1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736995 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
DoNaka: Rödin, Bertil, Sklenicka och Scott saknades på dagens träning läste jag nyss och att Manner lägger locket på på frågan varför.....

Så, vad tror vi om morgondagens match? Ställer Brynäs upp på samma vis som mot HV? Är det Lindbäck eller Olkiunuora i kassen? Är alla Timrås spelare tillgängliga? Är Bertilsson tillgänglig igen?

Bulten: Såg du möjligtvis inte moderatorns inlägg två inlägg nedanför det du skrev här?

JonteD: Jag tycker ni borde lämna walkover för vi behöver poängen mer än vad ni gör.

Tigerhjärta: "Lättare för dig som arbetslös att vara aktiv 24/7. Kanske just därför du inte har råd att prenumerera också.
Man får verkligen ont i magen utav bara tanken att man vet att ens skattepengar går till bidrag för sådana klappträn som dig.."

Märkligt låter precis som du har problem med arbetslösa. Eller för den delen med dålig ekonomi. Lyckligtvis är jag verkligen inte arbetslös eller har dålig ekonomi. Som någon skrev sä finner jag inte mycket mening med att betala för en lokaltidning i Gävle när jag bor i Småland för att ta del av någon enstaka plusartikel om Brynäs.

Din ursäkt är mottagen och förhoppningsvis så har du bättrat på dina åsikter om arbetslösa

Ove Myling: Ja, bortsett från de inledande plumparna mot LHC och OIK direkt efter snacket under uppehållet, så vill jag hävda att utfallet från både det snacket och framförallt från det förmodat ännu allvarligare snack man hade efter 1-7 mot just OIK, har varit minst lika bra för oss som utfallet blev för HV efter deras tränarbyte.

Och det här gäller både det spelmässiga men inte minst rent poängmässigt. Vilket ”bevisas” med följande statistik och siffror:

Efter uppehållet tog vi 2p i dom fyra först matcherna, HV tog där 5p.
Med en vinst mot Leksand borta där vi var värda 3p efter bra spel så hade vi också haft 5p, samma som HV.

Sen dess och i de senaste fem matcherna har både vi och HV samlat ihop 10p vardera.

Så ja, jag är nöjd med utfallet från mötena man haft och även det poängmässiga resultatet tycker jag visar att det bara hade varit onödigt och även riskabelt att i det läget byta tränare, som nån/några hade föreslagit som en bra och klok åtgärd.

”Något som direkt talar emot att du skulle vara nöjd är ju att du under uppehållet trodde på slutspel. Alla som inte gjorde det var ju losers”

Vad yrar du nu om?
Under uppehållet trodde jag förstås på slutspel via playin eftersom vi i det läget var tillräckligt nära ovanliggande lag för att ha en bra och realistisk chans att ta oss dit.

Och om man som supporter ger upp i det läget, kastar in handduken börjar gnälla om att vi redan är klara för kvalspel, så får du faktiskt ursäkta mig men då är min personliga åsikt den att man uppvisar en losermentalitet och inget annat…

Till sist så har vi inte sumpat nåt slutspel pga det som hänt efter mötet.
Det har vi gjort pga ojämnt uppträdande, dålig effektivitet, för många enkla misstag och emellanåt svajigt målvaktsspel tidigare under säsongen.

Håll er till Brynäs och inget annat härinne!

/Moderator

Modano: Jag började med att skoja lite om Jähkels bra och målande timråvideo när han i texten felaktigt sjunger att ni slog oss med 4-3 år 1967, när jag själv var där och det hände år 1972. Vilket jag i mitt nästa inlägg också skrev att jag var. Tappade bl.a min klocka i pausen men fick den tillbaka av nån ärlig timråit(?) som hittat den…

Sen skojade jag återigen genom att ”förneka” och ”förtränga” att vi hade förlorat eftersom vi ju var så överlägsna vid den tiden och ytterst sällan förlorade en match men nu tvingades åka hem besvikna efter att ha sett Strimma avgöra.

Det här har förstås både ”mikenomad”, ”TomTopp” och säkert dom flesta andra i er GB fattat, men inte du.

Det där med läsförståelse verkar inte vara ditt bästa ämne.
Det får bli 00000000000000000000000000 i betyg, för att använda din egen betygsskala…

SuneMangs: Hoppas de blir en jämn o trevlig match! Må bästa lag vinna och utan skador på ngn 💪💪🇺🇿🇺🇿🤗👍

Huge: "När nån/några efter uppehållet och för några matcher sen tyckte att vi borde byta tränare redan i det läget och inför ett ev kvalspel eftersom HV ju lyfte sitt spel efter sitt tränarbyte, så tyckte jag att det vore både dumt och onödigt eftersom det verkade räcka med det där allvarssnacket för att både vårt spel skulle lyfta och att poängen "

Det här omtalade mötet som du refererar till hela tiden var alltså då Manner var borta med landslaget. Men tydligen så bestämdes en hel massa då. Tilltajtningen gav 3 raka förluster och Brynäs tappade möjligheten att ha allt i egna händer där och då.

Men ändå är du alltså nöjd med utfallet? Något som direkt talar emot att du skulle vara nöjd är ju att du under uppehållet trodde på slutspel. Alla som inte gjorde det var ju losers.

Sen uppehållet, och det världsförändrade mötet, har alltså följande hänt.
-Brynäs har definitiv sumpat chansen till slutspel
-Brynäs har sumpat chansen att ha avgörandet om kvalspel i egna händer.

Verkligen lyckat! Du har en bra poäng i det du skriver.

Modano:
Tror faktiskt han skojjade med dig..
Tyckte mig kunna läsa ironin i hans inlägg..
Han kunde "inte minnas" att Strimma gjorde det där målet...hur skulle han kunna gjort det....vi var ju oslagbara :)

Huge: Och du förnekar fortfarande att Timrå slog Brynäs 1972 med 4-3 och Lill strimma avgjorde och du var där och ändå hände det inte hahaha enligt vårat forum. Bara ljug och Grodor som alltid på de som kan HOCKEY från dig 0000000

Bulten: det är givetvis helt irrelevant och när det på något sätt kommer in i ett inlägg så har man givetvis gått över alla gränser för vad som bör anses som ok. det om något borde väl ge avstängning?

mitt inlägg var inte på något sett kopplat till att anklaga dig på något sätt hoppas jag framgick. tvärtom så tycker jag du skriver balanserade och bra inlägg. sen får andra ha andra åsikter om de så vill, och inte hålla med. men det verkar vara flertalet personer som inte kan separera åsikt med person och snarare går på personangrepp när de har en annan åsikt. det kan knappast vara det klimat som vi vill ha? tycker det ganska tydligt står till höger på sidan om vad som är ok och inte. så var håller de hus?

JawKee: Hoppas det inte är allvarligt. Riktigt dålig tajming på viktiga spelare. Förhoppningsvis inget som inte en spruta med smärtlindring eller två kan lösa i dom sista två matcherna. Jag börjar bli inför morgondagens batalj uppe i Timrå redan, så det här var ingen rolig läsning.

SuneMangs: Nu fokuserar vi på de två viktigaste matcherna på säsongen o skiter i allt personligt tjafs.
Skrämmande att flera viktiga spelare saknades på träningen. Måtte det vara lite vila som de behövde.
Om någon hör något, skriv gärna, vore skönt att få några timmars sömn i natt.

JawKee: Vart är moderatorerna? Härinne pratar vi Brynäs IF och inget annat. Personpåhopp och flera sidor med vem som har rätt eller inte hör inte hemma i det här forumet. Skärpning nu! Vi är alla vuxna människor så släpp prestigen och ta er i kragen för helvete.

Kan vi snälla avsluta alla diskussioner som inte handlar om Brynäs och Hockey? Man tappar ju lusten helt! Dra ett jäkla streck över allt och gå vidare, snälla! Man tappar ju den lilla livsenergi man har kvar.

Supportern:
Lite synd att Hockeysnack i sig har lite brister.
Skulle ju inte få finnas någon "samlingstråd" där alla inlägg finns.
Man skulle vackert vara tvungen att välja en tråd att skriva i.
Är ju det som gör att vi drunknar i såna här pajastningar hela tiden.

Bulten: Har inga som helst problem med arbetslösa, förutsatt att det finns en rimlig anledning till varför.
Men då börjar vi snudda på politiska frågor, dit är ingen väg jag vill gå på vårt hockeyforum.
Vi har skräpat ner tillräckligt här nu, nu det får räcka.
Ber om ursäkt till övriga.

Stefan R 63: Du får ihop ekvationen om du räknar poängen och spelet fr.o.m dom 3-4 senaste matcherna och efter att man snackade ihop sig om att tajta till spelet, eftersom sakfrågan togs upp i det läget och inte när HV bytte tränare.
Hoppas du hänger med…

Under uppehållet och även senare snackade man tydligen ihop sig om att tajta till spelet och även om det inte gav nåt omedelbart och poängmässigt resultat mot LHC och OIK så har det därefter sett klart bättre ut och med lite flyt hade vi haft några ytterligare poäng i bagaget idag.

När nån/några efter uppehållet och för några matcher sen tyckte att vi borde byta tränare redan i det läget och inför ett ev kvalspel eftersom HV ju lyfte sitt spel efter sitt tränarbyte, så tyckte jag att det vore både dumt och onödigt eftersom det verkade räcka med det där allvarssnacket för att både vårt spel skulle lyfta och att poängen började trilla in.
Vilket i båda fallen också blivit verklighet.

Svårare var det inte.
Fick du ihop det? 😉

Supportern: I just detta fall så gör det mig inte jättemycket då jag haft samma arbetsgivare i 7 år i September. Jag vet dock inte vad det tillför en diskussion och varför arbetslösas åsikter skulle vara mindre värda

Tigerhjärta: Haha, okej. Och övriga två? Förändrar det din inställningar till arbetslösa menar du? Kopierar in dem igen så att du kan ta ställning. Eller handlade de också om en porrbot? Framgår inte så tydligt i dessa två fall i så fall.

"Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?"

"Lättare för dig som arbetslös att vara aktiv 24/7. Kanske just därför du inte har råd att prenumerera också.
Man får verkligen ont i magen utav bara tanken att man vet att ens skattepengar går till bidrag för sådana klappträn som dig.."

Bulten: jag håller tyvärr med. Trodde detta var ett forum för diskussion. Men det är snarare påhopp som präglar inläggen. Jag brukar anmäla inlägg där man går ifrån sakfrågorna men det verkar inte ge effekt. Beklämmande att detta är klimatet som är ok bland admin.

Bulten: "Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo."

Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!

Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar dig.

Tänk att du är småbarnsförälder och inte vet bättre än att sitta och sprida falska budskap i hopp om att försöka vinna en diskussion på ett hockeyforum, jag tror jag kräks..

Huge: "Ja, det var nån som riktade ett inlägg till mig och avslutade med att kalla mig för "klappmongo".
I mitt svarsinlägg returnerade jag bara den artigheten genom att kalla honom för samma sak, eftersom hen tydligen ville diskuterar på den nivån.
Att du läste selektivt och bara noterar mitt svar och inte vad jag svarade på, visar väl bara på hur oseriös du är i din argumentering."

Problemet här är alltså att jag är oseriös i min argumentering. Jisses. Du har som vanligt inte gjort något fel? Världsmästargenerationen at its best.

Ove Myling: Det råder en god kamratskap här i forumet. Stämningen är snart uppe och nosar på rekordnivåer.

Huge: "Poäng: fanns ingen anledning för oss att byta tränare när effekten på vårt spel efter snacket man tog sinsemellan har blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte."

HV 71, 22 poäng på 11 matcher. Brynäs 12 poäng på 11 matcher. Vilken effekt är det du pratar om som "blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte"

Den poänggivande effekten är det ju inte, så vilken effekt menar du?

Ove Myling: "Finns ju en annan gammal uv som ofta uttrycker sig på samma sätt, skrev väl nedvärderande om personer med Downs syndrom här i helgen till exempel."

Ja, det var nån som riktade ett inlägg till mig och avslutade med att kalla mig för "klappmongo".
I mitt svarsinlägg returnerade jag bara den artigheten genom att kalla honom för samma sak, eftersom hen tydligen ville diskuterar på den nivån.
Att du läste selektivt och bara noterar mitt svar och inte vad jag svarade på, visar väl bara på hur oseriös du är i din argumentering.

Har också märkt några gemensamma drag hos bl.a dig och Bulten:

1. Ni älskar att nedvärdera, raljera och kasta skit både på spelare och ledare i det lag ni påstår er supporta och även på andra skribenter härinne, som ni hatar för att dom är positiva och tror på och stöttar sitt lag i alla väder.

2. Är väldigt aktiva när det går dåligt, nästan som bortblåsta när det går bra.

3. Kan väldigt lite om hockey

Om du nu ändå verkar vara inne på att komma med ointressanta och subjektiva åsikter om andra skribenter härinne...

JawKee: Aj då....Man får hoppas att de bara vilar...Absolut fel läge att få flera skador. Oroväckande med Rödda som jag ser som superviktig i nuläget.

JawKee: "Jag förstår inte alls varför man ska sjunka så lågt. Hade gärna sett att det får konsekvenser att nedvärdera på det sättet och även om man kommer med personliga påhopp. Hur svårt ska det vara att diskutera hockey sakligt och respektera varandras åsikter? Absolut ska man kunna kritisera och argumentera, men det finns ju en gräns. Ibland har man svårt att tro att majoriteten här är vuxna människor."

Såg ett väldigt nedsättande inlägg i helgen, som nu är borttaget, men som borde ha renderat i avstängning. Skulle inte förvåna mig om dessa herrar använder n-ordet också.

Tror detta kan vara en generationsfråga. Skribenter ur en äldre generation som tror sig vara världsmästare och har svårt att bemöta kritik mot egna argument, typ "varför kritisera det jag skriver (jag kan och vet ju mest), är du dum din jävla (sätt in valfritt nedvärderande ord).

För dessa personer blir kritiken mot ens argument ett påhopp på den egna personen, och när man i sitt huvud inte kan förstå att det kan finnas olika uppfattningar så tar man till dessa nedvärderande vidrigheter som svar.

Verkligen sorgligt men förhoppningsvis är den här generationen av nättroll en utdöende art.

Tigerhjärta: Vad har det med saken att göra? Konstaterade bara att ett klockrent inlägg inte gillades av så många.

VIlken ställning du tar till arbetslösa och sjukskrivna är ju däremot ganska tydligt, och "säger egentligen allt om dig". Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo.

"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar.
Bara att ignorera!"

"Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?"

"Lättare för dig som arbetslös att vara aktiv 24/7. Kanske just därför du inte har råd att prenumerera också.

Huge: Samma effekt????
Hv 71 har på de 11 matcherna efter tränarbytet tagit 22 poäng
Vi har på samma antal matcher tagit 12 poäng...
Hur får du det till att ha minst lika bra effekt som du skriver???
Räknar du inte poäng?
Får inte ihop denna ekvation Huge...

Är det dags att dras med massa skador nu? Hoppas dom vilar sig och kan komma till spel ändå...

Ove Myling: Jag förstår inte alls varför man ska sjunka så lågt. Hade gärna sett att det får konsekvenser att nedvärdera på det sättet och även om man kommer med personliga påhopp. Hur svårt ska det vara att diskutera hockey sakligt och respektera varandras åsikter? Absolut ska man kunna kritisera och argumentera, men det finns ju en gräns. Ibland har man svårt att tro att majoriteten här är vuxna människor.

JawKee: "Tack för att du ställer dig emot det påståendet och att det används i nedsättande ton. Nu har inte jag varit aktiv här på HS och läst alla inlägg, men det gör mig riktigt förbannad när man talar nedsättande om människor som är sjukskrivna."

Finns ju en annan gammal uv som ofta uttrycker sig på samma sätt, skrev väl nedvärderande om personer med Downs syndrom här i helgen till exempel.

Har märkt några gemensamma drag mellan Huge och LarsGöran:

1. Älskar att nedvärdera andra skribenter och människogrupper
2. Tror att en smiley slätar över det dom skriver
3. Kan mycket lite eller inget om hockey

Bulten: ”gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt.. ”

Bara den meningen och inställningen säger egentligen allt om dig. ”Ju fler fiender desto bättre” i princip.
Den inställningen kommer du långt med på ett forum, NOT!
Det är knappast en slump att just du behöver sitta och försvara dig dagarna i ända.
Se dig i spegeln och försök förstå varför det blir som det blir, istället för att dra på dig offerkoftan.

Ove Myling: "Hur vet du att man kom överens om att tajta till spelet? Var du där under mötet."

Nä, men det är iaf vad Rödin sa häromdan i CMore när han fick frågan om vad dom mer specifikt och i laget hade kommit överens om att göra.
Men du kanske var där själv och kan dementera vad Rödin har sagt..

Oavsett om det snacket togs under eller några matcher efter uppehållet så ändrar det inte på min poäng, då nån menade att eftersom HV bytte tränare och det fick så bra effekt på deras spel, så borde även vi få samma effekt på spelet om vi också byter ut Manner.
Poäng: fanns ingen anledning för oss att byta tränare när effekten på vårt spel efter snacket man tog sinsemellan har blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte.
Ok, i dom två första matcherna mot LHC borta och OIK hemma så funkade det inte så bra, men efter det så vill jag nog påstå att vårt spel har tajtats till och gett minst lika bra effekt på vårt spel som dom har fått av sitt tränarbyte.
Dom har dessutom varit enormt effektiva i många matcher där dom har varit mer eller mindre utspelade, där vi själva några gånger borde ha vunnit men till stor del torskat på ineffektivitet.

xxx BIF xxx: otroligt klokt inlägg, gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt..

Ja det är inte lätt. Svarar man på alla inlägg får man skit för det, hoppar man över inlägg så får man skit för det. Ifrågasätter man att folk nedvärderar sjukskrivna och arbetslösa så får man skit för det.

Tigerhjärta:
Vet inte om irritationen är rättvis - jag bortser från sakfrågan nu.
Bulten (eller Lars-Göran, huge osv för den delen) skriver ett inlägg som alla andra med en personlig åsikt.
Svarar 5 på det så svarar han tillbaka på dessa fem.
Så får han svar från 3 på varje svar han skrivit. Helt plötsligt ser det ut som en person skriver arselet av sig o varje inlägg är att återupprepa samma argument eller perspektiv på samma argument.
Ska man kritisera så kan man ju göra det om personen bara rakt upp o ner skriver samma inlägg bara för att. Men svarar den till stor majoritet av sina inlägg till någon annan som adressat honom så får det ju oproportionellt hatperspektiv att kritisera honom för mängden av inlägg - även om det blir jävligt drygt att läsa samma sak.
Följden blir att fler hackar på den som anses vara dryg o så är snöbollen igång.
Så man kan klandra honom för att han måste svara på alla inlägg - men man kan också lika gärna klaga och klandra ner på dem som måste adressera hans inlägg med samma argument men från annat perspektiv.

mk: Ja så går ju med tolka Väldigt märkligt att spy ur sig det retroaktivt när det inte alls hade med saken att göra och när han dessutom adresserade LarsGöran. En efterhandskonstruktion. Johannes Hedberg hade såklart inte ens läst inläggen utan ville bara ha ryggdunk.

Bulten: Läs Tigerhjärtas inlägg.
Scrolla inte förbi.
Då förstår du vad som avses med inlägget.

Ove Myling: Vad menas? Insinueras det att Brynäs tränarstab haft fel taktik i ca 80% av matcherna?

JawKee: Det var exakt det jag skrev med LarsGöran och endast det utöver hans tips om slutspel. Så mycket märkligt ryggdunkarinlägg från Johannes Hedberg

Bulten: "Eller syftar du på när jag ifrågasatte att han kallar folk arbetslösa/sjukskrivna och hur ruttet jag tycker det är att använda i en diskussion då det snart kan vara verklighet för många?"

Tack för att du ställer dig emot det påståendet och att det används i nedsättande ton. Nu har inte jag varit aktiv här på HS och läst alla inlägg, men det gör mig riktigt förbannad när man talar nedsättande om människor som är sjukskrivna.

Bulten: Att du är gnällig, negativ och provokativ sträcker sig långt mycket längre bak än just denna enskilda diskussion med Lars-Göran.
Johannes Hedberg sätter huvudet på spiken!
Gnällig, negativ och provokativ har varit dina signum sedan du anslöt till Hockeysnack.

Huge: "Under uppehållet tog man ju sig ett snack om spelet, så överenskommelsen om att man därefter skulle tajta till spelet verkar ju ha fått lika god effekt på VÅRT spel som tränarbytet har fått på HV:s spel."

Du fortsätter att briljera här på hs...

Hur vet du att man kom överens om att tajta till spelet? Var du där under mötet.

OM dom nu bestämde det under uppehållet så gav de effekten att man förlorade 3 raka matcher och släppte in 14 mål på 3 matcher. Tajt värre.

Att ens skriva att Brynäs (möjliga) tilltajtning av spelet skulle ha lika stor effekt som hv:s tränarbyte är ju bara löjligt. Fy skäms! Du borde bli avstängd från alla världens hockeyforum på livstid.

Att detta ens blivit en diskussion känns för mig helt otroligt.

Berge: "Vad är ditt syfte här? Varför är du så förbannat jävla gnällig, negativ och provokativ?"

Vad syftar du på?

Menar du när jag ifrågasätter tipset om att Brynäs skulle gå till slutspel när precis allt pekade åt motsatt riktning? Ganska rimligt i just ett forum?

Eller syftar du på när jag ifrågasatte att han kallar folk arbetslösa/sjukskrivna och hur ruttet jag tycker det är att använda i en diskussion då det snart kan vara verklighet för många?

Davey85: i Flyers innan sjukdomen lirade han i 2a och ibland 1a och PP 2 om jag minns rätt.

JawKee: Ersson har levererat, riktigt skoj. Vet fan inte med Lindblom, 12 poäng med 9-10 min istid och inget pp är ju inte kattskit. Men han fick ju mer förtroende i Nhl innan sin sjukdom. Inte sett tillräckligt för att bedöma hur det påverkar honom.

« · 2487439 · »