Han tyckte samma sak som dom du brukar kalla "soffcoacher" :-)!

"Jag tycker vi har fem gubbar hemåt där, så jag blev faktiskt lite överraskad över att dom får friläge. Men den ska jag ha tycker jag. Men efter deras tredje som tar på vår försvarare, då är det ändå stängt."

Davey85: Nyss hemkommen efter kvällens bragd. Var sjukt kul att vara på plats i klacken och heja fram grabbarna idag. Stolt och glad att dom krigar och får in 3 tidiga mål, för en gångs skull hade vi lite effektivitet på chanserna vi fick! Hoppas ni andra härinne njuter lika mycket av segerns sötma och att vi grep det sista halmstråt. Hoppas fler kommer somna lika lätt ikväll som en annan. Over and out, kamrater!

Huge: verkligen. Två tavlor får vi se som godkänt för att vara Lindbäck. Hur du får det till att ”välja rätt” vet jag inte, men du är relativt ensam om den åsikten

Jag är verkligen ingen målvaktsexpert, jag kan ofta tycka det är svårare att bedöma målvakters insatser. Tycker inte Limpan är dålig idag. Men jag tycker inte direkt heller att han övertygade. Jag ser helst att vi startar Olki mot Timrå.

Vibbi: Nä, din ointressanta upplysning om att du inte kunde hålla dig härifrån finner jag ingen anledning att ”kontra” på.
Så jag ber vördsamt om att få avstå, tackar
för mig och önskar godnatt till dig och alla andra brynäsare härinne.
Mot 3p på tisdag. Med Limpan eller Olki i kassen?
Säg det, Manner valde iaf rätt idag…

Scopulus: ”Upplevelsen bättre här än hemma i Husqvarna Garden”

Otippat måste jag säga!
Jag kanske är helt ute och cyklar, men Husqvarna Garden ser iallafall jag som ett praktexempel för hur den optimala upplevelsen skall vara.
Stark hymn, ofta fullsatt och tajta branta läktare nära isen.
Men väldigt roligt att höra att du haft en härlig upplevelse i vår hemmaborg!

Silfver: Haha, inte mig emot! 🥶😁

Huge: Nu valde jag inte bort Brynäs. Men hann inte in här och direkt kommentera vinsten pga mello drog igång. Faktum kvarstår att det var ett felaktigt beslut att ställa Lindbäck idag som kunde gått åt skogen. Nu klarade vi oss precis med andan i behåll denna gång.

Tillbaka på hotellet och kan återge reflektioner av matchen:
- Fan.
- Grymt fin arena och bra arrangemang. Välplanerad och mycket event på och utanför isen. Häftigt intro. Upplevelsen bättre här än hemma i Husqvarna Garden
- Trevliga Brynäsare överallt. Både på hotellet, i periodpausen och under match kom det fram Brynäsare som ville prata. Dock satt ett as framför oss som hånade HV-klacken och HV-spelarna. Hade klarat mig utan honom. Såna as finns överallt och inte unikt här.
- Tung bilresa hem imorgon...
- Nåja, grattis då.

Vibbi: Kungen av sand…

Jugge: Inte nån lägre nivå än den som många håller när det gäller härskarteknik som används mot mig eller spelare/ledare i laget, vad jag kan se.
Man kan ju tycka att du själv som vuxen borde vara mindre enögd och mer objektiv i dina bedömningar av inläggen härinne…

Jugge: Nu sitter "Huge" vid tangentbordet, teet i vänsterhanden, och klurar på en "kontring" mot oss. Han går igenom något lexikon och finner sina rätta rader, sen mår han bra, när han tror att han har tryckt dit oss, ordentligt!

DoNaka: Nu byggde du just upp en massiv kravbild av att vara på plats mot Växjö också (under förutsättning att vi inte torskar mot Timrå då förstås) 😉

Vilken skön gubben manner... skön presskonferens =))

Huge: Som sagt, en väldigt tragisk person… Jag tog inte specifikt Bulten i försvar, men dina inlägg är oftast på väldigt låg nivå med en stor portion härskarbeteende.

Man kan ju tycka att en ”vuxen” person, pensionär och allt, borde veta bättre…

Hoppas dom spelar lika bra resterande 2 matcher.... och byt ut lindbäck... sorry men han har aldrig övertygad mig .. synd han kanske är bra men vill helst inte sen han i mål dom sista 2...

Min pappa var på matchen idag ( live ) hans tredje . Han kollar helst fotboll.. nu inser han varför hockey är bättre .. han ringde efter och var så glad att dom tog 3 p.. han och han arbetskamrater 👍

Huge: Jag kunde fan inte hålla mig härifrån, jag är inne och läser fortfarande, det finns fortfarande ett gäng vettiga "skribenter" men du är anledningen till att jag håller mig borta. Vad fan lider du av? Usch, vilken trött, liten individ. Tror att du är "svenska språkets konung" men för mig och säkert många andra så är du bara en jävla "nagel i ögat" och en riktigt trött individ.

Till er alla andra, nu reder vi upp det här, vi har lyckats förr och vi gör det igen! 120 min kvar, kom igen nu, Brynäs!

nittontolv: en klassisk luftrunk är aldrig fel!

Jag var på plats idag, och det var 5e gången för säsongen. Och tro på fan att Brynäs vunnit alla 5 matcher jag sett på plats.. (ren tur, ja).
Fyfan vad bra tryck det var på ERPn idag, det var en magisk match att se live. Vi tappar mycket av spelet i tredje perioden, men fan vad killarna täcker skott och sliter som djur för att ta 3p idag. Idag, var det väldigt härligt att vara Brynäsare! Godnatt!

Jonasson: Herre jösses vilken fjantig publikvärd. Lite hets på avstånd är väl inget att gråta över utan hör snarare till. Se till att mejla Henrik så att han inte missar det här.

Huge: ”Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…”

Toffel för att han väljer familjen och deras intresse före sitt eget alltså? Jösses..

« · 2487061 · »