1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736959 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Avsluta högt: Ja, hade vart fint o se Möller och Lindström mfl enkelt sätta sina höga skott i PP m.m, som man är van vid.

Malken: Ja Möller gör som Brynäs i lördags. Sätter dom i taket. Tre satte Brynäs där plus ett i ribban. Inte femtio i magplattan som tidigare.

Davey85: Ja, jag tycker att Brynäs avslöjade HV skoningslöst. HV har byggt sin framgång på att förlora skotten stort och släppa väldigt mycket skott mot eget mål i början av matcherna. ...Och kommit undan med det utan att komma i stort underläge. ...Men mot ett anstormande Brynäs höll det inte längre. Ortio blev mänsklig. Tror nog att bland annat duracellkaninen Oscar Möller noterat detta. 3-0 till Skellefteå efter första perioden imorgon!

Tom Topp: Gradin Sr har avseserat att det är bäst om sonen inte spelar i MoDo då risken för att det blir en massa skitsnack om han inte levererar är väldigt hög. Stor risk för onödigt energiläckage. Av naturliga skäl lär därför Löven också gå bort.

Visst kan ett lag som Mora, BIK eller det som ramlar ur ta lill-Gradin, men kanske blir det SHL. Han spelar rätt moget över hela isen och gör inte bara mål, trots att det är i ett bottenlag.

Jag tycker att Brynäs nånstans visade att Hv inte är så fantastiska. Lag som Örebro, Rögle och Leksand har inte lyckats så slå dem på sistone, Skellefteå bör vara förvarnade och göra jobbet ordentligt. Hoppas jag. Men har sagt så ofta känns det som..

Horace76c: vi får hoppas självförtroendet fick sig en rejäl törn i lördags plus att stressen slår på nu när försprånget är borta. Mitt tips är dock att Hv löser detta på målskillnad

Bulten:
Blir inte klok på HV, därför jag inte är lika övertygad att SAIK vinner I morrn.
HV är ju hemmastarka och lyckas ju om och om och om igen hitta sätt att ta poäng mot I princip alla lag.
Men som du säger... SAIK DKA inte kunna tappa poäng i Jönköping.. I synnerhet med tanke på jakten dom är inblandade i....

Tycker ändå det är kul hur folk har synpunkter på vad som skrivs. Men sen när det avtar är det tyst som graven här inne.

SuneMangs: vi har mött Karlin när han tränade Västervik några gånger, och han är lurig den fan!

Horace76c: Skulle bli väldigt förvånad om SAIK inte tar chansen imorgon mot HV. Dock hade jag blivit lika förvånad om inte Växjö kniper alla tre poäng mot oss i sista omgången. Förutsätter också att de städar av LHC. Nja, hur man vrider och vänder på det är det stor fördel för HV inför avslutningen.

Tom Topp: Nej, det är ingen lätt uppgift. Men av dom lag och matcher jag sett den här säsongen tycker jag Löven sett starkast ut och har varit jämnast de senaste månaderna. MoDo må leda serien just nu, men i ett slutspel tror jag att Löven drar det längsta strået, även om jag inte avundas MoDo/Löven med att (förmodligen) behöva välja mellan Mora och Djurgården i en eventuell semi. Ska dock bli riktigt roliga matcher att se, till skillnad från vårt (troliga) kvalspel.

Sorry för icke-Brynäsprat!

Svensson_62: Silfverberg opererade höften i våras också. Vill minnas att den har varit strulig innan det också vid flertalet tillfällen, men nu sägs den funka bra i alla fall, så det är väl bara att hoppas att den håller fortsatt.

SuneMangs: det där HA slutspelet törs då inte jag tippa!

SuneMangs: Var väl Bäckis som rekonstruerat höften? Inte JS.

Charliejfz:
Hoppas på oss av fler anledningar.
Vill varken att vi eller HV ska halka ur, o är rädd för att det bara HV som är förmögna att förpassa MIF till allsvenskan.
Tror inte vi mäktar med den uppgiften...

Tom Topp: Jo, det har vi koll på. Men MoDo spelar inte i SHL så länge Josh Dickinson går skadad. Sen tror jag definitivt att Löven, sett över 7 matcher, är starkare än Modo i en eventuell final.

Peja: Jag tycker också vi borde chansa på grabben. Men jag tror du underskattar attraktionskraften i en svensk, utvecklingsbar 23-åring som ligger och nosar på 30 mål. Tror tvärtemot dig att många SHL-lag gärna knyter till sig honom för att sedan låna ut honom igen till HA om han inte skulle hålla måttet dom första matcherna på nästa säsong i SHL. Ser det som en investering mer än en spelare som ska gå in och göra något vettigt redan nästa säsong i ett etablerat SHL-lag. För Brynäs däremot tror jag han skulle vara en bra förstärkning, men inte för t.ex SAIK, Frölunda osv.

Peja: ni vet vem som är sportchef i Modo?

SuneMangs: Tror inte Gradin kommer bada i SHL-anbud. Det finns en ganska tydlig hierarki där allsvenska toppklubbar värvar de allsvenska bottenlagens bästa spelare och SHL-klubbarna värvar de allsvenska topplagens bästa spelare. Steget från Tingsryd till SHL är enormt stort, men jag tycker att Brynäs borde chansa med honom.

Ove Myling: Orkar inte tjata om samma svar, du verkar ändå inte fatta.
Scrolla tillbaka till mitt inlägg nr 2487380, sista stycket och försök fatta.

Så länge vi hade chans på slutspel, direkt eller via playin, har jag trott på den möjligheten.
När chanserna efterhand minskade så minskade också min tro på slutspel.
Ända tills chansen var borta, både i praktiken och i teorin.

Diskussionen om utfallet gällde ifall vi hade fått ett bra utfall av ett tränarbyte vid tiden under och efter uppehållet, eftersom HV hade fått det när DOM bytte tränare.
Jag tyckte att spelet (bortsett från mötena med LHC och OIK) hade lyft efter mötena under och efter uppehållet, vilket visade att det tränarbyte som vissa hade förespråkat sannolikt hade försämrats eller iaf inte gjort vårt spel bättre.

Du får nöja dig med dom här svaren, antingen fattar du inte eller så vill du inte fatta, och då kan jag inte göra så mkt mer…

SaggeBoy: AW-M89 säger "Nej".
Jag säger "Ja". Tror faktiskt det finns en rimlig chans baserat på hur vissa skribenter med lite bättre koll har beskrivit Jakobs och Anaheims situation.

SaggeBoy: Och om Jakob kommer hem, han är inte samma spelare som han var när han lämnade, glöm inte det. Dvs ha inga sjuka förväntningar på honom, han har väl en höft av samma kvalitet som en 82-åring och fortfarande strul efter förra årets blodpropp som jag fattat det?

Osäker på blodproppen, men höften är erkänt strulig i alla fall. Skjuta lika bra som sist kan han i alla fall, så det gäller att få honom i skottposition och inte förvänta sig några vidare hastigheter/acceleration på rören.

Charliejfz: tackar, vi behöver all support vi kan få..👍

SaggeBoy: Nej

Tigerhjärta: Ja, Brynäs har varit på Gradin. Men han lär ju vara högvilt på marknaden till nästa säsong. Vilket SHL-lag skulle INTE vilja ha in honom? Han kommer nog ha erbjudanden att välja och vraka på och magkänslan säger att han inte skulle välja Brynäs före någon konkurrent som har etablerat sig på övre halvan, såvida vi inte garanterar någon form av speltid i första/andrakedja samt PP. Men det tycker jag känns som lite väl mycket att utlova då han bara haft en riktigt bra sässe i HA, men nog kan han bli en bra SHL-spelare allt. Sen vore det bra om vi kunde garantera en SHL-plats till att börja med också, därför känns det inget vidare att prata eventuella värvningar i det här läget av säsongen. Men absolut, jag gillar Gradin och skulle gärna se honom i Brynäs, men inte till vilket pris som helst.

BIF Kungen: Hoppas ni tar en pinne mer än HV på två matcher. Det fixar Brynäs,

SuneMangs: sant, skrev fel, sorry. Min ev poäng är att Brynäs-truppen inget man ”skrämmer barn med”/motståndarna. Läs: svag trupp.

Och lite som du menar (tror jag) är att en lista är
ju alltid subjektiv.

Sant, tisdag & torsdag som gäller ångestfylld vecka…😬😬

Forza Brynäs 🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Tigerhjärta: Vejdemo har en horribel skadehistorik, ingen jag skulle vilja ha in i en topp 6-roll till nästa säsong. Bortsett från skadorna tycker jag inte riktigt han har bevisat något för att ses som ett bra nyförvärv. Lite av ett luftslott skulle jag gå så långt att kalla honom.

Ser i såna fall hellre Persson från Mora, trots hans ålder. Han har ju bevisat något i alla fall och fortsätter producera höga siffror.

Tänker på en sån som Johan Åkerman som tokdominerade i HA och fick chansen sent i Elitserien och ändå presterade max. Tror inte Persson skulle dominera på samma sätt, men han skulle nog å andra sidan inte göra bort sig heller.

SuneMangs: Ja det håller jag med om och det har tyvärr pågått för länge utan åtgärd. det är inte speciellt trevligt att gå in här för att diskutera det vi vill mest, hockey och Brynäs. faktiskt aldrig varit med om något liknande bland vuxna människor. skulle önska att det var bättre skött av moderatorerna. även fast det givetvis är beklagligt att de ens ska behövas.

Supportern: Häxjakt? Det finns regler att förhålla sig till på det här forumet, dessa har på flera punkter brytits mer än en gång det senaste dygnet. Kan man inte bete sig civiliserat utan att gå till personangrepp osv så har man i både min mening och framförallt enligt forumets regelverk gjort sig förtjänt av en avstängning. Moderator har modererat och gett folk chansen, men det fortsätts ändå att tjafsa till höger och vänster om icke relevanta saker som inte rör Brynäs IF.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-03-06-19-57-30-061comduckduckgomobileandroid.jpg

Forsberg 1978: Rödin, Scott och Sklenicka vilar förstås för att dom är lite slitna och behövs som extra fräscha i en ny vinna eller försvinnamatch.
Klok taktik av Manner.
Det borde du väl ha kunnat räkna ut själv?
Berra ha varit skadad och spelar förhoppningsvis i morgon.
Där har du svaret.

DoNaka: Lägg ner !!!någon har spridit lögner på HS vilket i sig ska rendera i avstängning,

Jag kom precis hem efter att jobbat hela dagen läser skiten ser att Tigerhjärta, har sett i genom denna personattack och jag tackar för det.

Så jag har inte skrivit något annat en tack och om det är problem för dig så stäng av dig själv
Jävla förtal.
🤔🤔😎💪🏻

{10187}: Även intressant att se hur Vejdemo avslutar säsongen i Djurgården. I mitt tycke en spelare som kan vara än mer intressant än Ljunggren!

DoNaka: nu får ni ger er, vad är det för häxjakt?! Innan ni anklagar andra fundra själva vad ni håller på med.

BIF Kungen: Sklenicka var också med. Men ja, inte mer än två Brynäsare med på listan. Säger väl en del om vår säsong om inte annat? Kul med listor, men inget jag orkar lägga energi på i detta skede av säsongen i alla fall. Nu är det full fokus på tre poäng i morgon, då allt annat beseglar vårt öde med kvalspel.

BIF Kungen: Sklenicka är med?

Moderator har precis gett en anvisning om vad detta forum ska handla om. Ändå följs det inte av vissa användare. Dags för avstängning?

Tror ni Jakob kommer nästa år?

Tigerhjärta: ”Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!

Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar ,

TACK!!!

{10187}: på om spelaren. Expressen listar de 50
bästa i SHL, EN Brynäsare platsar enligt den: Johannesson, plats 47….😬😬😬

Hur ser vi/ni på det?

Berge: Varför? Vad gör det för skillnad om dom kommunicerar ut det eller ej? Dagen innan match? Brynäs ansvarar inte för våra känslor. Då får man skaffa sig lite tålamod och vänta en dag så visar det sig.
Har hänt tidigare att man vilat spelare innan match. Kan vara så nu. Berra dock kan nog utebli.

Nästa år förutsatt att vi fortfarande är i SHL

Lindbäck - Jonas Johansson

Johannesson (Lån) - Sklenička
Kinnvall - Lucas Carlsson
Bertilsson - Lindstein
Oscar Asplund - Friman

Jakob Silfverberg - Larsson - Rödin
Johan Persson - Daniel Ljunggren - Scott
Anton Gradin - Björninen - Strömgren
Ljungkrantz - Ölund - Carl Persson
Blomqvist/Kvist

Huge: du är tammefan otrolig.

Du tycker alltså det är en framgång att gå från att vara ett lag som har i egna händer att kunna klara nytt kontrakt till att inte ha det i egna händer. Hur kan det vara lyckat?

Om nu Brynäs missade chansen till slutspel tidigare under säsongen hur kunde då du tror på att Brynäs skulle ta sig till slutspel efter uppehållet om det redan var kört? Dessutom trodde du ju på slutspel, hur kan du vara nöjd med utfallet eftersom man uppenbarligen inte tog tillräckligt med poäng för att ta sig dit?

Du vet ju fan inte vad du skriver. Logga ut och ta ett djupt andetag

Lunkz: "Anton Gradin mål igen för Tingsryd mot DIF. Plocka Gradin och ljunggren"

Mycket imponerande av Gradin.
23 år, rightare och bra storlek. Uppe på 26 mål denna säsongen, i laget som ligger näst sist i HA dessutom!
Visst har Brynäs varit på honom tidigare?

Huge: Har tänkt efter och hittar ej svaret, du kanske är såpass insatt så du vet svaret, ut med det isf!

Forsberg 1978: Tunga pjäser…. Är tanken att slänga in 3 juniorer om dom fattas imorgon? Morgondagen kan ju bli helt avgörande. Tar Brynäs 0p och HV tar 3p, så blir det kval.

Forsberg 1978:

Såna här gånger förstår jag inte varför Brynäs inte kommunicerat!?

Det enda som händer är ju att man blir frustrerad och orolig.

Hur fan kan Sklenicka och Scott saknas idag? Hur fan kan Rödin var skadad när han ändå kunde spela 13 minuter (och göra det bra) i lördags.

Spelar de inte imorgon är jag riktigt besviken på Brynäs förmåga att kommunicera!

Anton Gradin mål igen för Tingsryd mot DIF
Plocka Gradin och ljunggren

DoNaka: Bara att hoppas att alla som saknades på dagens träning kan vara med imorgon. Jag förutsätter att Olkinuora står.

Forsberg 1978: Jag tror att du hittar svaret om du tänker efter…

« · 2487557 · »